Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 19:01

#snuffelsanta week 41 woensdag +1dag schreef:
Honden schijnen vaak te lijken op hun baasjes. Wat is een karaktertrekje of eigenschap van je hond die jij bij jezelf ook terug vind?

Sky en ik kunnen beide heerlijk lui zijn en lekker op de bank liggen

#snuffelsanta week 41 Zondag schreef:
Wat is de meest ondeugende of memorabele actie ooit van jouw hond?

Als ik ook maar even de voordeur op een kier laat peert hij hem de deur uit en gaat dan op pad het park in, hoe vaak ik ook roep hij moet eerst een paar rondjes rennen voor ik hem te pakken krijg :') en als pup heeft hij de plant, zijn kussen (leuk overal dat schuimrubber) en de muren gesloopt met zijn tandjes :o :(

Nala

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 19:32

Ax heeft de helft van onze (proef!) bruidstaart opgegeten _O-

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 03:31

Citaat:
Wat is jouw top en flop lijst als baasje? (denk ook vooral aan allergieën etc. Niets is zo sneu als chocola krijgen als je lactose intolerant bent)

Ik vind het prima als er alleen spullen voor de honden inzitten! Met 2 honden is er vast al genoeg om aan het budget te komen. Als je er toch graag iets in wil doen, melk of witte chocolade is altijd goed (zonder nootjes).

Citaat:
Honden schijnen vaak te lijken op hun baasjes. Wat is een karaktertrekje of eigenschap van je hond die jij bij jezelf ook terug vind

Dieke is van mijn ouders, woont op een boerderij.
En is net zo nuchter en lang leve de lol als mijn stiefvader. Doe maar normaal doe je gek genoeg.

Jeppe lijkt qua uiterlijk totaal niet op mij XD. Hij spiegelt mij wel enorm rondom mijn spanningen en mijn autisme. Ook houd jeppe nét zoveel van slapen en uitslapen als mij. Samen kunnen wij heerlijk in bed ontspannen.

Citaat:

Dieke laat ons nog wel eens schrikken door dingen te eten die ze niet moet eten.
Ze weet ook feilloos de meeste prullenbakken open te krijgen. Dat zijn niet zulke leuke maar wel memorabele momenten.

Jeppe is denk ik de dag dat hij bij mij kwam <3 Dat is voor mij de meest memorabele dag.
Altijd gedroomd van een echt eigen hond vanaf puppy af aan. En hij is dat nu alweer 1,5 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 09:48

Ik denk toch wel de dag dat ik haar voor het eerst zag, ik mocht als eerste kiezen uit een nestje van 6 waarvan 5 teefjes en ik wist het meteen. (de dikste :') )
Gisteren was ook wel memorabel, ze had de zoomies in het bos, en stoof zo het boskanaal in... in haar defense; er lag een mooi laagje kroos over het water. Gelukkig zwom ze meteen naar de kant toen ik haar riep en kon ik haar er zo uithengelen. Ze is echt geen water fan (ja, tot haar buikje met de pootjes in het water vind ze wel leuk), maar ze leek er weinig last van te hebben en ging snel weer verder met rennen en spelen in het bos

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 10:52

Citaat:

Oef, Tim heeft heel veel leuke en ondeugende acties. Ik denk dat de meest memorabele wel geweest is dat hij bij de uitlaatservice besloot het strand af te rennen en de duinen in te gaan. Hij is 4km verderop door een fietser weer teruggevonden. :') Eind goed al goed, maar we hadden er allemaal de schrik goed inzitten.

Citaat:
Honden schijnen vaak te lijken op hun baasjes. Wat is een karaktertrekje of eigenschap van je hond die jij bij jezelf ook terug vind?

Tim is eigenwijs en een tikkeltje eigenzinnig. Hij wil super graag voor je werken, maar wel als dat volgens hem ook nut heeft. En ik denk dat ik een beetje daarvan wel ook in mezelf herken.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 11:38

Eloya schreef:
Ik vind het prima als er alleen spullen voor de honden inzitten! Met 2 honden is er vast al genoeg om aan het budget te komen. Als je er toch graag iets in wil doen, melk of witte chocolade is altijd goed (zonder nootjes).

Zoals in de aanmeldpost staat is het geven van een cadeautje voor een baasje een vrijwillige keuze van je SS en valt dit sowieso buiten het budget voor een pakket.

Nala schreef:
Ax heeft de helft van onze (proef!) bruidstaart opgegeten _O-

Heeft hij hem goedgekeurd? Gelukkig kon je de andere helft nog proeven dan :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 12:27

Hij heeft hem zeker goedgekeurd! Gelukkig was het een taart met hoofdzakelijk koekjes, vanille pudding en aardbeien. Er zat ook wel een klein beetje hagelslag op, maar voor een duitse herder niet genoeg om echt een impact te hebben. Gezond is natuurlijk een ander verhaal _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 12:41

Wat zal die genoten hebben, en jij gebaald _O-

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 12:44

Zeker weten! Want hij was lekkeeeeerrrr :9 En hij eet normaal echt nooit iets van het aanrecht in de keuken, dus het was echt een super idee van hem om juist dan eens te proberen of het niet toch wel kon _O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 18:15

Ja of hij vond de taart dus onweerstaanbaar. Dat is best een compliment voor de taartenbakker dan.

Aedan had nog nooit iets gejat, of uberhaubt neiging toe gehad tot ik een keer spare ribs had gegeten ik ben nog steeds blij dat hij de kans niet heeft gehad ze door te slikken

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 11:19

Oei, dat moet je niet hebben, een botje in de keel of zo :=

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 20:15

Citaat:
#SNUFFELSANTA Week 40 zondag: schreef:
Is jouw hond een slow-snacker of een schrok-opper?

Met voer een schrok-opper, daar kauwt ie niet eens op. Snacks doet hij ook niet overdreven lang mee maar daar gaat ie wel netjes op kauwen :j

Citaat:

Kan zo niks bedenken

Tigress: dit vraagt wel om een filmpje hoor :D
Citaat:
Oh en ons ritueel bij het wakker worden bestaat uit dat ik goedemorgen zeg, waarna Jarv z'n bek vol stopt met speelgoed om me grommend te begroeten, terwijl Parker kriebels in de nek ontvangt :))

Bo_Y: vieze hond is een blije hond toch :+ Fijn dat de sterilisatie goed is gegaan

love_mandy: prachtige foto's :j (sunny was de fotograaf?

kanjerroos: ik heb de twintreat van trendpet, op zich heel handig ding, ik vind hem alleen wat te groot. Wel voordeel dat binnenin een wasbaar deel zit wat uit 2 vakjes bestaat :j Die van Dog Copenhagen lijkt me ook wel handig, heeft ook een magneet sluiting volgens mij, en is iets kleiner denk ik

VillaNeusjes: waar de Ikea al niet goed voor is, handige oplossing zo!

Luna2006: spannend hoor

Wij vermaken ons prima op de Veluwe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 23:06

#snuffelsanta week 42 Woensdag schreef:
Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?

* voor wie het niet kent: Gotcha-dag is de datum wanneer je je hond hebt opgehaald uit een asiel of uit het buitenland is gearriveerd en van wie de geboortedatum vaak niet bekend is.

Zaterdag mag ik taart eten met onze Coach want Hoax is dan jarig en we hebben toevallig een training voor Hoax z'n opleiding. Hoax krijgt een lekkere kluif en ik maak vaak een leuke foto (of dat probeer ik ten minste) die ik dan naar mensen stuur die jarig zijn :')

Afbeelding

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 00:36

Ehhh, dat zijn er best nogal wat : van weinig eten dik worden ;) , houden van snaaien, hele dagen kunnen wandelen, een grote mond hebben maar een klein hartje, loyaal aan vriendlief, knuffelig, snurken, soms even dom wegturen in mijn eigen droomwereld ;)
Op mijn rug liggen slapen in de meest domme posities. Stronteigenwijs zijn }>
Afbeelding

Gut, ik heb harige mini me’s in huis lopen. Arme vriendlief }:0

Van Moira vind ik nog steeds het meest memorabel dat ze op mijn werk (ik werk in de zorg met mensen met dementie) altijd de mensen zoveel plezier bracht als ze mee ging. Ook als iemand in zijn dementie ontzettend onrustig werd, ging ze rustig aan de voeten liggen of legde ze even een pootje op hun hand/arm en dan werden ze samen weer helemaal zen. Geboren hulphond :j
Zoiets dus
Afbeelding

Van Aloy de meest ondeugende actie was als pup een kilo zak kluifjes stiekem opeten en vervolgens lag ze opgeblazen op de bank met gestrekte beentjes. Heeft een dag geduurd voor ze die gassen een beetje kwijt was :+

En de nog even samen de afgelopen week
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Superleuk om van iedereen alles te lezen en mee te krijgen, wat een heerlijk stel harige kinders hebben we eigenlijk ook he <3

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 14:34

Suus, ja klopt <3

Citaat:
Citaat:

Eh, memorabel (omdat er denk ik 10 jaar van mijn leven af is gegaan) toen hij besloot als puppy zijnde mijn medicijnen van de tafel te pakken en deze inclusief verpakking op te eten. En ik snap nog steeds niet hoe. Dat werd een tripje naar de dierenarts, terwijl ik die dag zelf ook naar het ziekenhuis moest. Gelukkig waren we er mega snel bij dus was er niets aan de hand maar zoiets zal ik niet vergeten :')

Citaat:
Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?

Geen feestje maar wel een verjaardagsfoto en hij krijgt ook cadeautjes. Net zoals met de kerst, dan word hij ook niet vergeten en ligt er ook wat onder de boom voor hem.
Dit jaar waren we bij KimD (zijn fokker) dus mocht hij een verjaardagskoek en foto met zijn broer delen. Dus had hij eigenlijk toch een soort van feestje :')

Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 15:00

We vieren niet echt een feestje maar ze krijgen wel altijd iets lekkers. Nuts is 24 juni jarig en Blue 26 juni. Dus we “vieren” het de dag er tussen in.
Nuts zijn verjaardag zal een schatting zijn aangezien hij van straat komt maar we houden de datum aan uit zijn paspoort.

Afbeelding

En nog een hele schattige van Blue die net geboren was.

Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:29

Wij vieren de geboortedag van de honden. Voor Senna is dat 2 mei en voor Saar 28 september. De dag we ze opgehaald hebben doen wij niets.
Ik maak ieder jaar ‘verjaardag’ foto’s met de honden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar maak ook wel foto’s met kerst en sinterklaas en haloween

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:35

Oooh keep them coming, wat heerlijk al die foto's <3

Wij hebben Plucky nog niet zo lang natuurlijk, maar ik wil wel ieder jaar op zijn verjaardag een leuke foto maken :j

We hebben toen hij er echt net was een hele leuke foto gemaakt waar hij op het losloopveld naast mijn vriend zit, en dat sindsdien een paar keer herhaald. Zo schattig om hem te zien groeien :D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 18:01

#snuffelsanta week 42

Elk jaar vieren we DJ zijn verjaardag wel door iets te kopen door een bot of een speeltje.
Om de 5 jaar vieren we het groter door opblaas cijfers neer te zetten!

Dit is van afgelopen jaar toen DJ 10 werd[dj is van 1-2-2014)

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:20

Ik heb nog geen verjaardag van de hond meegemaakt, maar ik ben wel van plan om iedere verjaardag zeker wel een leuke foto te maken ter ere van zijn verjaardag :#

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 14:08

We gaan met de verjaardag en dierendag en dan mogen ze zelf een speeltje of wat lekkers uitkiezen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 15:15

Ineke2 schreef:
Wat grappig dat er hier aardig wat mensen zijn die koffie niet lusten ( ik dus ook echt niet). Ik word altijd maar vreemd aangekeken :+

Ik vind gewone koffie meestal ook niet zo lekker, een latte gaat er altijd nog wel in. En de specialere drankjes ook wel :P

#SNUFFELSANTA Week 40 zondag: schreef:
Is jouw hond een slow-snacker of een schrok-opper?

Jady is wel een schrok-opper, al pakt ze het altijd wel netjes aan. Ik had haar 1x een wat groter bot gegeven en daarna even andere dingen gaan doen. En toen ik terugkwam was het bot al op en kwam het er daarna ook weer uit. Sindsdien krijgt ze alleen botjes waarbij dat kan.

Met 'botjes' zoals kalfhoefjes doet ze dan wel weer vrij lang. En op een gegeven moment blijft er een stukje over waar ze niks meer mee doet.

Ze inhaleert niet, maar ze is gek op snacks en eten en alles gaat er redelijk goed in.

love_mandy schreef:
Vandaag kreeg ik de foto’s van een shoot die we laatst hebben gedaan, het blije ei
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oh wauw, heel tof!

kanjerroos schreef:
Ik kreeg vandaag een vraag van mijn Santa;

Zou je liever een heuptasje/tasje voor aan je riem hebben of eentje die je over je schouders draagt met evt ruimte voor andere spullen?”

Oei dat is gelijk een goede vraag! Ik neig naar een tasje waar ook andere spullen in kunnen eigenlijk. Maar om mij (en vooral mn Santa) een beetje te helpen; wat gebruiken jullie om je snoepjes/trainers in mee te nemen voor je hond? En waarom zou je een bepaald soort tasje wel of juist niet aanraden?

Ik vind een tasje die ik over mijn schouder draag het fijnst! Heuptasjes of beloningszakjes om aan te klikken gebruik ik toch minder. Ik heb deze maar dan in het zwart: https://floofsandcookies.nl/product/dog ... ag-purple/

Zie de zwarte niet meer op de website staan, deze blijft ook mooi met regen en viezigheid. Dat vind ik bij de stoffen versies vaak minder.

Konstantine schreef:
Arme postbode :')

Dat denk ik ook altijd als ik die 12kg zak weer bestel haha, maar je moet wat als het niet in de winkel verkrijgbaar is :')

We hebben allebei anxiety :+ Maar ze lijkt in best veel op mij, of wellicht is ze op mij gaan lijken :P

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 23:33

Wij vieren de verjaardag van onze honden wel, vaak doen we 1x in het jaar voor beide dames ook een hondenverjaardag, als in : hun 2 vriendinnetjes en wij gaan dan samen een dagje dierentuin doen of wat anders leuks met de honden als ‘ verjaardagsfeestje ‘

Vriendlief vind het onzin, maar jammer dan :o bij gebrek aan het hebben van kinderen , dan maar de harige kinderen vieren ;)

Mijn verwaande trutten vandaag toen ik lief vroeg of ze naar het vrouwtje wilden kijken voor de foto
Afbeelding

Afbeelding

8-)

Ik hou van de herfst, echt mijn favoriete seizoen <3 de bossen die weer mooi kleuren, de hele sfeer, echt geweldig.
Momo en Aloy vinden het ook geweldig met al die vallende eikels, die horen dan weer wat vallen en sjezen alle kanten op, echt genieten samen met de wandelingen :j

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 10:24

Er lag vandaag post in de brievenbus van onze secret santa :)
Afbeelding

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 13:41

Haha Cheytjuh, die van jou zijn wel echt een komisch stel volgens mij :D

Oeh spannend, Santapost! :#