Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:14

Ach, arme Senna, even bijkomen van de operatie.
Is alles goed gegaan?

Die koppies van Blue en Nuts :D

Plucky denkt nu al dat alles wat bezorgd wordt voor hem is, na het SSS pakket krijg ik dat zeker weten niet meer afgeleerd haha :')

Bo_Y

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:32

Konstantine, ja het was laproscopisch. En alles is goed gegaan. Ze is ook al best lekker wakker. Nu een paar daagjes rust. En komt alles weer goed.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:08

Ik ben zowaar de vraag van gisteren vergeten -O- soms werkt mij ADHD niet mee

#snuffelsanta week 41 woensdag +1dag schreef:
Honden schijnen vaak te lijken op hun baasjes. Wat is een karaktertrekje of eigenschap van je hond die jij bij jezelf ook terug vind?

Hoax is net als mij gezegend met een ADHD brein. Wat soms onhandig is maar ik vind het vaak erg fijn dat hij mijn brein frequentie kan volgen en andersom ook. Ik denk dat veel mensen echt gillend gek zouden worden. Dat zeggen sommigen ook :') .

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:18

Wat fijn dat het goed verlopen is Bo_Y! Hopelijk krijgt ze nu geen schijnzwangerschappen meer.

Honden schijnen vaak te lijken op hun baasjes. Wat is een karaktertrekje of eigenschap van je hond die jij bij jezelf ook terug vind?
Eten is het belangrijkste in zijn leven :') Ik ben ook echt een snaaier.
En hij is ook niet een klein beetje eigenwijs... :=

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 17:59

Konstantine schreef:

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten :') :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 18:05

Citaat:

Ehm eigenwijs en vasthoudend ( op dit moment nogal letterlijk ivm tanden die moeten wisselen)
Maar wel heel lief <3

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 18:18

Konstantine schreef:

+1 :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 18:20

Oeeeh leuke post! Direct al wat lekkers erbij!

Gelukkig alles goed gegaan bo_y!

Goh karaktertrekje waarbij onze honden op ons lijken :+
De chi's zijn hyperkinetisch zoals mij! Ik kan enorm druk zijn als het mij uitkomt.
Cody lijkt meer op zijn baas, wat vandaag niet is, komt morgen wel.

Wij gaan kijken voor een MASje (mini australian Shepherd) maar we hebben bij de fokker wel aangegeven als er geen perfecte match is we willen wachten tot een evt volgend nestje.
Maar we zijn beide verkocht aan het teefje al willen we het nog niet toe geven. Ze lijkt zo zo hard op Pipa maar ook op mijn lieve Billy <3 we willen dus niet hopen erop.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 18:33

[/quote]

DJ is eigenlijk net als mijnniet altijd even snuggerkan daarom wat langer duren vootdat hij iets begrijpt.
Verder is dj qua karakter altijd erg lief net als ik en laat hij het wel echt merken als hij bijvoorbeeld andere honden niet leuk vind door een keer te blaffen

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 18:49

Ik zie in m'n hoofd nu een plaatje van nardxash die random blaft naar mensen. Letterlijk :') heerlijk.

En eigenwijs ben ik nou nooit....

@luna2006. Het is belangrijk dat je kiest voor een pup die bij je past. Zeker als je ook een bepaald doel voor ogen hebt waar de hond voor komt (denk aan sport, of assistentiehond).

Het nest van Hoax is getest met 7 weken door een onafhankelijke gedragsdeskundige (maar wel leuk detail dat mijn vroegere beste vriend die ook een vrij bekende bokker is daar bij assisteerde! Dat wist ik niet van tevoren) en in overleg met zowel de fokker als mijn coach is voor daarop de keuze gevallen voor de pup. Maar ik zei ook dat als geen enkele pup geschikt was ik zou wachten op een volgend nest. Nu Hoax mijn assistentiehond maar voor m'n huishond zou ik dat ook zo doen. Je k9n wel een voorkeur aangeven overigens. Dat dan wel mee genomen maar ik woonde ver weg dus ik heb de pups 1 x gezien met 3,5 week dus om daar nou op af te gaan...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:57

Luna2006 schreef:
Oeeeh leuke post! Direct al wat lekkers erbij!

Gelukkig alles goed gegaan bo_y!

Goh karaktertrekje waarbij onze honden op ons lijken :+
De chi's zijn hyperkinetisch zoals mij! Ik kan enorm druk zijn als het mij uitkomt.
Cody lijkt meer op zijn baas, wat vandaag niet is, komt morgen wel.

Wij gaan kijken voor een MASje (mini australian Shepherd) maar we hebben bij de fokker wel aangegeven als er geen perfecte match is we willen wachten tot een evt volgend nestje.
Maar we zijn beide verkocht aan het teefje al willen we het nog niet toe geven. Ze lijkt zo zo hard op Pipa maar ook op mijn lieve Billy <

3 we willen dus niet hopen erop.

Leuk! Een mas is wel een mini amerika sheperd

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:23

Mijn honden slapen graag uit net als ik

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 06:54

Geen…

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 08:20

#snuffelsanta week 41 Zondag schreef:
Wat is de meest ondeugende of memorabele actie ooit van jouw hond?

Als 6 maand jonge pup ging Hoax om 3 uur snachts tekeer dat hij naar buiten moest (gelijkvloerse woning. Mijn achterdeur naar de tuin zit in mijn slaapkamer). Ik dacht omdat hij misschien heel nodig een boodschap moest doen maar hij ging bij de schutting klooien en niet terug naar binnen wilde. Ik liep naar buiten om hem naar binnen te sturen en hoorde toen de buurvrouw roepen. Daar had Hoax op gereageerd Ze was onderuit in de badkamer gegaan. Buurvrouw was doof en ook rolstoel afhankelijk. Ik woon in fokus woning met 24/7 hulp op afroep dus die heb ik gebeld en die hebben haar gevonden. (Fokus zit in een unit in een straat verder en is binnen 5 min op locatie met een moedersleutel om de deur te openen bij nood, dat is sneller dan 112 bellen die dan nog binnen moeten zien te komen). Hoax heeft een heerlijke tas snacks gekregen van de familie van de vrouw als bedankje.

Heel penny waardig verhaal wel

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 09:10

Citaat:

Die moet nog komen :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 09:11

Ineke2 schreef:
Citaat:

Die moet nog komen :')

Dat vrees ik ook :')

Wat onwijs knap van Hoax, en dat terwijl hij nog zo jong was!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:14

Die gaan hier denk ik ook nog komen.

Volgende week donderdag weten we of er een pup voor ons bij is. Bij deze fokker kies je namelijk niet zelf en wordt je gematched. Hebben we bewust voor gekozen bij dit ras.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:28

snuffelsanta week 41 Zondag schreef:

Mijn honden zijn nooit ondeugend

Onze honden zijn ook gematcht door de fokker. Vond dat ook prima. Ik had Saar 1 keer gezien en Senna wel vaker. Maar waar kies je op. De fokker ziet de hondjes 7/8 weken 24/7 en kan veel beter karakter inschatten dan wij tijdens onze korte bezoekjes.

Bij beide hadden we wel aangeven een teef te willen en verteld wat we zochten.

Bij Saar had mijn man een aantrekking tot Saar, en ik tot een andere. Maar we kregen Saar. En bij Senna had ik echt een klik met Senna in het nest al en ze is ook echt mijn hondje. Veel meer dan Saar eigenlijk.

Senna knapt weer lekker op na de operatie, en heb moeite mevrouw kalm te houden…

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 11:31

Het hoeft geen heldendaad zijn zoals Hoax he jongens.

Zo was mijn chihuahua ontsnappingsdeskundige in tuinen en heb ik d'r een paar keer moeten zoeken toen ze op avontuur ging.

En Hoax z'n voorganger jatte spullen uit tassen die open op de grond stonden bij bezoek.

Het kunnen ook gewoon kleine dingetjes zijn.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 11:51

Konstantine schreef:
Citaat:

Meest ondeugende wat DJ ooit heeft gedaan is denk wel toen hij alleen thuis was op de keukentafel liggen en toen ik binnen kwam ook blijven liggen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 13:45

Wat nog altijd gebeurd xD als de sloot compleet groenligt en Leslie denkt dat het gras denkt en er voluit op afstuift en dan erdoorheen zakt en dan plons xD

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 13:54

Phoe, vind ik een lastige en zou ik eerlijk gezegd niet direct een antwoord op hebben.

Mwah echt hele ondeugende dingen hebben beide honden hier niet perse gedaan, of in elk geval niet naast wat elke standaard puppy probeert.

Blue was overigens een keer zo enthousiast dat hij zou gaan wandelen dat hij tegen de muur oprende en daardoor helemaal beduusd in het stoeltje van onze dochter terecht kwam en even een paar tellen nodig had om te bedenken wat er gebeurde. Daar hebben we erg om gelachen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 13:57

Haha DJ :')

Wij hebben bij de fokker aangegeven dat we een ondernemend en nieuwsgierig hondje zochten, zonder voorkeur voor geslacht verder. Zij heeft met een gedragsdeskundige testjes gedaan en de matches gemaakt.

In een vroeg filmpje van de fokker zie je de hele horde pups achter haar aan door de tuin waggelen als kleine eendjes, behalve eentje. Die gaat zijn eigen gangetje en wil liever in de vijver zwemmen... O:)

Plucky was ook al op de kijkochtend mijn dikke vriend. Mijn partner had hem nauwelijks gezien, die was helemaal verliefd op een van de zusjes.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 12-10-25 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 13:57

Ik zal vanmiddag even bij lezen en reageren.

Maar als ik al Jozi zijn streken zou moeten uittypen kan ik een heel boek vullen. Die rat doet het er om. En teckels staan ook bekend om hun slimme en vasthoudende aard. :7

Nadat ik meer dan eens in de ochtend op m’n roze crocs en roze badjas achter hem aan heb gerend over het grasveld bij m’n huis heeft hij het privilege verloren om daar zelfstandig even een plasje te doen. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 16:24

Haha Marlinde hilarisch :D

Ravi had gisteren een net nieuw paar gekochte sokken uit mijn boodschappentas die ik even op de grond had gezet in de keuken, gehaald en als een speer meegenomen naar zijn mand O:)
Die heb ik toch maar weer even opgehaald _O-