Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 14:37

Ik ben met de kinderen. Manlief gaat gewoon naar bed en komt er om 12 uur even uit. Er zal vast niets op tv zijn. Waarom doen ze nooit eens leuke films. Ik hou niet van conferences.
Kinderen willen opblijven, dus die zullen wel druk zijn.
We hebben ook nog een legpuzzel liggen. Verder is het gelukkig meestal erg rustig hier in de buurt, dus ik verwacht geen ellende van vuurwerk of zogenaamd grappige dorpstradities.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 14:42

Wij zijn samen thuis met de hond (die niks om vuurwerk geeft gelukkig) en de paarden (die het wel heel spannend vinden). Ik vind O&N ook niet zo leuk meer, eerder wel, lekker feestvieren. Maar nu meer zorgen om de dieren en dus vind ik het niet leuk meer.

Toen we nog in de grote stad woonde plakte ik mijn brievenbus ook dicht hoor, er hoeft maar 1 rotjoch een vuurwerkding naar binnen te gooien...

edit, kom net deze tegen, klopt helemaal! :D

Afbeelding

Polarize

Re: Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 14:52

Hier in de straat is het gelukkig vrij rustig. We hebben de buren die graag een paar van die grote potten met siervuurwerk kopen en afsteken, maar die houden het lekker op de stoep voor hun huis en ruimen het 's nachts als ze klaar zijn ook meteen op.
De hond wil niet meer naar buiten :') gelukkig durft ze nog wel in de tuin, dat was vorig jaar wel anders. Toen ben ik er om 3 uur 's nachts nog met haar uit geweest

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 15:12

Niet helemaal alleen, maar alleen met mijn man.
Inderdaad ook omdat het het eerste O&N is met de kittens. Vind het toch fijner om dan thuis te zijn en geen huis vol visite te hebben.

Heb ook niets (meer) met O&N.
Vroeger was het bij ons thuis een heel feest en mijn vader draaide altijd een beetje door met de feestdagen :')
Maar sinds hij overleden is in 2011 vind ik er eigenlijk geen hol meer aan :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 15:13

Hier ook alleen thuis. Omdat ik sinds dit jaar ook 2 kittens heb.
Het is hier in de straat/wijk erg rustig nog, wij hebben ook een vuurwerkverbod. Tot nu toe houden ze zich eraan. Alleen even langs de voetzoeker(pedicure). En daarna weer naar huis.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 15:16

Hier ook 'alleen' thuis. Ik heb nog 6 opvangkittens en dan mijn eigen katten nog waarvan sommige erg bang zijn. Maar tot nu toe is het redelijk rustig. Mijn man viert het altijd lekker met vrienden, waardoor ik heerlijk alleen thuis kan blijven!

Zal gezellig gamen worden :).

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 15:20

Ik ben met man en hond voor het vuurwerk 'gevlucht' uit onze woonplaats in Noord-Holland en wij zitten nu lekker relaxed in het buitengebied in Overijssel ergens in een deel van een boerderij. Er wordt wel flink carbid geschoten, maar dat is sinds vandaag en onze hond geeft daar niets om. Vuurwerk horen we hier amper, ik voel me gezegend hier. Ik heb echt een hekel aan oud en nieuw, en de idioterie met vuurwerk vind ik echt verschrikkelijk. Maar met deze minivakantie hebben we eigenlijk gewoon lekkere relaxte dagen en onze Puck ligt heerlijk te snurken. Vanmorgen ruim 2 uur gewandeld door het natuurgebied hier in de buurt en ook dat was fantastisch. Heerlijk rustig en prachtig weer.
Thuis hebben we nog een kat, maar mijn broer is over uit Australië en hij past op haar. Super fijn idee dat hij er is voor Siep.
Ik heb net een spannende serie opgeslagen op HBO of Netflix (haha, weet het al niet eens meer), dus dat wordt straks de gordijnen dicht en lekker simpel tv kijken. In jaren niet zo'n relaxte tijd gehad rond deze tijd van het jaar <3

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 15:22

Was dit het jaar om een kitten te kopen?

@bellatrix goed dat je dat nog zegt van sister wives. Had ergens verwacht dat het niet kwam vanwege oud en nieuw. Mooi kan ik dat kijken en daarna nog Welcome to plathville. Wie bedenkt er om niet te zoenen tot je bruiloft. Dat is echt voor nog niemand goed afgelopen.

Ik heb een hele boel hapjes gehaald, nu alleen nog verzinnen hoe ik ze allemaal warm maak.

Al 2 dagen hoor en zie ik vuurwerk maar vandaag is het vanaf 11 uur ofzo vrij constant. Wat voor nu heeft het om het nu af te steken?

Welke serie @4everhobbes ?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 15:29

@Friezenfan, ik heb Hunters en Treason op Netflix opgeslagen en Barry op Hbo. Ff checken met mijn man waar hij zin in heeft straks... Momenteel kijkt hij alles wat los en vast zit op YT over ecologisch tuinieren, voedselbossen en no dig-methode dus misschien kijk ik wel in mijn eentje straks :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 15:30

Het lijkt idd het jaar van 'koop een kitten' te zijn. :')

En ik zag de reclame ervan dus wist dat het vanavond gewoon kwam. Die erna kijk ik niet maar de reclame vsnan die ook gezien en wat een bitch is die ene!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 15:36

Ik ben ook thuis voor de katten.
Wel moet alleen, samen met mijn vriend.

Maar heb echt helemaal niks met oud en nieuw. Zelf 'bang' voor vuurwerk, dus durf de deur nu niet goed uit. Maar ook bang dat er iets gebeurd. 2 jaar terug bij buren een vuurpijl op het balkon beland wat voor een felle uitslaande brand heeft gezorgd. Gister nacht een scooter uitgebrand beneden.

Dus wil ook gewoon thuis zijn voor het geval er wat gebeurt.

Verder wat lekkere hapjes voor op tafel en we gaan lekker gamen en/of tv kijken vanavond.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 15:44

Ben nu lekker ham/kaas tosti aan het maken. :9

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:02

Toch heb ik tien keer liever de kattenkwaad van deze jeugd met slepen van spullen dan auto's in de fik steken, bushokjes en brievenbussen vernielen van andere jeugd. Of als je langs rijdt een rotje onder je auto gooien of noem maar op welke rottigheid.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:03

Hier is alsnog m'n vader langs gekomen, dus een pan Oosterse pompoensoep staat nu op (Bokt recept :9). En dan komen er vanavond dus ook nog wat bladerdeeg hapjes op tafel.
Hoe dan ook een rustig O&N, met de katten op schoot <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:29

cissy schreef:
Toch heb ik tien keer liever de kattenkwaad van deze jeugd met slepen van spullen dan auto's in de fik steken, bushokjes en brievenbussen vernielen van andere jeugd. Of als je langs rijdt een rotje onder je auto gooien of noem maar op welke rottigheid.

Als de keuze er zou zijn dan inderdaad graag het zinloos verplaatsen van spullen ja, bij mij loopt het 2e type rond. Kliko's worden hier niet bij de kerk gezet, die worden hier opgeblazen :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:31

Ja dat is nog veel erger ja. Ben benieuwd of dat volgend jaar minder is als al het vuurwerk illegaal is.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:34

Gister werd de kliko hier nog geleegd, er staan er nu nog op verzamelplaats. Ergens hoop ik dat ze niet opgeblazen worden maar is volgens mij snel gebeurd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 16:35

Wat doen jullie op nieuwjaarsdag?

Ik ruim dan altijd de kerstboom op en ga dingen opruimen en anders zetten. Een nieuw opgeruimd begin van het nieuwe jaar zeg maar.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:37

Bellatrix schreef:
Wat doen jullie op nieuwjaarsdag?

Ik ruim dan altijd de kerstboom op en ga dingen opruimen en anders zetten. Een nieuw opgeruimd begin van het nieuwe jaar zeg maar.

Werken haha. Komen allemaal mensen hun hond ophalen. Dus wekker is weer vroeg om ze naar buiten te laten

Verder rustig aan doen en niet te veel drukte

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:38

Uitslapen _O-
Nee nieuwjaarsdag is om nog even rustig aan te doen, en vanaf 2 januari pak ik spul voor school weer op zodat ik helemaal bij ben na de vakantie
Laatst bijgewerkt door Polarize op 31-12-25 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:41

Ik ben ook alleen thuis, m’n partner heeft dienst.
Ik moest vandaag eigenlijk nog even wat ophalen in de stad, maar had geen zin om door het geknal te fietsen. Hopelijk is het volgend jaar beter, vooral voor alle dieren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:49

Suzanne F. schreef:
Ja dat is nog veel erger ja. Ben benieuwd of dat volgend jaar minder is als al het vuurwerk illegaal is.

Ik reken er niet op.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:53

Ik blijf altijd thuis bij de hond en kat. In mijn straat wordt het rond 18 uur zo'n beetje oorlogsgebied tot een uur of 2.

Ik heb geeneens lekkere dingen gehaald, gewoon geen zin in.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:55

Volgend jaar verwacht ik niks minder dan afgelopen jaren, denk echt niet dat het veel minder wordt. Teveel kwajongens die die harde knallen te leuk vinden.
In buitenland geen verbod dus ze gaan het gewoon daar halen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:58

cissy schreef:
Volgend jaar verwacht ik niks minder dan afgelopen jaren, denk echt niet dat het veel minder wordt. Teveel kwajongens die die harde knallen te leuk vinden.
In buitenland geen verbod dus ze gaan het gewoon daar halen.

Ik ben daar de afgelopen week eens ingedoken, ook kijkend naar peilingen die hierover zijn gedaan.

70 tot 75% van de mensen geeft aan zich te gaan houden aan het verbod.
15 tot 20% geeft aan zich er niet aan te gaan houden. Die groep is een stuk kleiner waardoor het makkelijker handhaven is. Ook is het bezit van vuurwerk strafbaar en kom je voor bij de snelrechter. Plus een aanteking op je strafblad wat gevolgen gaat hebben voor het verkrijgen van een VOG. Plus dat je uiteindelijk ook groepsdruk krijgt en je een loser wordt als je het wel afsteekt.

Volgend jaar zal het niet stil zijn, maar ik verwacht binnen nu en 5 jaar wel.