December ergernis…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kloesje

Re: December ergernis…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 18:46

Dat we geen fatsoenlijke sneeuw hebben...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 18:46

Gewoon de hele maand ..;D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 18:51

karuna schreef:
De te zoetsappige "ideale" gezinnetjes ho ho ho wat hebben we het perfect samen met kerstreclames. En de kopen kopen kopen reclames met te luxe gerechten en teveel waardoor het een vreet maand is geworden met het pushen tot teveel geld uitgeven. En het beeld van de ideale complete gezinnen op tv. Waardoor voor best veel mensen de pijn van het ontbreken van geliefdes erg erin gewreven wordt. En de eenzaamheid van mensen juist extra pijnlijk aanvoelt. -O-

O ja en het vuurwerk gedoe van kanslozen zonder hersens maar helaas nog met handjes en ogen :evaw:

Dit. Met vuurwerk op 1 en dan de rest. En inderdaad de verplichte gezelligheid. Want niemand mag met kerst alleen zijn. :roll:

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:11

Hij zal vast wel een paar keer genoemd zijn, maar verplicht, gezellig samen moeten zijn. Het liefst je familie. Vond het al een drama toen mijn familie nog leefde, maar nu ik alleen ben valt het pas op hoe erg alles daarop toegespitst kan worden.

Gelukkig vermaak ik mezelf prima ondanks dat ik zonder familie zit. Indien ik met de feestdagen gezelschap wil doe ik of een oproepje bij vrienden of ik sluit aan bij een kennis die 2de kerstdag organiseert voor iedereen die alleen is. Maar meestal lekker in mijn uppie gourmetten (heerlijk alleen dingen die ik lekker vind) en een actiefilm aan. Rest van de dag Sims spelen. Kan er echt van genieten. Even de batterij opladen.

Maar ik kan mij voorstellen als je niet graag alleen bent of als je niet alleen kan zijn dat deze maand er heel erg in hakt.

De grootste ergernis. Dat mensen doen alsof de supermarkten in januari gesloten zijn. De inkopen.... niet normaal meer. Ik heb nauwelijks meer spullen. Hooguit het B merk vervangen met het A merk en ipv 1, 2 pakken meenemen maar ik ken mensen die gewoon rustig 100 150 euro per week meer uitgeven in december.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:18

Ja die enorme vreetpartijen in december. Dat mensen ineens veel meer moeten eten met kerst. Echt waarom??

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:18

Dat het koud is :+

Zonder gekheid. Nee ik hou niet van de schijnheiligheid wat betreft familie dingen. Het hele jaar zie je ze niet en met kerst in ene leuk komen doen. Nee hoor, dat hoeft van mij niet.
En idd je ziet veel meer ruzies door de ‘verplichte’ gezelligheid. Mensen hebben dan toch een korter lontje, en het is overal gewoon echt ontzettend druk in de decembermaand.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:24

karuna schreef:
De te zoetsappige "ideale" gezinnetjes ho ho ho wat hebben we het perfect samen met kerstreclames. En de kopen kopen kopen reclames met te luxe gerechten en teveel waardoor het een vreet maand is geworden met het pushen tot teveel geld uitgeven. En het beeld van de ideale complete gezinnen op tv. Waardoor voor best veel mensen de pijn van het ontbreken van geliefdes erg erin gewreven wordt. En de eenzaamheid van mensen juist extra pijnlijk aanvoelt. -O-
+ 1

O ja en het vuurwerk gedoe van kanslozen zonder hersens maar helaas nog met handjes en ogen :evaw:

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:26

chamion schreef:
Hij zal vast wel een paar keer genoemd zijn, maar verplicht, gezellig samen moeten zijn. Het liefst je familie. Vond het al een drama toen mijn familie nog leefde, maar nu ik alleen ben valt het pas op hoe erg alles daarop toegespitst kan worden.

Gelukkig vermaak ik mezelf prima ondanks dat ik zonder familie zit. Indien ik met de feestdagen gezelschap wil doe ik of een oproepje bij vrienden of ik sluit aan bij een kennis die 2de kerstdag organiseert voor iedereen die alleen is. Maar meestal lekker in mijn uppie gourmetten (heerlijk alleen dingen die ik lekker vind) en een actiefilm aan. Rest van de dag Sims spelen. Kan er echt van genieten. Even de batterij opladen.

Maar ik kan mij voorstellen als je niet graag alleen bent of als je niet alleen kan zijn dat deze maand er heel erg in hakt.

De grootste ergernis. Dat mensen doen alsof de supermarkten in januari gesloten zijn. De inkopen.... niet normaal meer. Ik heb nauwelijks meer spullen. Hooguit het B merk vervangen met het A merk en ipv 1, 2 pakken meenemen maar ik ken mensen die gewoon rustig 100 150 euro per week meer uitgeven in december.

Enorm die bedragen.
Ik haal wat extra krentenbrood of zo.
Meer als genoeg.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:27

Martje80 schreef:
Gewoon de hele maand ..;D

+1 en sneeuw hoef ik niet, te moeilijk om op de been te blijven terwijl de beestjes wel verzorgd moeten zijn.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:28

_San87_ schreef:
Saul schreef:
Grappig, dit is een van mijn ergernissen. Het vele motor crossen achter onze weide :')

Ik vind vooral alle verplichtingen echt zo zo zo vermoeiend.
Het overlopen van al het geregel en alle moetjes.

Maar, je kunt die 'moetjes' toch gewoon lekker niet doen?

Sommige dingen moeten helaas echt met kinderen.
En ja ik heb zelf voor de kinderen gekozen. Maar dat betekent niet dat er geen ergernis kan zijn :P

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:45

Het weer vind ik een ergenis..donker, koud, vochtig

Verder vind ik december en zn feestdagen heerlijk. Ik moet dan juist niks omdat ons show seizoen dan in de winterstop zit en de paarden vakantie hebben en ik mijn familie eindelijk weer eens zie daar we niet naast elkaars deur wonen.
Mn moeder komt sinds mn vader er niet meer is altijd een paar dagen hier ook. Zij woont ook niet dichtbij
Ik koester deze momenten.
En ik vind de lichtjes overal altijd zo gezellig staan. Juist omdat het zo een somber weer is...
Geen grote ergenissen hier dus

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:51

Heel de opgeklopte commerce rond kerst/nieuwjaar stoort mij. Je vol vreten, pakjes waar je niks aan hebt, opgetutte vrolijkheid, feestkleding, het hoeft allemaal niet voor mij. Er wordt totaal voorbij gegaan aan wat kerst eigenlijk is. Hoewel ik totaal niet gelovig ben, ga ik nog het liefst naar een mis in een mooie kathedraal, dat is dan meteen het enige moment naast begrafenissen dat ik in een kerk kom. Maar daar vind ik nog een beetje de ware bedoeling van kerst terug. Met nieuwjaar is het groot feest en de volgende dag is er niks veranderd. Ik heb ooit eens een betoog gelezen van iemand die beweert dat onze kalender niet klopt, dat 1 april eigenlijk nieuwjaar is. Als je voor elke maand 28 dagen neem dan kom je idd uit op 1 april. Er is iets van aan: september; sept is 7 waarom is september dan maand 9, oktober, oct is 8, waarom dan maand 10. Op 1 april verandert de natuur effectief dus het zou naar mijn gevoel best kunnen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:51

Donker, koud, vuurwerk en veel te druk in de tuincentra. Verder geen verplichtingen dus daar geen ergernissen :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 20:33

Saul schreef:
_San87_ schreef:

Maar, je kunt die 'moetjes' toch gewoon lekker niet doen?

En ja ik heb zelf voor de kinderen gekozen. Maar dat betekent niet dat er geen ergernis kan zijn :P

Wat moet dan precies met kinderen?
Ik heb er ook twee maar snap hem toch echt niet?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 21:03

Ik ben 1 december jarig en toen ik m’n verjaardag vroeger nog vierde, kwam minstens de helft niet omdat ze Sinterklaas moesten vieren.
Op school werd m’n verjaardag compleet ondergesneeuwd door Sinterklaas.
Chocolade letters of chocolade munten zijn geen leuke verjaardagscadeau als al je vriendinnetjes die niet in december jarig zijn, wel gewoon leuke cadeautjes krijgen.
Ik haat Sinterklaas :')

Kerst vind ik wel heel erg leuk en gezellig, de kerstdagen zelf heb ik niet zoveel mee, maar ik vind de kerst decoratie overal zo gezellig <3

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 21:11

Komt er ook een Januari topic? Zo nee, dan de beste wensen. Ga weg. :')

Edit; en vuurwerk natuurlijk. Of hoe noemen ze dat tegenwoordig. Atoombommen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 21:17

nevica schreef:

Nou, echt hoor!

Maar ook met oud en nieuw de lading compleet inhoudloze appjes met alleen een 'beste wensen'.
Nou en. Ik wens je iedere dag het beste, waarom app je dat midden in de nacht?! Flikker op.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 21:17

Kou, natte weer, wind, vroeg donker, de verjaardagen die van mij op 22 december manlief op je raad her nooit op 31 december onze dochter op 7 januari mijn oma overleden op tweede kerstdag. De verplichte kerstbezoeken. Op oudejaarsnacht de familie op bezoek voor mijn mans verjaardag en oud en nieuw vieren. Het kerst gejengel op de radio, vuurwerk ellende en de verplichte bezoeken met 1 ste nieuwjaarsdag en de hele week daarna

Nee ga maar gelijk door van november naar maart

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 22:11

Werken. Ik heb tijd nodig voor mn kerstdeco. Ik heb betere dingen te doen!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 22:25

Vuurwerk en korte dagen vind ik zo jammer.

Ik vind sinterklaas en kerst heerlijk, maar na kerst ben ik klaar met feestdagen en met winter. Er is niks aan oud&nieuw wat ik leuk vind en ik verlang dan echt naar voorjaar.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 22:33

:brr: :')
Winter, kou, donker. Eén grote haat

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 23:00

Kerst liedjes, etc. voor 6 dec. Eerst Sinterklaas punt.
En de rotzooi die mensen laten liggen na oud & nieuw qua vuurwerk.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 23:58

Goof schreef:
nevica schreef:

Nou, echt hoor!

Maar ook met oud en nieuw de lading compleet inhoudloze appjes met alleen een 'beste wensen'.
Nou en. Ik wens je iedere dag het beste, waarom app je dat midden in de nacht?! Flikker op.

I found my people :')
Ik heb hier ook helemaal niks mee en toch kan ik mezelf dan "asociaal" voelen omdat iedereen het wel doet en ik eigenlijk geen zin heb er aan mee te doen :') Maar ik heb ook niks met Valentijnsdag of moeder-/vaderdag. Want idd, je liefde zou niet alleen op die momenten moeten gelden.

Verder het vroege donker en de hele dag de laagstaande zon. Dat laatste valt me om een of andere reden dit jaar extra op. Als het dan ook nog nat weer is zie je soms bijna niks meer op de weg :=

En vuurwerk, alhoewel we eind vorig jaar verhuisd zijn en er nu amper last van hebben. Hoor nog wel de knallen in de verte en ben dan zo blij daar niet meer te wonen :o

Overigens staat hier de kerstboom rustig tot in februari, gewoon omdat ik het gezellig vind en januari dan een beetje te overbruggen is :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 00:10

Alja schreef:
Saul schreef:

Wat moet dan precies met kinderen?
Ik heb er ook twee maar snap hem toch echt niet?

Wat ik moet is, cadeautjes regelen, nadenken wie wat krijgt, schoentjes vullen (en vooral niet vergeten) Sinterklaasspelen hier, sintoptocht daar, pietengym zus, buurtvereniging zo. Etc
Plus zijn mijn kinderen althans en 99% in mijn omgeving zo hyper dat de dingen er niet gemakkelijker op worden.

voor mij zijn er veel moetjes en ergernissen. Ik dacht dat het topic hiervoor bedoelt was. Maar blijkbaar mag je niet iedere ergernis delen zonder dat men daar iets van vindt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 02:11

meintje schreef:
Vuurwerk
Dit :j En kerst...