Ik stuur geen kaartjes dit jaar..... (klaag klaag!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mee eens? Stuur jij nog kaartjes nu de kerstzegels zo monsterlijk duur zijn geworden?!

Ja
65 (30%)
Nee
132 (62%)
Maaaaaaybe?
14 (6%)

Totaal aantal stemmen: 211

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:28

O ben zo blij dat meer mensen dat hebben. Daarom ben ik ook gestopt. Ben altijd te laat met sturen. Voel me daar soms wel schuldig over want ik heb super stipte familie leden die er dus wel altijd aan denken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:37

Goof schreef:
Ik sruur eigenlijk ook niks meer. Ik vergeet het eerlijk gezegd ook en denk er pas aan als ik zelf iets binnen krijg en vaak is het dan te laat om nog op kaarten- en postzegeljacht te gaan en iets te posten.

Eerlijk? Ik vond het vroeger wel erg leuk om kaartjes te krijgen en sturen, maar ik ontvang zelf bijna niets meer. Ik heb nog wel eens stug een poging gedaan om het wat te activeren door zelf wel wat leuks te sturen, maar het hield echt op.
Ook prima dan.

Wat ik wel echt knettersuf vind, is dan mensen die je een internetplaatje appen als kerstwens. Sorry, maar stuur dan niets.

Ja die GIF berichtjes vind ik ook prut!
Delete ze ook gelijk

Unwritten

Re: Ik stuur geen kaartjes dit jaar..... (klaag klaag!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:43

Hier ook alleen nog een kaartje voor onze ouders, en die krijgen ze onder de kerstboom samen met een leuke foto van onze dochter van dit jaar in een fotolijstje.

Ik vergeet het gewoon, maar ik merk dat ik er ook weinig waarde zelf meer aan hecht en er maar weinig energie voor over heb. Heb het jaren gedaan, maar merkte dat ik meer rust heb voor mijzelf als ik het niet doe.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:43

Hier alleen naar de naaste familie tegenwoordig, niet alleen vanwege de kosten maar ook omdat schrijven gewoon echt veel tijd kost. Ooit stuurden we nog naar een hele grote groep en daarvoor waren ook voldoende zegels aanwezig, wat betekent dat ik volgens mij nog op de decemberzegels van tien jaar geleden draai. Misschien dat we dit jaar voor het eerst moeten bijkopen, maargoed dat is dan een velletje van 10 en daar doen we dan weer twee jaar mee.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 11:01

Ik stuur ook al een aantal jaren geen kerstkaarten meer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 11:46

Ik stuur sowieso al jaren geen kaarten meer, omdat ik het de grootste onzin vind (waarom zou je alleen in december een kaart sturen en de rest van het jaar niet). En nu ik die prijzen zie, laat ik het helemaal aan me voorbij gaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 11:52

Popstra schreef:
Wat ik wel mooi vind is een verre viend eens te verassen rond deze tijd met een mooie kaart en daarin ook oprecht wat schrijven. Een verhaal en interesse. Niet enkel fijne feestdagen.

Nou dat!
Heb ook twee kennisjes die het moeilijk hebben op dit moment het weekend een kaartje gestuurd….

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 11:54

Jullie hebben me wel geïnspireerd om op elke kaart een persoonlijk tekstje te zetten. Dus heb de kaartjes nu blanco laten drukken. Gelukkig heb ik er maar 14 :+
En ik krijg de kaartjes ook gratis, dus dat scheelt een hoop.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 11:59

Ik vind het raar dat je per vel moet kopen. Ik denk dat ze zich daarmee in de vingers snijden, want ik denk dat er minder mensen zo´n vel kopen, terwijl ze wellicht wel zegels los hadden gekocht.

Ik woon in Portugal en de postzegels zijn ongeveer een euro per kaart, dat is duurder dan de kaart die er in zit, maar ik verstuur nog kaarten naar familie en vrienden. Ik krijg er maar weinig terug.
Ik verstuur er ook elk jaar minder. Vroeger wel 40, dit jaar zijn het er 15.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:46

Maar je kan het vel echt jaren bewaren, ik heb dit jaar postzegels uit 2014 gebruikt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:44

Vorig jaar heb ik niks verstuurd. Maar dit jaar hebben we een kerstfotoshoot gehad op stal.
Dus vandaag de foto kerstkaarten binnen gehad en een vel postzegels gehaald. :))

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:30

Ik heb weer zelf kaarten gemaakt en daar al heel leuk komentaar op gehad :)
Er gaan er zeker ook een aantal op de post naar mensen waar ik extra aan denk en aan mensen waar ik een beetje kontakt mee wil blijven houden. De zegels zijn wel wat duur maar het is minder dan een kopje koffie, en de december zegels van dit jaar zijn om te smullen, prachtig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:36

De zegels van dit jaar zijn inderdaad prachtig! Gisteren zijn de kaarten gearriveerd, gisterenavond geschreven en meteen de kaarten voor de buurt in de brievenbussen gedaan. Vanmorgen de kaarten die met de post moesten in de bus gedaan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:41

Ik breng ze zelf al rond via familie/ vrienden.

Ondertussen doet de hele familie het via mij en andere nicht / neef
Paar stuur ik gewoon met normale zegels.

Ik verstuur geen 20. Zo irritant.

Vroeger deelde ik wel eens een vel met iemand.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:43

Je kan de zegels die je over hebt volgend jaar gewoon weer gebruiken in december hoor, ze blijven geldig :)

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 10:52

Ik heb dit jaar wel kaartjes geschreven, heb het kunnen combineren met een verhuisbericht, maar schrok wel van de prijs.. gelukkig gebruik ik ze allemaal. Maar volgend jaar sla ik denk ik over

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 10:56

Al heel lang geleden opgehouden met kerstkaarten sturen. Ik vlieg dit naar naar NL om persoonlijk kerst te komen vieren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 11:00

Wij hebben ze gisteren en geschreven en ze gaan vandaag op de bus. Wij vinden het leuk, dus we blijven het doen (inclusief een persoonlijk tekstje voor de ontvangers) :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:11

Amber_anne schreef:
Maar je kan het vel echt jaren bewaren, ik heb dit jaar postzegels uit 2014 gebruikt

Daar moet je toch wel bijplakken? Die van 2014 waren toch veel goedkoper?

paardjebont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:16

ik breng ze lekker zelf rond dit jaar, dan maar wat verder fietsen. ook nog beweging! win-win...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:30

Bellatrix schreef:
Amber_anne schreef:

Nee dat is alleen als er nog bedragen op staan, dat was in 2014 al niet meer. Ik plak dit jaar ook de laatste 4 uit 2014, dan is het laatste velletje daarvan ook echt leeg.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:34

Al jaren niet meer, onzin, je gooit ze na 6 januari toch allemaal weg, zonde van het geld, de bomen en de energie die het kost om ze te maken, te schrijven, te versturen, de brandstof etc etc…

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 16:07

Bellatrix schreef:
verootjoo schreef:
Hoeveel zitten er op dat velletje :=

20

Oh oliebol. Ik heb altijd persoonlijke zegels op rol (per 100) maar die kosten nu 137€

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 16:08

Yessy schreef:
Bellatrix schreef:
Amber_anne schreef:

Nee dat is alleen als er nog bedragen op staan, dat was in 2014 al niet meer. Ik plak dit jaar ook de laatste 4 uit 2014, dan is het laatste velletje daarvan ook echt leeg.

Oh dat wist ik niet!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 17:04

Ik was vorige week jarig en had een bijna de gehele familie op bezoek daar dus meteen mijn kerstkaarten gegeven. Nu hoeven er maar 2 op de post en dat zijn dan meteen mensen in het buitenland.
Ergens heeft dat een voordeel jarig zijn in december. Misschien wel het enige voordeel. Zo net tussen sinterklaas en kerstmis is toch best onhandig.