Wat zijn jullie plannen met de feestdagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:01

Sure_lee schreef:
Wij gaan naar mijn moeder die in Benidorm zit. 1e kerstdag gaan we naar een dinershow, 2e kerstdag ook een diner met livemuziek en oud en nieuw vieren we waarschijnlijk op het strand.

Jaloers :j
Zo heerlijk daar!

Rose123

Re: Wat zijn jullie plannen met de feestdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:25

24 December
Waarschijnlijk zoals iedere avond, de paarden en misschien een leuke kerstfilm kijken.
We zijn dan net 5 dagen verhuisd dus misschien nog wel een doos uitpakken of een kast in elkaar zetten.

25 December
S'morgens de paarden want word als vakantie dag gezien dus zelf binnen en buitenzetten. Rond de klok van 3 worden we verwacht bij mijn ouders (andere kant van het land) voor een lopend buffet thuis met familie. Daarnaast halen we de nodige spullen bij mijn ouders uit de opslag.

26 December:
Mijn vriend is in de ochtend mee op wedstrijd als Groom. En rond de middag komt mijn beste vriendinnetje voor een dag ongegeneerd vreten, drinken en flauwe films kijken.

Buiten de uren bij mijn ouders en op stal, denk ik veel voor de houtkachel :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:54

Alle dagen thuis :) Geen familie of schoonfamilie waar ik heen moet. Eerste kerstdag wel met het gezin cadeautjes en gourmetten. Tweede kerstdag komt de vriend van mijn broertje bij ons eten.
Oud&Nieuw ben ik ook lekker thuis, er komen vrienden van mijn ouders langs, vind ik ook altijd gezellig :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 08:35

Wij gaan 25 - 28 december naar Lille. 25e is (bijna) alles dicht dus bij aankomst eerst even chillen in de hotelkamer, dan een stadswandeling en s avonds gereserveerd bij een restaurantje vlakbij ons hotel. Dan elke dag lekker starten met een ontbijt en daarna de kerstmarkten (in Lille en in Arras, we zitten toch tegenover het treinstation). Zondag nog even wat rondscharrelen en weer naar huis (om 12 dagen later voor 3 weken weer naar Frankrijk te gaan, lekker naar ons eigen huis).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 10:13

24e zwager en schoonzus te eten
1e kerstdag 's middags naar mijn moeder en daarna bij broer / schoonzus lekker borrelen en cadeautjes
2e kerstdag koken bij schoonmoeder in verzorgingstehuis
3e kerstdag schaatsen kijken in Thialf
28e - 2 jan huisje in de vogezen

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 12:28

Onze plannen zijn veranderd. We hebben op de valreep een huisje in Zeeland gehuurd in de hoop dat daar minder vuurwerk wordt afgestoken zodat onze pup ook een fijne jaarwisseling heeft. En, minder leuk, ik heb te horen gekregen dat ik ongeneeslijk ziek ben. Omdat ik niet weet hoe ik er aan toe ben tegen de kerst ga ik me denk ik lekker laten verwennen in plaats van alles zelf te doen. Hopelijk wel in dezelfde samenstelling. {:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 12:45

Whizz |( :knuffel: afschuwelijk voor jullie.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 13:40

oh Whizz, wat erg voor je. Veel sterkte.
Je laten verwennen is een goed plan

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 15:01

Wat een vreselijk nieuws whizz. Ik ga duimen dat je een fijne kerst hebt in Zeeland :knuffel:

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 17:39

<3

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 18:14

Helemaal niks bijzonders avondje gezellig gourmetten met mijn puberkids en verder tv kijken bankhangen en niks doen. Met de honden op de bank

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 18:16

Whizz schreef:
Onze plannen zijn veranderd. We hebben op de valreep een huisje in Zeeland gehuurd in de hoop dat daar minder vuurwerk wordt afgestoken zodat onze pup ook een fijne jaarwisseling heeft. En, minder leuk, ik heb te horen gekregen dat ik ongeneeslijk ziek ben. Omdat ik niet weet hoe ik er aan toe ben tegen de kerst ga ik me denk ik lekker laten verwennen in plaats van alles zelf te doen. Hopelijk wel in dezelfde samenstelling. {:)
Heel veel sterkte gewenst

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 21:27

Feestdagen hebben vriendlief en ik vooral aan mijn kant van de familie. Sinterklaas is standaard surprises bij m'n ouders, Kerstavond-diner bij mijn ouders en Eerste Kerstdag(ochtend) zitten we ook weer bij mijn ouders, de rest van de dag hebben we gewoon met z'n tweetjes, maar dan komen 's avonds zijn beste vriend met vrouw en kind eten, nog geen rust :')
Tweede Kerstdag hebben we brunch met wat vriendinnen van mij, en 's avonds diner bij zijn ouders.
Oud en Nieuw wordt eerst bij zijn ouders en broer langs, en bij mijn ouders afgesloten, maar vooral omdat ik dan rond knaltijd even bij mijn paarden kan gaan controleren.
Honden gaan mee naar mijn moeder, maar die zijn allebei al hoogbejaard (15 en 16 jaar oud) en slapen overal doorheen.
Laatst bijgewerkt door Goudhaan1 op 06-12-25 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 21:30

Bellatrix schreef:
Kerstavond doe ik niets.
Ik heb eerste kerstdag mijn achterbuurman uitgenodigd om te komen gourmetten.
2e kerstdag ben ik lekker alleen thuis. Dagje in huispak series/films kijken met wat lekkers.
Oud en Nieuw heb ik niets mee dus ben alleen thuis tot het lawaai af is en dan lekker slapen.

Zoiets heb ik het ook. Alleen 1e kerstdag naar mijn moeder.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 21:35

Wij doen het expres Kerstavond met de kinderen anders zijn ze allebei de dagen onder de pannen met bezoek afleggen. Ik weet nog toen onze dochters klein waren ik helemaal geschuffeld werd want mijn opa’ en oma’s leefden nog èn ouders en schoonouders en je voelt je toch een soort van verplicht dus dat wil ik onze kinderen niet aandoen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 22:18

Suzanne F. schreef:
Bellatrix schreef:
Kerstavond doe ik niets.
Ik heb eerste kerstdag mijn achterbuurman uitgenodigd om te komen gourmetten.
2e kerstdag ben ik lekker alleen thuis. Dagje in huispak series/films kijken met wat lekkers.
Oud en Nieuw heb ik niets mee dus ben alleen thuis tot het lawaai af is en dan lekker slapen.

Zoiets heb ik het ook. Alleen 1e kerstdag naar mijn moeder.

Ik heb de 24e wat afspraken staan, de 25e helemaal voor mezelf en de 26e ga ik begin vd middag naar mijn moeder en stiefvader t/m de 27e of 28e.

Dan kan ik de 28e of 29e de laatste boodschappen doen voor de jaarwisseling zodat ik hooguit nog een vers stokbrood hoef te halen op oudjaarsdag en uiteraard langs de oliebollenkraam.

Ik neem normaal heel bewust 'vakantie' van ±22-12 t/m de eerste week van januari, dat loopt nu een beetje anders helaas, ook omdat ik afhankelijk ben vd beeldzorg. :+
Maar ik ga overleggen met de ochtendafspraak of we kunnen brunchen ofzo en met de beeldzorg of ze me de kerstdagen zelf de ochtenden laten uitslapen. :)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 06:55

De goden zijn me goed gezind dit jaar.. ik hoef nergens heen.

Ik ga in mijn pyama Chinees eten en slechte films kijken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 23:25

Kerstavond hebben we nu mams uitgenodigd in ons favo restaurant.

Dus kerstavond daar lekker eten, eerste kerstdag doen mijn man en ik cadeautjes uitpakken met onze honden (die kunnen niet wachten met uitpakken), die avond komt mams naar ons en doen we lekker gourmetten. Tweede kerstdagen helemaal lekker uitslapen en uitbuiken.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 06:57

Normaal werkte ik altijd met de feestdagen. Vond ik heerlijk. Dit jaar lekker alleen thuis. Kinderen zijn op wintersport met hun vader. Ik ga de paarden dien en verder helemaal niks. Kijk er nu al naar uit.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:45

Zoals het er nu naar uitziet 1 kerstdag bij schoonfamilie en ik denk met oudjaar bij mijn ouders.

Verder hopelijk zo min mogelijk verplichtingen. Vorig jaar zijn we 1,5 week alleen maar aan het heen en weer crossen geweest en amper tijd voor ons zelf gehad.
En ik heb al aangegeven dat ik dat niet meer wil. Heel heftig jaar gehad en wil nu ff bijkomen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 10:46

Eerste Kerstdag in m'n uppie uit eten, tenzij een vriendin mee wil... als ik ik m'n uppie ga, ga ik als elfje :D hebben ze in m'n favoriete restaurant ook wat te lachen. En 's ochtends m'n moeder naar de kerk brengen, m'n zusje haalt haar weer op. Tweede Kerstdag naar een vriendin of misschien op de rommelmarkt staan, daar ben ik nog niet uit. Oudjaarsdag moet ik me de boa's op stap, 's Avonds ben ik gewoon thuis voor de beesten., in m'n uppie, heb daar echt helemaal niets mee, ben altijd blij als de vuurwerkhel weer over is. Gek genoeg vinden de beesten carbidschieten niet erg.

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 18:34

Dit jaar doen we alles anders dan anders. Normaal gesproken doen we 1 kerstdag met mijn familie of de familie van mijn vriend en 1 kerstdag gewoon lekker rustig thuis omdat dit nogal een drukke periode is op mijn werk. Dit jaar gaan we eerste kerstdag naar de opa en oma van mijn vriend en tweede kerstdag bij mijn moeder bbqen vind het super leuk een winter bbq. Oud en nieuw is normaal met veel vuurwerk bij ons thuis. Dit jaar geen vuurwerk denk ik en gewoon na m'n werk lekker lang tafelen.

Alleen thuis op de bank hangen met alle harry potter films had ik ook eigenlijk wel heerlijk gevonden :D toen ik in de toerisme werkte gaf ik me altijd op om met de feestdagen te werken. Vond ik super leuk! Dat is het enige wat ik mis aan de toerisme. Ik heb niet zoveel met die verplichtingen allemaal.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 00:06

Kaitlyn schreef:
24 december vieren we lekker samen en met de dieren.
1e kerstdag gaan we (met de hond) ‘s avonds bij mijn vader (in Nederland) eten, hier zijn mijn broertje, zusje en opa en oma ook. Mijn vader kennende wordt het uitgebreid én laat. Hij vroeg of we wilden blijven slapen, want dan konden we allebei wat drinken maar:
Tweede kerstdag moeten we dan rond 11 uur weer bij mijn schoonouders (in Duitsland) zijn (weer met hond), voor een kalkoen tussen de middag afgetopt met minimaal 2 stukken taart (want ze is teleurgesteld als ik na 1 stuk zeg dat ik vol zit :+ ). Daarna rijden we weer naar huis en maken we zelf een pan glühwein en kijken we kerstfilms.

Oud & nieuw vieren we samen, waren wel bij vrienden (in Nederland) uitgenodigd. Maar ik verwacht ontzettend herres in dat dorp qua vuurwerk, en wil onze hond een enigszins rustig oud en nieuw geven. Hier in huis horen we amper vuurwerk en we steken zelf ook niks af. Het enige wat knalt is de champagnefles om 12 uur, maar dat geluid kent Snuf al wel. :')

Paar jaar geleden waren we in Edinburgh met kerst en dat beviel me nog het beste. Vind die familiebezoeken altijd erg intens en zo verplicht. Weet nu al dat mijn schoonmoeder teleurgesteld gaat zijn als we na de taart gaan, maar we willen ook een beetje tijd voor onszelf hebben.

Mijn plannen voor tweede kerstdag zijn veranderd. Onze Snuf heeft helaas Giardia en kan daardoor niet mee naar mijn schoonouders. Omdat hij te lang alleen thuis zit als we allebei daarheen gaan blijf ik thuis. Dus ik ga in de tussentijd lekker tutten met mijn paard, stukje wandelen met de hond en daarna trek ik thuis een fles wijn los. :')
Ik ben dol op mijn schoonouders, maar ben ook zo intens moe, dat ik het stiekem niet erg vind om die dag niet weer 3 uur te hoeven reizen. :o

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 00:28

Ohhhh wij hebben afgelopen weekend het eerste kerst diner al gehad :o
Aankomende zaterdag vieren we met de vriendengroep, trekken we altijd lootjes en schrijven we er een gedichtje bij. Wij (lees-ik) maken dit jaar de amuses (ieder stel doet een gerecht). Kerstavond is traditiegetrouw mijn familie bij ons, cadeaus + diner. Maak dit jaar o.a. kaasfondue. Eerste kerstdag lekker brak op de bank, tweede kerstdag bij schoonvader lunchen en “derde” kerstdag bij schoonmoeder eten. Gelukkig heb ik de zaak dichtgegooid dus we kunnen daarna nog een paar dagen bijkomen en in huis rommelen. Met oud en nieuw zijn wij bij lieve vrienden van mij op de Veluwe <3 Ik ben echt dol op de feestdagen en ben al een week helemaal hyper :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 22:16

Mijn plannen zijn veranderd...
1ste kerstdag werken, ponylief doen en hopelijk kaasfondue met 1 of andere anime aanzetten.
2de kerstdag brunch bij een vriendin. Dan eerst mijn pony doen en dan haar paard. En als we puff hebben bij haar ouders eten. Eventueel daarna bij haar thuis weer een gezelschapspel spelen

Oudjaarsdag werken maar uren nog onbekend, maar zal niet later dan 15.00 a 16.00 worden. Nieuwjaarsdag vrij. En ergens nog met de vriendenclub gaan gourmetten