Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 19:21

Eloya schreef:
Maaaarije schreef:
Waar is die eerste mand op de foto van Eloya? En hoe groot is hij?

Designed by Lotte hondenmand geribbeld polyester
95x80x23cm terracotta

Is bij meerdere sites wel te koop
Ik heb hem bij tuincentrum osdorp besteld want daar was hij toen in de aanbieding. Ik houd wel van een grote
Mand voor jeppe zodat die ook languit kan liggen.

Dankje! Ga er even naar kijken, vind hem erg mooi.
Hopelijk ook nog in een maatje groter.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 06:28

VillaNeusjes schreef:
#SNUFFELSANTA WEEK 38 Woensdag schreef:
Een beetje later maar bij deze

Krijgt jouw hond wel eens groente of fruit als snack? Zo ja, wat is zijn/haar favoriet?

Ik blijf dit consequent proberen en Marlo blijft het consequent uitspugen.. hij wil echt niks van groente en fruit eten. Hij krijgt het wel dagelijks, gepureerd en goed verstopt, maar dan moet er ook geen besje meer heel zijn want dat wordt vakkundig gescheiden

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 07:13

VillaNeusjes schreef:

Krijgt jouw hond wel eens groente of fruit als snack? Zo ja, wat is zijn/haar favoriet?

Dj krijgt met regelmaat groente of fruit hij is er dan ook echt verzot op.
Zijn favoriete fruit is echt wel mandarijn hierna volgt appel.
Komkommer vind hij ook erg lekker.
Qua groentes lust DJ over het algemeen alles enige wat hij niet lust is rauwe wortel

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:13

Citaat:

Noa krijgt af en toe een klein stukje appel of komkommer. Haar allerlekkerste snack is een klein stukje van een plakje kaas. Als ik de kaas uit de koelkast haal, dan komt ze al naast me zitten en kijkt ze me met puppy ogen aan van "Baas, je ziet toch dat ik hier heel braaf en lief zit te wachten naast je?"

Mijn lootje vroeg of ik mijn adres in wil vullen. Als het goed is, moet het adres nu er bij staan :D

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:38

Hi allemaal! Het heeft even geduurd voordat ik helemaal bij was gelezen en tijd had om alle vragen te beantwoorden. Wij zitten op dit moment midden in een verbouwing en daarnaast speelt er bij mij veel op het gebied van werk waardoor ik hier even geen tijd voor heb gehad.

Inmiddels heb ik alles bijgelezen en volgens mij alle vragen kunnen verzamelen. Mocht ik nog wat gemist hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag :D

WEEK 26 #SNUFFELSANTA schreef:
In het kader van lootje trekken en verlanglijstjes:

Woensdag; Als jouw hond een verlanglijstje mocht maken, wat zou daar dan op staan?
(Als je geen rekening hoeft te houden met kosten, ruimte of andere beperkingen etc)

Kix: Vooral veel speelgoed denk ik. Dingen die hij kapot kan maken waar het liefste veel rotzooi van komt :')
Roscoe: Voor Roscoe vindt ik het een moeilijke vraag. Hij is niet zo speels met speelgoed en heeft het niet zo op snacks. Hij is vooral heel blij als hij samen met mij of mijn vriend is. Waar dat is maakt niet uit, als wij er maar zijn. Al typend bedenk ik mij wel: hij is enorm van van donut mandjes. Hij heeft er meerdere maar als we daar mee lopen dan loopt hij springend achter ons aan. Maakt dan ook niet uit waar we het neer gooien: hij springt er in en gaat er rustig in liggen.

VillaNeusjes schreef:
Zijn er hier mensen die ook een bepaalde sport of training beoefenen? En hoe ben je daar in beland?

(Das een vraag van mijzelf, niet van #snuffelsanta haha)

Met beide honden beoefen ik behendigheid. Mijn moeder deed dit vroeger al met haar honden waardoor het altijd bij mij kriebelde. Met onze Roscoe als pup naar een hondenschool gegaan waar we als hij oud genoeg was konden doorstromen naar de behendigheidslessen. Dat is ook gebeurd en lopen we nog steeds :D Door onze huidige instructeur is ook Kix bij ons gekomen.

Daarnaast heb ik met Kix inmiddels 1 cursus schapendrijven gedaan, dit smaakte naar meer dus gaan we nog wel vaker doen!

WEEK 32 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Is jouw hond meer een luilak of een energiebom?

Het zijn beide meer energiebommen. Roscoe kan wel wat meer een luilak zijn als poedel, maar gaat ook wel heel erg graag mee voor behendigheid of iets anders buiten.

WEEK 32 #Snuffelsanta schreef:
Zondag; Wat is het gekste trekje dat jouw hond heeft?

Als je Kix gaat kriebelen dan gaat hij rechtop zitten en legt hij zijn poten op je armen, alsof hij wil terug knuffelen haha.
Roscoe is het jaloerse type en wil alles wat Kix ook heeft of doet. Kijkt normaal niet om naar botjes, Kix aan het kauwen? Dan moet hij dat ook. Dat soort dingen...

WEEK 33 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Wat is de ultieme snack waar jouw hond álles voor zou doen? Zijn er snacks of smaken die jouw hond juist niet moet?

Waar ze echt alles voor doen zijn vooral stinkende honden snacks :D Gedroogde runderhart bijvoorbeeld. Of gevriesdroogde snacks. Daarnaast vindt Roscoe het fijn als het klein en zacht is.

WEEK 33 #Snuffelsanta schreef:
Zondag; Krijgt jouw hond ook wel eens een 'mensensnack'? Zo ja, wat dan?

Telt leverworst? :P
En we (vooral mijn vriend) geven ze wel eens iets als we zelf eten of aan het koken zijn. Maar eigenlijk willen ze dit niet eens altijd.
Ook wordt er vaak een pupcup (bekertje slagroom) gehaald als dat ergens kan (Starbucks bijv.).

WEEK 34 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Team piep, team pluche of team touw?

Kix: Mag het ook allemaal? :') Piepers gaat hij heel erg op 'aan', maar heeft hij op het moment niet meer eigenlijk. Pluche is leuk om te slopen en touw kan je leuke trekspelletjes mee doen.
Roscoe: Pluche, is lichtgewicht en dus makkelijk om te pakken.

WEEK 35 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Is jouw hond een modderfan of blijft ‘ie liever schoon en droog’?

Kix: Absoluut modderfan! Banjert het liefste door de verse koeienvlaaien :D (Vind ik alleen iets minder leuk)
Roscoe: Poedel he, blijft graag droog en schoon :P

WEEK 35 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Welke bijnaam gebruik jij het meest voor je hond?

Kix: Kixiebeer, Kixels
Roscoe: Roscoe de posco, Rosso, Rossie

#SNUFFELSANTA WEEK 36 schreef:
Zondag; Draagt jouw hond wel eens (al dan niet functioneel) kleding en/of accessoires en zo ja: Wat past bij zijn of haar stijl?

Op het moment dragen ze niks behalve een dry-up badjas als ze moeten drogen. Ik vind het wel super leuk! Maar heb dus momenteel niks.

WEEK 37 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Wat vind jij zelf belangrijk bij het geven van een cadeautje aan een andere hond? (Bijvoorbeeld: duurzaam, praktisch, grappig of unieks of iets anders?)

Praktisch, grappig, uniek. Vorig jaar keren we een snoeppot met tekeningen van de honden erop, vonden we heel erg leuk omdat het persoonlijk was en praktisch! Het liefste krijg ik dat soort dingen en geef ik dat soort dingen, zodat je er ook echt wat aan hebt.

WEEK 37 #Snuffelsanta schreef:
Zondag; Als jouw hond een dierenwinkel zou binnenlopen: waar rent hij/zij als eerste heen?

Kix: Naar de medewerkers, knuffels en aandacht krijgen is het allerleukste! Daarna naar de sterk ruikende snacks.

WEEK 38 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Krijgt jouw hond wel eens groente of fruit als snack? Zo ja, wat is zijn/haar favoriet?

Nope, alleen vers vlees en snacks :D

Hopelijk heeft mijn Secret Santa wat aan mijn antwoorden :o

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:42

Citaat:

Ja Odin dagelijks als topper op zijn voer.
Qua groente vind hij alles eigenlijk wel lekker. Hij krijgt niet echt vaak ‘losse’ groente maar alles wat je in zijn voerbak gooit eet hij eigenlijk wel :')
Hij is vooral gek op appel, meloen (alle soorten) en banaan.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 17:17

Sky is niet zo gek op fruit of groentes, als je hem wat geeft likt ie er even aan en laat het vervolgens liggen :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 19:36

Nog een tip voor natuurlijke snacks: woefhoefshop.nl

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 00:05

Wat een fijne tips voor snacks zeg ! Dank jullie wel.

Antwoord op de weekvraag: Krijgt jouw hond weleens groente/fruit ?

Aloy kan ik dit zeker bij doen, die eet van alles wel , maar Moira doe ik absoluut geen plezier met veel groente/fruit.

Ze krijgen sinds 2 weken weer brokken, af en toe krijgen ze een tussendoortje van bijvoorbeeld aardappels/boontjes/wortels/erwten/ etc.

XDyon : succes met de verbouwing, geeft toch niks als je eens wat minder actief bent.

Oja een top voor op mijn lijstje voor Aloy : een antischrokbak :j Nu ze weer brokken krijgen is dat voor onze gulzige Beagle wel een top, Moira zou het ook wel kunnen waarderen.

Ik heb de maten nog niet opgenomen voor mijn dames, ik probeer dit na de verhuizing van onze paarden volgende week even te doen :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 07:06

Struikeltje krijg eigenlijk wel vanalles, ze eet het meeste ook wel als je kleine stukjes geeft, appel, peer, framboos, aardbei, boontjes, komkommer. Banaan en wortel zijn favoriet.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 08:46

Groente of Fruit als snack wordt hier absoluut geweigerd :+

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:39

Citaat:

Luna houdt er niet zo van, die snuffelt er aan en denk dan; Ja Daag. :')

Nova is het compleet tegenover gestelde, die eet alles, ik heb nog niks gevonden wat ze niet eet.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 13:53

#SNUFFELSANTA HUISHOUDELIJKE MEDEDELING schreef:
Het is ons ter attentie gebracht dat sommige SS'rs geen reactie krijgen van hun lootje wanneer zij vragen hebben gesteld via lootjestrekken.nl.

We willen iedereen vragen om regelmatig je account te checken hiervoor en je spambox van je email ook na te kijken mochten notificaties daar terecht komen en je die gemist hebben.

Daarop volgend zien we ook dat sommige deelnemers nog geen enkele week vraag hebben beantwoord. We begrijpen dat niet iedereen elke dag achter zijn scherm zit te wachten op de volgende vraag en we begrijpen ook dat je soms vragen overslaat.

Met je inschrijving ben je akkoord gegaan met de voorwaarden die gesteld zijn in de openingspost.

Iedere SS doet zijn stinkende best om voor jouw hond(en) een mooi pakket samen te stellen afgepast op zijn of haar voorkeur voor smaken. Daarvoor heeft jouw SS soms meer informatie nodig of krijgt inspiratie via de weekvragen of extra vragen via lootjestrekken.nl.
Het is pas september maar velen zijn al bezig met samenstellen of bereiden zich voor op kortingen voor o.a. dierendag.

We kunnen niemand dwingen maar vragen iedereen wel hier rekening mee te houden. Geef je SS dan ook de kans om dat pakket mooi samen te stellen

En dan op vrolijkere noot:

#snuffelsanta week 38 zondag schreef:
Vind jouw hond bepaalde smaken/structuren snacks of koekjes lekkerder dan anderen? Welke smaak/vorm is favoriet en welke hoeft hij/zij absoluut niet?

Hoax vind voor trainingen en onderweg zachte koekjes fijner. Die slikken makkelijk door tijdens het lopen en hij gunt zichzelf de tijd niet om te kauwen. Harde treats spuugt hij gewoon uit :') maar thuis eet hij eigenlijk alles.
Het enige wat hij pertinent weigert is kamelen kophuid. Hij zal het aanpakken maar dan laten vallen en er niet naar omkijken. Mijn vorige hond Aedan had dat ook met kameel. Misschien is 't toch een bepaalde geur ofzo.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:05

Citaat:
Vind jouw hond bepaalde smaken/structuren snacks of koekjes lekkerder dan anderen? Welke smaak/vorm is favoriet en welke hoeft hij/zij absoluut niet?

Ravi is echt dol op konijnenoren, buffeloren, kippennekken, 100% pindakaas, Griekse yoghurt en smeerbare paté.

Hij houdt ook van rauwe wortels, gekookte sperziebonen en broccoli en is dol op banaan.

Hij houdt niet van zalm en blauwe bessen.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:14

Wij lopen ook een vraag achter!

Dat krijgen ze zeker, al ligt het aan hun mood wat ze ervan vinden! Ze zijn beide dol op watermeloen, en ook wortel vinden ze lekker. Beer eet ook graag appel, en soms aardbei of ananas. Layla vindt bramen (hele rijpe) erg lekker, en soms ook blauwe bessen (die ze vd struik eet!). Banaan eten ze soms ook, maar beetje wisselend wat ze daar van vinden.

Ze vinden beiden gevriesdroogde zoete aardappel heel erg lekker!

Vorm of structuur maakt hier weinig uit (denk ik, ben het nog nooit tegen gekomen!). Layla vindt vis vreselijk (behalve als die heel rot is :+ ), dat eet ze gewoon weg niet. Beer eet echt alles en wordt ook blij van alles :D . Harige snacks vinden ze erg lekker ook!

Wij hebben de zeer zeldzame vliegende Canadeese hond gespot vanmorgen! :+

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:26

Ik heb de maten van jeppe en dieke toegevoegd aan lootjestrekken verlanglijst. Vond wel lastig meten XD

Citaat:

Dieke: eet alles XD vraag mij soms af of ze het wel proeft haha. Allergie voor rund en kip.
Harige snacks vind ze raar maar eet ze wel. Want je zal toch eens iets niet eten :')

Jeppe is een kieskauwer! Zijn favoriet zijn de kabeljauw muntjes. Die krijgt hij altijd als beloning na zijn medicatie gift 2x daags.
Verder houd jeppe heb ik het idee meer van knapperige koekjes dan zacht. Maar wat hij eerste keer lekker vind kan daarna weer klaar zijn. Dus rouleer ik veel met hem.

Dingen die die vaak wel eet
Kabeljauwmuntjes
Long blokjes
Hart blokjes
Harige konijnen oren
Hele visjes

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:56

Alles wat een sterke geur heeft gaat meneer van kwijlen, waaronder bacon kaas sticks (verkrijgbaar bij de Jumbo), zijn favoriet.
Al is Sky qua koekjes niet zo kieskeurig, hij eet meestal alles wel :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:16

Leslie eet letterlijk alles
Amigo bepaalt per stukje of het iets eetbaars is, zelfs als het uit dezelfde verpakking komt :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:13

Ax vindt ietsje zachtere/vettere kauwsnacks vaak lekkerder dan die witte drogere, if that makes sense :+ maar hij eet eigenlijk alles wel!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:14

Citaat:

Om de een of andere reden moet hij de cooka cookies met appel en spirulina absoluut niet :') hij vind ook van die hele krokante dingen niet zo. Zeker als er geen vlees in zit. Hij heeft eens vegan koekjes gehad van Els petiserie en daar is er ook eentje van die hij niet lust. Maar welke zou ik echt niet meer weten.

Verder heeft hij opzich niet echt een voorkeur.
Hij vind van die zachte vlees strips geweldig en qua trainers eet hij ook alles wel. Al hebben vooral de gevriesdroogde trainers voorkeur, daar doet hij een moord voor.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:19

]

Hmm lastige vraag! Gedroogde vis is eigenlijk het enige wat ik er echt niet in krijg. Verder kwam ik er in de vakantie achter dat hij het ook heel naar vindt als dingen heel erg aan z’n gebit plakken (ik had ydolo brok mee op vakantie). Verder niks specifieks wat hij echt niet eet

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:57

Ik kreeg een keer een vraag via lootjestrekken en heb de verlanglijst toen aangepast, maar ik weet eigenlijk niet of mijn Santa daar een melding van heeft gehad. Ik hoop van wel en zo niet dan weet die het nu, sorry Santa!

Hij lust alles, hij mag het alleen niet :+

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:00

Saar mag en lust alles.
Senna lust alles, maar mag niets. Haha

Qua structuur, hard of zacht hebben ze hier geen voorkeur. Ook fruit en vega dingen gaan erin als koek

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:24

Blue lust alles wel, al heeft hij wel een voorkeur voor natuurlijke snacks als konijnenoren, pens, long etc.
Nuts eet sowieso geen harde dingen maar is geen fan van de “fabriekkoekjes” zoals Bonzo botjes of Dentasticks. Deze eet hij niet op en begraaft hij in de tuin.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:06

Jady krijgt door haar avondeten verschillende groente omdat dat er al in verwerkt zit, zoals wortel, erwtjes, cranberry's, broccoli en zoete aardappel. (Butternutbox). Laatst gingen we zelf een keer erwtjes eten en ze vond het maar gek dat we haar 'eten aan het eten waren haha.

Fruit heb ik banaan en aardbei geprobeerd, maar dat spuugt ze weer uit. Maar als het b.v. verwerkt is in een ijsje vindt ze het wel heel lekker.

Jady is wat dat betreft wel een echte lab, en heb nog niet een botje/snackje gevonden wat ze echt niet wil. Ze is wel groot fan van worst. Maar dat krijgt ze niet veel omdat ik het zelf altijd wat onhandig geven vindt