Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 15:03

musiqolog schreef:
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Een kruik ... ik ben toch geen bejaarde. :) Anderzijds is er een probleem waar ik mee zit en dat wel oplossing vraagt.

Waar ik vooral van baal is dat ik mijn familie min of meer had beloofd om acte de présence te geven bij mijn hoogbejaarde opa thuis. Daar was het te laat voor, want we hadden rond vier uur afgesproken en ik heb wel twee uur nodig om er te komen. Bovendien had ik graag het Nieuwjaarsconcert gezien/geluisterd, zoals elk jaar. (En ja, als ik dat per se wil kan ik dat terugkijken, dank u zeer.)

Technisch gezien hoor ik met mijn 46 ook nog niet bij de bejaarden, hoewel mijn lichaam er soms anders over denkt :')

Het scheelt mij gruwelijk bij het slapen en niemand die t ziet (en al zouden mensen het wel zien, interesseert me nog steeds weinig :') )

Tis goedkoop, simpel en effectief. (In ieder geval voor mij)

Drie dingen waar ik van hou :')

Wel jammer dat je dat tijdvak net gemist hebt voor opa.
Maar misschien kun je dat morgen of overmorgen doen ipv vandaag, en dan 1 op 1 ipv met hele familie?

Best kans dat opa dat erg waarderen kan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 15:24

Polarize schreef:
Wij hebben de tuin vol liggen -O- vooral heel veel kruid stukken en resten van vuurpijlen. De grote dingen hebben we nu weggehaald, maar doordat het zo nat is kunnen we verder niks opvegen :')

Hier ook. Het ergste is weg, een zak vol. Maar de rest zit geplakt aan de tegels.

Edit: voor de kou hier geen kruik maar een elektrische deken. Heb ik elke avond nodig om warm te worden.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 01-01-26 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 15:26

F_T schreef:
Wel jammer dat je dat tijdvak net gemist hebt voor opa.
Maar misschien kun je dat morgen of overmorgen doen ipv vandaag, en dan 1 op 1 ipv met hele familie?

Best kans dat opa dat erg waarderen kan.

Ik heb hem op zich vaak genoeg gezien afgelopen maand. Sinterklaas, kerst en zondag nog de verjaardag van mijn broertje. En mijn eigen verjaardag komt er deze maand ook weer aan. Het ging me dus echt wel om de datum van vandaag. Al geef ik er niet veel om, een enkel glaasje bubbels en een enkel oliebolletje meepikken was wel leuk geweest.

Maar op zich kom ik graag eens extra bij hem langs. Op zijn leeftijd kan het elke dag afgelopen zijn - ook als je verder helemaal gezond bent.

Suzanne F. schreef:
Polarize schreef:
Wij hebben de tuin vol liggen -O- vooral heel veel kruid stukken en resten van vuurpijlen. De grote dingen hebben we nu weggehaald, maar doordat het zo nat is kunnen we verder niks opvegen :')

Hier ook. Het ergste is weg, een zak vol. Maar de rest zit geplakt aan de tegels.

Het is hier vannacht best lang doorgegaan, maar eigenlijk hebben wij een keurig dorp. Als je leest wat bepaalde
Spoiler:
strontmongolen
[lelijk woord, aanklikken op eigen risico] elders in het land en daarbuiten hebben aangericht...

Eefke85

Re: Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 16:08

De beste wensen allemaal!
Het ging gelukkig aardig goed bij de paarden vannacht. Het ging wel lang door.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 16:19

Lekker wollen sokken aan in bed, kruikje, dan blijf je warm.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 17:49

Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 17:50

Musicolog, deze 46-jarige heeft al vanaf haar eerste jaar een kruik in de winter….. :D ;) .

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:08

Ik denk dat we dit topic moeten gaan hernoemen naar Krui&Co :D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:12

Hier was blijkbaar al het vuurwerk nog niet op want ik hoor opeens toch weer wat vuurwerk.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:16

Ik heb vorig jaar van een vriendin een Hittepit gekregen, een met kersenpitten gevuld kussentje, dat je in de magnetron verhit. Misschien iets minder 'bejaard' dan een kruik?
https://www.bol.com/nl/nl/l/hittepit-pi ... 282577802/

Lang geleden geleerd dat je met koude voeten slecht/niet in slaap kunt komen, dus eigenlijk altijd van die lekker dikke huissokken aan in bed zodra het kouder wordt. Mijn appartement is oud, slecht verwarmd, dus ik moet 's winters wel maatregelen nemen. Wollen dekbed, flanellen dekbedhoes, en soms de Hittepit. Scheelt allemaal enorm :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:16

Voeten warm en hoofd koel slaapt t lekkerst :D

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:21

Ik ga juist raar dromen van warme voeten.
Maar genoeg opties dus om warm te blijven musiqolog, kruik, hittepit, sokken of gewoon een fleecedekentje extra over doen. Nergens voor nodig om het koud te hebben.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:22

friezenfan2 schreef:
Hier was blijkbaar al het vuurwerk nog niet op want ik hoor opeens toch weer wat vuurwerk.

Hier ook weer. Echt, stop ermee! Ik (en de dieren) zijn t spuugzat. :(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:37

Loretta schreef:
Ik denk dat het hier in de straat weer weken blijft liggen. Bij mij zelf ligt niks meer. En wat er op straat ligt boeit mij niet zoveel.

Ik heb geen voortuin en weiger om de vuurwerkrotzooi op de stoep op te ruimen.
Ik heb het niet afgestoken, heb niet staan genieten vh siervuurwerk of wat dan ook.
Wat mij betreft is het aan degenen die de rotzooi veroorzaakt hebben om het ook weer op te ruimen, maar dat mag de gemeente weer oplossen gok ik.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:54

Hier iets verder in de straat wordt altijd veel afgestoken maar dan in het midden van het kruispunt met het fietspad. En ja daar lagen dus alle dozen nog vanmiddag. Of het nu opgeruimd is geen idee.

Ook totaal niet een slimme plek want het is gewoon een drukke straat ook rond middernacht gisteravond.

Auto's moesten helemaal wachten tot het vuurwerk af was gegaan.

Paar jaar terug is het talud daar vernieuwd net voor oud en nieuw die is sindsdien beschadigd. Wel was dat heel veel mooi vuurwerk waar ik van binnen van heb genoten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 19:47

friezenfan2 schreef:

Hier in de buurt is het redelijk klaar, op een enkel knalletje in de verte na.
Bij mijn moeder in Den Haag is het nog steeds ellende, veel mega harde knallen en dan zit je ook nog met alle troep van de "vreugde" vuren op straat... hele wielen, koelkasten etc liggen er tussen :\

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 19:54

friezenfan2 schreef:

Hier idem.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:44

De vreugdevuren hier zijn vnl van die grote metalen vaten waar ze kampvuurtjes in stoken.
Maar zag dat ze een of ander beheerdershuisje hadden gesloopt gisteren overdag en 's avonds hadden ze hem door er vuurwerk in te mikken nog ff in de fik gestoken. 8)7
En dan zijn er nog steeds van die halfdooien die beweren dat het helemaal niets te maken heeft met vuurwerk, dat dat alleen zo in het nieuws gezet wordt ter indoctrinatie en als promotie vh vuurwerkverbod etc. :roll:

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:45

Ja bij mijn moeder in de wijk is het gewoon puin wat midden op straat wordt aangestoken, op kruispunten etc. Veel rommel, auto banden, troep en het asfalt weer naar de kl*te, zoals elk jaar :') tonnen zou mooi zijn... maar dat vinden ze niet leuk genoeg blijkbaar

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:58

Hier hebben ze 15 auto's in de fik gestoken. Wat een vreselijk feest is het geworden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 21:06

Val mij in de directe omgeving van de flat best wel schoon stond een beetje raar te kijken.

Maar woensdag kan je vuurwerk afval in een open vuilniszak aanbieden en dan krijg je een euro.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 22:10

En wij maar braaf alle plastic en blikjes inleveren en bakjes en zakjes van thuis meenemen.
Enig idee wat de milieuschade van deze dagen zijn?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 09:55

cissy schreef:
En wij maar braaf alle plastic en blikjes inleveren en bakjes en zakjes van thuis meenemen.

Die schade is enorm. Soms vind je nog plastic of andere resten van het vuurwerk in je tuin terug, soms een jaar later nog. Heel vervelend.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 17:42

sterregoud schreef:
cissy schreef:

Die schade is enorm. Soms vind je nog plastic of andere resten van het vuurwerk in je tuin terug, soms een jaar later nog. Heel vervelend.

En het zware metaal wat er in het vuurwerk zelf zit om de kleuren te geven. Ook dat komt in de lucht en op de grond.
Als er wat vuurwerk is, zal daar de schade van meevallen, maar in de hoeveelheden waarmee het van de week afgeschoten is, kan ik me niet voorstellen dat dat geen invloed zal hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:12

Er wordt al jaren gejankt over de fijnstof van haardvuur, de uitstoot van voertuigen, industrie etc maar dat poedersuiker geldt dat schijnbaar allemaal niet voor. :roll: