Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:37

Ik zou graag naar Australië en nieuw zeeland willen! Met eventueel een mooie camper touren!

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:01

Pfff, moeilijke keuze. Alaska lijkt me echt geweldig en dan walvissen en orka’s spotten. Noorderlicht staat ook echt op mijn verlanglijstje en dan overnachten in een glazen iglo. Lijkt me heel romantisch. En ik hoop ooit terug te gaan naar Nieuw Zeeland helemaal <3 op dat land. Heb er ooit gebackpackt.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:04

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 47
Welke reis zou je maken als je de kans kreeg en geld, tijd, verzorging dieren etc geen rol speelt?

Als echte Anglofiel heb ik in ruim 35 jaar al heel veel plekken van de UK gezien.
Maar een droom zou toch wel zijn om daar voor onbepaalde tijd een rondreis te maken, liefste met camper/ kampeerbus.

Wat ik ook ooit nog zou willen doen is een camperreis willen maken door Amerika en zou dan ook gelijk Canada en Alaska mee willen pakken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:46

Ik zou absoluut naar Australië en Nieuw Zeeland gaan. Familie en een vriendin bezoeken en de natuur daar bewonderen. <3

Cadeau papier maakt mij niet uit hoor, dat gaat toch weer weg en waarschijnlijk deels verscheurd worden door Ravi wanneer ik het cadeau heb uitgepakt _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:57

Het zou voor mij een reis worden naar het uiterste noorden, maar ook naar tropische landen.

Ik zou beginnen met een reis naar Spitsbergen en dan ook daar de Russische nederzettingen Barentzburg en de Piramiden willen bezoeken. Verder wil ik poolvossen fotograferen, robben en gletsjers. Ook wil ik de 2 kolenmijnen bezoeken, dus die in Longyearbyen en die in Barentzburg.
Omdat het ijs weg moet zijn om met de boot naar Barentzburg en de Piramiden te gaan moet dit in het voorjaar. Maar wel zodanig dat ik nog een ijsgrot kan bezoeken. Ook zou ik er willen duiken, er is daar geen duikschool, maar als geld niet uitmaakt kan ik wel wat flessen en een compressor invliegen. Er zijn daar stranden, dus je kunt er ook nu in de zomer zwemmen en ik weet zeker dat je daar dan ook kunt duiken. Het water moet er glashelder zijn.

Dan zou ik van daaruit doorwillen naar de Noordpool. En daar dan ook een duik onder het ijs willen maken.

Verder zou ik nog wat bergen en water op wat eilandjes in Noorwegen willen bezoeken.

En dan wordt het tijd om het mooie weer op te zoeken. Duiken in de Filippijnen en Indonesie, en dan niet gewoon Bali, maar echt de afgelegen plaatsen zoals Coron, of bijvoorbeeld Kei Island. Om op Kei Island te komen ben je zonder rustpauzes ongeveer 52 uur onderweg vanaf Schiphol, dus dat is voor mij als normale vakantie nooit te doen, want het duurt te lang. Maar ik zou dat als tijd en geld geen issue is dus wel willen doen. En dan dus echt duiken op afgelegen plaatsen.
Op Cebu wil ik dan grotduiken, evenals op Sumatra.

Ook China wil ik bezoeken, zowel voor de cultuur als het grotduiken. Je hebt in China een aantal niet toeristische steden die ik wil bezoeken en die niet in het standaardrondreislijstje opgenomen zijn.

Verder staat Socotra (Yemen) nog absoluut op het verlanglijstje. Dit moet een fantastisch eiland zijn met enorm veel diersoorten en plantensoorten die nergens anders ter wereld voor komen. Ik kijk echt wel eens vaker naar een reis naar Socotra, maar het is me helaas simpelweg te duur. Ook kun je er duiken, dus dat zou ik ook willen doen. De weg er naartoe is omslachtig, je moet met een zgn. humanitaire vlucht mee, omdat er geen normale vluchten naar het eiland gaan.

En daarna wil ik naar de Malediven, en de Laccadiven om te duiken. Na de Laccadiven wordt het weer tijd om de kou op te zoeken en wil ik dan naar Ladakh om de hoogste bergpassen ter wereld te zien. Daar wil ik ook wandelen.

En dan door naar Bhutan en Tibet.

Vervolgens wil ik terug naar Spitsbergen, in de winter dus. Gewoon om eerst 7*24 uur nacht te ervaren, en bij schemering wil ik er ook eens zijn om het oneindige blauwe uur te ervaren (heb dat al ervaren in Tromso).

Duiken met bultruggen wil ik ook nog een keer.

Het Noorderlicht heb ik al vele malen gezien, maar het blijft mooi. Dus dat nog een keer zien is altijd goed. Bijvoorbeeld in Tromso.

Een safari in Afrika zou ik ook nog wel willen doen, maar staat toch niet bovenaan het lijstje. Mera Peak beklimmen in Nepal staat dan hoger. De Kilimanjaro ook, want dat is nu gewoon financieel niet mogelijk.

En dichterbij huis wil ik nog eens naar Madeira.

Mag ik maar 1 bestemming kiezen, dan wordt het of Spitsbergen, of Socotra.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 00:20

Week 47: voor mij dan zeker Lapland, en als het niet zo achterlijk duur zou zijn was ik daar vast geweest. Verder Schotland / Ierland. Zweden en Canada. Maar ik gok dat het bij dromen blijft.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 01:07

dieseltje09 schreef:
Weekvraag week 47
Welke reis zou je maken als je de kans kreeg en geld, tijd, verzorging dieren etc geen rol speelt?

Heel heel heel hoog op het lijstje staan 2 reizen, en dat een noorderlicht reis.
En die zou dan met de auto langs de fjorden van Noorwegen via trondheim en Narvik omhoog naar Nordkapp en via Finland Rovaniemi (santa’s village) en daarna Zweden (Stockholm) weer omlaag. En tussendoor uiteraard alle activiteiten zoals husky safari, rendieren knuffelen etc etc.
Vrienden hebben jaren geleden dergelijke reis gemaakt en alleen de foto’s daarvan al zijn echt belachelijk waanzinnig

Krijg je deze rit :j en daar doe je dan gewoon 3 a 4 weken over :):)
[ Afbeelding ]

En de 2e is rondreis over Ijsland met Ijslanders <3

Die reis hebben wij in 2017 gemaakt met de camper. :))

Ik ben al op veel plaatsen geweest, maar ik zou absoluut nog eens naar Brazilië willen. In 2007 ook geweest maar maar een klein stukje gezien. Zou dan weer Rio de Janeiro en de Pantanal over doen, maar ook naar de Amazone willen en de tafelbergen, en nog een aantal mooie plekken. Brazilië heeft veel cultuur en is het land met de grootste biodiversiteit, en daarnaast kun je er ook gruwelijk lekker eten en drinken.
En ik ben sowieso Zuid/Midden-Amerika fan, ben al in diverse landen daar geweest. Bevalt me daar beter dan Azië. Afrika trekt me dan weer niet.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 03:43

Ik heb geen voorkeur voor inpakpapier/ manier. Als mijn ss blij wordt van recyclen is dat voor mij helemaal prima!

Wat een leuke weekvraag!

Momenteel ben ik denk wel op zo'n reis. We wilde al ontzettend lang naar Amerika en hebben het financieel rond kunnen krijgen. Hoewel we toch wel behoorlijk over budget zijn puntje bij paaltje. Het is maar goed dat we morgen weer terugvliegen haha.

Als ik dan nu wat mag bedenken is het een safari te paard. Heb 2 jaar terug een safari gedaan in Tanzania en de laatste dag een mini tochtje te paard door het reservaat waar we zaten en dat was al supertof, om zo te paard tussen de zebra's, gnoes en nog wel meer te rijden.
Afbeelding

Maar het lijkt me wel gaaf om echt een volledige safari te paard te doen. Maar dat kost ook wel genoeg :=

SentirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 05:56

Even snel antwoorden op de weekvragen.

Als ik 5 euro vindt hou ik het als ik de eigenaar niet vind.

Goh op reis... Doe ik niet dus is een nadenken. Mijn vriend wil graag naar Japan. Dus dan doen we dat maar.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 07:43

robbie88 schreef:
Gaaf kerstdorp! Hier ook het neergezet zondag, hier mag zoonlief ieder jaar een huisje ( of iets anders bv ijsbaan) uitzoeken . Nu hij 12 is staat er al een heel dorp, gelukkig is het niet helemaal kermis geworden wat hij 2 jaar terug wilde maar dit jaar kwam de bierbrouwerij al.. nou ja papa was erg enthousiast zeg maar… [ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Oh wat een leuk dorp! Wij doen dit ook elk jaar een huisje erbij die onze kindjes mogen kiezen. Maar bij ons staan er nog maar 3 :')

Citaat:
Weekvraag week 47

Misschien een mooie factor: als de hele wereld veilig is.
Mijn wensreis zou op dit moment nog naar midden Amerika zijn. Maar ook Australië, New Zeeland, Madagaskar en zuid Afrika staan nog hoog op het lijstje.

Ik las nog iets over recyclen van inpakpapier etc. Voor mij is het echt helemaal prima om in te pakken naar wens van mijn Santa! Dus doe vooral wat goed voelt voor jou :))

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 08:10

Citaat:
Weekvraag week 47

Ik heb wel het geluk dat ik al een aantal droomreizen mocht maken. Madagaskar was fantastisch en we gaan volgende maand (opnieuw) naar Australië en Nieuw Zeeland, heel veel zin in!
Ik roep vaak ik leef om te reizen, dus de lijst met nog te bezoeken landen is nog niet helemaal afgesleept. Ik zou bv graag de Oriënt express nog eens nemen, maar ook Hawaï staat nog op de bucketlist. En naar het Amazone gebied en Japan zou ik ook graag nog eens gaan.
Dichterbij huis wil ik graag naar Polen en Roemenië, de natuur daar moet ook prachtig zijn.
Ik ben wel vooral van de zonbestemmingen, kou of regen sla ik liever over.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 08:39

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 47

De reis die momenteel bovenaan mijn lijstje staat en die ik waarschijnlijk/mogelijk eind 2026 ga doen:

Een trip naar Lapland.
Ik ben gefascineerd door het noorderlicht en zou dit heel graag daar nog willen zien. Daarnaast dan natuurlijk een husky tocht en eventueel ook een tocht te paard. Lijkt me fantastisch.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 08:39

Ik kreeg een paar super lieve kaartjes thuisgestuurd van mijn Santa en van het beheer <3 Ik schoot weer helemaal vol, wat lief van jullie!

Afbeelding
Afbeelding

En de weekvraag; wij zijn sowieso van plan om te gaan reizen met onze zeilboot, maar waar we precies uitkomen is nog een verrassing.
We willen sowieso graag naar Denemarken/Zweden/Noorwegen. En ik zou ook graag langs Griekenland zeilen.
Maar het lijkt me fantastisch om echt de wereld rond te zeilen, ongeveer de route die Laura Dekker nam.
Eerst richting de ABC eilanden, via het panama kanaal langs de galapagos eilanden, langs frans-Polynesië, fiji, madagaskar, tasmanië, nieuw guinea, het lijkt me geweldig om het great barrier reef te zien..
Japan lijkt me ook gaaf.
En dan onderlangs via de kaap terug, want ik zou bv niet langs Somalië durven.

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 08:49

@ Dieseltje & Robbie, wat een gezellige boel al bij jullie!
@ Detroit, he wat leuk dat je de 1e aflevering van het nieuwe seizoen in de bios gaat kijken! Super tof!
@ Candalisa, jeetje wat naar zeg! Heel veel sterkte en beterschap :(:)
@ Hahahatsjoe, wat een leuke santa post!
@ 8nnemieke, wat lief die kaartjes :(:)

Citaat:
Weekvraag week 47

Ohhh, mijn lijstje is echt zoooo lang!! Ik zou dolgraag naar Nieuw Zeeland willen gaan. Dat lijkt mij zo gaaf, het prachtige landschap en in combinatie met wat Lord of the Rings dingen dan uiteraard :)) Als we dan een tussenstop van 2 dagen in Singapore airport mogen maken, gewoon voor de ervaring is dat helemaal top! Of Kenya, weer Zuid Afrika, Costa Rica, Lapland (Noorderlicht!!), Canada…Dichter bij huis zou ik ook al tof vinden, Madeira, Schotland staan ook hoog op mijn lijstje. Zoveel keuze. Maar als ik echt nergens aan zou hoeven denken, zou ik denk als eerste voor NZ (of Australië) gaan, want dat is het verste zo ongeveer, en de minste kans dat ik dat ooit zelf ga kunnen doen vanwege alle beestjes, tijd en geld ;)

Inpakpapier maakt mij niet zoveel uit hoor! Het ziet er soms leuker uit met inpakpapier, maar eigenlijk is het best suf omdat het 9 van de 10 keer niet hergebruikt kan worden. Puur voor die 2 tellen voor de mooi is eigenlijk zonde… Ik probeer als het even kan netjes uit te pakken, zodat ik het later zelf weer eens kan hergebruiken.
Zelf doe ik wel inpakken denk ik, maar aan mijn Santa laat ik het vrij. Ik vind het allemaal prima, recyclen, krantenpapier… Waar jij je het fijnste bij voelt :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:15

Makkelijke weekvraag voor mij haha: IJsland! Ik ga er niet heen omdat ik mijn hond niet achter wil laten, maar ik ben er 2 keer geweest en twijfelde 2 keer of ik mijn retourvlucht zou annuleren _O-

Verder uiteraard Zweden, om daar verder rond te gaan neuzen voor onze toekomstige woonplek <3

Hier was het gisteren eindelijk zover: Sneeeeuw <3 *\%/*

Afbeelding

It's beginning to look a lot like Christmas :)ddd

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:36

Robbie88: Draag je wel eens sieraden? En zou je wat meer over je hobby's willen vertellen? Welke materialen gebruik je hier vaak voor?

Ik draag wel sieraden, zowel zilver als goud voor mijn tekenhobby gebruik ik potloden ( polychromos) markers ( promarkers) , altijd handig zijn zwarte linerstiften , gum, een passer , vulpotlood, acrylstiften, of porceleinverf. Maar ik vind heel veel echt leuk, ik kan ook blij worden van kerstknutseldingen van bv de Action.. verder fotografeer ik graag, beetje dure hobby maar wie weet kan je wat leuks bedenken.. en ben ik altijd op zoek naar mijn haarelastiekjes

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:45

Sorry ik was echt ff afwezig tijdens mn vakantie. Maar ga het weer helemaal oppakken nu.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:48

Waaw Nala, de eerste sneeuw! Ik zit net iets noordelijker maar hier hadden we alleen maar heel veel regen -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:55

Stal_Fiore schreef:
Sorry ik was echt ff afwezig tijdens mn vakantie. Maar ga het weer helemaal oppakken nu.

Snap ik helemaal nadat je die foto had gepost. :)) Staan in ieder geval nog 2 weekvragen open (week 46 en die van gisteren).
Durf het bijna niet te vragen want ik ga jaloers worden, maar hoe was het?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:00

Citaat:
Weekvraag week 47

Leuke vraag :-)

Op zich doen wij altijd al de reizen die wij graag willen doen en daar veranderd niets aan.

Tijd, geld etc. geen rol dan misschien naar Basis Kamp Everest en dan wel via de route waarbij je ook echt in meerdere weken tijd wandelend naar grote hoogte gaat (om te acclimatiseren). Niet zo'n snelle 'in-uit' kans op hoogte ziekte.
Waarom ik dit niet ga doen: Basis Kamp Everest is al te veel bezocht door toeristen. Het is daar te druk geworden en te commercieel ingericht.

Andere optie: naar Antarctica en dan via de route via Nieuw Zeeland. De route volgen die door de ontdekkingsreizigers eind 19e eeuw gevolgd werd om die kant op te komen. Dan wel natuurlijk in een warme, van alle gemakken voorzien, ijsbreker :))

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:06

@Neonlight Ben niet jaloers, nee echt niet echt waar niet... Hoe beviel het rijden in de sneeuw(weet uiit ervaring dat Noorwegen op de hoofdwegen echt perfect bijgehouden worden maar oe is het bv op de kleine wegen)? En hoe hebben jullie de reis ingedeeld?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:22

Wij hebben hem in augustus gedaan, niet in de winter. Het zijn wel langer reisdagen, maar het is prachtig! Zeker boven de poolcirkel rijdt het een stuk rustiger, want in de zomer is het behoorlijk druk op de weg. Veel campers ook.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:54

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 47

Groenland!!!!!

Geen enkele andere optie die in mij op komt bij deze vraag haha, zeker als geld geen rol speelt, dat heb je wel nodig voor die reis. :))

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 13:01

Disneyland met mijn kinderen is ook nog wel een reis die me een keer leuk lijkt om te maken :-)

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 13:12

Weekvraag: ik zou graag de big five in Afrika willen bewonderen. Ooit wil ik ook witte haaien bewonderen in een kooi.
Tja.. wat zou ik nog meer willen. Ik wil nog zoveel. Het noorderlicht lijkt me ook gaaf om te zien. En een sledetocht met honden maken.