Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 23:18

LWDaisy schreef:
Ik ben bij deze een week amper actief maar lees daarna weer helemaal bij! {:}

Groetjes vanuit de Algarve!
[ Afbeelding ]

Hoe is het daar ? Vorige week was er toch een tornado geweest in Albufeira met veel schade / gewonden ?

Merken jullie daar iets van ?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:06

Citaat:
Weekvraag week 46
Stel, je vindt €5,- wat doe je ermee?

Grappige weekvraag :-)

Hoogstwaarschijnlijk gewoon in mijn portemonnee en wordt dan gebruikt als ik mijn les afreken ofzo. En anders als ik toevallig in de buurt ben van de Kringloop ga ik wellicht even kijken of er nog leuke (engelstalige) pockets liggen die ik kan aanschaffen :-)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:15

Sint in het land kerstzooi in huis *\o/* _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn al begonnen met opbouwen, het dorp staat in ieder geval. Niet op de plek waar die voorheen altijd stond dat is nu de baby hoek := maar op andere plek en dit is zelf nog groter *\%/*

De boom wordt wel even een uitdaging… want die stond voorheen ook altijd in dezelfde hoek maar ja daar staat dus nu een speelgoedkist en de speelmat :+

Zoek de verschillen…

Afbeelding

Afbeelding

Jorex

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:24

Weekvraag 46:
Ik denk dat ik met 5 euro chocola ga kopen, of misschien wel een leuk kleurboek of puzzelboek. Iets in die trant. Maar meestal koop ik dan iets leuks voor de katten om mee te spelen en kattensnoepjes want die dieren hebben koninklijke status hier in huis _O-

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:27

8nnemiek schreef:
Beetje laat, maar gefeliciteerd en hopelijk heb je een fijne verjaardag gehad, Roos!

Ik heb wat minder leuk nieuws. Mystic leek de afgelopen week goed op te knappen van zijn koliek aanvallen, maar vrijdag was het weer helemaal mis, en hebben we hem laten gaan |(
Het was mijn beste maatje de afgelopen 20 jaar, ik kon ermee lezen en schrijven, dus we gaan hem enorm missen!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ach wat naar en wat een groot gemis :knuffel:

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 10:59

Jeetje Annemiek en Banjer, beiden sterkte met jullie grote verlies! Y;(

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 12:10

Ohh Dieseltje wat gaaf, krijg helemaal jeugdsentiment hiervan! Mijn moeder had ook altijd zo'n dorp vroeger, ik vind het zoo ontzettend leuk maar ik heb er zelf geen ruimte voor en ben ook te weinig thuis om er van te genieten helaas.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 12:17

Heel erg leuk Diesel <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 13:34

Wat leuk zo'n kerstdorp Dieseltje, dat zou ik ook nog wel eens willen, ik vind het altijd heerlijk het huis te versieren.

Onze speelhoek werd in t vorige huis een maandje opgeofferd voor de kerstboom :+ dus ik herken je stuggle wel. Maar wij verplaatsen dus het speelgoed een poosje omdat dat toch de beste plek was voor de boom.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 13:49

Sterkte allemaal, wat een verhalen!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 13:56

Wat een nare gebeurtenissen allemaal. Sterkte aan een ieder die het nodig heeft :(:)

Ziet er leuk uit Dieseltje!

Ik ben echt super lucky :):) KPN had voor klanten een actie met Netflix dat je 2 dagen voor officiële release op Netflix, de eerste aflevering van Stranger Things seizoen 5 in de bios kon zien incl. een hapje en een drankje. En ik ben gewoon ingeloot *\o/* *\o/* Zit al zolang te wachten op het nieuwe seizoen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 14:09

Oooh dat kerstdorp.
Dat heb je mooi gemaakt, dieseltje <3
Daar wil je toch in wonen?

En sja, die speelhoek.
Dat blijft toch een uitdaging.
Hoewel ik zo maar gok dat kinderen een kerstboom ook een prima alternatief vinden voor een speelhoek.
Of ouders dat ook zo'n succes vinden, is maar de vraag. :=

Bij ons is de volledige woonkamer dagelijks één grote speelhoek.
We hebben tegenwoordig twee speeltenten en een kruiptunnel van Ikea in de woonkamer.
Daar wordt heerlijk mee gespeeld.
De kerstboom komt volgend jaar weer in ons nieuwe huis.

We hebben gisteren een nieuwe trap uitgekozen en oooh, dat wordt er eentje met een balustrade dus daar kan met de feestdagen een mooie, verlichte guirlande aan. *\o/*

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:34

Jolien, oehh, ik moet denken aan die Hallmark kerstfilms waarbij die trappen altijd zo mooi en uitbundig versierd zijn.

Detroit, heel vet! Veel plezier!

Diesel, wat gezellig dat jouw kerstdorp al staat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:45

Adamootje schreef:
Jolien, oehh, ik moet denken aan die Hallmark kerstfilms waarbij die trappen altijd zo mooi en uitbundig versierd zijn.

Detroit, heel vet! Veel plezier!

Diesel, wat gezellig dat jouw kerstdorp al staat.

Jaa ik ook!
Dat lijkt me zo geweldig leuk staan.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:10

Wij hebben ook guirlandes met dennenappels, bessen en lichtjes over en door de balustrade <3 ik vind het ook super mooi

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:12

Veel plezier Detroit!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:46

Detroit wow dat lijkt mij echt super gaaf!

Hier gaat alles tot einde jaar op een laag pitje. Tijdens het sporten mega veel pijn op mijn borst en benauwd daarna een stukje kwijt. Ma een aantal onderzoeken in het ziekenhuis blijk ik een ontstoken hartzakje te hebben en komende 4 weken niet sporten of inspannen. Nu prednison en pijnstilling. Vandaag ook echt alleen binnen op de bank met een dekentje samen met de doggies.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:21

Gaaf kerstdorp! Hier ook het neergezet zondag, hier mag zoonlief ieder jaar een huisje ( of iets anders bv ijsbaan) uitzoeken . Nu hij 12 is staat er al een heel dorp, gelukkig is het niet helemaal kermis geworden wat hij 2 jaar terug wilde maar dit jaar kwam de bierbrouwerij al.. nou ja papa was erg enthousiast zeg maar… Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:22

Oei Candalisa, niet zo mooi. Is dat ook gerelateerd aan je hartstilstand? Heel veel beterschap! Je bent in ieder geval in goed gezelschap op de bank. :))

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 11:12

Neonlight volgens de cardioloog wel vatbaar omdat ik regelmatig een te hoge hartslag heb en ook een combinatie met stress minder weerstand enz. Dus ergens ook wel gewoon pech. De monitor hebben ze de volgende dag uitgelezen en gaf een piek van 170 en een daling van 140 naar rond de 30.
Ik heb nu maximale dosering medicatie om de hartslag te verlagen dus dat is nu iets waar ze tegenaan lopen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 11:13

Roosch schreef:
Ha dus als iemand me de volgende keer een onnozel wicht noemt kan ik zeggen dat ik gewoon onschuldig ben. :Y)

hmmm, toch eens ander iets voor VenteKleuter verzinnen dan, want onozel is ie.. bji nader inzien, eigenlijk op beide manieren, dus kan onozel blijven :+

8nnemiek schreef:
Ik heb destijds de aardbeving van Roermond van 5.8 meegemaakt.. we woonden er ruim 30km vandaan, maar ik kan me nog goed herinneren dat we wakker werden van mijn ouders die in paniek het voeteneind van het bed af stootten, hoe alles schudde, en de grote scheur langs de schoorsteen op zolder :=
Het is heel apart om mee te maken!

5.8 wauw, dat is ehct schrikken...nog nooit meegemaakt gelukkig.

@Neonlight, jeetje jij weet de aardbevingen wel te vinden, tip.. bljif uit de buurt van L.A. :') want als jij er heen gaat....

@germie, in grot met beving en tsunamie.. maar goed dat je dat op dat moment niet wist...

@8nnemiek, oh, wat erg, heel veel sterkte met het verlies van Mystic. Lege wei... zo erg..
Ik vond nog het ergste ondanks dat Heps afscheid heeft kunnen nemen van Toobs, dat die paar weken hartverscheurend heeft staan roepen om hem... en rennen.... (moest dus snel niuew vriendje komen, die kwam dus ook heel snel om die reden)

@Nala, sterkte met het verlies van kleine witte.

@Banjer, heel veel sterkte met het verleis van Livia...

Wat een ellende allemaal... ;(

@Zertab, jeetje, gaat dus ook niet goed.. Hopelijk nog een tijd lang pijnvrij voor Bo...

@LW daisy, dat ziet er goed uit zo dat strand met die golven en wolken, heelijk zeelucht snuiven.

@Dieseltje, oh wat leuk, dat dorp! Geen plek voor in huis en pa had nog groter dorp maar is niets voor hier dus alles verkocht... Aangezien mjin kat hier kortemetten mee maakt :+

@Detroit, veel plezier.

@Robbie, wauw! ook al zo'n gaaf dorp.

@Candalisa, jeetje, dat is ehct weer gigantisch shcrikken voor jou en je familie. Beterschap!! En wat rot dat ze je hartslag niet onder controle kunnenkrjigen.

HIer dacht ik appeltje eitje met kerstboom die ik van pa had geerfd. Ben voor echte boom, maar goed deze kwam aangewaaid, dus vorig jaar voor het eerst neergezet, plan, alles erin laten en wegzetten onder plastic, lekker makkeljik.
Gingen 1 voor 1 de lampjes stuk, totdat alles kapot was.. Dus na kersttoch hele ding moeten slopen.

Zondag dacht ik zet hem neer, had 2 strengen van 140 lampjes, jammer dan, veels te weinig :+ . Bijgekocht maandag en nu zitten er 5 strengen met 140 lampjes in, maar eigenljik zijn ze veels te fel qua licht :( , maar ik verrek het om ze er weer uit te halen. Dus rest boom elke dat wat aangedaan en ondertussen is ie weer redelijk aangekleed. :D, elke dat er wat aan rommelen.

Afbeelding

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:14

Sterkte 8nnemiek, Banjer en Nala, altijd moeilijk om afscheid te nemen…

Candalisa beterschap en Zertab, ik duim dat het goed blijft gaan!

Een late reactie nog op de weekvraag, als ik 5 euro vind verdwijnt die waarschijnlijk in mijn portemonnee, maar ook best kans dat mijn dochter er wat leuks of lekkers voor mag uitzoeken of dat het in haar spaarpot verdwijnt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:20

Eindelijk eens tijd gehad om op te zoeken wat nu Dubai chocolade is. Iets met pistache, dan is het voor mij een flop.
Maar van gewone melk of puur of caramel zeezout hou ik wel (geen wit). :D

Misschien had de weekvraag moeten zijn: je hebt 5 euro gevonden en moet het uitgeven. Waaraan geef je het uit? Dan verdwijnt het niet in een portemonnee ;)
En nog leuker was het geweest als je het uit moest geven aan iets wat je niet nodig hebt en mag niet eetbaar zijn. Dan zou ik ook wel moeten nadenken hoor. Maar dan zou het iets zijn als kerstsokken, amper te dragen, tenzij je hoge schoenen draagt buiten de kerstdagen om. Maar voor de kerstdagen wel grappig. Ik heb al een keer een paar gekregen van iemand.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 14:08

Door jullie foto's en de sfeer hier in Amerika op straat krijg ik wel zin in de kerst(versiering) het staat allemaal zo gezellig.

Nu zijn ze in Amerika uiteraard weer behoorlijk uitbundig.
Afbeelding
Afbeelding

We kregen ook vanuit de burengroep weer appjes dat de gezamenlijke kerstverlichting hangt. Supergezellig! Even kijken thuis hoe we onze voelen, ik gok dat we volgende week de kerstboom gaan opzetten. Dit weekend maar alle vakantie zooi wegwerken.

Afbeelding

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 14:29

Kerstverlichting is altijd zo gezellig! Bij de stal hebben we wel de verlichting al op gehangen. De rest doen we na sinterklaas.

Van de week hebben we thuis ook lootjes getrokken dus nu kan ik weer gericht op pad voor kadotjes!

Ik lees hier wel eens dat mensen liever recyclen met bijvoorbeeld inpakpapier of de vulling.
Hoe staan jullie hier tegenover?
Ik heb al wel inpakpapier gekocht voor mijn lootje want die vond ik heel erg mooi. Zelf sta ik eigenlijk open voor alles. Als mijn Santa van het recyclen is, is dat helemaal prima maar is dit niet zo dan is het ook goed!