Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 10:06

De kerstboom beneden wordt nu al afgetuigd door de wind. :+

Biebz

Re: Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 11:02

Bedankt voor de lieve helpende berichtjes!

Uit eindelijk ijsberend door het huis gelopen en om 3 uur naar bed kunnen gaan.

Hier vonden ze het leuk om flessen met vloeistof (geen idee wat, maar iig brandbaar) aan te steken op het gras veldje. Gaf een flinke vuurbal en kleine brandjes. Gelukkig snel te blussen door buren.

Maar dit hielp allemaal niet mee voor mijn angst, want dit soort dingen ben ik juist zo bang voor. Maar goed, we hebben het weer overleefd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-26 11:27

Hopelijk wordt het nu elk jaar minder.

De kerstzooi is hier weg. Ik moest ook sneeuwruimen. _O-
Faye en ik zaten onder. :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 11:29

Biebz schreef:
Bedankt voor de lieve helpende berichtjes!

Uit eindelijk ijsberend door het huis gelopen en om 3 uur naar bed kunnen gaan.

Hier vonden ze het leuk om flessen met vloeistof (geen idee wat, maar iig brandbaar) aan te steken op het gras veldje. Gaf een flinke vuurbal en kleine brandjes. Gelukkig snel te blussen door buren.

Maar dit hielp allemaal niet mee voor mijn angst, want dit soort dingen ben ik juist zo bang voor. Maar goed, we hebben het weer overleefd.

Wat naar Biebz, zeker als het zo heftig is en het sowieso al een trigger is voor je angst :(:)

Op mijn oude werk hadden sommige cliënten, naast andere problemen, ook PTSS door een oorlogsverleden, die hadden het ook echt heel zwaar met de jaarwisseling.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 11:31

Tancreda4 schreef:
Ik dacht dat ik de laatste aflevering van stranger things kon zien, maar vannacht pas -O- -O-

Ik dacht het ook. Heb hem net afgezien want ben om 03:00 naar bed gegaan.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:11

Ik vond het wel heerlijk om vanochtend met de hond te lopen. Er was geen kip op straat. :))
Hopelijk ruimen de dorpsgenoten hun rotzooi vandaag allemaal netjes op.
Ik had 1 verdwaalde vuurpijl in mijn tuin, dat viel mee dit jaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-26 12:24

Er ligt voor zover ik kan zien niets in mijn tuin maar in mijn straatje werd er ook niets afgestoken dus dat scheelt.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:25

Wij hebben de tuin vol liggen -O- vooral heel veel kruid stukken en resten van vuurpijlen. De grote dingen hebben we nu weggehaald, maar doordat het zo nat is kunnen we verder niks opvegen :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:40

Ik denk dat het hier in de straat weer weken blijft liggen. Bij mij zelf ligt niks meer. En wat er op straat ligt boeit mij niet zoveel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:43

Polarize schreef:
Wij hebben de tuin vol liggen -O- vooral heel veel kruid stukken en resten van vuurpijlen. De grote dingen hebben we nu weggehaald, maar doordat het zo nat is kunnen we verder niks opvegen :')

Bij ons lijken het haast stukken beton ofzo

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:44

Ik hoop dat het snel hard gaat regenen hier en lang ook… ze zijn gewoon weer vuurwerk af aan het steken….

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:45

Alja schreef:
Polarize schreef:

Ja hier ook, hele stenen zijn het! De typische oranje, maar ook veel wit/grijs kruid en brokken. En de auto kan ook wel een wasbeurt gebruiken :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:47

Bij mij in de wijk kreeg ik het idee dat er deze keer vooral veel meer mooi vuurwerk was ingekocht, het was mooier om naar te kijken als de afgelopen jaren. Voor die mensen vind ik het jammer dat het de laatste keer was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-26 12:50

Het is hier gewoon heerlijk stil, er wordt nu niets afgestoken...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:51

Hier is het alsof het geen O&N is geweest. Geen vuurwerk en de straat is schoon op één plek na waar ze alle zooi verzameld hebben.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:52

Polarize schreef:
Alja schreef:

Ja hier ook, hele stenen zijn het! De typische oranje, maar ook veel wit/grijs kruid en brokken. En de auto kan ook wel een wasbeurt gebruiken :')

Mijn partner is dus al onderweg met z’n auto :+

Ik ga het niet doen, krijg as maandag of dinsdag mijn nieuwe auto

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:53

Bij mijn ouders staken ze zelfs vanmorgen om half 6 nog vuurwerk af. Idioten..

Ik twijfel waar ik naar toe zou gaan op vakantie.. Dubai of las Vegas..
Laatst bijgewerkt door purny op 01-01-26 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:56

Ik wil weer slapen. Hier regent het al bijna de hele dag.

Hier werden ook veel gillende keukenmeiden afgestoken en die had ik toch al een paar jaar niet meer gehoord.

Niemand ruimt zijn vuurwerk op. Dat is hier nog nooit gebeurd. Dit is misschien meer mijn mening maar heb vaak het idee dat de bewoners van de wijk niet heel veel geven om de buurt. Kapotte straatlantaarns worden niet gemeld, er ligt altijd zooi naast de ondergrondse restafval containers. En dat terwijl ik toch niet in een slechte wijk woon. Is ook wel een beetje de mentaliteit van de wereld, alleen aan jezelf denken.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 14:10

O mensen, hier baal ik toch zo vreselijk van! Ik sta net op en het bleek al bijna twee uur te zijn... Hele dag naar de kl*ten, terwijl ik niets gevierd heb en geen druppel alcohol heb aangeraakt. Met andere woorden: niets en niets ervoor terug.

Tja, ik had nu eenmaal al een paar nachten slecht geslapen. De verwarming op mijn slaapkamer doet het niet, en dat was nooit een probleem toen ik nog (minstens) honderd kilo woog: warm douchen, nachtkleding aan en onder de dekens, dan had ik het echt niet meer koud. Maar nu weeg ik 85 en is het andere koek...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-26 14:11

Dan had je die uren slaap toch nodig.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 14:41

musiqolog schreef:
O mensen, hier baal ik toch zo vreselijk van! Ik sta net op en het bleek al bijna twee uur te zijn... Hele dag naar de kl*ten, terwijl ik niets gevierd heb en geen druppel alcohol heb aangeraakt. Met andere woorden: niets en niets ervoor terug.

Waardeloos is dat he? Ik ben niet zo van het opstaan maar ik vind het vreselijk om de dag weg te slapen dus meestal ben ik vrij op tijd op.

Vandaag ook, paarden wilden HEEL graag de stal uit. Dus om 8u buiten bezig, lekker fris en heerlijk rustig. En nu regent het en is dat poedersuiker eindelijk gestopt. Even wennen zo stil, geweldig!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 14:44

musiqolog schreef:

Tja, ik had nu eenmaal al een paar nachten slecht geslapen. De verwarming op mijn slaapkamer doet het niet, en dat was nooit een probleem toen ik nog (minstens) honderd kilo woog: warm douchen, nachtkleding aan en onder de dekens, dan had ik het echt niet meer koud. Maar nu weeg ik 85 en is het andere koek...

Rust is soms nodig, en is dus geen verspilde tijd. Hoewel het misschien zo voelt.

Wat betreft slapen, kou en warm krijgen,

Een ouderwetse kruik bij voeten wetkt vaak heel goed.
Ik heb zo'n simpele rubberen.
Gooi ik savonds vol heet water.
Handdoek eromheen (ik heb een badstoffen hoes op maat voor dat ding, maar handdoek werkt ook prima)

Dat bij je voeteneind scheelt écht extreem qua hoe snel je je warm voelt in bed als de omgeving en lakens koud zijn.

Verschil bij mij is of ik me met een minuut of 10 behaaglijk voel onder de dekens of dat dat rúím anderhalf uur duurt en dan nog maar net aan.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 14:56

Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Een kruik ... ik ben toch geen bejaarde. :) Anderzijds is er een probleem waar ik mee zit en dat wel oplossing vraagt.

Waar ik vooral van baal is dat ik mijn familie min of meer had beloofd om acte de présence te geven bij mijn hoogbejaarde opa thuis. Daar was het te laat voor, want we hadden rond vier uur afgesproken en ik heb wel twee uur nodig om er te komen. Bovendien had ik graag het Nieuwjaarsconcert gezien/geluisterd, zoals elk jaar. (En ja, als ik dat per se wil kan ik dat terugkijken, dank u zeer.)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 14:59

Heel veel vrouwen/meisjes komen hun ongesteldheid niet door zonder warme kruik dus dat is niet iets voor alleen bejaarden.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 15:02

Deze 24 jarige heeft zelfs meerdere kruiken voor verschillende doeleinden, dus bejaard hoef je je niet te voelen :D
Vooral de stalen kruik is heerlijk als hij nodig is