Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:22

Nee, niet bang. Was denk ik te moe. Haha. Viel daarna gelukkig wel snel weer in slaap. Het enige wat ik echt bewust heb gedaan is op de wekker kijken hoe laat het was, want dan kan ik 's morgens direct op internet op zoek naar aardbeving en tijdstip.

Had daarna nog wel een vervelende droom. Ik was met mijn paard op pad in de trailer en na 2 uur rijden kwam ik er achter dat m'n paard niet meer in de trailer stond. Ik wist achteraf wel waar ze er dan uitgesprongen was (op een rotonde 2 uur terug), maar had het verder niet gemerkt. Dan denk je echt, hoe dan, haha. En ik belde m'n moeder op om te helpen zoeken en die leeft niet meer.
Meestal herinner ik me ook geen dromen, maar deze wel. Haha.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:23

Nou dat was me dan het nachtje wel zeg, bizar -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 10:36

Wat een bizarre nacht met die aardbeving en dan zo'n rare droom.

Aardbeving van de Peelrandbreuk heb ik ook bewust meegemaakt, beide, die van 1992 (5,8) en die van 1999 (3,4). Verder nog een aardbeving gehad in Costa Rica (2010 en ook 5,8) en eentje in China (2008 en 7,2). Vooral die laatste was vreemd en bizar, het waaide van te voren hard en na de beving was het windstil.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:01

foxy80 schreef:
Ik bedoelde de vraag niet in de trant van op straat vinden of zo, maar meer: je hebt onverwacht geld. In oude broekt gevonden, of een kraslot dat opeens iets oplevert.

Waarschijnlijk verdwijnt het in mijn portemonnee om vergeten te worden. Ik koop zelden iets alleen omdat ik een meevaller had.
Van mijn vader krijg ik nog wel eens contant geld voor verjaardagen of Kerst, maar dat gaat ook zonder plan de portemonnee. Ik pin eigenlijk altijd alles. Het kwam laatst goed uit toen we in Duitsland op vakantie kwamen.

Sint Maarten heb ik vroeger ook gelopen. Goeie herinneringen aan. Hier in de regio wordt het in bepaalde dorpen wel gehouden, maar bij ons zijn ze nog nooit aan de deur geweest. Zou er ook niet op voorbereid zijn geweest. We hebben nooit snoep in huis.

Een aardbeving is een gekke gewaarwording. Ooit eentje meegemaakt, 's avonds laat toen ik al op bed lag. Af en toe voel het letterlijk alsof ik in slaap "val". Zo voelde dat ook. Weet nog dat ik 's ochtend las dat er een aardbeving was geweest en me toen pas realiseerde, "oh, was dat het".
Al zal deze heftiger zijn geweest. Hopelijk niet al teveel nieuwe schade aan huizen. Mijn oom en tante hebben de NAM al eens over de vloer gehad.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:05

Neonlight schreef:
Wat een bizarre nacht met die aardbeving en dan zo'n rare droom.

Aardbeving van de Peelrandbreuk heb ik ook bewust meegemaakt, beide, die van 1992 (5,8) en die van 1999 (3,4). Verder nog een aardbeving gehad in Costa Rica (2010 en ook 5,8) en eentje in China (2008 en 7,2). Vooral die laatste was vreemd en bizar, het waaide van te voren hard en na de beving was het windstil.

In 2012 was ik aan het duiken in Khao Sok national park in Thailand toen daar een zware aardbeving was met gezonken boten en doden. Wij hadden ineens hele sterke en rare stroming in een grot. En een paar seconden later ging de stroming de andere kant op. Ik weet nog dat ik me vastgegrepen heb aan een stalactiet om nergens tegenaan gedrukt te worden. Wij wisten niet wat er aan de hand was, en toen we boven kwamen was de man op de boot helemaal in paniek. Die riep in het Thais: grote golf, grote golf.
Maar ja, onze gids/instructeur sprak verder geen Thais en wij ook niet. Na 45 minuten varen kwamen we bij de 'telefoonspot', oftewel weer bereik en werd de gids gebeld door zijn vrouw of alles in orde was. Er waren namelijk daar waar wij zaten al 17 boten gezonken, er was een tsunamiwaarschuwing afgegeven en er waren dus een aantal doden. Pas toen viel het kwartje bij ons.
Gelukkig geen schade.

Maar het was wel raar.

In Groningen heb ik meegemaakt dat het glas in de kozijnen (dubbelglas) een keer trilde, je hoorde het gewoon. Een andere keer dus die buurman die met een boomstam mijn huis in wilde beuken, en nu dus een bed wat verschoven lijkt te worden. Het is elke keer anders.
Ik wist vannacht overigens wel direct waar het om ging, want het was echt raar en geen droom.

Hier liggen nog schades en eentje loopt al sinds 2017, heb gekozen voor herstel in natura, en vorige week een brief: omdat het al zo lang loopt willen ze eerst een nieuw schaderapport opnemen, maar voorlopig hebben ze geen tijd om dat te doen.

Maar 7.2 is heftig, dat lijkt me ook best eng.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 12:01

Brrr aardbevingen lijken me zo ontzettend eng.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 12:09

als ik 5 euro vind , kijk ik eerst of iemand op zoek is, en anders steek ik het bij mij. en gaat het in de gewone uitgaven mee. als ik een groot bedrag zou vinden zou ik dat wel melden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:06

Bij die aardbeving was er een compleet bergdorp ook weggevaagd en 75 doden. ;( Dat was een 60 km verderop. Waar wij zaten waren de bouwwerken beter en was er geen schade. Sterker nog, de mensen werkten gewoon door en deden alsof er niets gebeurd was, en wij westerlingen stonden met ons dagrugzakje buiten en durfden niet meer goed naar binnen.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:33

Oeh als ik 5 euro vind in een jas of in huis ergens reken ik mezelf eerst heel rijk en bedenk ik wat ik er allemaal van kan kopen haha.

Maar uiteindelijk beland het in mijn portemonnee die ik dagelijks bij heb/ in mijn auto of in mijn contant geld portemonnee en betaal ik er vervolgens mijn nagelafaspraak mee ;).

Hoewel ik nu meeste contante geld spaar voor de wintersport aangezien we ons verblijf daar altijd zo moeten betalen en niet kunnen pinnen.

Shoppen in Amerika voor mijn lootje kan hier prima.. of niet? }:)
Ik heb al zoveel lekkere snacks hier in Amerika gespot waarvan ik denk dat mijn lootje die echt wel lekker gaat vinden.. maar het is allemaal best prijzig nog. Dus ga toch maar een keuze maken welke ik echt wil meenemen voor haar en welke ik laat liggen. :9

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:42

Ik had net een ontzettend gelukje via de weggeefhoek waar meerdere dingen in zitten die leuk zijn voor in een secret santa pakket! :D ik kan alleen niet helemaal achterhalen of dit iets is wat mijn lootje leuk vindt, maar ik gok het erop. Anders geeft ze het maar door. :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:47

Tja, als we niet weten wat het is is het ook maar gokken wat we moeten antwoorden of we het leuk vinden of niet. _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:48

Ja gut als ik het hier in het topic zet dan maak ik het mijn lootje zeker wel heel makkelijk he. :') :))

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:44

Roosch schreef:
Ja gut als ik het hier in het topic zet dan maak ik het mijn lootje zeker wel heel makkelijk he. :') :))

Met de groeten van Roosch :') Als je lootje een makkelijke hint wil, dit is dan wel een makkelijke hint :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:45

Totdat we deze hint allemaal gebruiken. :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:50

Ik heb hem tot nu toe zelf nog niet gebruikt, maar ik overweeg hem dit jaar gewoon in te zetten. :')

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 16:21

De weekvraag vind ik een goeie haha
Maar gok dat die 5€ mijn portemonnee in gaat en ik het bestaan vergeet :')

Nee echt is ben wat dat betreft echt een goudvis, daarnaast betaal ik werkelijk alles met mijn pin

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 16:40

foxy80 schreef:
Ik bedoelde de vraag niet in de trant van op straat vinden of zo, maar meer: je hebt onverwacht geld. In oude broekt gevonden, of een kraslot dat opeens iets oplevert.

Ik haal er iets lekkers mee. Kadootje aan mezelf als ik de rechtmatige eigenaar natuurlijk niet zie.

Ik heb zo even geen idee wat ik zou halen, ik weet wel meteen naar welke winkel ik ga; Kruidvat. :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 16:56

5 euro... die zou verdwijnen gewoon in mijn portemonnee of ik zou hem aan m'n zoontje geven om wat leuks/lekkers uit te zoeken :') .

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 18:30

Ik kreeg een berichtje dat ik week 44 nog niet had beantwoord? Voor mij een niet te ingewikkelde hint graag, ben er niet heel goed in ben ik bang..
mijn santa doosje staat ✅

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 19:41

Mijn SS wilde graag een foto van de puddingvormen collectie, ik heb ze net allemaal uitgestald in de buffetkast, maar krijg in het donker nu geen mooie foto gemaakt.

Doe morgen even een nieuwe poging.

Als ik 5,- zou vinden en zie niet degene die het mist zou het waarschijnlijk uitgegeven worden aan een broodje ergens onderweg.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 22:20

Ik ben er nog hoor!
Weet alleen even niks te vertellen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 07:51

Schrikken zeg, Germie. Wij hebben van de zomer op Santorini een lichte schok meegemaakt, vreemde gewaarwording was dat.

Als ik 5 euro vind en de eigenaar is niet in de buurt, stop ik het in mijn portemonnee. Is de oliebollenkraam in de buurt, dan geef ik het daar aan uit.

Gefeliciteerd Roos!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 08:22

Gefeliciteerd Roosch Y)(^)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 08:55

Gefeliciteerd Roosch !!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 09:09

Bedankt!! :D