Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:25

Weekvraag week 45
Hoe versier jij je huis met Kerst? Ben je van de traditionele kleuren en versiering of juist niet?

Ik versier liever niet :') Vind het altijd wel gezellig maar wat een werk.
Ben ook niet zo van de tierelantijntjes als ik eerlijk ben. De lampjes vind ik wel super gezellig.

Weekvraag week 46
Stel, je vindt €5,- wat doe je ermee?

Dat ligt er aan hoe wat en waar. Maar €5 is wel relatief weinig in de zin van dat het geen grote ramp is als iemand het verloren is.

Zie ik wie de eigenaar kan zijn. Dan gaat het terug natuurlijk.

Ik heb eens in het bos €50 gevonden. Mijn pony schrok van een wapperend blaadje. :Y)

Daar was niemand te bekennen. Dus ik ben afgestapt en ben samen met de pony naar het bos café gereden om wat te drinken en te eten haha.

Verder probeer ik later even bij te lezen :)

KM_Ris

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 15:19

De weekvraag:

Als ik 5 euro zou vinden gaat het in ons kleingeld potje thuis.. uit dat potje halen we altijd geld voor als collecte langs de deur komt.

Of de kindjes mogen er iets leuks van halen.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 15:25

Citaat:
Ja, echt heel leuk die 1e keer!
Hoe oud is/zijn jouw kindje(s)?
Hier bewust niet thuis gelopen, had zelf bijna geen snoep in huis, dus snel even wat uit de bijkeuken opgeduikeld :')

Mijn uk is 2,5.
Hij vond zingen voor een deur eerst maar raar tot hij door had dat hij er snoep voor kreeg haha.
Gelukkig had je nog wat in de bijkeuken liggen. :D

Wat grappig dat er zoveel verschillende vormen en manieren zijn van een kinderviering met snoep.

Ik denk trouwens dat ik klaar ben voor mijn lootje! Alleen nog een extra hint bedenken, heb er nu één die ik er zeker in ga doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:49

Ik heb nog wel een top als het nog nodig is.
De kans is heel klein.

Stel mijn ss loopt er tegenaan een boek over Alice in Wonderland.
De film vind ik erg leuk! Al meerdere keren gezien.
Ik was net met mijn dochter in de boekhandel en zag het boek staan.
Mijn dochter had al 3 boeken dus heb hem laten staan maar wie weet staat het boek ook wel bij de kringloop.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:55

Ik moet me melden kreeg ik door. Ik heb wel meegelezen maar niet echt tijd genomen om te antwoorden. Maar nu zit ik toch in de auto terug van de kliniek dus nu heb ik de tijd.

Qua versieren is het sober. Ik heb dit jaar wel een plek gevonden voor m'n kerstboom. Ik heb ballen in bruin/goud tinten en cremekleur. Verder versier ik niks want ik heb niet zoveel ruimte helaas

Als ik geld vind wat niet van mij is dan doe ik alsof ik het niet gezien heb en ren weg. Letterlijk gedaan ooit met 50 euro. Bleek 100 euro van een vriendin te zijn :') ik ben doorgelopen toen, helemaal ongemakkelijk

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 17:12

5 euro vinden.. tja als de eigenaar in de buurt is prima en anders stop ik hem in mijn portemonnee. Vorig jaar rond kerst lag er een envelop hier op straat. M'n vriend zag het vanuit kantoortje en riep naar beneden "wil jij dat even oprapen? Iedereen laat vanalles slingeren altijd!"

Ik opgeraapt om het op te ruimen bleek er 450 euro in te zitten. Tsja.. wat doe je dan. Ik het op de site van de gemeente gezet en al snel meldde een jongvolwassen knul zich die zijn verjaardagsgeld wilde gaan storten maar die envelop dus verloren was. Dolblij was ie. Stond met bos bloemen en merci (waar ik allebei helemaal niets om geef maar het gebaar telt) op de stoep. Hij was zo verbaasd dat er nog eerlijke mensen waren dat ie ons nog 50 euro toestopte ook.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 18:14

Fantastisch Roosch! +:)+ Zoveel geld zou ik ook de eigenaar van zoeken maar denk dat een groot deel van de bevolking dat inderdaad niet doet. Wat zal die knul blij zijn, want het was ook nog geld met een betekenis.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 19:04

Als ik t in huis/broekzakken/tas oid vind dan in de portemonnee voor t geval ik wat contant nodig heb.
Buiten afhankelijk of ik weet bij wie t hoort of waar ik ben.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 19:46

Neonlight schreef:
Wordt er dan eigenlijk ook "onnozele kinderen" gevierd overal? Of is dat weer alleen Zuid-Oost brabant/Noord Limburg?
Is ook een christelijke dag en is ook met snoep/eten.

Wij vieren het niet, maar lachen natuurlijk wel een een beetje met degenen die "op den dag van d'onnozele kinnekes" geboren zijn - op z'n Antwers :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:00

LWDaisy schreef:
Neonlight schreef:
Wordt er dan eigenlijk ook "onnozele kinderen" gevierd overal? Of is dat weer alleen Zuid-Oost brabant/Noord Limburg?
Is ook een christelijke dag en is ook met snoep/eten.

Wij vieren het niet, maar lachen natuurlijk wel een een beetje met degenen die "op den dag van d'onnozele kinnekes" geboren zijn - op z'n Antwers :')

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom het zo heet. :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:16

Lootje, ik heb weer een kadootje voor je gekocht!

Niet met gevonden vijf euro trouwens al zou dat wel een nuttige besteding zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:20

Ik heb eerder al een link gedeeld, en "onnozel" is ook een ander woord voor onschuldig. Eigenlijk is dat de oorspronkelijke betekenis van onnozel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:21

Ha dus als iemand me de volgende keer een onnozel wicht noemt kan ik zeggen dat ik gewoon onschuldig ben. :Y)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:22

Yep, had nog ge-edit, het is zelfs de originele betekenis.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 21:08

Neonlight schreef:
Ik heb eerder al een link gedeeld, en "onnozel" is ook een ander woord voor onschuldig. Eigenlijk is dat de oorspronkelijke betekenis van onnozel.

Ah dank je wel! Heb over de link gekeken denk ik, zal 'm eens opzoeken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 21:29

Citaat:
Weekvraag week 46
Stel, je vindt €5,- wat doe je ermee?

Dat gaat waarschijnlijk in de spaarpot van mijn zoontje ..

Sint Maarten wordt hier in het dorp wel gevierd, alleen hier aan de buitenweg komen ze niet. Is veel te donker.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 13-11-25 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 21:38

Sint maarten wordt hier in ieder geval niet gevierd en onnozele kinderen nog nooit van gehoord :o

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 21:39

Ik kom me ook weer even melden, zo ontzettend druk gehad met combinatie werk en nog herstellen, ik lees wel heel veel mee maar zal proberen ook wat actiever te posten.
Qua weekvragen liep ik er 1 achter, al heb ik die eerder al half beantwoord: kerstversiering is hier in de boom allemaal paarse ballen. Ze zijn allemaal rond en paars, maar verder allemaal anders, mijn langdurige verzamelproject. De boom is inmiddels vol genoeg, maar als ik een leuke paarse kerstbal vind dan gaat die nog steeds mee naar huis. Verder zet ik nog wat kleine dingetjes neer, maar dit jaar even kijken waar ik vooral de boom neer ga zetten, want precies daar staat de box.

Stel ik vind 5 euro… geen idee eigenlijk, hangt denk ik van de situatie af. Uitgeven, in mijn portemonnee stoppen of weggeven aan een goed doel als dat toevallig in de buurt is denk ik.

Sint Maarten was weer leuk dit jaar, ik vind al die kinderen die op hun eigen manier zingen met hun lampionnetje zo leuk. Onze straat was zoals altijd populair, zijn ruim 100 kinderen langs geweest. Met een heel schuchter meisje nog samen met haar moeder met haar mee gezongen, blijkbaar vond ze het heeeeel spannend en dat wij meezongen hielp.

Verder ben ik net thuis van team uitje met mijn lieve collega’s, we hebben gewandeld en daarna lekker uitgebreid geborreld, was weer heel erg gezellig en we hebben allemaal hard gelachen. Ons team bestaat pas ruim een jaar, maar het voelt alsof we al veel langer samen werken.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 21:56

marleen_88 schreef:
Ik duik morgen Sinterklaas in met mijn klas. Hele avond geknutseld om de kerststal om te toveren tot Pietenpakhuis. <:) /3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Adventskalenders zijn leuk, maar dit jaar sla ik even over.

Heel erg leuk geworden, zeg!

Ik vind adventkalenders wel erg leuk en vaak koop ik er wel eentje. De oudste krijgt er altijd een met chocolaatjes.

Als ik 5 euro op straat vind, dan doe ik het denk ik in de spaarpot van mijn zoontje.

Jolien, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 02:44

Weekvraag: als je 5 euro op straat vind wat doe je ermee?

Oppakken en in m'n portemonnee stoppen voor de boodschappen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 07:26

Onnozele kinderen? Nooit van gehoord.

Hier werd ik vannacht ineens heel plotseling wakker en dacht meteen aan de waarheid die ik nu direct heb opgezocht:
https://www.rtvnoord.nl/natuur/RX-364/g ... ncie-video

Het was net of iemand mijn bed bij het voeteneinde wilde verschuiven en alle boekenkasten in mijn slaapkamer kraakten.

Je zit in de link een video van iemand die hem heeft vastgelegd. Best bijzonder en dan zie je ook dat het echt geen onzin is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 08:18

Ik heb destijds de aardbeving van Roermond van 5.8 meegemaakt.. we woonden er ruim 30km vandaan, maar ik kan me nog goed herinneren dat we wakker werden van mijn ouders die in paniek het voeteneind van het bed af stootten, hoe alles schudde, en de grote scheur langs de schoorsteen op zolder :=
Het is heel apart om mee te maken!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 08:41

Wat betreft het vinden van 5 euro. Ik zou kijken of iemand die 5 euro mist en anders meenemen.

Vonden laatst op de kermis in t dorp een kaartje voor de zweefmolen. Dat is ook de enige attractie van de kermis :+ ben een poosje blijven wachten of er een kind was dat hem mistte maar uiteindelijk niemand gevonden. Extra rondje voor m’n zoon in de zweefmolen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:06

Nog nooit van onozele kinderen gehoord, grappig hoor. Ik zou weinig speciaals doen met de gevonden €5,00 denk ik. In mijn portemonnee stoppen om er vervolgens een jaar later achter te komen dat ik nog een briefje van €5,00 heb?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:13

Sjolvir schreef:
Hahahatsjoe, Hahahartelijk gefeliciteerd dan maar, al het goede komt in 3en? Wel leuk zo paar dagen klein beetje feest

Dank je wel. Mijn geluksgetal is wel 3 <3

germie schreef:
Onnozele kinderen? Nooit van gehoord.

Hier werd ik vannacht ineens heel plotseling wakker en dacht meteen aan de waarheid die ik nu direct heb opgezocht:
https://www.rtvnoord.nl/natuur/RX-364/g ... ncie-video

Het was net of iemand mijn bed bij het voeteneinde wilde verschuiven en alle boekenkasten in mijn slaapkamer kraakten.

Je zit in de link een video van iemand die hem heeft vastgelegd. Best bijzonder en dan zie je ook dat het echt geen onzin is.

Jemig, dat is echt doodeng zeg, was je bang ?