Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 21:17

Oooh :=
In het geval ik zelf de rechtmatige eigenaar zou zijn, dan zou ik hetzelfde hebben als Candalisa en mezelf enorm rijk rekenen. :')

Zertab

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 21:43

Sint Maarten is geloof ik alleen in het noorden van het land. Dat vieren wij hier niet. Wel de elfde van de elfde :D

(Althans, veel mede mensen, maar ik niet haha)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 22:07

Zertab schreef:
Sint Maarten is geloof ik alleen in het noorden van het land. Dat vieren wij hier niet. Wel de elfde van de elfde :D

Ja, ik kende het ook niet idd, voor ik naar Groningen verhuisde...

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 22:14

Jolien87 schreef:
Oooh :=
In het geval ik zelf de rechtmatige eigenaar zou zijn, dan zou ik hetzelfde hebben als Candalisa en mezelf enorm rijk rekenen. :')

Hier hetzelfde inderdaad. Ik heb al mijn geld al 10x uitgegeven. Kom dus vooral te kort. _O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 22:57

Citaat:
Weekvraag week 45
Hoe versier jij je huis met Kerst? Ben je van de traditionele kleuren en versiering of juist niet?

Euh.. gewoon traditioneel denk ik?
Een kerstboom, guirlandes en wat kerst ornamentjes. Geen spannende of gekke dingen verder.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 01:06

@Fohadie : Sterkte, ik duim dat alles goed mag gaan :j !
@LwDaisy : Wat heb je het prachtig georganiseerd en wat mooi ook die foto <3 Geniet er van samen, jullie hebben zo te lezen genoeg voor de kiezen gehad, tijd om samen te genieten

Adventkalenders : heel leuk maar koop ze eigenlijk nooit voor mezelf, maak er wel elk jaar 1 voor vriendlief, vaak een bierkalender gemixed met kleine liefdesbriefjes en cadeautjes :o (De romanticus in mij mag altijd los met Kerst)
Overigens geen voorkeur voor bezorgdiensten :n

Wij hebben geen Sint Maarten, we wonen in Rijssen, daar doen ze er niet heel actief aan (ivm geloof etc)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 04:22

Als het echt op straat ligt en je weet niet van wie het is waarschijnlijk in mijn portemonnee of in de spaarpot van mijn dochter.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 07:15

Als ik 5 Euro vind gaat dat in mijn portemonnee bij de andere bankbiljetten. Ik gebruik vaak cash.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 07:20

Ik denk dat mijn €5 op zou gaan bij de manege aan drankjes. Je kan daar nog steeds niet pinnen en ik vergeet regelmatig om geld mee te nemen. :=
Doen ze gelukkig nooit moeilijk over.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 07:26

Als ik 5 euro vind die al van mij is zou ik er niets mee doen, gewoon in mn portemonnee ''voor wanneer het van pas komt'', wat dus eigenlijk nooit is, want ik pin altijd alles. Maar het is wel fijn om wat contant geld bij je te hebben. Ik heb ook altijd wat in de auto liggen voor als er een keer pinstoring is ofzo

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 07:31

Wat zijn jullie allemaal lief voor mij/ons <3

Als ik 5 euro zou vinden geef ik het waarschijnlijk aan mijn katten/kippen uit :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 07:39

Ik heb wel eens 50 euro teruggegeven aan iemand die het verloren had en ik zag dat het gebeurde. Zo ook al eens 20 euro en 10 euro. Als ik het zie gebeuren, dan geef ik het terug, ongeacht het bedrag.

Ik heb een keer 100.000 Rupia gevonden (5.2 euro) en die uitgegeven aan een massage van een uur.
Niet dat ik het specifiek daaraan uitgegeven heb, maar nu hoefde ik niet zelf nog geld uit de portemonnee te halen.
Een vondst van 5 euro, maar ook als het 25 of 50 zou zijn gaat niet specifiek op aan een bepaald iets. Dat gaat gewoon in de portemonnee en verdwijnt wel weer ergens aan. Ik heb altijd wat cash bij me.
Cash geld moet ook blijven vind ik. Ik zal bijvoorbeeld op een vrijmarkt met koningsdag nooit met ideal betalen. Als mensen dat willen, dan koop ik niet bij hen. Het hoort daar cash te zijn.
Ook heb ik al een aantal keren meegemaakt dat er een pinstoring was en ik dus gewoon wel kon betalen en veel mensen niet, of eerst naar de overkant moesten lopen om alsnog cash te pinnen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 07:51

Als ik 5,- zou vinden koop ik daar wrs iets te eten of drinken voor. Het zal sowieso in mijn portemonnee gaan, tenzij ik het iemand zie verliezen dan geef ik het gewoon terug.
Vroeger op de middelbare school raapte ik iedere stuiver en dubbeltje op het schoolplein op en zo had ik vrijwel iedere week wel geld voor een extra broodje bij de bakker :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 08:13

Zertab schreef:

Wij vierden dat hier in het zuiden ook vroeger :j Geen idee of het hier nog steeds gevierd wordt, maar ik kan me nog wel herinneren dat we met lampionnen langs de deuren gingen, en toen nog met echte kaarsjes in je papieren lampion _O-

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 08:21

8nnemiek schreef:
Hier maakt de pakketdienst ook niet uit. PostNL en DHL leveren altijd prima hier.

Ik koop niet snel adventskalenders omdat ik ze zo duur vind. Maar vorig jaar heb ik mijn vader als kado een adventskalender met gereedschap gegeven, en dat viel me toch enorm mee wat daar in zat voor dat geld! Echt heel veel slim, compact gereedschap en behoorlijk compleet voor die 17 euro :wow:

die heb ik dit jaar bij de action gekocht voor mijn zoon, zag er zo echt leuk uit, en hoen dat ik nu mijn eigen schroevendraaiers nooit meer hoef te zoeken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 08:34

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... al-hoe-zit
Blijft grappig dat het noorden dit katholieke feest viert. :))
Maar toen ik klein was vierden we ook Sint Maarten, en zie dat het in die plaats nog steeds gevierd wordt (wel lokaal, vermoed net als vroeger dat het een basisschool-activiteit is). De licht oranje plek onder Eindhoven.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:04

_AB_ schreef:
Tancreda4 schreef:
Het gaat in m'n contant geldpotje wat voor hooi en buitenritten wordt gebruikt *\o/*

Of het moet net bij een oliebollen kraam ofzo zijn. Dan haal ik een oliebol :Y)

Haha grappig! Ik dacht ook aan de oliebollenkraam of de loempia kar als ik 5 euro vond!

Hebben jullie nog sint Maarten gelopen?

[ Afbeelding ]

Wij voor de 1e keer dit jaar ❤️

Oh wat een lieve foto!
Leuk zo'n eerste keer hé?
Wij hebben ook een paar huizen gedaan, echt zo schattig.
Merk wel dat er ieder jaar minder kinderen aan de deur komen. Toen ik nog liep waren de straten echt afgeladen met kinderen. Nu haal ik ieder jaar te veel snoep in huis.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:19

Wordt er dan eigenlijk ook "onnozele kinderen" gevierd overal? Of is dat weer alleen Zuid-Oost brabant/Noord Limburg?
Is ook een christelijke dag en is ook met snoep/eten.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:57

Neonlight schreef:
Wordt er dan eigenlijk ook "onnozele kinderen" gevierd overal? Of is dat weer alleen Zuid-Oost brabant/Noord Limburg?

Dat ken ik niet. :)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:39

8nnemiek schreef:
Zertab schreef:

Wij vierden dat hier in het zuiden ook vroeger :j Geen idee of het hier nog steeds gevierd wordt, maar ik kan me nog wel herinneren dat we met lampionnen langs de deuren gingen, en toen nog met echte kaarsjes in je papieren lampion _O-

Hier is ook nog steeds St Maarten (midden limburg) :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:57

Citaat:
Weekvraag week 46
Stel, je vindt €5,- wat doe je ermee?

Toevallig van de week gehad bij de Albert Heijn. Er stak 5 euro uit de cash zelfscan kassa. Wat ik dan doe? Ik heb het aan de Albert Heijn medewerker gegeven want het is niet van mij (het kan ook van een kind zijn die een oeps heeft gemaakt en er voor terugkomt).

Als ik iets vind waarbij de eigenaar echt niet vindbaar is, zal ik waarschijnlijk iets voor of met de kindjes halen. Dus een klein kadootje of een ijsje oid.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:58

[/quote]

Oh wat een lieve foto!
Leuk zo'n eerste keer hé?
Wij hebben ook een paar huizen gedaan, echt zo schattig.
Merk wel dat er ieder jaar minder kinderen aan de deur komen. Toen ik nog liep waren de straten echt afgeladen met kinderen. Nu haal ik ieder jaar te veel snoep in huis.[/quote]

Ja, echt heel leuk die 1e keer!
Hoe oud is/zijn jouw kindje(s)?
Hier bewust niet thuis gelopen, had zelf bijna geen snoep in huis, dus snel even wat uit de bijkeuken opgeduikeld :')
Laatst bijgewerkt door _AB_ op 13-11-25 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:58

Neonlight schreef:

We hebben hier luilak is dat hetzelfde?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:32

Nee, dat is een folkloristische viering op de zaterdag voor Pinksteren. Onnozele kinderen is op 28 december.
Tegenwoordig wordt in de gemeente waar ik opgegroeid ben wordt dan snoep uit de kerktoren gegooid.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:24

Jolien87 schreef:
Wij hebben net een fantastisch bod geaccepteerd op ons huis.
Echt erop en erover en dat zonder ontbindende voorwaarden.
En het leuke is dat het een goede vriend is van onze overbuurman dus dat is extra leuk voor die knullen.
Dus wij vieren een klein feestje. *\o/*

Oh, dat is super, gefeliciteerd met de verkoop.

nevica schreef:
Geen voorkeur, wel het liefst naar huis en niet naar een punt.

Ik heb nu 12 adventskalenders (en 3 december kalenders). :o Dus ja, daar houd ik wel van. _O-

Gisteren naar Duiven geweest en de Efteling collectie leeg geshopt. Bij de kassa een hartaanval gekregen maar ja. :')

12, wauw. en die hartaanval snap ik die huisjes zjin best duur. Maar zjin wel leuk als je er plaats voor hebt.

fohadie, sterkte en beterschap.

Nala, grapjas, maar ik ben ook van mening dat als je dan al die kerstzooi moet neerzetten je het maar beter vroeg kan doen, kan je er langer vna genieten. :+

Hahahatsjoe, Hahahartelijk gefeliciteerd dan maar, al het goede komt in 3en? Wel leuk zo paar dagen klein beetje feest

Citaat:
Weekvraag week 46
Stel, je vindt €5,- wat doe je ermee?

Als er geen eigenaar te ahcterhalen is, in mijn portomonee en zal er wel weer uitgaan bij hooi kopen of in de supermarkt :+

_AB_ , oh wat grappig, vroeger toen ik klein was wel gelopen, hier in de buurt leeft het totaal niet.

Galja, pompoensnjiden is wel heel leuk, goed gelukt ook.

foxy80 schreef:
Ik bedoelde de vraag niet in de trant van op straat vinden of zo, maar meer: je hebt onverwacht geld. In oude broekt gevonden, of een kraslot dat opeens iets oplevert.

Ik haal er iets lekkers mee. Kadootje aan mezelf als ik de rechtmatige eigenaar natuurlijk niet zie.

Zelfde, wordt het ook hooi of boodshcappen.

Neonlight schreef:

Dat ken ik niet... moet zeggen zit nu ook buiten het dorp, dus niet op kinderroutes.
UIt de kerktoren, hopeljik kleine snoepjes, anders gaat dat fout

Dus vorig jaar met halloween maar in het dorp voor figurant gespeeld, zou dit jaar ook ,maar kwam huisverkoop tussen.

Was mjin SS kaartje nog schuldig, deze.

Afbeelding

Afbeelding

Maar vanaf telefoon kan ik neits meer naar bokt krjigen, denk dat geheugen te vol is.

Afbeelding