Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 07:34

Fohadi wat spannend zeg, heel veel sterkte!

Mondy wat naar zeg. Ik hoop dat de koliek nu weg blijft. Afgelopen weken, met de storm, is er een flinke dip in luchtdruk geweest. Ik heb het idee dat mijn pony daar ook op reageert qua koliek. Blijft toch lastig die gevoeligheid en dat je niet precies weet waar het aan ligt.... temp verschillen doe je weinig aan :(:)

Ik zal later de week vraag beantwoorden en nog wat verder teruglezen. Ben een paar daagjes in Zuid Limburg. Wat is het hier mooi! Helaasvandaag alweer de laatste dag....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 11:51

Sterkte Fohadie.
Het is toch altijd wel weer spannend een operatie.

Skip bo is inderdaad een leuke spel.

Wij hebben vorige week een dam bord gekocht om mijn dochter te leren dammen. Ook wel weer leuk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:48

Zojuist mijn cadeautjes ingepakt en de hints ook gemaakt. Alleen de doos hoeft nog dicht, maar dat doe ik altijd op het laatste moment *\o/*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:53

Hier is het feestje achter de rug, en vandaag de opkuis gedaan!
Wij zijn uitgeteld, maar heel voldaan!

Nog even nagenieten - en dan onze koffers inpakken.. Portugal, here we come!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 16:46

LWDaisy schreef:
Hier is het feestje achter de rug, en vandaag de opkuis gedaan!
Wij zijn uitgeteld, maar heel voldaan!

Nog even nagenieten - en dan onze koffers inpakken.. Portugal, here we come!

*\o/* *\o/* al leuke dingen uit de reisgids gehaald? :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:36

Hoe reageerde je vriend op het feestje en het kado?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:53

Fijne vakantie LWDaisy

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:00

Was je vriend verrast LWDaisy? Veel plezier in Portugal.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:24

Hij was (en is!) mega emo! :')

Iedereen heeft zo zijn/haar stinkende best gedaan om mee te helpen!
Mijn mama en broer zijn eerst een paar uur mee komen decoreren, en zijn hem dan gaan ophalen. Op die manier wist ik exact waar hij was haha.
We hadden hem dus wijsgemaakt dat ik een lezing moest geven - helaas had ik dat zo overtuigend beweerd, dat ik van hem hardop moest oefenen thuis :') Hij heeft me 's ochtends nog een "veel succes!" berichtje gestuurd :')

Ik stond dus inderdaad mijn rondleiding op te dreunen, alle neuzen mooi mijn kant op - na 1 zin ben ik Happy birthday beginnen zingen, is de rest ingevallen en toen pas mochten ze zich naar hem omdraaien.
Heeft iedereen ook super goed gedaan :D

Hij heeft een paar keer staan huilen. Kon niet speechen.
Ik heb mijn speech ook achterwege gelaten, we hadden het beide nogal moeilijk :')

Ik heb iedereen een tijdje laten doen, hapje eten en wat drinken, en heb hem dan vooraan gezet om de quiz op te lossen. Eerst nog snel mijn beste vriendin haar cadeau laten afgeven: een reiskoffer.
Hij was tamelijk verward door dit cadeau. Ik heb hem wijsgemaakt: je vliegt eruit nu je 50 bent, alles wat in de koffer past krijg je mee, de tv blijft bij mij. Zijn antwoord: jij past wel in de koffer, toch?

Gelukkig voor hem waren er mensen in de zaal aanwezig die het antwoord op een aantal vragen wisten haha, dus kon hij toch alles oplossen :') Eén van de vragen bv was: hoe lang zijn wij samen? We hebben een makkelijke datum: 11 sept. Ik wist dat hij aan het jaar zou twijfelen, dus zei nog "we zijn 10 jaar samen sinds 2 maanden", maar hij flapte er alsnog 2014 uit :')

Na alle vragen te hebben opgelost kreeg hij te zien: "Wij gaan op reis naar Portugal".
Hij begon te huilen. Dacht dat ik een grapje maakte. Ik heb echt de tickets moeten overhandigen voor hij het durfde geloven. "Maar mijn werk dan?" - allemaal geregeld, hij kon het niet geloven dus heb echt de mails tussen mij en zijn baas moeten laten zien :')

Nu loopt hij al heel de dag te zingen: "wij gaan naar Portugal!!" :D

We zijn gisteren stikkapot thuis gekomen, maar hebben toch nog een aantal dingen opgezocht - het hotel (ook grappig haha: hij was de voorbije maanden "ik wil op reis" aan het zeuren. Ik ben altijd in voor een reis, en moest natuurlijk doen alsof er niks gepland was, dus heb de voorbije weken een aantal hotels moeten bekijken/opzoeken. Ik heb op een bepaald moment "ons hotel" daarbij gestoken. Ik vroeg gisteren: weet je nog, dat hotel met die fontein in de lobby? "Ja, dat was mooi!" Ja, dat hotel heb ik maanden geleden dus al geboekt haha!), Albufeira, de Algarve, Lagos en Faro, ...

Langzaam aan beginnen de puzzelstukjes op zijn plaats te vallen. Nu kan hij een aantal dingen plaatsen - waaronder de reisgids! :D Zijn neef zei een tijdje geleden nog "joh, waarom altijd Spanje, de wereld is zoveel groter - zoek Lagos maar eens op!" :j
De platte band die ik in februari had, en mijn stress toen - hij is me moeten komen helpen en moest in de kofferbak op zoek naar een krik - maar die kofferbak zat toen al vol decoratie voor zijn verjaardag :') "Ja is van mijn moeder, haar man mag niet weten dat we een feestje organiseren in augustus" :')
Hij was donderdag al jarig - en was toen een beetje droevig: hij had maar 2 kaartjes. Eentje van mij, eentje van zijn werk (waar hij pas 2 weken geleden is begonnen). Nu staat heel de kast vol - hij is er echt van aangedaan.

Hij is heel erg dankbaar. Niet alleen voor de cadeau's hoor - vooral voor het feit dat zoveel mensen hieraan hebben meegewerkt.

Mijn opzet was heel duidelijk: we omringen hem met liefde & vriendschap, familie & vrienden.
We hebben de afgelopen jaren veel voor de kiezen gehad, en afgelopen zomer hadden we na een mega ruzie en lelijke verwijten het contact met zijn ouders verbroken. In september (ze wonen in Spanje) waren ze in BE (ze hebben hier ook een huis), en zijn ze langsgekomen om het uit te praten - maar wat gebeurd en gezegd is kan je niet meer ongedaan maken, en hij heeft het er zwaar mee.
Ik had hen in januari al uitgenodigd - maar helaas zijn ze 2 weken geleden alsnog terug naar Spanje vertrokken en waren ze niet aanwezig op het feestje. Voor mij moeten ze het niet doen, maar dat ze hem hebben laten stikken, vergeef ik hen niet..
En wat voelen we ons gezegend - zoveel mooie mensen hebben kei hard gewerkt om dit waar te maken <3

Emo sfeerbeeldje :P
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:27

Ach wat ben jij een lieverd. <3 zo ontzettend leuk aangepakt! Heel veel plezier!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:30

Geweldig dat het zo geslaagd is!
Jammer van zijn ouders, hopelijk heeft hij er niet teveel wroeging van.
Wanneer vertrekken jullie?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:32

Neonlight schreef:
Geweldig dat het zo geslaagd is!
Jammer van zijn ouders, hopelijk heeft hij er niet teveel wroeging van.
Wanneer vertrekken jullie?

Het blijf moeilijk, maar op een bepaald moment hebben we moeten beslissen: we engageren ons niet meer, ze blijven op onze harten trappen en daar moeten we onszelf tegen beschermen.

We vertrekken de 17de :D
Hij maakt de brug met de feestdag, dus hij moet nog maar 3 dagen werken. Ik maak de brug niet en heb zaterdag nog een rondleiding, dus hij zit in zijn hoofd al in Portugal :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:36

Ah ja, het is dinsdag Wapenstilstand, helemaal vergeten. Ik ben dinsdag ook vrij, wel even rekening mee houden dus want dan wordt het hier overspoeld met de zuiderburen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:39

Neonlight schreef:
Ah ja, het is dinsdag Wapenstilstand, helemaal vergeten. Ik ben dinsdag ook vrij, wel even rekening mee houden dus want dan wordt het hier overspoeld met de zuiderburen.

Ik weet het vooral nog omdat het een héél goede reden was om een lezing te verzinnen :')
Ik denk dat ik dinsdag maar al ga inpakken haha.

Vanochtend nog een stressmoment!
Ik ben afgelopen juni met een vriendin een Fiat 500 gehuurd bij bedrijf x in Spanje.
Heb dezelfde wagen via hetzelfde bedrijf gehuurd in Portugal - maar dan onder mijn naam ipv onder mijn vriendin haar naam. Ik ontving van de week het reisbescheiden: waarborg is maal 5 (voorwaarden van het land) en enkel en alleen te voldoen via credit card. Ik heb en wil geen credit card :') Wij hebben een prepaid die in veel gevallen als credit card wordt aanzien, maar bedrijf x doet dat dus niet haha. Na 40 min in wacht te hebben gestaan heb ik de wagen kunnen omboeken naar dezelfde wagen voor 84 euro meer, zonder waarborg :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:40

Neonlight schreef:

:j onderduiken dan! Heel herkenbaar, ik heb ook jarenlang in het grensgebied gewoond. Werkte toen in de snackbar en we zetten op feestdagen in België en Duitsland altijd volle bak personeel in. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:42

Wat mooi LWDaisy, klinkt als een top feest. Jammer van de schoonouders die er niet waren.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:56

LWDaisy schreef:
Hij was (en is!) mega emo! :')

Iedereen heeft zo zijn/haar stinkende best gedaan om mee te helpen!
Mijn mama en broer zijn eerst een paar uur mee komen decoreren, en zijn hem dan gaan ophalen. Op die manier wist ik exact waar hij was haha.
We hadden hem dus wijsgemaakt dat ik een lezing moest geven - helaas had ik dat zo overtuigend beweerd, dat ik van hem hardop moest oefenen thuis :') Hij heeft me 's ochtends nog een "veel succes!" berichtje gestuurd :')

Ik stond dus inderdaad mijn rondleiding op te dreunen, alle neuzen mooi mijn kant op - na 1 zin ben ik Happy birthday beginnen zingen, is de rest ingevallen en toen pas mochten ze zich naar hem omdraaien.
Heeft iedereen ook super goed gedaan :D

Hij heeft een paar keer staan huilen. Kon niet speechen.
Ik heb mijn speech ook achterwege gelaten, we hadden het beide nogal moeilijk :')

Ik heb iedereen een tijdje laten doen, hapje eten en wat drinken, en heb hem dan vooraan gezet om de quiz op te lossen. Eerst nog snel mijn beste vriendin haar cadeau laten afgeven: een reiskoffer.
Hij was tamelijk verward door dit cadeau. Ik heb hem wijsgemaakt: je vliegt eruit nu je 50 bent, alles wat in de koffer past krijg je mee, de tv blijft bij mij. Zijn antwoord: jij past wel in de koffer, toch?

Gelukkig voor hem waren er mensen in de zaal aanwezig die het antwoord op een aantal vragen wisten haha, dus kon hij toch alles oplossen :') Eén van de vragen bv was: hoe lang zijn wij samen? We hebben een makkelijke datum: 11 sept. Ik wist dat hij aan het jaar zou twijfelen, dus zei nog "we zijn 10 jaar samen sinds 2 maanden", maar hij flapte er alsnog 2014 uit :')

Na alle vragen te hebben opgelost kreeg hij te zien: "Wij gaan op reis naar Portugal".
Hij begon te huilen. Dacht dat ik een grapje maakte. Ik heb echt de tickets moeten overhandigen voor hij het durfde geloven. "Maar mijn werk dan?" - allemaal geregeld, hij kon het niet geloven dus heb echt de mails tussen mij en zijn baas moeten laten zien :')

Nu loopt hij al heel de dag te zingen: "wij gaan naar Portugal!!" :D

We zijn gisteren stikkapot thuis gekomen, maar hebben toch nog een aantal dingen opgezocht - het hotel (ook grappig haha: hij was de voorbije maanden "ik wil op reis" aan het zeuren. Ik ben altijd in voor een reis, en moest natuurlijk doen alsof er niks gepland was, dus heb de voorbije weken een aantal hotels moeten bekijken/opzoeken. Ik heb op een bepaald moment "ons hotel" daarbij gestoken. Ik vroeg gisteren: weet je nog, dat hotel met die fontein in de lobby? "Ja, dat was mooi!" Ja, dat hotel heb ik maanden geleden dus al geboekt haha!), Albufeira, de Algarve, Lagos en Faro, ...

Langzaam aan beginnen de puzzelstukjes op zijn plaats te vallen. Nu kan hij een aantal dingen plaatsen - waaronder de reisgids! :D Zijn neef zei een tijdje geleden nog "joh, waarom altijd Spanje, de wereld is zoveel groter - zoek Lagos maar eens op!" :j
De platte band die ik in februari had, en mijn stress toen - hij is me moeten komen helpen en moest in de kofferbak op zoek naar een krik - maar die kofferbak zat toen al vol decoratie voor zijn verjaardag :') "Ja is van mijn moeder, haar man mag niet weten dat we een feestje organiseren in augustus" :')
Hij was donderdag al jarig - en was toen een beetje droevig: hij had maar 2 kaartjes. Eentje van mij, eentje van zijn werk (waar hij pas 2 weken geleden is begonnen). Nu staat heel de kast vol - hij is er echt van aangedaan.

Hij is heel erg dankbaar. Niet alleen voor de cadeau's hoor - vooral voor het feit dat zoveel mensen hieraan hebben meegewerkt.

Mijn opzet was heel duidelijk: we omringen hem met liefde & vriendschap, familie & vrienden.
We hebben de afgelopen jaren veel voor de kiezen gehad, en afgelopen zomer hadden we na een mega ruzie en lelijke verwijten het contact met zijn ouders verbroken. In september (ze wonen in Spanje) waren ze in BE (ze hebben hier ook een huis), en zijn ze langsgekomen om het uit te praten - maar wat gebeurd en gezegd is kan je niet meer ongedaan maken, en hij heeft het er zwaar mee.
Ik had hen in januari al uitgenodigd - maar helaas zijn ze 2 weken geleden alsnog terug naar Spanje vertrokken en waren ze niet aanwezig op het feestje. Voor mij moeten ze het niet doen, maar dat ze hem hebben laten stikken, vergeef ik hen niet..
En wat voelen we ons gezegend - zoveel mooie mensen hebben kei hard gewerkt om dit waar te maken <3

Emo sfeerbeeldje :P
[ Afbeelding ]

Wat een ontzettend lief verhaal dit! <3 Hij boft maar met jou!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:50

LWDaisy schreef:
Neonlight schreef:

Ik weet het vooral nog omdat het een héél goede reden was om een lezing te verzinnen :')
Ik denk dat ik dinsdag maar al ga inpakken haha.

Vanochtend nog een stressmoment!
Ik ben afgelopen juni met een vriendin een Fiat 500 gehuurd bij bedrijf x in Spanje.
Heb dezelfde wagen via hetzelfde bedrijf gehuurd in Portugal - maar dan onder mijn naam ipv onder mijn vriendin haar naam. Ik ontving van de week het reisbescheiden: waarborg is maal 5 (voorwaarden van het land) en enkel en alleen te voldoen via credit card. Ik heb en wil geen credit card :') Wij hebben een prepaid die in veel gevallen als credit card wordt aanzien, maar bedrijf x doet dat dus niet haha. Na 40 min in wacht te hebben gestaan heb ik de wagen kunnen omboeken naar dezelfde wagen voor 84 euro meer, zonder waarborg :')

Als het voor niet veel geld zonder waarborg kan, dan zou ik dat ook doen hoor.

Heb 1 keer 5000 dollar waarborg gehad. Dat is echt veel vind ik. En was zo ongeveer de waarde in dat land van de auto. De dagwaarde van het barrel wat we meekregen was absoluut minder dan de waarborg. Gelukkig (wel na proberen, maar ja, is Mexico, dus dan proberen ze je te naaien) het geld teruggehad.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:05

Wat heb je de dag lief omschreven <3

Bedankt voor de lieve berichtjes mbt joker !

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:55

Dat klinkt als een waanzinnig feest dat jullie gehad hebben LWDaisy :j

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 22:04

Wij hebben heel erg veel kerstversiering in huis. Een echte kerstboom in de kleuren wit/zilver met veel dieren erin. Verder hebben we een kerstdorp en veel accessoires door het huis heen. Bij de stal hangen we ook altijd lichtjes aan het dak. Echt super gezellig is dat altijd. :D

Wat leuk dat je dit gedaan hebt LWDaisy! :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 02:09

Apple schreef:
Stal_Fiore schreef:
Het is hier inderdaad prachtig. We zijn in Bali, maar morgen vertrekken we naar de Gili Eilanden.

Apple, ik vind dat zo tof dat jullie je boompje naar de opvang doen. Waar zit die? Lijkt me echt mooi om ook te doen.

Mijn Kerstbomenasiel zit bij het Valkenburgsemeer bij Leiden: https://www.ideewinkel.nl/vrij-groen/kerstbomenasiel/
Ik geloof dat er elders in het land ook soortgelijke initiatieven zijn om je boompje naar toe te brengen :-)

Thanks, ga er een kijkje nemen.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 03:12

Wauw Daisy, wat een prachtig verhaal en waanzinnig geregeld. Aan alles gedacht en het is goed uitgepakt. Kunnen we jou inhuren als partyplanner?

Fijn dat het zo geslaagd was en geniet ervan samen <3

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:16

Citaat:
Weekvraag week 45
Hoe versier jij je huis met Kerst? Ben je van de traditionele kleuren en versiering of juist niet?

Zo zag onze kerstboom er vorig jaar uit en deze kleurstelling heeft ie meestal. Verder heb ik vaak wat kleine versiering staan in goud/zwart/koper.
Afbeelding

Maar dit jaar gaat de kerstboom denk ik binnen niet op ivm een kind dat net kan kruipen en zich begint op te trekken.

@fohadie wat heftig zeg zo'n operatie. Veel sterkte!

@LWDaisy wat goed georganiseerd en wat schrijf je er liefdevol over! <3

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:19

Nog gefeliciteerd lwDaisy! Wat heb je dat leuk em knap georganiseerd.