Secret Santa- The Cat Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Secret Santa- The Cat Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:05

Nee, hier krijgen ze ook al genoeg. :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:36

Namens Muis aan alle katten; een fijne dierendag! *\o/*

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:37

Fijne dierendag!

Hier hebben ze een nieuwe paal gekregen! *\o/*

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:49

Die valt goed in de smaak!!

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:59

Fijne dierendag allemaal!

Die van mij krijgen niets extra’s de dames hebben hier iedere dag dierendag dus het is wel goed met ze

Xoranlover gefeliciteerd met Nishi *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 11:16

Mooie krabpaal hierboven!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 12:06

Hier ook geen extra met dierendag.
Ben wel aan het rondkijken voor leuke dingetjes voorin het pakket. Moet oppassen dat ik niet meteen van alles voor de dames meebestel :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 12:11

Heb ik wel gedaan. :')

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 12:15

Ik zit nog op mijn handen, maar het is erg makkelijk om ergens 2 i.p.v. van te bestellen <<)
En ik ga niet zeggen dat dat niet gebeurd O:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 12:19

Ik geef het gewoon toe. :))

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 12:52

Heerlijke krabton! Ze hebben hem al flink goed gekeurd zo te zien haha. En gefeliciteerd xoranlover!

Hier krijgen ze een extra rondje snoepjes maar verder niks. Ze zijn inderdaad ook verwend haha

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 14:17

Ik heb net al wat dingetjes gekocht :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 15:22

En de doos heb ik ook al!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 15:25

Zojuist e.e.a. (dubbel) besteld. Kijken of mijn katten het ook leuk vinden :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 16:37

Fijne dierendag *\o/*

Ik was nog op vakantie, dus vandaar dat ik niet echt heb geplaatst de laatste tijd. Ik zal eens even bijlezen voor wat ik gemist heb :)
Sowieso al wel heel leuk om alle foto's van jullie poezenbeesten te zien <3

Citaat:
Ik heb nog een vraag wat voor “domme, grappige, gekke” dingen halen jou katten uit?

Die van mij hebben niet echt standaard dingen. Sil wil nog wel eens aan de haal gaan met enkele spullen en die dan 's nachts op bed deponeren (soms gepaard met luid gemiauw van 'kijk eens wat ik voor je heb') :') Dit zijn dan van die canvas tassen of kattenspeelgoed ofzo waar ze mee aan de haal gaat.

Verder zijn ze eigenlijk vrij braaf. Ze rennen en stieren wel eens door het huis, maar verder eigenlijk weinig kattenkwaad :D

Citaat:
Als ik ook een kleinigheid voor de mens in het pakket wil doen, waar wordt je dan (niet) blij van?

Ik houd van thee, Autumn Storm van Pickwick is mijn favoriet. Ik drink vooral zwarte of groene thee, vruchtenthee of chai drink ik niet. Verder brand ik graag wat geurkaarsen, maar wel voornamelijk aardse geuren. Geen zoete bende of heftige vanille geuren. Pumpkin Spice ben ik ook geen fan van qua geur ben ik achter gekomen :')
Verder lees ik onwijs veel, maar een boek verwacht ik zeker niet in het pakket. Boekenleggers zijn wel altijd leuk. Daarnaast doe ik nog aan postcrossing, dus mocht je een leuke postkaart tegenkomen die de wereld over mag dan kan die er zeker bij :j

xoranlover schreef:
Als het goed is heeft iedereen in zijn inbox een uitnodiging van lootjestrekken.nl.
Als iedereen bevestigd heeft kunnen we lootjes gaan trekken. Uiterlijk zondag 5 oktober wil ik lootjes trekken. Dus zorg dat je voor dan bevestigd hebt.

Ik heb in mijn enthousiasme ook al gelijk een lootje getrokken :')

Ik heb mijn verlanglijstje overigens volgezet met zowel dingen voor de dames, als wat inspiratie voor mij. Uiteraard is het een wensenlijst en geen boodschappenlijst :)

Citaat:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie katten als voer krijgen?

Ik voer voornamelijk Almo Nature. Ze krijgen hier 24/7 brokken (dit is de Anti-Hairball variant) en 's avonds krijgen ze beide een zakje natvoer. Dit wissel ik af met Almo Nature Daily en de Anti-Hairball. Voorheen voerde ik Royal Canin, maar die zijn zo achterlijk duur geworden dat ik een alternatief heb gevonden, en hier doen ze het net zo goed op :j

Qua snoepjes geef ik de Yums en de Liquid Snacks van Vitakraft. Ik ben verder nog niks tegengekomen waar ze allergisch voor zijn of slecht op reageren gelukkig. Ik heb al wel eens van die gedroogde visjes geprobeerd te voeren, maar daar doen ze niks mee :')

Citaat:
is er bezwaar tegen cadeautjes uit de kringloopwinkel? Voerpuzzels, dekentjes, voerbakjes enz enz? Voor mijzelf in ieder geval niet; als het er gewoon nog netjes uit ziet en schoon is enzo vind ik het prima! Betekent vaak meer budget beschikbaar voor andere dingen :) Meer cadeautjes is meer cadeautjes!

Ligt een klein beetje aan wat het is. Ik heb laatst kunststof voerbakken weggegooid omdat die plastic laag losliet en ze daardoor microplastic binnenkregen. De voerbakken zijn hier nu allemaal van keramiek dus (voerbakken heb ik dus ook genoeg eigenlijk).
Ook iets van likmatten of andere voerspelletjes heb ik liever veilig uit Nederland. Action is daar geen enkel probleem mee, maar met Temu/Ali let ik gewoon net wat beter op. Speelgoed oid is helemaal prima, als ik het niet helemaal vertrouw mogen ze het alleen als ik erbij ben :j

Tweedehands zelfde verhaal. Ik kan slecht tegen vieze geurtjes dus als het niet stinkt en gewoon netjes is, heb ik er geen problemen mee.

Ik heb overigens ook een fontein voor de dames, maar die is wel enorm smerig geworden en heeft een hele dikke kalkaanslag helaas. Vooral Sil vind het fijn om daaruit te drinken, dus ben nog wel op zoek naar een nieuwe eigenlijk. Bij mij staat de fontein in de badkamer op de tegelvloer en de kabel kunnen ze gelukkig niet bij :D

Citaat:
Krijgen jullie katten nog iets bijzonders met dierendag?

Eigenlijk niet. Het is hier zowat elke dag dierendag en ze worden al zo enorm verwend... Ze mogen lekker op schoot liggen als ik aan het gamen ben :D :P

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 18:13

Goede post Marjo +:)+ !

BrankaZ schreef:
Ik zit nog op mijn handen, maar het is erg makkelijk om ergens 2 i.p.v. van te bestellen <<)
En ik ga niet zeggen dat dat niet gebeurd O:)

Perfect excuus om aan het bedrag voor gratis verzending te komen O:) .

Ghostattack schreef:
Fijne dierendag!

Hier hebben ze een nieuwe paal gekregen! *\o/*

[ Afbeelding ]

Prachtig <3!
Waar is deze van?
Ik zoek nog iets ter vervanging van mijn 17 jaar oude krabpaal.
En deze is mooi hoog.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 18:35

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 12:18

Dankjewel Ghostattack +:)+
Gelijk bij mijn favorieten gezet.

Mijn pakket met (ook) cadeautjes voor mijn lootje is vertraagd -O- .
Gelukkig hebben we nog even de tijd.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:09

Ghostattack: mooie paal voor de katten! :D
Zertab: wat een lieve Muis <3

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:10

Ik was hier eventjes niet meer geweest sorry :+
Maar om nog even op alles te reageren;

Het lootje had ik inderdaad al getrokken :j Ik heb ook een lijstje ingevuld, maar puur indicatief. Vind het ook heel leuk om gewoon verrast te worden!

Citaat:
Ik heb nog een vraag wat voor “domme, grappige, gekke” dingen halen jou katten uit?

Hmm ja heel creatief zijn ze niet. Maar Rory sleept altijd met van alles wat 'hard' is :+ Batterijen, edelstenen, schroeven. Geen idee waarom, maar die moet ze hebben :+ Verder zijn zij en haar moeder Raya papier versnipperaars. Als er ergens een blaadje of kartonnen doos ligt, dan hebben we in de kortste tijd confetti *\%/*
We hebben een speelgoed bever met catnip er in. Zowel Ruby als Raya gaan altijd heel gek mauwen als ze die in hun bek hebben }:0
Ragnar kan altijd niet wachten tot ik uit bed ben, want dan gaat hij op mijn plek liggen naast mijn man. Soms komt hij ook echt checken waarom ik nog niet weg ben.
Afbeelding
Rex die springt vaak niet, maar trekt zich gewoon aan z'n voorpoten ergens op. Terwijl hij wel gewoon kan springen? Maar dat is makkelijker schijnbaar..

Citaat:
Als ik ook een kleinigheid voor de mens in het pakket wil doen, waar wordt je dan (niet) blij van?

Chocolade is ALTIJD goed. Elke vorm, variant of wat dan ook :9k
Verder hou ik ook van thee, maar liever niet pickwick etc.

Citaat:

Rex die zweert bij royal canin indoor. Als die op zijn, komt hij ons uit bed halen :+
Raya wilt dan weer perse purizon hebben, en bij voorkeur de gene met bloemen en zo er bij. Die haalt je weer uit bed als die op zijn. En de rest wisselt volgens mij gewoon af.
Bij voorkeur heb ik wel brokken die wat lager in calorie zijn aangezien ze onbeperkt hebben staan en niet allemaal even actief zijn :')

Zachtvoer krijgen ze zelden, maar meestal eten ze het ook niet op. Rory eet absoluut niks met vis. De soepjes van felix gaan er wel altijd heel goed in.

Citaat:
is er bezwaar tegen cadeautjes uit de kringloopwinkel? Voerpuzzels, dekentjes, voerbakjes enz enz? Voor mijzelf in ieder geval niet; als het er gewoon nog netjes uit ziet en schoon is enzo vind ik het prima! Betekent vaak meer budget beschikbaar voor andere dingen :) Meer cadeautjes is meer cadeautjes!

Geen bezwaar, haal zelf ook vaak zat van kringloop/temu

Citaat:
Krijgen jullie katten nog iets bijzonders met dierendag?

Ehm ik ben dierendag een beetje vergeten. Arme poezzels |(

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 08:00

Nog nog 5 dagen en dan kan ik eindelijk mee kletsen. Kan niet wachten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 08:04

Ja jammer dat je nog even moet wachten. :(:) Maar over het algemeen gaat de tijd heel snel hoor. :')

Faye ging van het weekend met mijn handschoen aan de haal. _O- Het was zo schattig om haar te zien weglopen met die handschoen in haar bekkie. <3

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:50

Ja het wachten tot ze er zijn duurt lang maar als ze er eenmaal zijn vliegt de tijd lijkt wel..
Ik heb mijn dames inmiddels ook alweer 3 maanden in huis en gelukkig worden ze inmiddels ook minder bang. Voor de oplettende kijker er zit een flink maat verschil tussen de dames Maya is bijna 6,5 maand oud en weegt zo’n 5-5.5 kg (en nog geen grammetje vet dat erop zit) waar Nova bijna 5 maandjes is en nog maar 2.5kg :') beide hebben dezelfde vader maar wel andere moeders
Afbeelding
Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 16:43

Hoi! Excuses voor het niet reageren. Ben net begonnen bij mijn nieuwe baan en had gisteren een wedstrijd met mijn paard waar ik hard voor aan het trainen was :o

Citaat:

Chloe rent soms tegen de muur of deur aan en zet zich dan af en gaat als een gek rondrennen. Eevee vind het leuk om Chloe te terroriseren en wacht haar soms op en bespringt haar dan _O- Ooit toen ik nog planten had, heeft Chloe alle potjes omgegooid en toen lag mijn keuken vol aarde. Eevee heeft een keer vastgezeten met haar hoofd in een plastic zak. Die ging blind rondrennen. Was erg grappig :P

Zie hier de planten die ik niet meer heb....
Afbeelding
Afbeelding

Citaat:

Ik gaf Iams kip sterilised en momenteel speciaal voer van de dierenarts voor Eevee om haar lever te ontlasten. Chloe eet hier ook van mee.

Citaat:
is er bezwaar tegen cadeautjes uit de kringloopwinkel? Voerpuzzels, dekentjes, voerbakjes enz enz?

Voor mij ook niet! Mits het schoon is inderdaad. Eevee is dol op voerpuzzels dus die zijn erg welkom.

Via lootjestrekken kreeg ik de vraag wat voor snoepjes Eevee mag. Beide katten zijn best kieskeurig qua eten. Ze zijn dol op de catisfactions en lickits, maar ik sta ook open voor nieuwe snoepjes of iets waar ze aan kunnen knagen. Ze krijgen beide wel weinig lekkers naast hun vaste voer aangezien Eevee met haar leverklachten op moet passen met voer en snoepjes waar veel koper in zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 18:19

Ik heb mijn hint(s) klaar! *\o/*