Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 06:10

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 45
Hoe versier jij je huis met Kerst? Ben je van de traditionele kleuren en versiering of juist niet?

Volgens mij heb ik deze vraag in de loop van het topic wel beantwoord. Maar we kopen elk jaar een huisje van Lemax en elk familielid kiest een kerstbal voor in de boom (die we nog moeten kopen). We willen dit jaar ook lampjes aan de schuur maken en in het keukenraam hangen we wat gezelligs.

Stal_Fiore

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 06:34

Citaat:
Weekvraag week 45
Hoe versier jij je huis met Kerst? Ben je van de traditionele kleuren en versiering of juist niet?

Wij hebben een echte boom, meestal erg groot. We hebben een plafond van 3.55 m, dus daar past wel wat. Verder heb ik grote lichtballen in t venster hangen en ben ik gek op kaarsen en lichtjes in huis. Dus er is wel de nodige kerstversiering.

Hier alle cadeautjes al binnen en de hints ook al in m’n hoofd aardig uitgewerkt.
Hier op vakantie genoeg de tijd om er over na te denken.

Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 06:53

Oja huisjes heb ik ook maar die vallen wel buiten het budget. _O- Ik koop elk jaar wel een nieuwe van de Efteling erbij. <3

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 08:36

Heerlijk Stal_Fiore!

Wij hebben de jaren hiervoor 2 kerstbomen gehad, waarvan mijn dochter een kleintje heeft waar haar dingetjes in mogen.
Zelf hou ik van wat natuurlijk ogende versiering, hout, herten etc, met wit en mat zilver, en genoeg lichtjes. Ik zet best wat neer maar niet overdadig.
Wel pas na de Sinterklaas, het eerste weekend erna meestal.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 09:54

nevica schreef:
Oja huisjes heb ik ook maar die vallen wel buiten het budget. _O- Ik koop elk jaar wel een nieuwe van de Efteling erbij. <3

Die heb ik wel in de kringloop winkel zien staan dus het hoeft niet perse boven budget te zijn!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:40

Stal Fiore, waar is dat :wow:

Hier 2 jaar geleden met komst van 2 jonge katten hele hoop kerstballen bij de kringloop gehaald, dan kon sneuvelen van ballen geen kwaad. Nou, je raad het al, ze keken niet naar die boom. Dus nu zit ik met heel veel kerstballen voor 1 kunst kerstboom van 1.50 m (van oma, dat ding staat al 50 jaar). Origineel is het kleurenpallet goud, mintgroen, zilver en aubergine, maar daar zit nu dus ook oudroze en roest bij.

Kerstkaarten op de koelkast, dat vind ik ook top, maar elk jaar stuurt met minder kaartjes. Doet me eraan denken dat ik ook weer aan de gang ga om eentje te ontwerpen.

Ik zet ook nog een mooie 50 cm grote kerstman bij de boom (van oma), en pleur links en rechts wat kaarsen in kerstthema neer, evenals een lege vaas gevuld met kerstballen. En niet te vergeten: een custom MLP G1 baby met chocolademelk als cutie mark, incl kerstmuts! Ik plaats nog wel een foto.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:02

Chanen lijkt mij wel super leuk maar ben er nog nooit geweest. In Eindhoven zit wel een hele leuke spellen winkel waar ik heerlijk in kan struinen.
Ik zou wel graag Catan willen leren spelen maar heb er nog niet echt voor gezeten.
Mijn vriend is niet altijd even enthousiast als ik met spelen dus meestal doen we het op een vrienden avond.

Wat een lief kaartje Linnie!

Ik hou vooral van lampjes met de kerst. Ik heb een tijdje niet versierd omdat Emma besloot een glazen vaas op te eten lampjes en al.
Wij kunnen geen gewone boom kwijt dus ik heb een houten boom.
Afbeelding
En dan heb ik een takkie voor het raam.
Verder is onze huis echt zo klein dat het al snel vol wordt dus verder dan dat komt ik niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:04

Stal fiore dat is echt zo'n mooie Insta waardige foto! Je lijkt net zo'n influencer. Geniet ervan! <3

De weekvraag: onze boom heeft alle aqua kleurige blauw ballen en ik stop er steeds meer vissen/zeedieren in. Wel graag dingen die niet breekbaar zijn. Maar een zeedier zou ik nog wel waarderen. :D
Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:14

Normaal hebben we een grote (echte) kerstboom. Koop ieder jaar een paar ballen erbij dus waar we eerst een heel klassieke rood-witte kerstboom hadden is het inmiddels meer koper/zwart/bruin/rood geworden.
Voor de ramen hang ik daarnaast nog ballen op, lampjes rond de ramen en in het rek boven de keuken komen kerstballen te hangen.
Dit jaar weten we nog niet zeker of we een boom nemen ivm vakantie, maar versiering komt er sowieso.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:24

Wauw Stal_Fiore! Orlando was het toch?
Spellenwinkel in Eindhoven? Waar zit die?

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:28

Hier hebben we 2 bomen ( nepperds) een grote ( laatste jaren in bruin/groen/rood tinten) en een kleintje voor m’n zoontje in Spiderman thema :') ( hangen Spider-Man ballen in aangevuld met rood/zilver/blauw)
Verder zou ik heel graag een ( Efteling)kerstdorp willen ( we zijn allemaal fan van de Efteling) maar vind het echt te gek wat ze daar voor vragen ( ook 2e hands)
Er hangen ook wat guirlandes, lichtjes en staan er verspreid door de woonkamer kerstdeco.
Heb als jeugdsentiment vorig jaar bij de kringloop 2 muziek”dozen” kunnen scoren van Holiday creations, ( uit begin jaren ‘90) die verzameling zou ik ook graag willen uitbreiden.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:46

Weekvraag:

Ik hang wat lichtjes neer en buiten in de tuin.
Een ster op het raam. En soms een huisje bij de action.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 13:09

Tanya schreef:
nevica schreef:

Die heb ik wel in de kringloop winkel zien staan dus het hoeft niet perse boven budget te zijn!

Ook die van de Efteling? Vast weer heel ver weg van waar ik woon. _O-

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 13:34

Nala schreef:
Ze heeft PSSM en ging niet lekker op de nederlandse manier van houden (het gras is zoeter hier in NL, ze hebben hier in NL minder ruimte en minder variatie in plantjes op de wei).

Wat goed dat je dan voor haar welzijn hebt gekozen <3 .

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:52

Stal_Fiore schreef:
Citaat:
Weekvraag week 45

Wij hebben een echte boom, meestal erg groot. We hebben een plafond van 3.55 m, dus daar past wel wat. Verder heb ik grote lichtballen in t venster hangen en ben ik gek op kaarsen en lichtjes in huis. Dus er is wel de nodige kerstversiering.

Hier alle cadeautjes al binnen en de hints ook al in m’n hoofd aardig uitgewerkt.
Hier op vakantie genoeg de tijd om er over na te denken.

[ Afbeelding ]

Wauw wat een paradijs

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:47

Wij wonen vrij klein dus het is ook een klein boompje. Wel een echte :-)

Heb hier geloof ik al in het topic genoemd dat wij ons boompje naar de kerstbomenopvang brengen en dan weer ophalen :-) (met als gevolg dat we vorig jaar een (te groot geworden) boom buiten hadden staan met lichtjes en al en een nieuwe voor binnen moesten aanschaffen, iets dergelijks zal dit jaar ook wel gebeuren).

Kerstversiering kan vanalles zijn :-) vanalles eigenlijk.

Ik heb voorgaande jaren de doos wel af en toe ingepakt. En dan gewoon tape om de verpakking/doos, dan blijft het ook goed zitten.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:17

Het is hier inderdaad prachtig. We zijn in Bali, maar morgen vertrekken we naar de Gili Eilanden.

Apple, ik vind dat zo tof dat jullie je boompje naar de opvang doen. Waar zit die? Lijkt me echt mooi om ook te doen.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:22

Ik heb ook altijd een echte grote boom. Heb al eerder verteld dat ik elk jaar een kerstornament koop als souvenier. Dus ik heb van alles wat erin hangen en in alle kleuren van de regenboog. Heb ook altijd veel kaarsen staan (ook een hobby van mij). En ik maak ook altijd wat kerststukjes om neer te zetten.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 17:01

Oe hoe versier ik mijn huis.

Ondanks de katten wel altijd met een echte kerstboom. Die geur heerlijk! Die naalden…. Verschrikkelijk. Met katten komen onderin de “plastic” ballen en Bovenin de glazen ballen. Over het algemeen klimmen ze niet tot de top. En blijft het tot ballen aantikken onderin de boom.
Verder heb ik buiten altijd verlichting, altijd gezellig thuis komen.

Ik probeer me ook elk jaar aan de kerstkaarten te houden! Soms lukt dat wat beter dan de andere jaren haha.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 17:15

Ik lees de vraag over hoe het huis versierd wordt met kerst. Een kerstboom haha. En verder wat lichtje buiten in de tuin. Maar verder niets.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:21

Roosch wat moet ik me voorstellen bij een kattenkerstboom??

Wauw wat een plaatje Fiore! Geniet nog van je vakantie!!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:32

Stal Fiore, kun je me de locatie van die foto PBen ?

En hoe ik mijn huis versier met Kerst ? De laatste jaren helemaal niet. Ik heb wel allemaal vintage Kersdingetjes (jaren 60 meest, ooit van mijn tante), maar ik voel me nooit echt feestelijk met Kerst sinds mijn tante is overleden op 1e Kerstdag en ik mijn zusje niet meer zie (tsja erfenis, ik moest het afhandelen maar er werd ineens gezegd ik vertrouw je niet). Dus ja Kerst is de laatste 3 jaar niet meer echt feestelijk geweest. Hoe het dit jaar gaat weet ik niet. Ben 2e Kerstdag uitgenodigd bij een vriendin, er komt nog een andere vriendin en een echtpaar, ik zou dan iets moeten koken, heb er geen zin in eerlijk gezegd. Dat heb ik natuurlijk niet tegen haar gezegd, maar ik twijfel nog steeds.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:53

Leuk, meer zeedier kerstballen liefhebbers. Ik had er voor jou en Germie nog nooit van gehoord. Al spaarde Germie volgens mij de glazen/doorzichtige versie als ik het goed onthouden heb.

Hier mocht vooral de auto er vandaag weer aan geloven :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik mag van mezelf pas na mijn verjaardag (4 november) beginnen dus ik mag nu lossss haha

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:13

Dit jaar hopelijk een echte boom, ondanks de terroristen. Zacht roze en wit in de boom, maar ook in de overige versiering. Gnoompjes, engeltjes, rendieren etc.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:46

Haha geweldig Nala. Hoop jou echt een keer tegen te komen onderweg.