Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 14:41

Wij hebben kennels van Kelders kooien, die staan in de bijkeuken. In woonkamer hebben we alleen nog een mand.
Toen Sen nog klein was stond er een puppyren, maar toen die open ging en bleef, lag er nooit meer een hond in.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 15:39

Oshaa schreef:
Eloya schreef:
.
Ik kreeg een anonieme vraag waarom rawhide een flop is.
Wij geven de voorkeur aan natuurlijke snacks. Onze favoriete winkels zijn Durks en Happytails hiervoor!

Ben helemaal vergeten die type flops in mijn aanmeldingspost te zetten! Je reminder :)

Hier liever ook geen rawhide, gebleekte snacks of welke vorm van verhit bot of gevulde mergpijp. Vooral vanwege kans op splinter gevaar / de chemicaliën etc.

:D

Oeh goeie! Ik sluit mij hierbij aan

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 15:45

Zoooo, ik ben weer wat meer online! We hebben zojuist de Müllertal trail afgerond :D ik heb de smaak zo goed te pakken dat ik er volgende week het krijtlandpad achteraan plak _O-

Afbeelding
Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:12

Hier het eerste cadeautje voor m’n lootje al binnen! *\%/*

Super leuk al de voorpret! Hopelijk de komende tijd wat meer informatie voor wat extra inspiratie.

Wat gaaf Nala!

Hier niet zo spannend als jou avontuur maar wel terug van vakantie waar de honden heerlijk genoten hebben van het bos
Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 19:30

Even een tip

Dogsout drachten heeft een opheffingsuitverkoop

Veel spullen zijn met 80% afgeprijsd

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 19:55

AfricanLady schreef:
Even een tip

Dogsout drachten heeft een opheffingsuitverkoop

Veel spullen zijn met 80% afgeprijsd

Ik wou het hier ook net plaatsen!

Hier vanavond verlanglijstje ingevuld met inspiratie :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 20:01

Ik kom uit bij een trimsalon? :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 20:05

Ineke2 schreef:
Ik kom uit bij een trimsalon? :+

Ik hetzelfde.
Ik denk eigenlijk dat die uitverkoop alleen offline plaatsvindt.
Dus dat is dan vooral voor de mensen in de buurt leuk :')

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:22

Het is een trimsalon met dierenwinkel erin
En idd alleen verkoop vanuit de winkel

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:49

Wat leuk dit!!! Helaas ben ik te laat voor de inschrijving.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 12:44

Ik ben er vandaag even geweest, als je voor halsbanden of riemen gaat is het de moeite wel waard. Verder was er weinig meer. Nog een paar voerbakjes, geen snacks meer, bijna geen speeltjes, geen kussens, nog wat jasjes/truien

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 14:43

Ha, ik was er ook even tussen de middag maar inderdaad wat Marije zegt; eigenlijk niets noemenswaardigs meer te halen tenzij je een nieuwe garderobe wil voor je kleine hondje :+ Wel leuke tip AfricanLady!

Hopelijk heb ik later dit weekend even tijd om de nieuwe vragen te beantwoorden!
Ik heb trouwens ook een super leuk lootje waar ik echt even hard over moet nadenken. Nu al zin in Kerst! :):) {:)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:31

Ik was vanmiddag ook al lekker aan het shoppen :D
Heb er helemaal zin in! :#

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 23:23

Hier ook de eerste dingetjes vanmiddag bij elkaar gescharreld met behulp van dikbil en co <3
Daarna heerlijk gewandeld
Afbeelding

Afbeelding
Moira met haar judgy looks altijd :+

Prachtige foto’s Nala, hier gaan de honden in Oostenrijk ook mee de klamms op, vinden ze heerlijk <3

Wat betreft cursussen:
Moira heeft geen cursussen gevolgd, die was dermate angstig de eerste 2 jaar dat we alles gewoon thuis hebben geleerd. Maar die is totaal niet van de kunstjes, agility oid, nooit geweest.

Aloy is bij ons gekomen in corona tijd dus geen puppy cursussen mee gedaan. Wel de puber cursus en daarna een jaar agility. Vond en vindt ze helemaal geweldig, in het bos pakken we vaak boomstammetjes etc mee, helaas geen tijd op het moment om dit wekelijks bij een hondenschool te volgen.

Verlanglijstje inspiratie een beetje ingevuld. Onze honden zijn overal wel blij mee, meer als inspiratie. Eten ook gewoon alles, voor Moira zijn de wat zachtere snacks fijner in verband met haar tanden, maar verwend zijn ze niet qua eten.

Oja en op de vraag wat op het verlanglijstje zou staan van onze honden als nergens rekening mee gehouden zou hoeven te worden?
Eindeloze knuffels, eindeloos eten en snacks, en een enorme tuin met allemaal hondenvriendjes om in te spelen :j
Oh en Moira kan echt verdrinken in van die mega zachte fluffy kussens/dekens, dan zie je haar de hele dah niet terug

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:38

Lieve Santa, ik doe snel een bijleespost en antwoord op je vragen _O- Hectische weken achter de rug, maar met nog een weekje vakantie voor de boeg, en spierpijn :') kan ik er voor gaan zitten :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:43

#SNUFFELSANTA WEEK 36 zondag schreef:
Draagt jouw hond wel eens (al dan niet functioneel) kleding en/of accessoires en zo ja: Wat past bij zijn of haar stijl?

Hoax draagt functionele "kleding" in verband met zijn werk. Dat betekend een regenjas als we door de regen naar een afspraak moeten (mensen worden echt niet gelukkig van een natte hond in de wachtkamer) maar op de terugweg mag hij vies worden. Hij heeft dan ook meerdere badjassen. Hij draagt soms schoenen als ik het asfalt te heet vind of twijfel over de grond om een andere reden. Daarnaast draagt hij natuurlijk zijn werkdek als hij aan het werk is.

Soms krijgt ie een versiering op bij speciale gelegenheden. Op m'n pa z'n 70ste verjaardag droeg hij een prachrige vlinderdas. En momenteel ben ik begonnen met een dino masker om te bouwen tot een soort draken masker voor Halloween. Dan doen ze in de straat een Halloween speurtocht enzo. En ook voor foto's mag ik m'n huisdieren wel eens kort mishandelen voor bijvoorbeeld verjaardag foto's. Hoax zit alleen niet lang genoeg stil nog :')

Vorig jaar (geloof ik, kan ook 2 jaar zijn geweest) had ik een te kleine kerst stitch pak voor hem en deze heb ik nog naar een andere blokker gestuurd lol

Afbeelding

Afbeelding

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:52

[quote="VillaNeusjes"][quote="#SNUFFELSANTA WEEK 36 zondag"]
Draagt jouw hond wel eens (al dan niet functioneel) kleding en/of accessoires en zo ja: Wat past bij zijn of haar stijl?

DJ draag alleen zijn halsbanden blauw of grijs,
Voor in de avond heb ik een speciale lichthalsband.

Verder voor het model staan heeft DJ een speciale foto lijn waar ik erg blij mee ben
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:01

Ooh wat gaaf zo'n trail samen Tigress! En lekker gezwommen :D
Ik kwam er te laat achter dat het doggie day was bij een buitenzwembad hier redelijk in de buurt, ik heb het nu wel in de agenda gezet voor volgend jaar.

Die eenhoornfoto van Hoax _O- Heerlijke pretkop.

Het lijkt mij super leuk om Plucky met kerst een kersttrui aan te trekken! Hij is alleen niet echt gediend van kleding, de badjas probeert hij bijvoorbeeld altijd zo snel mogelijk uit te wurmen en dan gaat hij erop kauwen/trekspelletjes mee spelen.
Onze hondenschool heeft alleen velden, geen binnenruimte, dus een regenjas lijkt me ook handig voor de winterlessen, maar ik denk dat hij ook dat niet waardeert.
Villaneusjes, hoe heb je Hoax zover gekregen dat Stitch pak en bijvoorbeeld een regenjas te accepteren?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:15

Noa draagt eigenlijk nooit accessoires. Ze draagt of een halsband of haar tuigje & wanneer ze in bad is geweest haar badjas maar dat is het dan eigenlijk ook wel :j

Vind het persoonlijk zelf ook zonde om er geld aan uit te geven :')

Afgelopen week hebben we rondom huis verschillende routes gelopen, dit was een route bij de Moerputten in Den Bosch inclusief vlonderpad & brug van 800 meter lang. Noa liep er hartstikke stoer overheen.
Afbeelding

Wij moesten ons verlanglijstje ook nog invullen, nadat de rust weer terug is gekeerd na onze bruiloft vorige week.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Noa heeft geen allergien; gelieve geen blikjes met vers vlees aangezien haar darmen daar niet zo lekker op gaan doordat ze dit niet gewend is.

Top lijst voor mijn hond(en):
Natuurlijke snacks, speeltjes, denkspelletjes, shampoo & conditioner

Flop lijst voor mijn hond(en):
Accessoires voor de hond (trui etc.)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:29

Ravi draagt functionele kleding, ik heb ook een regenjas voor naar afspraken of naar kantoor in de regen om zoveel mogelijk natte hond te voorkomen. Natte hond ruikt nou eenmaal niet zo fris.
En een badjas heb ik ook, maar nog niet echt een mooie omdat hij nog in de groei is weet ik zijn uiteindelijke maat nog niet.

Ik heb ook nog een coolbandana voor als het warm is en als hij straks een beetje uitgegroeid is krijgt hij ook sokjes / schoentjes wanneer nodig tijdens zijn werk. Vandaag waarschijnlijk is wel de laatste echt warme dag voorlopig.

Dat kerst stitchpakje is wel echt heel cute <3

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:46

Nee onze honden dragen naast hun tuig tijdens het wandelen niks anders.
Als ze nat zijn na het wandelen halen we er een handdoek over.
Blue heeft na een operatie z’n pak aangemoeten, was geen succes. :+

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:50

Odin draagt ook functionele kleding, regenjas, badjas en hij heeft ook een pomppa fleece. Daarnaast heeft hij rexspecs voor op het strand.
Met de kerst heb ik een strik voor hem en verder heeft hij wel eens dingen op voor foto’s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:10

Cadeaus voor mij getrokken lootje besteld *\o/*

Zie alleen dat adres van mij lootje er niet bij staan voor later in het proces om het pakket te versturen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:26

nardxash schreef:

Zie alleen dat adres van mij lootje er niet bij staan voor later in het proces om het pakket te versturen

Even een pb sturen naar degene die voor jou je lootje heeft klaargezet en je daar een bericht over heeft gestuurd.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:29

Ineke2 schreef:
nardxash schreef:

Even een pb sturen naar degene die voor jou je lootje heeft klaargezet en je daar een bericht over heeft gestuurd.

Ga ik doen dank!