Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:03

Lekker bankhangen en niets moeten. Beetje internetten en verder niks. Morgen ook want slapen met oudjaarsnacht wordt meestal niks. Omdat er steeds weer idioten zijn die opnieuw beginnen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:07

Ik ben dan niet alleen (mijn vriend is er ook), maar we hebben geen plannen gemaakt. Eerste wisseling voor onze hond, geen idee hoe hij het gaat doen want er wordt hier tot nog toe niks afgestoken. Waren wel uitgenodigd bij vrienden in Nederland, maar ik verwacht dat daar de hel losbreekt dus heb er voor bedankt. Hebben een feestmaal voor onze hond en katten uit de vriezer gehaald met allemaal soorten vlees, vis en orgaanvlees. En zelf maken we gerookte zalm van de barbecue, maken er zelf maar een feestje van. :D

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:10

Hier ook samen thuis, met een angstige hond. Vind het verplichte gedoe en associale geknal vreselijk.
En dan zeker met een bange hond.
Vanochtend om 6.30 goed uit geweest met m, en de rest van de dag maar plasjes in de tuin doen,maar zelfs dat wil ie liever niet.
We gaan lekker netflixen met wat lekker hapjes erbij.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:14

Hier ook alleen, en 1 rustige en 1 bange kat, maar die lijkt per jaar wat minder bang te worden doordat ik er ook niet op reageer. Verder rustig afwachten, lekkere hapjes, toastjes met lekkers en geen oliebollen. Heb er geen trek in dit jaar, dus dan komen ze er ook niet in.

Gelukkig is dit een hele rustige buurt, weinig geknal tot nu toe, al zal het vanmiddag wel langzaam meer worden om rond 11 uur vanavond weer op te houden. En om 12 uur gaat het dan weer af, tot pakweg een uur of twee.
Denk dat ik rond die tijd met een boek, een beker chocomelk of een bak thee en een kat op de bank ga zitten met m'n dekentje :j TV vind ik al jaren niet veel meer aan, en als ik iets echt wil zien stream ik het wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 13:17

Sister Wives wil ik nog zien om half 9. :Y)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:18

Ik meld mij ook. Mijn eerste oud en nieuw 'alleen', en dat voelt best gek.

Niet helemaal alleen, want er lopen twee kittens in huis rond die gelukkig al aardig gewend zijn aan het geknal buiten.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:18

Rampenplan cootie bedoel je?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:22

cissy schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik meld me ook! De meest angstige dag van het jaar. Bang dat ze mijn auto beschadigen of mijn huis. Dat ze er met mijn spullen vandoor gaan. Hopen dat mijn dochter veilig thuis komt etc etc. En dan heb ik geen beestjes meer, toch is het afschuwelijk.

1 voordeel, je spullen liggen bij de kerk als je wat kwijt bent.

Het is al heel wat jaren geleden dat bij jullie de kerk helemaal was dichtgebouwd met fruitkratten van de fruitteler ad overkant :D

Ik haal alles straks weg wat los staat want ook hier gaat alles naar de kerk. Vorig jaar stonden er eind januari nog steeds spullen :j

Klopt ja. Maar ik zet al het kleine losse spul binnen. En het bankje leg ik met een kettingslot vast aan het hek.
Bij mijn moeder in Schoonrewoerd is het veel minder, daar doen ze het niet zo.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:27

Ik ben niet helemaal alleen. Overdag wel, m’n man is met mijn broer te carbid schieten dorp verderop. Ben net even wezen kijken.
Ik ben zwanger (bijna 30 weken) dus ik ga zo even lekker slapen denk ik :+ M’n dochter (1,5jaar) ligt ook net op bed

Verder heb ik een hondenopvang dus ik zal straks met 21 honden naar buiten.
Hier gelukkig geen vuurwerk, zit in het buitengebied

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:29

Suzanne, in Heicop nog wel hoor! Op zich leuke traditie maar dan wel niks vernielen of stelen.
Ik haal zo de brievenbus binnen en de containers achter het hek vd kattenren en de auto strak tegen dat hek. Dan kunnen ze er niet in.

En dan morgen/overmorgen alles weer terug op zn plek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:33

cissy schreef:
Suzanne, in Heicop nog wel hoor! Op zich leuke traditie maar dan wel niks vernielen of stelen.
Ik haal zo de brievenbus binnen en de containers achter het hek vd kattenren en de auto strak tegen dat hek. Dan kunnen ze er niet in.

En dan morgen/overmorgen alles weer terug op zn plek.

Ik vind het geen leuke traditie. Blijf gewoon van andermans spullen af.
Ik zet morgen alles weer terug.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:39

Ik vind dat ook geen leuke grappen en ik ben blij dat men dat in mijn omgeving niet doet :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:40

Hier niet alleen, maar we blijven wel altijd thuis ivm de vogels.
Met name onze papegaai is ontzettend bang voor alle knallen en durft zijn kooi niet meer uit of te eten :(:)
Mijn valkparkieten vinden de harde knallen niet eng, maar het hoge gilgeluid van vuurpijlen weer wel.

En eerlijk: na de drukke feestdagen vind ik het alleen maar fijn om thuis te zijn!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 13:43

Ik kan gewoon alles buiten laten staan gelukkig. Ik heb mijn tuinset naar de stort gedaan dus het enige wat er staat zijn mijn 3 containers. Er gebeuren geen rare dingen in mijn blok gelukkig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:46

Katten hier gelukkig rustig. Cathy lig wel boven op de kast in de slaapkamer, maar daar lig ze vaker.

Ik ga de deur niet uit en oliebollen vind ik niet lekker.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:48

Ik ben ook alleen. Weet alleen niet hoe mijn bereik gaat zijn vanavond, want ik moet bij de paarden in de wei staan om te controleren of ze niet door de draden gaan. Heb sinds 3 maanden een nieuwe pony en geen idee hoe zij gaat reageren, ze heeft altijd binnen gestaan. Ook zei de eigenaar van de wei gisteren dat hij er niet is en geen idee heeft of zijn ex komt voor hun pony, dus heeft mij gevraagd op te letten. Zij houdt de pony normaal gesproken vast en ponylief is altijd erg onrustig, dus dat wordt nog wat...
Mijn 2 katten zijn nu nog vrij rustig en verstoppen zich vanavond totdat ik weer thuis ben. Zet wel de radio aan voor ze.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:54

Vanaf 22 uur thuis met mijn hondje en 4 poesjes.
Tot die tijd zit ik met hondje bij ouders.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:56

Ik ben ook alleen, met 6 Mechelaars en 2 katten.
Ik game heel veel en we (mijn game vrienden en ik) hebben besloten dat we een paar potjes gaan schieten en een drankje gaan doen op het afgelopen jaar.
Gelukkig zijn mijn honden niet bang en ook de katten lijken het prima te vinden.
Ik woon in een tokkie buurt, er wordt hier al maanden vuurwerk afgestoken.

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:57

Ik ben, zoals elk jaar, alleen bij mijn ponys.
Helaas kan ik me niet in twee splitsen want heb thuis nog 2 katten zitten.
Mijn ene pony was vorig jaar erg in paniek, dus vind het een beetje spannend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:59

Wees maar blij Telpeva en Bella. Hier kan je geen losse dingen in de tuin laten staan zoals containers, accessoires, matten of bloempotten etc. Ik heb een paar zware potten laten staan. Die zijn echt heel zwaar en onhandig te tillen. Die laten ze tot nu toe staan. Bankje wordt met kettingslot vastgelegd.
Paar jaar geleden had ik een verrot vogelhuisje wat weg moest. Die heb ik voorbuiten gezet en die was inderdaad mooi weg de volgende dag. Nooit meer opgehaald bij de kerk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 14:19

Suzanne F. schreef:
Wees maar blij Telpeva en Bella. Hier kan je geen losse dingen in de tuin laten staan zoals containers, accessoires, matten of bloempotten etc. Ik heb een paar zware potten laten staan. Die zijn echt heel zwaar en onhandig te tillen. Die laten ze tot nu toe staan. Bankje wordt met kettingslot vastgelegd.
Paar jaar geleden had ik een verrot vogelhuisje wat weg moest. Die heb ik voorbuiten gezet en die was inderdaad mooi weg de volgende dag. Nooit meer opgehaald bij de kerk.

Belachelijk dat je je spullen veilig moet stellen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 14:25

Mijn vader deed vroeger nu altijd brievenbus dicht plakken om verrassingen te voorkomen.

Zou niet de eerste keer zijn dat vuurwerk door de brievenbus naar binnen gegooid wordt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 14:30

Dat doe ik ook ieder jaar

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 14:31

Dat is hier dus ook niet nodig...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 14:33

Dat doe ik alleen als ik niet thuis ben met oud en nieuw. Maar normaal gesproken gooien ze geen vuurwerk door de brievenbus hier. Gelukkig.