Het kerstpakketten topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Het kerstpakketten topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 10:10

Heel leuk als je zelf kan kiezen. :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 11:46

Ik kreeg voor Sinterklaas een reep chocolade en een zakje van die luxe losse thee.
Voor de kerst krijgen we ieder jaar een bedrag wat je kunt besteden bij aangesloten lokale ondernemers, zowel winkels als horeca. :)

Omdat ik in bet bestuur van de pv zit kreeg ik ook nog een luxe chocoladeletter en een banketletter voor Sinterklaas en een traditioneel pakket voor Kerst, die heb ik al gehad. Daar zat dit jaar niets in wat ik niet lekker vind, dus echt top :D

Krijg ik wel iets wat ik zelf niet lust dan zet ik het in zo'n buurtkast.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 11:53

Wij krijgen elk jaar een eindejaarsfeest met diner op luxe locatie ipv een pakket. Ik vind het zelf prima en mis het ook niet echt, bij mijn vorige werk kreeg ik zo’n bon voor een kadowebshop maar daar zaten nooit hele geweldige dingen tussen dus dan koos ik eigenlijk altijd de optie om het bedrag te doneren.

Het hele doorlopende jaar hebben we ook vanuit de werkgever 1-2x per maand activiteit met eten zonder verdere eigen bijdrage dus als het de keus is tussen dat, of minder activiteiten maar wel een kerstpakket dan heb ik liever de huidige situatie.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 12:01

Als ik er een krijg dan is het pas de dag voor kerst. Zijn ook veel jaren geweest dat ik er geen kreeg dus elk jaar als er wel een komt is leuk

Mijn man krijgt m meestal een week voor kerst omdat er de laatste 2 weken van het jaar veel mensen vrij zijn bij hem op het werk. Ben benieuwd hoeveel kleiner het pakket dit jaar is. Word elk jaar kleiner helaas. Zitten altijd producten van plaatselijke ondernemers in. Leuk maar stelt niet veel meer voor

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 12:27

Galja schreef:
Ezellover25 schreef:
Wisten jullie dat wat jullie niet wilken vab jullie kerst pakket kunnen geven aan de voedselbanken?

2 jaar geleden heb ik een oproep gedaan op facebook marketplace of er een gezin was die ik blij kon maken met mijn kerstpakket.
Ik krijg altijd prachtige pakketten van m’n werkgever maar heel veel spullen die erin zitten gebruiken we niet of lusten we niet en bleven eindeloos in de kast staan totdat het uiteindelijk over datum ging.
Er reageerden heel veel mensen dus een keuze maken was nog moeilijk. Uiteindelijk m’n pakket naar een alleenstaande moeder van 5 kinderen gebracht wiens man was overleden.
Haar ook gevraagd of ze nog specifieke wensen had en het zal je verbazen: buggles chips voor de kinderen :o Daar dus een paar zakken van bij gedaan.
Vorig jaar had ik een pakket waar heel veel bruikbare spullen inzaten voor ons dus niet gedaan.
Geen idee wat voor pakket we dit jaar krijgen.

Wauw mooi verhaal.

Verbaas je niet maar bewonder enkel.

Zegt mijn vader altijd.

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 14:46

Ik heb gisteren een sinterklaas presentje gekregen, een zak pepernoten en chocolade.
Over 2 weken krijgen we een kerstpakket, ben benieuwd wat er dit jaar in gaat zitten. Ik open het vaak op stal. Ben alleen en veel dingen nuttig ik niet waardoor ik dit gelijk kan verdelen aan de mensen die interesse hebben.

Paar jaar terug kregen we op het werk ook bonnen van de supermarkt. Ene jaar 250 euro van de jumbo en ander jaar 150 euro van de AH. Kwam echt super van pas en was een hele fijne extra bonus :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 17:52

Hier waarschijnlijk gewoon weer een tegoedbon voor in de supermarkt. Wel blij mee want eigenlijk “gratis” boodschappen

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 19:10

Dikke bedragen! B-) Hier een pakket ter waarde van 50,- Vind het ook een mooi gebaar dat je kunt doneren, dat had ik bij ons ook wel een mooie optie gevonden. :j (bedrijf met dik 500 man)

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:16

ik denk dat er bij ons dit jaar geen kerstpakketten zullen zijn, er wordt flink gesneden in de budgetten.
Hebben ook nog geen mail gehad hierover.

Vorige jaren kon je ook kiezen, je pakket ophalen of laten doneren aan de voedselbank.
pakketten die uiteindelijk overbleven gingen ook sowieso naar de voedselbank.
Mooi intitiatief zo.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:18

nine1987 schreef:
Bij ons noemen ze 't sinds dit jaar een eindejaarsgeschenk......

Maar we krijgen 't deze week, of volgende week.. Ben benieuwd.. :D

Bij ons is het sinds dit jaar ook een eindejaarsgeschenk geworden. Ben benieuwd. Heb echt geen idee wat ik ervan moet verwachten en wanneer we het ontvangen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:41

16 december is er een soort van kerst markt bij ons op het werk.
Dan kan je zelf dingen uitzoeken of aan de voedselbank geven.
Ook als je punten over hebt kan je deze doneren.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 20:12

Hier vandaag een chocolade reep voor sinterklaas gehad.
En met kerst krijgen we standaard een vvv cadeaukaart. :)

Mijn ex kreeg wel altijd kerstpakketten, vind die altijd heel leuk om uit te pakken. Maarja, dat zit er dit jaar niet in voor mij. :')

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 20:55

Wij krijgen € 75 netto op onze loonstrook met de salarisuitbetaling van september. Erg gul al zeg ik het zelf.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:05

Geen idee of we dit jaar wat krijgen, normaal krijgen we een cadeaukaart ter waarde van €15,- met een kalender en iets van een tote bag met reclame, iets van chocolade en soms nog wat kleins erbij.
De kalender gaat gelijk weer terug, die gebruik ik niet maar er zijn medebewoners die een extra kunnen gebruiken. :)
De cadeaukaart zet ik om naar een online cadeaukaart van Hema of een fysieke cadeaukaart van Intratuin ofzo, komt altijd wel van pas.

Ondanks dat ik met een deel vh pakket niets kan ben ik altijd wel dankbaar dat we iets krijgen.
Het is een leuk gebaar.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:07

Hier geen pakket, maar krijgen 4 u verlof op te nemen in december of januari.
En cadeaubon van 35 euro.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:15

Ik geef elk jaar mijn kerstpakket aan mijn vader sinds hij met pensioen is :D

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 22:48

JLLN_ schreef:
Wij krijgen € 75 netto op onze loonstrook met de salarisuitbetaling van september. Erg gul al zeg ik het zelf.

Ehh ik bedoel natuurlijk december :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 14:39

Wij hebben de afgelopen jaren een duur pakket gekregen waar niemand wat aan vond. Vorig jaar was het een duur kinderboek van 50 euro en wat pentekeningen en een pakle koekjes. De eerste boeken stonden na 15 minuten al op marktplaats.

Dit jaar is er iemand anders aangewezen die de kerstpakketen mocht samenstellen. Het zal mij benieuwen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 14:46

Jaaa leuk, ik volg weer mee. Ik ben gek op kerstpaketten, maar krijg er zelf dit jaar geen :( Ik ben gestopt met werken om stage te lopen en ik krijg daar niks helaas.

Wel een schattig pakketje van stal gekregen, dat wordt elk jaar gemaakt voor de mensen die er komen. Dit jaar een gouden hoefijzer voor geluk en wat snoepjes :j

Oja! Wat ik niet lustte of niet ging gebruiken gaf ik altijd aan collega's. Ik ga bv. niet in mijn eentje oliebollen bakken. Dan gaf ik het pak weg of aan de mensen die voor het team oliebollen gingen bakken of ik gaf het aan een collega die dan later oliebollen voor me mee nam. Of ik gaf het aan mijn ouders die het wel lusten. Uiteindelijk, als ik niemand er blij mee kon maken, ging het naar een buurtkast

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:25

Cookies schreef:
Wij hebben de afgelopen jaren een duur pakket gekregen waar niemand wat aan vond. Vorig jaar was het een duur kinderboek van 50 euro en wat pentekeningen en een pakle koekjes. De eerste boeken stonden na 15 minuten al op marktplaats.

Dit jaar is er iemand anders aangewezen die de kerstpakketen mocht samenstellen. Het zal mij benieuwen.

Ik zoek ook altijd gauw uit wat we wel of niet eten en dat gaat dan op de weggeefhoek.
Is dat dan ondankbaar ? Want zo heb ik er nog nooit over nagedacht namelijk

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 16:09

Alja schreef:
Ik zoek ook altijd gauw uit wat we wel of niet eten en dat gaat dan op de weggeefhoek.
Is dat dan ondankbaar ? Want zo heb ik er nog nooit over nagedacht namelijk

Nee toch? Dan kunnen andere mensen nog een beetje meegenieten van jouw kerstpakket. :9 Wat zou je er anders mee moeten doen? In de kast zetten tot het over de datum is en dan weggooien?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 16:12

Dat doen mijn collega’s dus wel en die vinden het raar dat ik het de andere dag op de weggeefhoek zet

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 16:32

Wij krijgen een keuzebon die een jaar geldig is. Tijdens het kerstontbijt op 24 december.

Bij mijn vriend doen ze een grote kerstmarkt organiseren waar je dan met muntjes bij lokale ondernemers je kerstpakket bij elkaar kan kopen. Er zijn kraampjes, een terrasje en foodtrucks. Maar helaas door het vele alcohol gebruik is het enkel op het begin van de avond gezellig...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 17:00

Nee hoor, als je er andere mensen gelukkig mee kunt maken moet je dat zeker doen. Daar is niks ondankbaars aan.

Ik was altijd de mening toegedaan dat het fijn is dat je wat krijgt. Maar nadat ze bij ons 3 keer op rij veel geld hebben uitgegeven aan dingen waar maar een heel select gezelschap blij mee was ben ik er anders over gaan denken. Dan kun je het beter aan een goed doel schenken.

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 17:31

Zit er ook altijd een beetje dubbel in. Mooie pakketten hoor en goed bedoeld, maar vaak weer extra spulletjes erin terwijl je juist wil ‘ont’-spullen…
Dan maar schenken aan mensen die een extraatje wel kunnen gebruiken.