Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Galja schreef:Ezellover25 schreef:Wisten jullie dat wat jullie niet wilken vab jullie kerst pakket kunnen geven aan de voedselbanken?
2 jaar geleden heb ik een oproep gedaan op facebook marketplace of er een gezin was die ik blij kon maken met mijn kerstpakket.
Ik krijg altijd prachtige pakketten van m’n werkgever maar heel veel spullen die erin zitten gebruiken we niet of lusten we niet en bleven eindeloos in de kast staan totdat het uiteindelijk over datum ging.
Er reageerden heel veel mensen dus een keuze maken was nog moeilijk. Uiteindelijk m’n pakket naar een alleenstaande moeder van 5 kinderen gebracht wiens man was overleden.
Haar ook gevraagd of ze nog specifieke wensen had en het zal je verbazen: buggles chips voor de kinderenDaar dus een paar zakken van bij gedaan.
Vorig jaar had ik een pakket waar heel veel bruikbare spullen inzaten voor ons dus niet gedaan.
Geen idee wat voor pakket we dit jaar krijgen.
Hier een pakket ter waarde van 50,- Vind het ook een mooi gebaar dat je kunt doneren, dat had ik bij ons ook wel een mooie optie gevonden.
(bedrijf met dik 500 man) nine1987 schreef:Bij ons noemen ze 't sinds dit jaar een eindejaarsgeschenk......
Maar we krijgen 't deze week, of volgende week.. Ben benieuwd..

Ik ben gestopt met werken om stage te lopen en ik krijg daar niks helaas.
Cookies schreef:Wij hebben de afgelopen jaren een duur pakket gekregen waar niemand wat aan vond. Vorig jaar was het een duur kinderboek van 50 euro en wat pentekeningen en een pakle koekjes. De eerste boeken stonden na 15 minuten al op marktplaats.
Dit jaar is er iemand anders aangewezen die de kerstpakketen mocht samenstellen. Het zal mij benieuwen.
Alja schreef:Ik zoek ook altijd gauw uit wat we wel of niet eten en dat gaat dan op de weggeefhoek.
Is dat dan ondankbaar ? Want zo heb ik er nog nooit over nagedacht namelijk
Wat zou je er anders mee moeten doen? In de kast zetten tot het over de datum is en dan weggooien?