Ik stuur geen kaartjes dit jaar..... (klaag klaag!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mee eens? Stuur jij nog kaartjes nu de kerstzegels zo monsterlijk duur zijn geworden?!

Ja
65 (30%)
Nee
132 (62%)
Maaaaaaybe?
14 (6%)

Totaal aantal stemmen: 211

Sachertorte

Re: Ik stuur geen kaartjes dit jaar..... (klaag klaag!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:07

Ja wij blijven dat doen, helemaal voor de oudere mensen in onze families. Het is een mooie traditie vind ik, maar ik ben een beetje van de oude stempel. Begrijpelijk dat mensen ervoor kiezen om het niet meer te doen, het wordt er inderdaad niet goedkoper op.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:10

Toen mijn ouders en opa’s en oma’s nog leefden deed ik dat wel maar die zijn allemaal overleden dus ben ik daarmee gestopt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:19

Gewoon 15 cent duurder dan vorig jaar..

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:19

Jezus. :x
0,29 was nog leuk...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:35

vevina schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al weinig heb met die nietszeggende kerstkaarten, waar negen van de tien keer ‘Fijne feestdagen’ voorgedrukt op staat en de afzender enkel ‘Groetjes, [naam]’ neerzet. Maar ik hoop van harte dat mensen het geld besparen en mij persoonlijk fijne feestdagen wensen. Ik zelf doe het al jaren niet.

Dit. Ik vind het zo'n onnodige extra druk opleveren om dit er ook nog bij te moeten doen in de drukke decembermaand.

Uit beleefdheid stuur ik altijd een kaartje terug, maar je maakt me er niet blij mee als je een kaartje stuurt.

Ik vind er sowieso ook zo'n druk opliggen dat je mooie feestdagen 'moet' hebben. Net zoals dat je met valentijnsdag opeens 'verplicht' iets hoort te doen met je partner en je dan in een overvol restaurant zit met belachelijk dure rozen. Wij doen dat dus juist bewust niet op valentijnsdag, veel leuker vind ik.

Een echt persoonlijk berichtje via whatsapp waarin je me een mooi nieuw jaar wenst, vind ik dan wél weer leuk en waardevol. En dan bedoel ik niet een berichtje waarbij het "persoonlijke" de aanhef is die je aanpast, maar echt iets waarbij je terugblikt op mijn/ons afgelopen jaar en toekomstig jaar.

Dat mag evt ook in een kerstkaart overigens, alleen ik vind het lastig dat je die moet schrijven terwijl je geen vakantie hebt en druk bent met de kerstvoorbereidingen en alle kerstwerkborrels. Juist in de vakantie heb ik daar dan even tijd voor.

Ik voel me wel heel zuur klinken zo :')

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:42

Wij zullen ook dit jaar weer kerstkaarten versturen, al hoewel ik het idee heb dat we tot een uitstervend ras behoren.

We vinden het leuk om kaartjes te versturen en om te krijgen. Bij sommige kaartjes schrijf ik er iets meer bij, bij de meeste gewoon onze namen. De postzegels zijn inderdaad niet goedkoop, maar we kunnen het gelukkig betalen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:52

Ik blijf het doen.
Mijn dochter van bijna 7 en ik hebben gedurende het hele jaar diamond painting kerstkaarten gemaakt. Daarin zit een leuke kerstfoto van haar geplakt en hebben we tekst in geschreven.

Zij is 13 dec jarig, dus sommige geven we dan, andere leveren we zelf af en anders gaan ze met een veel te dure postzegel op de post :D

Persoonlijker dan dat kan niet denk ik haha.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:58

Aha, ik neem altijd een velletje van 10. Schrok al van de prijs. Maar dan valt de prijs ook wel mee toch :o[/quote]
Je kunt alleen nog maar velletjes van 20 kopen…

Je kunt wel postzegels van business post kopen per 10
De helft goedkoper en hun bezorgen ook 100% door Nederland

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 12:34

Ik vind het mega leuk om een kaartje te krijgen. Zowel kerst als verjaardag geboorte etc.
Het versturen schiet er alleen altijd bij in. Te druk.. of we doen even online een kaartje sturen, is t persoonlijke er ook wel af..

Ik stuur het dus via whatsapp :+

Happy16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 12:58

Ik geef ze persoonlijk/fiets een rondje en doe ze in de bus. Een enkeling uitgezonderd die echt ver weg woont gaat wel op de post.
Maargoed, ik heb wel het geluk dat bijna alle mensen die ik een kaart wil sturen dichtbij wonen <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:09

Ik verstuur bewust kaartjes naar nederlandse familie en vrienden vanuit Nederland, en voor de Duitse familie en vrienden gewoon vanaf hier. Anders is het helemaal belachelijk wat het kost. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:10

Wat kost een postzegen in Duitsland?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:51

Bellatrix schreef:
Wat kost een postzegen in Duitsland?

Ik heb eens naar het verschil gekeken, maar kan gewoon net zo goed alles in Duitsland op de post gooien. :') Een standaard postzegel naar Nederland kost hier 4 cent meer dan een decemberzegel.
Mooi, hoef ik daar ook niet aan te denken als ik weer naar Nederland moet. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:54

_O-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:57

Grappig overigens, dat vanuit Duitsland naar Nederland gewoon een brief of kaart versturen, goedkoper is dan vanuit Nederland zelf.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 14:15

Ik verstuur wel kaartjes, ik vind het een mooie traditie en persoonlijk. Ik weet dat er mensen uitkijken naar onze kaart.
Ik vind het ook erg jammer dat het steeds minder wordt en er veel mailtjes/appjes gestuurd worden en dan met 1 druk naar iedereen. Erg onpersoonlijk.
Wij maken de kerstkaarten zelf (dwz, maken ze bij het Kruidvat) en ieder jaar is het de hond die op de kaart pronkt.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 14:35

Neonlight schreef:
Ik verstuur wel kaartjes, ik vind het een mooie traditie en persoonlijk. Ik weet dat er mensen uitkijken naar onze kaart.
Ik vind het ook erg jammer dat het steeds minder wordt en er veel mailtjes/appjes gestuurd worden en dan met 1 druk naar iedereen. Erg onpersoonlijk.
Wij maken de kerstkaarten zelf (dwz, maken ze bij het Kruidvat) en ieder jaar is het de hond die op de kaart pronkt.

Leuk!
Daarnaast weet ik dat een handgeschreven persoonlijke boodschap ook erg gewaardeerd wordt in onze families.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 14:44

Ik al jaren niet meer. Zonde van het geld en papier. Ik weet nog mijn oma vroeger: kaartjes verstuurd. oliebol, ik heb daar een kaartje van, maar zelf niks gestuurd. Alsnog maar doen dan. Ik vind er niks 'echts' aan. Hooguit dat ik het keer doe naar iemamd ide het moeilijk heeft, vaak dan met klein kerstpakketje erbij. Ik moet ook zeggen dat kaartjes die ik krikg voor mij geen waarde hebben. Mensen die je nooit hoort..wat moet ik ermee

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 14:48

Ik stuur alleen nog kaartjes aan vrienden en familie bij wie ik het kan rondbrengen of waarvan ik weet dat ik er nog langs ga voor de feestdagen :') Want inderdaad, de decemberzegels zijn niet te betalen. Ik heb wel nog wat zegels van vorig jaar, maar ik heb ook gehad dat kaartjes niet of pas ver na kerst zijn aangekomen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 15:57

Ik stuur al 20 jaar ofzo geen kaartjes met kerst meer. Vind dat zo een onzin, over en weer elkaar de beste wensen sturen.
Het voelde als een verplichting.

Wat ik wel mooi vind is een verre viend eens te verassen rond deze tijd met een mooie kaart en daarin ook oprecht wat schrijven. Een verhaal en interesse. Niet enkel fijne feestdagen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:04

Hier ga ik ook kaartjes zelf bezorgen voor zo ver dat kan. Waarschijnlijk gaan er wel een paar op de post maar dat zijn er max. 5. Echt zo jammer dat het zo duur is geworden. Dat weerhoudt mij wel om meer te sturen. Ook deed ik een aantal jaren geleden nog aan postcrossing, daar ben ik ook al jaren geleden mee gestopt omdat het zo ontzettend duur is geworden om een kaartje te versturen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:07

Ja ik blijf dat doen. Nu woont onze sociale omgeving voornamelijk in dezelfde stad dus ik hobbel lekker een rondje met de hond of op de fiets en dan kost t niets. De mensen verder weg stuur ik wel kaartjes.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:08

Ik heb er vanmorgen 4 in de bus gedaan bij buren :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:13

Mijn vriend appte me net om te klagen hoe duur de postzegels waren. Hij leefde nog in de illusie dat postzegels €0,50 kostten.
We gaan van de 40 kaartjes er maar 10 met de post doen. We maken er wel een roadtripje van :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:15

Ik sruur eigenlijk ook niks meer. Ik vergeet het eerlijk gezegd ook en denk er pas aan als ik zelf iets binnen krijg en vaak is het dan te laat om nog op kaarten- en postzegeljacht te gaan en iets te posten.

Eerlijk? Ik vond het vroeger wel erg leuk om kaartjes te krijgen en sturen, maar ik ontvang zelf bijna niets meer. Ik heb nog wel eens stug een poging gedaan om het wat te activeren door zelf wel wat leuks te sturen, maar het hield echt op.
Ook prima dan.

Wat ik wel echt knettersuf vind, is dan mensen die je een internetplaatje appen als kerstwens. Sorry, maar stuur dan niets.