Wat zijn jullie plannen met de feestdagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Wat zijn jullie plannen met de feestdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:16

Ik wil het liefst alle feestdagen weg zijn, maar dat lukte niet. Dus we zijn met oud en nieuw lekker weg, in België (Hoge Venen).
Met kerst zal het wel naar familie worden.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:16

Werken, godzijdank. Ik haat de feestdagen dus dit is een prima oplossing.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:18

Eerste kerstdag cadeautjes uitpakken in pyjama met onze honden, dan lekker eten met mam (gourmetten) in foute kersttrui. Tweede kerstdag lekker thuis. Heerlijk.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:18

Helemaal niets, mijn man heeft een pleuris hekel aan kerst, en mij heeft het nooit echt geboeid, hij is 24 december jarig dat vieren we. En mijn moeder zit met kerst in Frankrijk, mijn schoonouders weten dat we er niets aan doen. Zoon gaat al vanaf het moment dat die zijn rijbewijs heeft zijn eigen gang en vind dat heerlijk. Geen verplichtingen. Oud en nieuw zijn we lekker met ze 2en. Lekkere hapjes en vroeg naar bed en vanuit het slaapkamerraam naar het vuurwerk kijken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 08:02

Hier hebben we nog geen plannen, maar waarschijnlijk zijn we zoveel mogelijk thuis met onze 2 honden. Met kerst eten we sowieso thuis en gaan alleen voor koffie drinken naar onze (schoon)ouders. De feestdagen zijn tegenwoordig meer een tijd om even tot rust te komen en dat bevalt prima. Oud & Nieuw brengen we ook thuis door, meestal liggen we voor 22:00 uur al op bed tv te kijken/ te slapen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:10

24 niks, eerder weg van werk, we hebben dan een 6-urige werkdag zodat iedereen op tijd thuis is
25 samen met mijn zusje en neefje bij papa thuis gourmetten ( pap heeft Dementie )
26 gaan zus en ik bij pap boerenkool eten. Traditie van mama die overleden is
31/01 ben ik bij vrienden in Spanga.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:13

De kerst ontvlucht ik graag en wij zijn dan ook op vakantie naar de zon.
Oud en nieuw gaan we uiteten en daarna bij vrienden vieren. Dit jaar voor het eerst geen hond meer, dus geen stress meer voor/over hem.

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 10:08

Op 1e kerstdag mijn oom en oma uitgenodigd om te komen gourmetten en 2e kerstdag met ouders, zussen en aanhang.

Kerstavond alleen, maar kan zijn dat ik dan in mijn uppie ga gourmetten of wat dan ook. In ieder geval allemaal lekkere dingen in huis halen en dan kom ik de dagen verder ook wel door. De aanloop naar de feestdagen vind ik altijd onwijs leuk maar zodra het daar is dan valt het toch altijd een beetje tegen :o Wie weet wordt dat ooit anders (relatie, vrienden o.i.d.)

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 10:26

Ik ben met kerst het liefst beide dagen thuis met wat snacks om dan alle Hobbit & LOTR films te kijken die dagen, telefoon uit. Dat heb ik jaren altijd gedaan en vond ik echt heerlijk. Ik heb ook niets met kerst en het overdreven gevreet. Zie mijn familie ook echt vaak, dus ook dat is niet een reden wat extra speciaal is aan kerst.

Maarja, sinds een paar jaar een partner uit Belgie die dit wel graag viert (standaard op kerstavond) dus het is wel een beetje een compromis af en toe. Zijn nu aan het verbouwen, dus geloof dat hij nu niet echt zit te wachten op "gedoe" in die periode, dus wie weet doen we dit x mijn manier :P

Oud&Nieuw sowieso thuis, want paarden ook voor t eerst aan huis. T zijn geen stresskippen, maar het is toch een spannende periode. Ook om die reden blijf ik met kerst iig dit jaar liever helemaal thuis voor t geval er dan al redelijk vuurwerk de lucht in gaat.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 10:51

Ik werk tm 24 Dec, mijn man is wel al vrij. Die mag de auto laden :+
25 Dec haken we de boot aan en rijden we naar onze vaste camping aan een meer. We blijven minimaal tot 28 Dec, misschien langer. Ik weet nog niet of ik tussen kerst & nieuwjaar moet werken.
Oud & nieuw zijn we gewoon thuis of misschien gaan we nog een paar dagen kamperen. Beetje afhankelijk van het weer en of ik moet werken.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 10:53

Ik heb het nooit zo op de feestdagen dus ik kan er altijd makkelijk onderuit door me aan te bieden te werken. 24,25 en 26 december werk ik late diensten en slaapdiensten, en oudjaar een late dienst, die duurt tot 2 uur in de nacht, dus wat mij betreft goed geregeld. Geen gedoe en lekker de ORT mee pakken.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 12:20

Ik ben vrij met werk. Eerste kerstdag zijn we helemaal dicht en tweede kerstdag ivm regeling altijd vrij. Sowieso wordt het 1x bij ouders eten met mijn grootouders erbij en wie nog meer aanschuiven weten we nog niet. Ook de dag weten we niet. Heel misschien ook een keer kaasfondue op 1 van de dagen.

De rest is eigenlijk gewoon wat er op mijn pad komt en rustig aan doen.:)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 09:03

Eigenlijk vrijwel hetzelfde als vorig jaar; Het enige verschil is dat mijn vader er niet meer bij is en zijn verjaardag op kerstavond is/was.

24 december/kerstavond:
Samen met mijn familie bij mijn zusje thuis; mijn moeder, al mijn broers & zusje en hun partners en kinderen en zelfs mijn ex-schoonzus en haar nieuwe partner (13 volwassenen, 6 kinderen (leeftijd 2 tot 16 jaar) en 2 Golden Retrievers :') ). Drukke bedoeling, maar altijd heel fijn. Nu extra fijn om samen te zijn zonder papa.

25 december / eerste kerstdag:
Naar mijn schoonvader en zijn vriendin, taartje/zelfgemaakte kerstkoekjes, spelletje en gourmetten.
Een welkom klein gezelschap na kerstavond.
We zijn dan met 7 volwassenen, 2 Golden Retrievers en een Boerenfox pup.

26 december / tweede kerstdag:
Ontbijten in/bij de dierentuin met het gezin van mijn zusje.
Daarna met mijn zusje naar de Lush sale O:)
En dan door naar mijn lieve vriendinnetje, bokker Dustinlover, om samen de verjaardag van haar dochtertje te vieren en dan blijf ik daar ook lekker eten.
Die dag blijft mijn vriend thuis met de honden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 18:22

Onze traditie is om met kerst te zwemmen in een subtropisch zwemparadijs dus dat gaan we doen.
Kerst is voor het gezin en niet voor de familie.

Met oud en nieuw ga ik altijd gewoon om 22 uur naar bed, boeit me niet.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 19:05

Tot Kerstavond uit de naad werken in mijn bakkerij :+
Kerstavond lekker borrel hapjes eten met vrienden, op het niveau van eten uit de supermarkt en je komt in je huispak.

Eerste Kerstdag helemaal niets en ik denk thuisbezorgd. 2e kerstdag komen mijn schoonouders overdag, dus ik denk dat ik een uitgebreide kerstlunch maak. Mijn ouders zijn er niet.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 19:09

Kerstavond met ouders, broertje en zijn vriendin en tante cadeautjes (die ik nog allemaal moet bestellen haha), 1e kerstdag met dezelfde mensen in de avond gourmetten (broertje werkt beide dagen tot 18.00) en 2e kerstdag met een groep vrienden bij iemand thuis gezellig wat eten, misschien cadeautjes en spelletjes en het gezellig hebben en oud & nieuw met vriendengroep, waarschijnlijk feestje in Eindhoven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 19:12

Ik had het plan om de 24e mijn Harry Potter marathon te starten maar blijk wat afspraken te hebben staan die dag. -O-
Maar ik kan die marathon wel een weekje doorschuiven naar de jaarwisseling.
Ga ik na mijn afspraken en eerste kerstdag wel kerstfilms ofzo kijken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 19:27

Kerstavond met onze dochters en gezinnen uit eten en dan heerlijk twee dagen niets nada noppes *\%/*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 19:34

Helemaal niets, voor mij zijn het gewoon een paar vrije dagen waarop niets hoeft. Heerlijk :j

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 19:44

Beide kerstdagen bij mijn ouders thuis.
Eerste kerstdag onbijt, kadotjes uitpakken en gourmetten.
Tweede kerstdag waarschijnlijk ontbijt en zelf gemaakt lopend buffet.
Oudjaarsdag bakt mijn moeder smiddags oliebollen dus ga er dan heen tot tien uur savonds en dan weer naar huis voor mijn beestjes.
En nieuwjaarsdag is altijd de restjes opeten van wat over is gebleven met kerst en dag ervoor.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:24

wij hebben voor eerste kerstdag een collega van mijn man uitgenodigd die anders alleen zou zijn.
Gaat gezellig worden dus ik kijk ernaar uit.
kerstavond vieren mijn man en ik alleen onder ons tweetjes, nou ja viertjes (we hebben twee hondjes).
tweede kerstdag geen plannen en voor oud&nieuw ook nog geen plannen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:26

24ste: 11.00 tm 17.00 werken
25ste: 09.00 tm werk klaar werken (meestal 13.00 dan)
26ste: Vrij

31ste: helpen met oliebollenspringen en stalwerk.
1ste vrij:

qua eten ben ik er nog net niet helemaal uit. Ik wil eigenlijk wel graag gourmetten. En dan niet je standaard gourmet maar met wild vlees en wat vergeten of bijzondere groente erbij.
Met mijn vriendinnen wil ik nog kaasfondue afspreken, mits iedereen zich los kan weken van de familie (sommige proberen dat echt)

EN als dat niet lukt, pizza en Sims2 spelen (blijft in mijn ogen toch 1 van de fijnste)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:58

Kerstavond zijn we bij mijn schoonzus en gezin, waar ook mijn schoonouders zijn. Wij moeten overdag ng wel werken. Eerste Kerstdag gourmetten bij mijn ouders met cadeautjes onder de boom en Tweede Kerstdag hebben we dan voor onszelf met ook wat cadeautjes nog.
De jaarwisseling zit ik denk op stal… Een beetje bang dat er extra veel vuurwerk is dit jaar.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 22:52

Kerstavond met mijn broer en zus en hun kinderen en de onze...
Oud en nieuw mijn man en ik samen... de kinderen eten soms thuis en gaan verder uit... tegen 23.30 ga ik naar de paarden voer uit delen en mijn man blijft bij de honden binnen,ondanks het vuurwerk verbod,knalt het hier soms behoorlijk...gelukkig meestal maar een uur

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 06:24

Wij gaan naar mijn moeder die in Benidorm zit. 1e kerstdag gaan we naar een dinershow, 2e kerstdag ook een diner met livemuziek en oud en nieuw vieren we waarschijnlijk op het strand.