Overige Kerst deco in en rondom het huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Overige Kerst deco in en rondom het huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 15:52

Oh wat gezellig! <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-25 15:58

Dat ziet er idd super gezellig uit allemaal <3
Die gedroogde sinaasappels en grapefruit wilde ik ook nog wat mee doen dit jaar, dat vind ik idd ook echt zo leuk!

Ik wil vandaag proberen de deco zoveel mogelijk klaar te krijgen en dan morgen kijken dat we de bomen neerzetten en de takken goed doen. Kan ik komende week de boom versieren. Dat ga ik dit weekend niet meer allemaal voor elkaar krijgen jammer genoeg - terugval met m'n klachten dus heb echt heel weinig energie en slap. Maar met aan met begint alles z'n plekkie te krijgen wel zo, wat ik ook erg gezellig vind weer.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 17:16

Ohhh helemaal een topic naar m’n hart dit <3

Ik heb nu nog de herfst versiering staan/hangen, maar kerst gaat denk ik aankomende week erin.

Dit was m’n kerst versiering vorig jaar :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In m’n slaapkamerraam (ik moet dit jaar echt een kerst krans hahaha)
Afbeelding

En had voor m’n beste vriendin en m’n moeder kerstballen gemaakt met een foto van hun hondjes _O-

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-25 17:59

Super gezellig ook zo warboel <3
Mooi boompje ook. En een krans is ook echt mooi ja. Ook leuk om zelf te maken.

Ik heb me net bij intratuin toevallig nog een klein boompje gekocht. Ik heb een paar maanden geleden een setje kitscherige ornamenten met mini piek gekocht bij de kringloop waar ik toevallig tegenaan liep, maar ik miste nog een klein boompje haha. Ik had me bij bol een mini kerstboompje besteld voor die mini ornamenten set wat ik van de kringloop had, maar omg wat een troep. Doos was ook helemaal kapot en de juten zak wat aan de onderkant zat helemaal gerafeld en de rafels hingen tussen de takken. Dus die gaat retour. Had ook het idee dat dit al een retour item was want het kwam ook van een retour depot (was een externe verkoper).

Deze welke ik nu ben gaan halen was dan wel bijna 2x zo duur maar die is wel mooier, iets groter en voller en heeft lampjes, dus de investering wel waard.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-25 20:37

Nou, hier alweer ietsje verder. De open kast in de woonkamer is nu wel zo goed als klaar;
*het 'dorpje' op de onderste plank heeft m'n zoon gedaan, dat is zijn ding haha.

Afbeelding
Afbeelding

De stoel hoezen, weet niet meer of ik die al had laten zien
Afbeelding

Maar moet o.a. de dressoir nog aankleden, tv meubel en nog een rekje aan de muur in de woonkamer. Dan nog even het kleed op de eettafel en de eettafel nog aankleden met deco. En dan kunnen dan de kerstbomen. Het 'mini boompje' wat ik vandaag kocht:

Afbeelding
Let niet op de zooi, ik heb vanalles aan spullen nu op de dressoir liggen haha. En de takken heb ik ook nog niet netjes gedaan. Maar voor het idee even.

En ik had deze pot willen gebruiken, maar ik heb verkeerd ingeschat. Het past niet helaas, dus moet nog even bedenken wat ik nu met de pot ga doen en welke pot ik kan gebruiken voor de boom haha.
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 20:45

Ik ben 1 december jarig dus heb van m’n beste vriendin een tuincentrum cadeaubon gevraagd, kunnen we gezellig samen gaan shoppen en kan ik m’n kerstkrans kopen :D heb nu een LEGO Halloween krans voor het raam hangen _O-

Echt super gezellig zo CB <3 heel leuk ook die stoel hoezen!

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:01

Momenteel zit sinterklaas nog in de koets, maar na 5 december mag hij weer plaats maken voor de kerstman.

Afbeelding
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 22:27

Geniaal wisanda, dat is echt heel leuk zo :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 20:33

Ik heb alvast wat cadeautjes ingepakt en de advent kalender voor de hondjes hangt ook al *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 21:24

Warboel
Ohh dat is een leuk vooruitzicht ja met de verjaardag. In het tuincentrum waar ik gisteren was hingen ook zulke mooie kransen <3 Sowieso weer ontzettend veel mooi spul gezien. Wat leuk die advent zo, de hondjes boffen maar weer. En heel leuk ingepakt die cadeautjes ook. Ik ben door mijn velvet stoffen lint heen, maar wil wel echt nieuwe bij halen - ik gebruik het ook om de papieren ornamenten mee aan de lamp te hangen. Heb jij die recent nog gekocht ergens? Of was dat nog wat je al thuis had? Ik moet eens even de winkels af gaan, want bij de action hadden ze het jammer genoeg niet.

wisanda2003
Wat ziet dat er super leuk uit zeg met die koets!! <3

Vandaag alweer iets verder opgeschoten:

Het eethoekje (had niet alle lampjes aan)
Afbeelding
Afbeelding
M'n studie hoekje aan de eettafel
Afbeelding

De boom staat, maar moet wel nog helemaal opgetuigd worden. De katten tunnel ligt er wel al. Deze hebben we nieuw gekocht dit jaar. Eerdere jaren lag er zo'n doek omheen.
Afbeelding

detail foto'tje haha
Afbeelding

Het ontbijt rekje in de keuken is ook weer helemaal in kerst sfeer
Afbeelding

tv meubel
Afbeelding

Nu moeten we bij de banken en salontafel dan nog afmaken en de dressoir. Jammer genoeg niet meer alles gered dit weekend, dus komende week maar verder ermee.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 15:08

@CB ja ik heb het velvet lint bij de HEMA gekocht! In 2 breedtes hadden ze het, het rood en groen is velvet.

Super gezellig zo die eethoek <3
Leuk met die kattentunnel! Blijft Sansa er verder wel een beetje vanaf? Ons huis is helaas te klein voor een grote boom dus ik heb altijd een kleintje.

Dat ontbijt rekje is ook onwijs leuk zeg! <3

Ik denk dat ik aankomend weekend de kerstboom neer ga zetten, meestal wacht ik tot m’n verjaardag (1 december) maar heb er gewoon zin in. En ik ben volwassen dus wie doet me wat :D m’n vriend is nu ook nog in New York dus dan is het huis gezellig als hij terugkomt volgende week <3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 15:21

Ohhh wat een leuke dingen! Ik woon sinds kort samen met mijn vriend. Hier is nooit kerst gevierd eigenlijk. Dus ik wil losgaaaaan!
Als de vloer eindelijk gelegd is tenminste :+
In de tussentijd geniet ik van jullie moois! :D

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 16:49

Ooh echt super leuke spulletjes!!
Vooral ook dat kerst servies, dat is toch geweldig <3 @curse gebruik je dat ook echt, of is het alleen voor de sier/kerstdagen?

Mijn gedroogde citrussen zijn heel erg goed gelukt! Dus daar ga ik binnenkort mooie slingers van maken.
Afbeelding

En ik ben gek op kerst gnomes. Deze vorig jaar in Noorwegen gescoord. Echt te leuk om nog niet neer te zetten.
Afbeelding

Ik zag trouwens deze krans bij de locale bloemist. Voor 75(!!!!) euro, bizar veel geld. Dus ik ga mooi zelf maar weer wat knutselen dit jaar haha.

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 20:59

Zodan, 75 euro! Wat een geld :oo
Wat is je gnoom leuk! <3

Oke ik kon het ook niet laten :+
Afbeelding
Afbeelding
Vond deze zo leuk <3

En mn verlichte glitterdildo is staat ook voor t raam!
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 14:25

Warboel
Sansa blijft eigenlijk altijd wel goed van de boom af en de ornamenten. Ze wil alleen soms nog wel eens knagen, de eerste paar dagen dat hij staat. Maar dat heeft ze eigenlijk dit jaar dan weer niet gedaan. Maar we hebben de boom ook eigenlijk al staan sinds dat ze pup/kitten zijn (ze waren 6 maanden oud toen de boom voor het eerst op stond). Kerst is voor ons altijd belangrijk en ik weiger om een boom niet op te zetten omdat de dieren zich niet kunnen gedragen :j Dus ik heb daar altijd gewoon van jongs af aan in begeleid/gemanaged, maar uit hen zelf waren ze eigenlijk al altijd heel braaf ermee. Ik kan wel altijd lachen om die reels op instagram van katten en kerstbomen, maar ik zou het dan weer niet grappig vinden als dat bij ons zo eraan toe ging hahaha. En dat is zeker gezellig ja als je vriend thuiskomt en je hebt alles versierd <3

jolmer20
Dat is extra leuk als je dan net samenwoont en voor het eerst samen kerst kunt vieren in je eigen stekkie. Wanneer wordt de vloer gelegd? Dat lampje met die kerstboom vorm en hertjes erin is echt mega leuk ook! Gezellig zo al die lichtjes.

Pippa13
Ik zag je slinger nog voorbij komen online en het is echt superleuk geworden! Ik had 'm eigenlijk ook willen maken, maar weet niet of ik de energie nog heb ervoor haha. Misschien volgend jaar. Vind het wel echt ontzettend mooi. En die gnome is echt super leuk zeg! En zo'n krans is idd gelukkig ook heel goed zelf te maken. wat een geld zeg, 75e. Dat zou ik er inderdaad ook echt niet voor neerleggen. Vaak vind je de deco gewoon gratis in de natuur en heb je alleen de basis frame en wat lijm nodig :')

--

Ik heb vandaag de kerstboom ook eindelijk eens afgemaakt.
Die ga ik zo ook even in het kerstboom topic zetten.
De hoek bij de salontafel/banken, is ook ver klaar nu;

Afbeelding

Ik moet dalijk nog even de papieren ornamenten aan de lamp hangen welke bij de keuken aan't plafond hangt en dan zijn we wel ver klaar. Kan ik komende week de advent van m'n zoon afmaken en dan kan die op de dressoir. En volgend weekend dan wel nog even de kerst speeltjes van de dieren nog wassen (die hebben, vooral de hond, een hele kerst collectie :') ) en nog even wat raamstickers op het raam voren plakken.

Ik heb sinds de laatste updates ook nog van allerhande kleine dingetjes overal bij gezet hier en daar, dus het is ondertussen wel echt vol met kerst overal op de beneden verdieping, tot en met de wc aan toe haha. Zou eigenlijk van alles nog eens nieuwe foto's moeten maken, maar het is eigenlijk teveel :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 15:34

Tof!! Superleuk hoor zo’n heel kerst huis :D alleen het opruimen is dan weer zo’n werk _O-
Top dat Sansa en Arya er zo goed afblijven! Die van mij gedragen zich ook goed hoor.

Ik heb vandaag m’n slaapkamerraam gedaan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de guirlande op het tv meubel:
Afbeelding

LED kaarsjes op de hoek van het tv meubel:
Afbeelding

Oh en kaarsjes, de kerstboom en de kerstbal zijn ook geurkaarsjes. Ik hou niet zo heel erg van gewone kaarsen maar heel soms heb ik ze wel eens eventjes aan.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 15:53

Dat ziet er ook echt heel erg gezellig uit allemaal <3

Normaal als ik even een paar dagen doorpak, valt het werk enigszins mee. Of ja, het is nog steeds genoeg werk want ik haal de gewone spullen grotendeels overal weg en dan kerst ervoor in de plaats ipv dat ik kerst tussen de gewone deco zet - past ook anders gewoon niet met zoveel als we hebben :') Dan ben ik erna ook wel kapot haha. Dit jaar is het me wel extra zwaar gevallen allemaal omdat het een onwijs drukke periode is, ik weer een terugval heb qua ziekte, en er gewoon echt weinig energie meer was. Dus ik ben er al weken over aan't doen :') Manlief helpt wel waar kan, maar het is gewoon druk geweest ook, dus de zin was er ook niet zo om even door te pakken. Nu alles ver klaar is, wel weer blij haha. Nu kunnen we er nog zo'n 1,5 maand van genieten.

edit;
De papieren ornamenten hangen ook weer aan de lamp. Die heb ik vorig jaar gekocht. Vind ze nog steeds erg leuk. Gaan dicht met magneetjes en zijn zo mooi herbruikbaar elk jaar.

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 16:34

Zo gezellig <3

Ik heb helaas niet zoveel bergruimte voor zoveel deco, maar er staat voor over een paar jaar wel een groter huis op ons verlanglijstje dus dan kan ik ook wat meer kwijt :)) mijn droom is wel echt een grote kerstboom!! Maar daar heb ik nu gewoon de ruimte niet voor, om hem op te zetten niet maar ook niet om hem op te bergen de rest van het jaar :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 16:40

Ja, die opbergruimte is idd wel hard nodig als je al een wat grotere boom wil en meer deco spul nog evt. Het neemt wel plek in beslag idd. Wij hebben dit jaar kerstboom opberg zakken gekocht en gaan ze na kerst daar in doen en dan kunnen ze in het tuinhuis (we hebben een stenen tuinhuis met zolder) ipv op de zolder hier in huis, zodat we daar weer wat meer plek krijgen straks. Maar wat we dan idd aanvullend nog allemaal hebben aan spul... het is gewoon een hoop ruimte wat het inneemt ja. Heerlijk vooruitzicht wel tzt dan een groter huisje!

Trouwens, die kaars is echt hilarisch hahahaha Light me when the dog farts. Love it _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 16:46

Ja ach, ik ben ook wel content met m’n kerstversiering die ik nu heb en kwijt kan, maar ben wel stiekem een beetje jaloers op jou :D

Ja mooi hè _O- had ik vorig jaar voor kerst gekregen :))

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 18:25

Mijn vakkenkast gevuld met kerstdeco.

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 19:05

Oh zo leuk <3

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 19:49

Wat ziet het er overal leuk en gezellig uit!

Opruimen kost bij mij niet heel veel tijd, zoveel heb ik niet. Moet rekening houden met de ruimte, die is niet zo groot. Netjes 1 bak waar alles in past. Al mag het van mij best meer zijn :Y)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 22:13

Wat een gezellige foto's van jullie versiering.

Wij hebben tot nu toe alleen nog verlichting buiten.

Afbeelding
Ik vind deze boom beter gelukt, mijn vriend de andere. Alles is handmatig omgewikkeld.
Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 18:57

Wat een werk @Marleen! Ik vind het mooi gedaan, geeft ook meteen een stuk meer licht zo in de tuin. Gezellig!

Ons rendier hangt ook weer <3
Afbeelding

En de citrus kerstslingers zijn ook goed gelukt inderdaad. Wel lastig om mooi op de foto te krijgen, maar het heeft een beetje glas in lood effect.

Afbeelding

Afbeelding