Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

haffiefreak schreef:Wie heeft er ideeën? .

liberia schreef:haffiefreak schreef:Wie heeft er ideeën? .
Heb ik ook een aantal jaren gedaan voor ons gezin. Ik zorgde in elk geval voor servies waarop ik het kon presenteren. Denk aan van die kleine glaasjes, kleine bordjes en van die amuselepels. Dit was wat ik het laatste jaar o.a. had:
glaasje met twee soorten soep (ossenstaartsoep en knolselderijsoep)
glaasje met garnalencocktail
glaasje met panna cotta (dessert)
amuselepel met pate en saus
Bordje met gevulde ravioli met saus
Kleine gehaktballetjes in tomatensaus
Schaaltje met klein beetje lintpasta en runderragout
Schaaltje met meloen met ham
Garnalenkroketje met sausje
Frittata
Kleine potjes met shuffle (dessert)
Glaasje met chocolademousse (dessert)
Macaron (dessert)
Presentatie is al het halve werk om er iets feestelijks van te maken.
Succes!
liberia schreef:Goner schreef:Zijn er nog bokkers die mij wat inspiratie kunnen geven?
Lekkere pan soep met stokbrood en smeerseltjes/hapjes? Lekkere salade, kaaskroketjes, lekkere stukjes kaas, gevulde dadels, bleekselderij om te dippen etc.
Of een lekkere kaasfondue.
En de smaak is ook gewoon veel lekkerder dan je zou verwachten.
daar heb ik nog het meeste zin in denk ik
liberia schreef:"KM_Ris" Vaak kom je dan in minestrone-achtige soepen uit of gewoon tomatensoep. Minestrone voor het kerstdiner is niet echt handig, zijn vaak vullende soepen met bonen etc. Tomatensoep vind je misschien wat eenvoudig. Zag pas een recept langskomen van een bouillon met lente-uit waar per bord drie kussentjes ravioli in dreven. Was een recept van Delicious. Dat is licht en toch feestelijk.
. Ik denk dat we kleine hapjes gaan serveren. Dus mocht iemand nog tips hebben voor kleine hapjes. Liefst vega, maar kan ze zelf ook vega maken 
8nnemiek schreef:Ik lees ook mee. Ik denk dat wij gewoon gezellig met ons tweetjes zijn met kerst, maar ik wil toch iets speciaals op tafel zetten.
Het knolselderij gebraad is hier altijd een daverend succes, dus ik denk dat ik dat als hoofdgerecht maak.
Portobello carpaccio valt ook altijd erg in de smaak, en dat maak ik door het jaar heen ook nauwelijks, dus dat wordt wellicht ons voorgerecht.