Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MondyJoker

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 16:25

Jolien daarom ook als vraag, ik "ken" je anders :(:)

Ik heb nog wel een vraag die miss als weekvraag kan:

Wat is jouw guilty pleasure ? (Of meerdere)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 16:59

Neonlight schreef:
Geniet even van de rust _AB_! Wel fijn dat opa en oma even inspringen.

Ik had je topic gezien LWDaisy, hopelijk gaat het snel beter en werkt de spuit ook lang. Gaat het goed met het pakje? Ik heb wel eens filmpjes van katten in een pakje gezien die dan niet meer konden lopen en op de rug gingen liggen, de dramaqueens. _O-

Ze doet het nog best goed dan, in vergelijking :')

Ze is er geen fan van, en is veel minder actief dan anders. Ook best wiebelig, het pakje belemmert haar in haar bewegingen (hoewel het niet te hard spant ofzo hoor) - ik mag haar zelfs op schoot nemen :') Ze is altijd heel lief en aanhankelijk - maar onder haar eigen voorwaarden. Ik ben niet zo goed in haar met rust laten, dus ze zal eerder bij mijn vriend kruipen (die is allergisch dus kan haar niet lastig vallen) dan bij mij, hoewel ze wel altijd vlakbij is :D

Ze is over het algemeen aan het sippen. Ik heb haar wel meermaals in de krabpalen zien kruipen, ze heeft ook al geplast, ze eet goed, ik geef liquid snoep en ben tonijn gaan halen om zeker te zijn dat ze voldoende vocht binnen krijgt. Ze heeft ook heel alerte momenten, maar je ziet dat ze niet wil/durft bewegen in haar pyjama.

Een kraag kon ook - maar niet bij dit exemplaar, dat is één en al drama. Dit is denk ik de betere keuze.

Ze reageerde heel heftig op de pipet. Haar zusje heeft een paar maal een gezicht getrokken, maar Sansi is echt heel erg gaan kwijlen. Dat was gelukkig vrij snel over, maar dit doen we niet nog eens in die vorm.

Ze kan met gestrekte poot nog net aan de uitloper van de oksel, dus ik zit in dubio of ik er een mouw moet aannaaien. Ik heb kindersokjes gekocht voor dit doel :')

Ze doet het wel goed hoor - ik ben gewoon heel flauw als het op mijn dieren-kinders aankomt, ik had na een dutje een vreselijke nachtmerrie en in mijn hoofd beleef ik het verlies van Loki nu heel erg opnieuw.

Ik heb honingzalf gekocht, maar nu vraag ik me af of ik deze wel durf gebruiken - hij is speciaal voor katten&honden, maar vinden ze dat spul niet lekker en gaan ze daardoor niet nog meer likken? :') Mijn instinct zit qua "mijn beestjes" bijna altijd goed, maar ik ben onzeker merk ik nu. Ik wil dit oplossen voor haar, asap; en ben bang iets verkeerd te doen.

Dank voor jullie lieve woorden allemaal! <3

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 17:34

Voor wondjes ben ik fan van deze spray:

https://paardenzorg.com/products/skin-care

al mijn dieren blijven er vanaf ( en ik heb een die trapt om een verbandje een gat in de muur uit frustratie… geen paars, een 25 kg hondje wat dat voor elkaar krijgt. )

Ook iedereen die ik het adviseer is er mega fan van en wonden die altijd open gehouden worden gaan ineens wel dicht.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 17:42

StonedRomy schreef:

al mijn dieren blijven er vanaf ( en ik heb een die trapt om een verbandje een gat in de muur uit frustratie… geen paars, een 25 kg hondje wat dat voor elkaar krijgt. )

Ook iedereen die ik het adviseer is er mega fan van en wonden die altijd open gehouden worden gaan ineens wel dicht.

Maar wat als ze er aan likken?
Door de hevige reactie op de pipet ben ik nogal huiverig nu..

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 17:47

Beterschap voor poezel trouwens !

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 17:49

Beterschap lw daisy.
Zo sneu :(

Vandaag het 2e cadeautje voor mijn lootje gekocht *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 17:50

Kiko vindt honingzalf lekker en likt het er af. Wat zei de DA van honingzalf?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 18:06

LWDaisy schreef:
StonedRomy schreef:

Maar wat als ze er aan likken?
Door de hevige reactie op de pipet ben ik nogal huiverig nu..

Snap ik hoor! Je zou het de maker kunnen vragen. Die geeft echt heel fijn antwoord via Instagram of Facebook of mail. Maar ik heb echt wel wat idiote honden die alles vreten en hier blijven ze allemaal vanaf. Ook alle honden die ik dit heb opgedaan blijven er vanaf.

Honingzalf euhm… das een traktatie en moet ik echt zorgen dat ver opgeborgen is. Want die hele pot vreten ze graag op

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 19:12

Neonlight schreef:
Kiko vindt honingzalf lekker en likt het er af. Wat zei de DA van honingzalf?

Ze vond het een goed idee - maar ze had niet gezien dat Sansi met gestrekte poot aan de open plek kan.
Ik heb net een mouw aan de pyjama genaaid :') Maar dan twijfel ik alsnog over het ingrediënt "alcohol".. :(

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 19:54

Sorry wat drukke dagen hier.
Zoontje word maandag 5 jaar! Morgen z’n verjaardag vieren en maandag kinderfeestje en tracteren.

De weekvraag; ik verzamel eigenlijk niet echt dingen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 20:26

Chanen schreef:
@Nala: In Oostenrijk ben ik inderdaad nog niet geweest. Misschien speciaal voor de schildjes maar een vakantie daarnaartoe plannen. O:)

Storm Benjamin is redelijk aan mij voorbij gegaan. Gisteren heb ik heel de dag ziek op bed geleden. Van alle dagen dat je ziek kunt zijn wel de minst erge. Vandaag gelukkig alweer een stuk opgeknapt.

Mocht er iemand verlegen zitten om een doos, dan heb ik er nog wel wat in de aanbieding. Misschien ik had ik die moeten opgeven als verzamelitem voor de weekvraag. :')
Ter beeldvorming, er zitten ook nog een heleboel dozen en verpakmateriaal verborgen in deze dozenstapel.
[ Afbeelding ]

Even in de vuurton, ben je er zo vanaf _O-

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 22:45

Ik zou nog mijn verzameling delen met foto's. Dus hierbij :o

Afbeelding
Afbeelding

We hebben echt gekozen om alleen de landen te doen waar we met zijn 2en zijn geweest. Ik zei al tegen vriend, ten behoeve van ons magneetbord zullen we ook eens naar een ander wintersport gebied moeten gaan in plaats van elk jaar hetzelfde gebied :=.

En omg Chanen die dozen verzameling _O-. Als ik wat dichterbij had gewoond dan was ik er graag 1 komen halen. Ik moet nog een geschikte doos vinden. Maar dat komt ook vast wel goed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 23:48

Jolien87 schreef:
Ohja, ik zie het.
Ik hoop dat het niet al te lastig is voor haar Santa om een leuk pakket te maken.

Ik zie genoeg leuke dingen. Vind het geen raar lijstje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 00:17

Leuk, dus niet alleen magneten maar ook sleutelhangers?
Wij gaan altijd op jacht naar vingerhoedjes want schoonmoeder spaart die. Ze heeft een imposante verzameling van ons uit alle hoeken van de wereld. De andere (klein)kinderen nemen ook mee. Maar hoop ergens wel dat mocht ze overlijden dat de vingerhoedjes weer terug komen, want het is toch ook een herinnering voor onze reizen.
Het wordt wel steeds moeilijker om vingerhoedjes te vinden.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 00:54

Jaa klopt we nemen altijd beide mee naar elke nieuwe plek waar we komen.

Of we nog iets specifieks met de sleutelhangers gaan doen weet ik niet haha. We hebben ze nu aan deze metalen schakelreeks hangen en het ziet er voor nu wel leuk uit.

Vingerhoedjes is ook wel erg specifiek. Kun je die dan ook overal wel vinden? En snap dat het mooi zou zijn als ze weer terugkomen. Blijft toch iets wat van jullie samen is geweest. <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 08:24

We hebben altijd wel iets kunnen vinden, maar vroeger waren ze als de magneten nu, je zag ze overal. Nu moet je wat meer moeite doen. Maar we hebben ze in alle uithoeken weten te vinden en van alle landen waar we vanaf 2007 zijn geweest is er minstens eentje. En van de eerste camperreizen zijn er enorm veel, van iedere plaats die we bezocht hebben.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 08:59

Wat ik vind van elke verzameling… je bent een (groot) deel van je leven aan het verzamelen en bouwt een prachtige verzameling op waar je met hart en ziel aan gewerkt hebt.
Mensen sparen mee, want niks is leuker om iemand blij te maken met een toevoeging voor de verzameling.
En dan komt de dag dat je het aardse gaat verlaten :') en dan?
Ik zie dat nu met een hoop spullen van m’n overleden ouders, ik weet hoe dol ze erop waren en hoeveel tijd en geld het gekost heeft sommige dingen aan te schaffen.
En zo’n muts als ik zie al die sentimentele waarde en kan dat niet weg doen :')

Wij namen voor m’n schoonouders bv ook altijd koelkastmagneetjes mee van vakantie… die kregen we dus ook allemaal terug toen ze overleden waren…

Wat niet betekend dat je nooit meer wat kan gaan sparen natuurlijk….

Dus al spaar ik dus niks, ik ben wel een paar verzamelingen rijker.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:27

Mondy schreef:
Jolien daarom ook als vraag, ik "ken" je anders :(:)

Ik heb nog wel een vraag die miss als weekvraag kan:

Wat is jouw guilty pleasure ? (Of meerdere)

Knuffel.

Leuke vraag!
Ik kon zelf niet op een antwoord komen dus ik heb hem aan mijn vriend gesteld en zonder aarzelen was zijn reactie: chocola :=
Oh en kerstliedjes en -films het hele jaar door.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:39

Wat een leuke weekvraag. Ik verzamel magneetjes van de plekken waar we op vakantie zijn geweest. Ze hangen op de extra koelkast die in de garage staat. Heeft mijn Santa verder niet zo heel veel aan vrees ik, maar ik vind het inmiddels wel een leuke verzameling. Aan de zijkant hangen vooral de magneetjes van onze Amerika reis van afgelopen april/mei. Dat waren er wat veel :D

Afbeelding
Afbeelding

Verder ben ik niet een hele erge verzamelaar. Ik kan wel slecht dingen weggooien want wie weet heb ik t ooit nog nodig.

Hou wel heel erg van tassen in alle soorten en maten, mijn man vindt dat ik daar teveel van heb :+

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:44

miccamaaike schreef:
Wat een leuke weekvraag. Ik verzamel magneetjes van de plekken waar we op vakantie zijn geweest. Ze hangen op de extra koelkast die in de garage staat. Heeft mijn Santa verder niet zo heel veel aan vrees ik, maar ik vind het inmiddels wel een leuke verzameling. Aan de zijkant hangen vooral de magneetjes van onze Amerika reis van afgelopen april/mei. Dat waren er wat veel :D

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Verder ben ik niet een hele erge verzamelaar. Ik kan wel slecht dingen weggooien want wie weet heb ik t ooit nog nodig.

Hou wel heel erg van tassen in alle soorten en maten, mijn man vindt dat ik daar teveel van heb :+

Wat leuk die foto magneetjes !

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:03

Guilty pleasure... Pff eten? :')
En natuurlijk foute muziek (maar geen Nederlandstalig :D)

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:08

miccamaaike schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Oh ja dit is ook super leuk! Zijn wij ook pas mee begonnen om magneten mee te nemen van vakanties en uitjes! *\o/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:43

Guilty pleasure ehm ja toch chocola :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 12:01

Mijn guilty pleasure is Franse worst. Bijna iedere avond snij ik wat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 12:05

Ineke2 schreef:
Guilty pleasure ehm ja toch chocola :')

Oh jaa Dubai reep! Of gewoon melk, hazelnoot, oreo, karamel zeezout :9