Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 18:41

Jeppe heeft ook een gelijkende zoals kim d. Vind het als windhond eigenaar prettig dat hij het kent. Want kan handig zijn als die met meerdere windhonden loopt. Op die snelheid is een wondje zo perongeluk gemaakt. Ook bij de fysio draagt hij hem met dry needling voor de zekerheid zodat we ons kunnen focussen op de behandeling en hem steunen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 21:02

Konstantine schreef:
Ik heb wel eens een muilkorf overwogen tegen straatvreten, puur om de gewoonte te doorbreken, maar ben bang voor de publieke opinie :=
Wanneer draagt Hoax de muilkorf nog meer VN, en wat is jouw ervaring qua reacties?

Nou Jady eet ook wel poep, dus wellicht ook wel een goede om hem daarvoor in te zetten :+

Ik wil verder inderdaad niet zo'n dicht snuitje, maar zo één waar ze gewoon de ruimte in heeft.

Zou dit wat zijn? https://webshop.demodernehond.nl/produc ... aat-tolly/

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 23:04

Konstantine schreef:
Ik heb wel eens een muilkorf overwogen tegen straatvreten, puur om de gewoonte te doorbreken, maar ben bang voor de publieke opinie :=
Wanneer draagt Hoax de muilkorf nog meer VN, en wat is jouw ervaring qua reacties?

Hoax is ee Hollandse herder wat men vaak al wat spannend vind en laat hij nou ook heel vocaal zijn. En als iemand aan z'n poot of buik komt moppert ie een eind in de weg want dat is stom.

Voorbeeldje: je ziet in deze video Hoax die zich in de knoop werkte met een flex lijn (ik haat die lijnen maar heb geen keuze ivm rolstoel.) ik haal hem binnen om uit de knoop te halen. Dat zie je niet, maar je hoort m wel heel goed en als je hem niet kent denk je wtf die is nasty

https://youtu.be/TrPWwErpz2o?si=4t0qOnMgqd6Y5tEj

Iedere eigenaar bij een dierenarts zegt dat fikkie nooit iets doet en zal nooit bijten, maar helaas zijn die er vaak genoeg. Niet gek. Je ziet ze vaak met een bak pijn. En dus als Hoax gaat mopperen schiet spa ning bij iedereen omhoog incl de hond en dan sta je 3 -0 achter. Dus gaat de muilkorf om. Hoax is 't gewend en taait er niet om maar de sfeer in de spreekkamer is een stuk relaxter voor iedereen.

Hij kreeg m de eerste keren ook om bij zijn fysiotherapeut maar ondertussen kent ze 'm goed genoeg en mag hij afblijven maar heb ik hem altijd bij me in de tas dus mocht om wat voor reden zij liever de muilkorf om willen hebben dan doen we dat gewoon. Want uiteindelijk is de spanning in een kamer niet alleen voor de mensen onprettig. Voor Hoax net zo goed.

Tot nu toe zijn dierenartsen altijd positief in hun reactie als ik zeg dat ie geen vlieg kwaad doet maar wel heel ik mponeremd klinkt en ik de stress niet nodig vind omdat ik perse geen muilkorf om wil doen.

Verder draagt ie m eigenlijk niet zoveel behalve als hij op een onbekende plek even onbeheerd moet blijven. Dan gaat hij om ivm z'n sloop gedrag. (Denk: landal huisje op vakantie en ik ga zwemmen of sauna . Hoax gaat niet mee zwemmen, en als ik geen kennel mee heb gaat muilkorf om. Hij kan er mee hijgen, kan er mee drinken. Maar kan dus niets vastpakken. En verder in gevallen als je een bij normale hond een lampenkap om doet in geval van wonden want die sloopt hij.

Verder heeft ie m nooit om maar ik heb 'm wel altijd mee. In buitenland zijn ze vaak verplicht in OV maar daar kom ik nooit. Echter vind ik het aanleren en wennen aan een muilkorf net zoals een bench/kennel voor elke hond een must. Niet zozeer om 't vals z8jn maar als je hond ooit gewond is en hij is het niet gewend maar moet hem dan ineens wel om dan beleeft ie alleen maar meer stress.
Voor straat eten is ie ook te gebruiken mits je een dubbele bodem gebruikt. Want met enkel is 't gewoon kwestie van je korf erop drukken en alsnog door de tralies heen vreten :')

En wat een ander denkt zal mij aan m'n r**'t roesten. Als ik maar weet waarom hij hem om heeft. Ik vind het echter niet de bedoeling om je hond los te laten lopen met een muilkorf. Veel loslopende honden zijn niet sociaal en hij heeft geen verdediging meer. Dat is nooit oké.

Plus hier loopt er een gast rond die z'n valse aanvallende hond met muilkorf los laat want dan kan ie lekker spelen zonder dat er een hond gewond raakt. Dat is gewoonweg sneu voor die hond zelf, en andere honden. Begrijpelijk dat mensen dan een link leggen tussen een valse hond en een muilkorf

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 07:31

Bedankt voor je duidelijke uitleg!
Persoonlijk zou ik liever een muilkorf dragen dan zo'n lampenkap als ik een hond was, denk ik.
We gaan eens op zoek naar een passende, en dan oefenen met omdoen en dragen. Tegenwoordig is hij minder moeilijk met dingen aan en op doen, dus dat moet wel lukken.

Hopelijk krijg ik dat straatvreten er dan een beetje uit, want het is niet alleen irritant dat hij steeds stopt maar ook gewoon gevaarlijk. Hij heeft het soms opgegeten voor ik door heb wat het was.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 08:21

Konstantine schreef:

Bij ons dragen twee (of vier, afhankelijk van de situatie) van de negen een muilkorf, en dat zijn ook de twee die onderweg het meest aanwezig zijn. Die rennen, blaffen en hupsen rond. Ik ben er werkelijk nog niet één keer naar gevraagd of dat het mensen heeft afgeschrokken, sterker nog, als we in een losloopgebied lopen dan zijn er ook geen mensen die hun hond bijroepen of iets dergelijks als ze onze honden met muilkorf zien komen.

MAAR, als drie een bril op hebben, dan spreekt ongeveer iedereen me aan voor informatie en of ze foto's mogen maken, of zelf durven zeggen 'zielig'. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:00

Een bril? Tegen licht of zand oid?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 11:17

Ineke2 schreef:
Een bril? Tegen licht of zand oid?

Tegen de UV, we hebben één met een oogziekte. Daarnaast hebben we één hond waarvan haar oogje aan het vergaan is en daardoor heeft ze in felle zon (of sneeuw) last van de reflectie waardoor haar oog dat aan het vergaan is extra pijnlijk is. En één van onze jongere verzameld alle stof en zand in haar ogen in de zomer. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 12:07

Denk als ik die van mij zou korven dat mensen niet weten hoe snel ze weg moeten komen - terwijl je met een korf om juist veiliger zou zijn van een potentieel aggressieve hond haha. Maar het feit dat ze herder is en ook nog donker in het gezicht, zorgt vaak echt wel al voor een reactie bij tegemoet komende wandelaars/mensen met honden. Niet altijd, maar genoeg die al bij voorbaat niks met ons te maken willen hebben < wat ik ook prima vind want dat geld andersom over 't algemeen ook :')

Wij hebben de korf wel aangeleerd, maar gebruiken hem in de praktijk eigenlijk niet. Hij gaat mee naar het buitenland waar het verplicht is om hem bij je te hebben- of in OV te gebruiken. En mocht ze toch in de toekomst twijfelachtig zijn bij een DA behandeling of wat dan ook, dat ik weet dat hij gewoon netjes om kan. Maar dat is allemaal so far niet nodig (geweest), ze is gelukkig heel braaf altijd bij de DA ook bv wanneer er iets is (ze speelt hooguit houdini en is wel eens in de achteruit willen gaan dus je moet haar soms wel vasthouden haha)- en we hebben nog niet te maken gehad met echt zo'n erge pijnen dat ze daarvan afreageert. En buiten is het voor ons ook niet nodig verder. Maar vind het dus wel belangrijk dat ze het kent. :j

--

Nou, vies weer betekent meteen: nergens ook maar een hond te bekennen, letterlijk haha. Dus wij hebben een lekkere vieze ronde gedaan. Mag ik wel voor betalen, want ondanks droogmaken, ligt het hele huis onder het zand ondertussen dus ik moet ook nog gaan stofzuigen helaas. Ik had de regenjas wel aan, maar die beschermt jammer genoeg niet onderaan :') En ik kan helaas niet droogblazen nu achterom zonder overkapping.

Afbeelding
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 12:28

Dat is wel een nadeel van zoveel haar. Al die blubber die eraan blijft hangen :x

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 13:15

ja haha.

En ik dacht dat ik in het puppy topic aan t schrijven was met m’n wandeling update HAHAHHA. Maar goed, dan kan iedereen hier maar ook meegenieten nu _O-

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:53

Vinden die van jullie de sneeuw ook zo leuk? :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:55

Dj vond de sneeuw van de week ook zo prachtig!
Afbeelding
En mochten mensen het leuk vinden om ons te volgen DJ heeft zijn eigen instagram account :D dj_boomer14

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:10

Ohja leuk! Die van Bailey is @straypuppy.bailey

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:33

Hier heeft er amper sneeuw gelegen :( Minste van heel NL volgens mij haha

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 19:21

In harlingen pas nu sinds 2 dagen best veel sneeuw echt gaaf

En bericht gekregen dat de kerry blue terrier teef is gedekt dus als alles goed gaat worden er in maart pups verwacht dus krijgen we 14 weken laten ook gezinsuitbreiding als er een reu tussen zit *\o/*

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 22:03

Zo leuk african lady!

Ik ben inmiddels het shooten met DJ weer op aam het pakken, zo hebben we in februari een studioshoot staan en gaan we weer zoals vanouds naar het strand.

Verder ben ik al druk bezig met plannen van het voorjaar warneer alles bloeit.

Misschien kunnen jullie mij ergens mee helpen ik wil dolgraag fotos bij de blauwe regen echter moet dit laag zijn gezien DJ ook niet zo groot is heeft iemand een idee waar we deze plej kunnen vinden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 22:20

Het rozenlaantje in Kampen. Maar ja dat moet maar net in je buurt zijn.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 22:27

Ineke2 schreef:
Het rozenlaantje in Kampen. Maar ja dat moet maar net in je buurt zijn.

Dank voor de suggestie ik hou hem zekrr in gedachten is voor mij alleen net iets te ver.
Als iemand iets dichterbij woont

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 07:32

Wat leuk AfricanLady! Hopen op een mooi en gezond nestje waar een nieuw vriendje voor jullie tussen zit :D

Ik weet wel een plek met mooie blauweregen, maar die zijn juist heel hoog, dus dat wordt hem dan niet met DJ.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:18

African lady is jouw pakket al onderweg met de januari santa? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-26 19:23

Eloya schreef:
African lady is jouw pakket al onderweg met de januari santa? :D

Nope! De sneeuw heeft flink vertraging opgeleverd. Toevallig verwacht ik vanavond het laatste onderdeel. *\o/*

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 19:46

Zoals Kim al zegt: de sneeuw hielp niet bepaald mee.als voorbeeld: de eerste dag sneeuw vond mn rolstoel t nog wel leuk met zn sneeuwbandjes. Daarna zaten we vast. Letterlijk. 4 meter voor de deur. De buurman heeft ons naar binnen geduwd lol

Maar we zijn er achter de schermen echt mee bezig, AfricanLady is/wordt niet vergeten. Ik denk dat we dan ook echt een stampede achter ons aan krijgen :’)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 20:09

Ho bedoelde het niet vervelend :(:)
Was gewoon benieuwd!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 20:30

We wachten rustig af

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 14:42

Eloya schreef:
Ho bedoelde het niet vervelend :(:)
Was gewoon benieuwd!

Zo vatte ik hem niet op hoor! Sterker nog, het is fijn dat mensen betrokken zijn en er naar vragen want we zitten immers al 3 weken in januari :)