Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 23:25

Hier is "Hans de Gans"
Ook nog steeds een mega hit. Echt heel erg leuk.
Als alle kerst en feestdagen drukte is gaan liggen wil ik beginnen met kijken wat ze vinden van de puzzels en de drukknoppen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 12:09

Iedereen prettige feestdagen gewenst!

Wij waren gisteren met de trein naar familie, lekkere snack es van zijn kerstpakket mee genomen voor ter plekke. Het apporteer blok uit zijn pakket wordt ook al flink heen en weer gesjouwd.

De lick/targetstick die ik nu heb gekocht dankzij andermans SS pakket is ook goedgekeurd. Niet alleen als gewone beloning maar Hoax vond het ook wel een goeie afleiding voor het saaie gedeelte van de reis. Het duurt 'n vaak te lang maar nu kon hij zichzelf even bezig houden met een licklolly :') wat super verkeerd klinkt maar goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 13:32

Oshaa schreef:
Jaaaaa vandaag was het onze beurt!
De hondjes hebben al een heftige 24 uur achter de rug met veel auto kilometers en een avond met de schoonfamilie inclusief 1000 kinderen (oké, 5 maar het voelt heftig). Ze hebben het echt super gedaan!
Vandaag weer in de auto geladen en op naar NL, naar mijn ma en nog belangrijker ons pakket!

Nadat de auto was verzet en nog voordat we een rondje drinken hebben gepakt, zijn we aan het uitpakken geslagen!

Het was duidelijk dat er iets heel lekkers in zat!
[ Afbeelding ]

Layla vond het steeds te langzaam gaan, dus die liep af en toe weg om het huis verder te verkennen, maar Beer hield het allemaal goed in de gaten.

[ Afbeelding ]

Deze prachtige kaart kwam er eerst uit. Het gewei is echt zo mooi gemaakt!

[ Afbeelding ]

Toen kwam Layla er toch maar weer bij, want nu waren de snacks wel heel dichtbij!

[ Afbeelding ]

Nu zijn het wel heel beleefde hondjes, die pakken niet heel snel iets uit een doos (alleen uit rekken met luxe koekjes in dierenwinkels), maar even snuiven kan altijd!

[ Afbeelding ]

Wat een prachtig pakket kwam eruit! De honden wilden net lang genoeg blijven zitten voordat ze toch echt vonden dat ze een snack verdiende!

[ Afbeelding ]

En na een familie activiteit om dit te ontcijferen, denken we dat we Imke95 mogen bedanken? (Er is nog wat discussie over de geheime boodschap, dus helemaal zeker zijn we nog niet {:) )

[ Afbeelding ]

Dit was 1 vd hints voor mijn eigen lootje, maar die ga ik hier nu gebruiken om iedereen Merry Christmas te wensen!

Ja, wij waren jou Secret Santa <3 Fijn dat je blij met je pakket bent! En leuk dat de honden zo verwend konden worden na hun autoritje :D

Met mijn zwangerschapsbrein per ongeluk het pakket naar Nederland verstuurt in plaats van Belgie. Excuses!

Welke hint was niet helemaal duidelijk? De eerste letters van het gedichtje maakt; berner sennen & de codetaal verwees naar de komst van onze kleine meid.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 11:14

Citaat:
#SNUFFELSANTA MEDEDELING

Zoals jullie weten is er één Santa die geen pakket heeft verstuurd, deze Santa heeft wel de €50,- overgemaakt waarmee we een pakket voor AfricanLady gaan samenstellen. Het komt dan wel later maar met net zoveel liefde en aandacht als alle pakketten die al geopend zijn.
<3

Deze Santa heeft ook een verslag toegestuurd en haar Santa alsnog hartelijk bedankt en is blij met het pakket, gelukkig!

In overleg plaats ik een hele minimale versie van het bedankje, hierbij blijven zowel de versturende als ontvangende SS anoniem! Uiteraard heeft de SS wel een PB gehad met foto's met hond.

{:) [&]

----

Citaat:
*Naam hond* en ik willen onze lieve SS enorm bedanken. We hebben bewust gewacht tot kerst met uitpakken.

*Naam hond* is er onwijs blij mee met de lekkere snacks, het leuke speelgoed en de leuke naam hangers en doekje!

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 13:05

Ah fijn dat het pakket goed ontvangen is, ik was de Secret Santa van deze ontvanger.

Struikeltje is echt nog steeds zo aan het genieten van haar pakket. De Kong likmat is extra leuk, want 2 van haar ronde slowfeeders passen hier precies op. Die draaien dan dus ook.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:28

draaakje schreef:
Ah fijn dat het pakket goed ontvangen is, ik was de Secret Santa van deze ontvanger.

Struikeltje is echt nog steeds zo aan het genieten van haar pakket. De Kong likmat is extra leuk, want 2 van haar ronde slowfeeders passen hier precies op. Die draaien dan dus ook.

Ohh wat super!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 22:04

Ik wil die king likmat ook nog een keertje aanschaffen. Net wat meer uitdaging denk ik doordat het rond draait.

Ondertussen heb ik een hond die een beetje ziekig is. Niet helemaal fit sinds 2e kerstdag en wat afwijkend qua plassen dus morgen moesten we toch al bellen voor een afspraak om te titeren. Kunnen ze gelijk even Hoax geheel nakijken. De snack voorraad van ons pakket is al aardig geslonken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:05

Wat fijn en zo’n mooi pakket alsnog ontvangen. Echt top!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:38

Ah, heel veel beterschap voor Hoax!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:40

Beterschap voor hoax!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:00

Arme Hoax, ik hoop dat het niets ernstigs is en hij snel weer zichzelf is!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 14:54

Beterschap voor Hoax :(:)

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 15:21

Veel beterschap, hopelijk is je maatje snel weer de oude :(:)

Mona mocht vandaag haar gebakje uit haar pakket proeven! Ze vond hem onwijs lekker, alweer zo'n geslaagd kado van onze Santa! **\O/**
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 15:32

Natuurlijk wilde ik vanmorgen de dierenarts bellen maar was meneer al weer helemaal goed te pas dus zeg 't maar....

Ondertussen mag Madame Coco niet meer naar buiten en dus wordt er hier continue gekrijst.. Kan het geen mauwen meer noemen. Maar ik vertrouw de jongeren hier voor geen meter met vuurwerk en ze loopt op iedereen af.

Als iemand nog tips heeft hiervoor anders dan koptelefoon en oordoppen? (Voor mij, niet voor Coco :')) ze wil ofc ook niets aan snack es of eten of andere afleidingen..

Oh Cerosa, die ziet er lekker uit. Je zou 'm bijna zelf opsnoepen. Maar iets zegt me dat hij niet zo lekker smaakt voor mensen haha

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 15:36

Oh, des te beter wel dat Hoax zich weer goed voelt!
De muffin zou niet eens zo heel slecht zijn om zelf te eten geloof ik, het is met Johannesbroodmeel, granen en eipoeder zo te lezen. Maar toch, ik laat het opeten evengoed aan Mona over :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 15:58

Fijn dat Hoax zich weer beter voelt!
Ik heb oordoppen van Loop, die zijn heel zacht maar sluiten wel goed af :)
Hier loopt de jeugd inmiddels ook op straat met de welbekende shoppers vol troep -O- Nog geen heel zwaar spul gehoord, maar dat zal wel komen als het donker is.

Die oogjes van Mona <3

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:31

Cerosa schreef:
Oh, des te beter wel dat Hoax zich weer goed voelt!
De muffin zou niet eens zo heel slecht zijn om zelf te eten geloof ik, het is met Johannesbroodmeel, granen en eipoeder zo te lezen. Maar toch, ik laat het opeten evengoed aan Mona over :+

De ingrediënten zijn gewoon voor menselijke consumptie, maar de smaak verschilt beetje met die van de hond denk ik :') dat was meer hoe ik het bedoelde.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 23:36

Wat leuk dat Mona de cupcakes lekker vindt! Bij Bailey zijn die ook altijd een hit. :D

Fijn ook dat Hoax zich weer beter lijkt te voelen!

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 09:29

Leuk nog de laatste verslagen! Betekent dit dat nu alle pakketten, op die van african lady na, zijn uitgepakt en de santa’s geraden?
Fijn voor draaakje dat er toch nig een verslag is gekomen van haar pakket voor haar lootje, ziet er ook als een mooi pakket uit!

Uiteraard blijven we nog even hangen in dit topic voor het pakket van african lady maar bij deze al wel een grote dank richting KimD en Villaneusjes voor de organisatie, Mandy en Odin voor het geweldige pakket en alle deelnemers voor de gezelligheid in het topic en de leuke, enthousiaste verslagen. We hebben er weer enorm van genoten!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 09:38

De beste wensen nog voor iedereen!

Een vraagje, ik wil met Jady gaan trainen met een muilkorf ivm vakantie. Wat is een fijne en waar moet ik op letten?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 12:19

Er is er hier nogsteeds 1 fan van haar ss cadeautje.
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 15:57

Persoonlijk zou ik een draad/mand muilkorf nemen, kunstof of metaal km 't even maar belangrijk is dat ze haar bek geheel open kan doen en vrij kan ademen en drinken.

Koop dus niet zo'n stoffen snuitje die ze bij de dierenarts wel eens gebruiken. Die zijn prima voor kortdurende bij de DA maar niet voor dagelijks gebruik. Je hond moet wel gewoon kunnen afkoelen. Merk hangt erg af van ras en vorm van de kop. Hoax heeft een klassieke muilkorf. Toevallig wel van baskerville.

https://www.medpets.nl/baskerville-clas ... 2AKyRvHx_j

Ook omdat deze een dubbele bodem heeft. Als Hoax namelijk hechtingen heeft in z'n poot (voorbeeld) kan hij geen kap op. Die sloopt hij binnen een paar seconden met grof geweld. Door de dubbele bodem kan hij niet aan de hechtingen prutsen (dat is ook enige moment dat hij erin zit, anders laat ik hem eruit)

Hoax draagt m ook standaard bij de dierenarts omdat het voor iedereen minder stress oplevert

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 16:02

Ik heb wel eens een muilkorf overwogen tegen straatvreten, puur om de gewoonte te doorbreken, maar ben bang voor de publieke opinie :=
Wanneer draagt Hoax de muilkorf nog meer VN, en wat is jouw ervaring qua reacties?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 16:45

Ik heb Vesper ook een muilkorf aangeleerd omdat het 1 gewoon een goede skill is om te hebben, 2 omdat ze mee gaat op vakantie en wie weet is het daar verplicht en 3 omdat ze in opwinging een nippende bitch is die soms corrigeert met de voortanden :+ (Bij bekende honden, anders niet).

Ik heb hem aangeleerd door middel van shapen, waarbij je dus gedrag modeleerd maar de gedragskeuze vanuit de hond komt. Mijn stappenplan:

1. Laat de muilkorf zien en beloon (met voer) elke interactie. Bijv, snuffelen, aanraken etc
2. Beloon alleen interactie als dit met de neus is (boopen/aanraken)
3. Bevestig muilkorf = aanraken met de neus. Laat hem zien, laat de hond aanraken, beweeg de muilkorf van de hond af, laat de hond opnieuw er naar toe lopen en aanraken. Beloon
4. Houd de muilkorf vast met de opening naar de hond toe, beloon alleen aanrakingen in de opening.
5. Als je hond al dieper durft aan te raken kan je overwegen te belonen door de muilkorf heen.
6. Gedrag bevestigen: Laat muilkorf zien, beloon hond als hij zijn snuit in de muilkorf legt (beloon door muilkorf heen)
7. Bevestigd? Cool, nu duratie. 1 sec, 3 sec, 5 sec, 10 sec etc (beloon door muilkorf heen)
8. Als hij dat ook goed kan dan beginnen met bandje aantrekken, dan bandje vast/los/vast/los. (beloon door muilkorf heen).
9. Muilkorf om. Belonen. Andere basisoefeningen doen met muilkorf om en door muilkorf om weer belonen.
10. Wandelen met muilkorf.

Vet veel stappen denk je. Maar zoals je ziet is shapen vooral kleine stapjes nemen. De meeste honden slaan stappen over. Das prima, altijd aanpassen naar de snelheid/leervermogen van je hond!

Ves kent spelletjes met shapen al dus die had dit ook zo door en droeg de korf na 2x 5 minuten sessies. Ze heeft nooit het ding van haar neus willen trekken oid. Is er nu volledig neutraal mee ook. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-26 16:58

Wij hebben deze, topding! Kunnen ze volledig hun bek mee open doen en krijgen voldoende lucht om volledig normaal te functioneren. Alles anders waar de bek niet open kan, zou ik niet aanraden.

https://amzn.eu/d/cUxdt8F

Wat betreft aanleren, met dit soort dingen ben ik niet zo van het 'gentle parenting'. Ik doe dat ding op, ga ermee wandelen, tussendoor paar keer belonen, tada, aangeleerd. Mekkeren doen ze maar in een geitenstal en klachten kunnen naar de commissie. Je wilt mee wandelen, prima, dan niet zeiken en muilkorf aan.

Beide kunnen de muilkorf af onderweg en steken zelf weer hun neus erin. Beide kunnen het ook zelfstandig af doen msar doen dat niet.