Secret Santa- The Cat Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 00:20

Ik ga eerlijk bekennen, ik heb de hulp van ChatGPT ingeschakeld. De hints zien er erg mooi uit, maar ik snapte er zeer weinig van...
Al snel kwam ik wel op het spoor van Disney uit, en met de namen van haar katten (Vitani & Nuka) denk ik, dat mijn Secret Santa MarlonNaldo moet zijn.

Klopt dit? :D

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 03:41

Super leuk zo al die pakketten, mijne is zondag aan de beurt verwacht ik, zit nu nog in de nachtdiensten en moet zaterdag het land doorkruisen voor een high tea dat is het nadeel als je naar de andere kant van het land moet verhuizen :'). Vind het zonde om even snel het pakket uit te pakken dus nog maar even geduld hebben

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 05:13

loadihra schreef:
Super leuk zo al die pakketten, mijne is zondag aan de beurt verwacht ik, zit nu nog in de nachtdiensten en moet zaterdag het land doorkruisen voor een high tea dat is het nadeel als je naar de andere kant van het land moet verhuizen :'). Vind het zonde om even snel het pakket uit te pakken dus nog maar even geduld hebben

Ah jij ook in de nachtdienst :P Ik zit op de eerste van 2, jij hierna klaar?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 05:33

Ghostattack schreef:
Nou hierbij dan mijn verslag!

Deze prachtig ingepakte doos stond mij al vanaf vorige week aan te staren zoals jullie weten! Hij was inmiddels gebombardeerd tot slaapplek dus ik heb netjes gewacht met openmaken tot iedereen z'n pakket had :))
[ Afbeelding ]

Onder luid protest ging dan toch de schaar erin. Weg slaapplek, sorry jongens. Al maakte dat gauw plaats voor iets nieuws: SPELEN!!! Want eerlijk is eerlijk, die zakken lucht maak je mijn katten ook al blij mee :')
[ Afbeelding ]

Onder de zakken lucht zat een kaart en in de doos zaten stukjes tekst geplakt als hints! Heel leuk gedaan en volgens Toby ook zeer eetbaar :j Dus een deel van de hints werd al opgegeten voordat ik ze allemaal gelezen had. Flauw!
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Anyway, er zaten mega veel cadeautjes in! Deze Santa is above and beyond gegaan. Elk cadeautje was een belevenis om uit te pakken! Sommige zelfs nog in een extra doosje. Heel spannend.
[ Afbeelding ]

Ik begon met de kleine cadeautjes; hier zaten hele toffe speelballen in! En muisjes en veertjes. Er zitten hier al 5 katten me aan te staren wanneer ze ermee mogen spelen.

Ook zaten er lekkere snackies in want na het spelen moet je natuurlijk eten!

En voor mij heeft Santa wel iets speciaals gedaan! Als eerste een super leuk puzzelboekje! En daarna een gepersonaliseerde mok en sleutelhanger *\o/* Heel erg leuk gedaan!

En voor de katten nog: een speelkussen, een dekentje, 5 voerbakjes in kleurtjes en een soort hangmatje <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik moest er even over nadenken.. maar... Bellatrix ben jij wellicht mijn Secret Santa? :D

Ik ben idd jou Santa. :D Ik hoop dat je alles leuk vindt! Ik kwam erachter dat jij achtbanen zo leuk vond dus ik vond de sleutelhanger wel een passend cadeau. :D En die mok kwam ook wel goed dacht ik. :D En dacht je niet even dat je een spiegelreflexcamera kreeg? :))

Ik zie dat het krab/lig ding goed gebruikt wordt! Ik heb hem zelf ook en hier gebruiken ze hem ook goed.

Wat leuk om alle pakketten al te zien! Ik ga hem vanmiddag uitpakken, ik moet eerst nog een paar uurtjes werken.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 07:43

Marjo schreef:
Ik ga eerlijk bekennen, ik heb de hulp van ChatGPT ingeschakeld. De hints zien er erg mooi uit, maar ik snapte er zeer weinig van...
Al snel kwam ik wel op het spoor van Disney uit, en met de namen van haar katten (Vitani & Nuka) denk ik, dat mijn Secret Santa MarlonNaldo moet zijn.

Klopt dit? :D

Yes dat klopt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 07:44

Wat ontzettend leuk en wat een gave pakketten *\o/* .
Ik word hier zo blij van *\o/* .
Iedereen heeft zo zijn best gedaan *\o/* .

Selina moest natuurlijk als eerste :+ . Haar katten hebben een doos gekregen. Oh ja, met een toffe inhoud. Maar toch, een doos :')

Wat heeft Marjo een mooie, maar ingewikkelde :') , hint gekregen, wauw _/-\o_

Ik weet denk ik ook de Santa van Xoranlover :D .
En wat een heerlijke hulp van Elani met uitpakken.

Barbara heeft een adventkalender gekregen. Wat een creatief idee van je Santa. Dat verklaart waarom je al aan het uitpakken was :)* .

Bij Ghostattack zijn zelfs de hints eetbaar :') . Ook al zo verwend <3.

MarlonNaldo een mooi gepersonaliseerd kleed. En een lekkere warme kattengrot. Daar zullen ze van gaan genieten :j .

Ik moet vandaag nog de hele dag werken. Daarna is mijn pakket aan de beurt.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:04

Ik ga er niet mee blijven zitten maar ik ben best teleurgesteld.

Ik ben onwijs druk geweest met de hints en het zo gedaan dat er ook hints bij zitten die iedereen binnen 5 min kan oplossen. De cirkel met getallen is gewoon matchen aan het alfabet en dan een woord maken. (Hannibal) naar mijn quote hier op bokt.

Vroeger gooide we de hints int topic om samen te puzzelen. Nu word het aan Chat gpt gevraagd en dat gaat het hele idee compleet voorbij.

Maargoed.. Merry Christmas en het zal wel aan mij liggen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:18

Bellatrix schreef:
Ik ben idd jou Santa. :D Ik hoop dat je alles leuk vindt! Ik kwam erachter dat jij achtbanen zo leuk vond dus ik vond de sleutelhanger wel een passend cadeau. :D En die mok kwam ook wel goed dacht ik. :D En dacht je niet even dat je een spiegelreflexcamera kreeg? :))

Ik zie dat het krab/lig ding goed gebruikt wordt! Ik heb hem zelf ook en hier gebruiken ze hem ook goed.

Wat leuk om alle pakketten al te zien! Ik ga hem vanmiddag uitpakken, ik moet eerst nog een paar uurtjes werken.

Ik moest heel hard lachen om die spiegelreflex doos! :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Secret Santa- The Cat Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:20

Dacht ik wel. :D
Ik moest iets verzinnen om ze erin te krijgen. Ik hoop dat je ze leuk vindt. :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:24

Afbeelding
Toby is ook heel gelukkig met het kleedje en die rol! Hij heeft er 5 min tegenaan lopen trappen _O-

De bakjes ga ik vandaag gelijk gebruiken :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:26

Die rol viel hier totaal niet in de smaak. :+
Het blauwe speeltje wel, de staartjes zijn er hier bijna allemaal al af. :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:46

Hier vinden ze die rollen juist geweldig!

De sleutelhanger moet ik bekennen dat ik de achtbaan eerst niet herkende :o Maar al snel viel het kwartje heel hard _O- Heel tof bedacht!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:47

Je hebt zelf gezegd dat het één van je favo achtbanen was. :D Op die opmerking heb ik er een foto bij gezocht.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:49

Een idee…. Misschien is het leuker om de SeSa via pb te vragen of ze het is en nog even jiet in het topic? Dan moet degene die als laatste is ook nog even goed nadenken over de hint zodat het niet een lijstje namen wegstrepen wordt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:49

Oh daar kijk ik niet naar hoor, wie er al geraden is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:50

Bellatrix schreef:
Je hebt zelf gezegd dat het één van je favo achtbanen was. :D Op die opmerking heb ik er een foto bij gezocht.

Ja daarom dacht ik; ze zal vast geen random afbeelding hebben gepakt :)) Maar t was al donker gisteravond dus ik kon de kleur van de achtbaan niet goed inschatten. Met zaklamp erbij zag ik t en toen dacht ik Ahaaaa! :)*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 08:53

Ghostattack schreef:
Bellatrix schreef:

Ja daarom dacht ik; ze zal vast geen random afbeelding hebben gepakt :)) Maar t was al donker gisteravond dus ik kon de kleur van de achtbaan niet goed inschatten. Met zaklamp erbij zag ik t en toen dacht ik Ahaaaa! :)*

Nee, geen random afbeelding! _O-

Een persoonlijk cadeautje vind ik altijd wel leuk om te geven,

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 09:34

Ik wil even aanhalen dat als je de hints niet begrijpt zet ze dan hier neer zodat de rest kan helpen. Ga niet meteen AI vragen als mensen er zoveel moeite in gestoken hebben. Ik snap dat marjo het niet met kwade bedoelingen gedaan heeft maar ik snap ook dat marlonnaldo het jammer vind en teleurgesteld is. Dus zullen we afspreken eerst in het topic samen kijken en geen AI. Ik vind het zo jammer als er uiteindelijk mensen teleurgesteld zijn en niet meer willen doen volgend jaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 09:40

Ik snap de teleurstelling ook wel als je zoveel moeite in een hint hebt gestoken en het dan binnen 5 min met behulp van AI geraden wordt.

Als je er niet uitkomt, vraag de rest in het topic dan eerst om hulp. Zo blijft het voor iedereen leuk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 10:41

lieve Santa,

ik probeer mijn pakket vanmiddag open te maken... anders wordt het toch morgen... ben nu aan het werk, zo de honden uitlaten, naar de paarden, met mn moeder naar de kapper, douchen en omkleden, uit eten, even naar Groningen op en neer met de trein... dus behoorlijk druk vandaag Y;(

morgen hoef ik vanaf eind vd middag/begin vd avond niks meer te doen, dus dan meer tijd... wil het uitpakken niet afraffelen, maar er uitgebreid de tijd voor nemen Y;(

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:13

Marjo schreef:
loadihra schreef:

Ah jij ook in de nachtdienst :P Ik zit op de eerste van 2, jij hierna klaar?

Helaas wel, maar nu gelukkig een lang weekend na 4 nachten gehad te hebben.. succes nog met je laatste nacht! ;)

MarlonNaldo schreef:
Jeej dan ga ik ook.

Ik had mijn pakket vrij vlot binnen.

[ Afbeelding ]

Groot pakket met bizar veel cadeautjes

[ Afbeelding ]

Het uitpakken was met twee katten en twee dochters heel chaotisch. Maar de hints hadden voorrang natuurlijk

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De hints waren puzzels en hier kwamen twee katten boefjes in naar voren.
Onwijs leuk dat de hints vanuit hun pootjes was geschreven.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik kwam bij de tweede echt niet uit de overige stukjes.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Wauw, zelfs een kleedje met de namen van mn schatjes. Zo gaaf.
Mn jongste dochter heeft hem opgeëist haha.

[ Afbeelding ]

De kinders zijn er heel blij mee. En ik ook!!! Super pakket!!

https://youtube.com/shorts/-pGIMmq8Fzc?si=13_bcpx0fXrmDBdE
Een reactie filmpje van de katten.

loadihra.. heb jij dit mooie pakket voor mijn Nuka en Vitani samengesteld?

Ben jij mijn SS?

Ja dat klopt, hopelijk ben je er blij mee! Helaas kon ik geen leuke Disney spulletjes vinden

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:20

Jammer dat je teleurgesteld bent. Ik had misschien even moeten specificeren dat ik al een week mijn brein aan het breken was op de hints, en er nu via Chat een lampje ging branden vanwege de link met Disney. Ik had in eerste instantie niet door dat je kattennamen uit de Lion King komen. Dus nee, niet binnen 5 minuten geraden. Ja, wel Chat ingeschakeld omdat ik deze periode gewoon poepdruk ben, en nu dus in nachtdiensten zit. Had je liever gehad dat ik gewacht had tot volgende week maandag of dinsdag? Dan was je wss de enige die nog niet geraden was, en had ik de hints niet eens meer nodig gehad.

Nu ga ik nog even proberen verder te slapen, moet vanavond weer de nacht in.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:30

Ik wil toch vragen om hier nog niet naar de SeSa te raden en prijs te geven als je het bent.
O.a. ikzelf kom er nog niet aan toe om mijn pakket en hint uit te pakken en ik vind het veel leuker als het lijstje verdachten langer blijft zodat ik meer moeite moet doen. Nu lees ik iedere keer namen die het zijn. Dan is het lijstje met mogelijkheden straks erg kort.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 13:57

MarlonNaldo schreef:
Ik ga er niet mee blijven zitten maar ik ben best teleurgesteld.

Ik ben onwijs druk geweest met de hints en het zo gedaan dat er ook hints bij zitten die iedereen binnen 5 min kan oplossen. De cirkel met getallen is gewoon matchen aan het alfabet en dan een woord maken. (Hannibal) naar mijn quote hier op bokt.

Ik snap je teleurstelling, want de hints zien er echt prachtig uit.
Maar ik wil toch ook even een lans breken voor Marjo. Want de teksten zijn behoorlijk cryptisch en ik zie niets wat naar jou wijst.

De cirkel had ik opgelost. Als ik in het topic zoek op Hannibal, Alpen of olifant(en) vind ik niks. Want de Bokt zoekfunctie werkt niet op de onderschriften.
Google geeft met Hannibal Bokt 3 topics, uit 2002, 2004 en 2005. Toen was jij nog niet geregistreerd.

Ik Bok op mijn telefoon. Van jouw onderschrift zie ik alleen dit:
Afbeelding
Ik heb geen idee hoe ik dat aan Hannibal moet verbinden.

Dus nogmaals, ik snap heel goed je teleurstelling. Maar je hint was wel echt heel heel heel erg moeilijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 15:13

Ok, pakket uit gepakt!! *\o/*

Doos open. Wat een boel cadeautjes! :oo
Afbeelding

De kaart.
Afbeelding

Afbeelding

Alles uitgestald.
Afbeelding

Die beesten zijn zo gruwelijk verwend, niet normaal meer. :=
Ook aan mij is gedacht met de waxinelichthouder, choco letter en speculaaspop en sokken.
Alle cadeautjes zijn precies goed, ze hebben voorlopig genoeg speeltjes. _O-

Ik kreeg een woordzoeker als hint maar volgens mij is er ergens een letter teveel want ik kom uit op:

'Beter een goede buur dan een verre bokker' De dik gedrukte 'e' zat er eigenlijk niet bij maar ik neem aan dat die erbij hoorde.

De 2 bokkers die bij mij redelijk in de buurt wonen (waarvan ik het weet dan) is Marjo en Maureen. Maar met deze zin kunnen beide het zijn. := Maar met de woorden die gebruikt zijn kan ik hopelijk zeggen dat het Maureen is die mijn SS is? :D