December ergernis…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 17:01

c_alsemgeest schreef:
Tancreda4 schreef:
Ergernis dat het ook altijd opeens zo snel gaat. Met de gedachten nog even kadootjes kopen en een keertje kaartjes schrijven, is het altijd plots al kerst :=

Jaaaa

En dan duurt januari straks weer 5 maanden :+
Ben zo blij als de dagen langer worden...

Ja precies.
En dan als januari eindelijk voorbij is komt een korte maand

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 17:10

Evercreek schreef:
Van mij mag het vuurwerk ook afgeschaft worden. Ze roepen ieder jaar dat het de laatste keer is maar er valt gewoon niet op te handhaven. Het is nog te makkelijk uit het buitenland te halen :N

Precies dit dus.

De nieuwjaarsnacht (als het al nieuwjaar is, waar ik stiekum een ? bij zet) is echt niet leuk.
Herri, stank, vervuiling en vernieling.
Hoeveel dieren er weer gewond zullen raken of omkomen.

Ik heb hier de radio aan en alles potdicht en vol in het licht.

Om 23.45 uur rijd ik naar de wei om er minimaal een uur te zijn ter bewaking. (Je weet nooit)
Dan naar huis en hopen dat je er gewoon kunt komen met die rotzooi op de straat.

Gehandhaafd wordt er in het dorp niet, die boa's en politie zijn in de stad even verderop te druk.

En volgend jaar....
Ze halen het gewoon in België en Duitsland of bestellen het online
(Niet uit te denken gewoon als postpakketje)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:28

Brainless schreef:
Evercreek schreef:
Van mij mag het vuurwerk ook afgeschaft worden. Ze roepen ieder jaar dat het de laatste keer is maar er valt gewoon niet op te handhaven. Het is nog te makkelijk uit het buitenland te halen :N

Het is ook afgeschaft per 2026, dit is het laatste oud en nieuw dat particulieren vuurwerk mogen afsteken.

Hopelijk daardoor niet een nog grotere ellende dit jaar 'omdat het nu nog kan'

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:33

Afgelopen ruime twee weken. Helemaal vuurwerkloos <3 veel kersterige dingen gezien zonder dat het over de top moet. Een meter in nederland en de vuurwerk sjit is er weer. Vanmiddag drie van die kleuters van hooguit 12/14 die met een zak voor knal en krijs zooi aan het rondlopen waren. _-:( _-:( _-:( _-:( -:(- Ik had ze het liefst in hun uitsteeksel aan de onder voorkant een strijker willen indrukken en laten afgaan, -:(-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 15:20

Hopelijk durft Duitsland nu ook door te gaan zetten.
Dan word het hier ook net wat minder goed aan te komen.
En hopelijk zakt de ergernis "vuurwerk" dan weg
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 16:36

c_alsemgeest schreef:
En dan duurt januari straks weer 5 maanden :+

Om januari een beetje te breken en wat op te fleuren zou je de kerstcadeaus eigenlijk met Driekoningen moeten doen, zoals in Spanje. Wat ook veel logischer is want het waren die drie koningen die met geschenken kwamen voor de pasgeboren Verlosser. En dan met Kerstmis zelf gewoon gezellig vieren dat de kortste dag geweest is en we weer heel langzaam de goede kant op gaan daarmee.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:50

Ik vind december 1 grote ergernis.

De donkere maand kreeg ik al steeds meer moeite mee.
Mijn familie maakte het altijd vreselijk gestresst met cadeautjes uitzoeken, verzinnen, kopen, inpakken (en het mocht niet 1 kado zijn, 'want dat was niet gezellig'.
Hoop gedoe met kerstboom, opgefluft in een jurk en hakken, ongemakkelijke momenten met familie tijdens de kerst zelf, waar ik me elke keer weer afvroeg voor wie ik dit doe, niet voor mezelf, dat is zeker :')

Tot ik 3 jaar geleden een camper kocht en besloot de maanden december en januari te ontvluchten. Hoopvol en vol goede moed eropuit!

Ja, tot na 3 weken, op 1e kerstdag notabene, mijn lieve kleine hondje doodgebeten is door een andere hond ;(
Sindsdien vind ik december de meest verschrikkelijke maand ooit.

Gelukkig is ie bijna voorbij...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:58

Ach jeetje. Ja zoveel mensen vinden dit een verschrikkelijke periode. Mijn moeder vindt het ook vreselijk. Helemaal gestresst maar eigenlijk om niks. Want ze hoeft niks meer. Ik vind kerst op zich prima al heb ik er niet veel mee en heb ik gelukkig ook geen verplichtingen. Geen familie op mijn moeder en dochter na. Zijn heerlijk rustige dagen waarin ik niks hoef. Oud en nieuw vind ik wel horror maar vooral door het vuurwerk. En daardoor ook mijn slaaptekort.

Hutcherson

Re: December ergernis…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 17:32

Vraag me oprecht af waarom veel mensen zo'n hekel hebben aan kerst. Komt dat door families die verwachtingen hebben en dingen verplichten waar je gestresst van raakt dat je het niet meer leuk vindt? Waarom ga je dan nog?
Waarom spreken mensen niet iets simpels af met mensen waarbij ze kunnen ontspannen. Niet op chique maar lekker in foute kersttrui oid?

Waarom doen mensen dingen die ze niet leuk vinden?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 17:54

Hutcherson schreef:
Vraag me oprecht af waarom veel mensen zo'n hekel hebben aan kerst. Komt dat door families die verwachtingen hebben en dingen verplichten waar je gestresst van raakt dat je het niet meer leuk vindt? Waarom ga je dan nog?
Waarom spreken mensen niet iets simpels af met mensen waarbij ze kunnen ontspannen. Niet op chique maar lekker in foute kersttrui oid?

Ik ga vanavond met tegenzin naar m’n schoonvader. Het voelt dan banketstaaf als ik wél naar mijn ouders en schoonmoeder zou gaan. Maar niet naar hem.

Maar eigenlijk zou ik ook niet meer dingen tegen m’n zin doen. Vooral omdat ik 0,0 klik met die man heb. M’n vriend wil ook niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 17:55

Ik doe het voor een ander.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 18:06

Hutcherson schreef:

1. Het is druk in het bos
2. Het is druk in de winkels
3. Alles is dicht
4. Mensen willen dingen van je (nee zeggen is niet mijn talent)
5. Alle reclames over zogenaamde perfecte gezinnen en gezellige etentjes zijn soms confronterend
6. Ik mis bepaalde tradities die ik met mijn ex vriend had (4 jaar lang)
7. Het is een hele donkere tijd, de dagen zijn heel kort
8. Vuurwerk
9. Ik eet ongezonder (etentjes etc)
10. Ik ben uit mijn normale structuur ivm verplichte vakantie en vrije dagen.

En ik heb niet eens echt een hekel aan kerst.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 24-12-25 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 18:07

Hutcherson schreef:

Goede vraag. Veel mensen zijn echte pleasers.
Maar ook zonder verplichtingen kunnen dit moeilijke dagen zijn. Vooral voor mensen die zich eenzaam voelen.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 19:02

Klaar zijn om 14:00 met werk maar de rest op moeten nemen als verlof terwijl er geen drol te doen is en iedereen weg is :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 19:06

Het wegvallen van structuur, terwijl het ook nog buiten donker is. Dus dat ik niet ‘even’ ga lopen als ik me verveel.
Daarnaast haat ik vuurwerk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 19:28

Niet echt een ergernis maar wel jammer: dat het zo warm is. Ik ben echt blij dat het eindelijk rond het vriespunt is. En ook de noordoostenwind neem ik voor lief. Lekker, winter <3

Hekel aan kerst: neuhh, dat niet. Kerst is al heel lang een vreetfeest (breken van de voorafgaande vastentijd enzo) en voor sommige mensen heeft het ook nog te maken met de geboorte van de Verlosser. Ik heb meer met advent, en dan in de zin van licht in huis halen in de duistere tijd van de zonnewende, ketterse heiden dat ik ben. Kerstmis is een handige datum om het einde daarvan te markeren. Ik heb natuurlijk trifle gemaakt vanmiddag, en verder lekker te eten en lekker vrije dagen enzo. Kerst is wel prima. Geen hekel aan maar ook -wat mij betreft- geen enorm feest. Voor veel mensen is het dat wel, en door het verschil zou men zomaar kunnen denken dat je Kerstmis stom vindt ofzo.

Een aantal buurvrouwen hebben bij iedereen in het gebouw een kerstkaartje in de bus gedaan. Erg lief. Gisteravond vonden we een aantal verkreukelde kerstkaarten in de hal en voor de deuren van de dames die hun huisnummer op de kaart hadden gezet, allemaal gericht aan mijn benedenbuurman. Zo sneu voor mijn buufjes. We kennen die jongen niet (woont er nog maar net en is er maar heel af en toe), maar het vermoeden bestaat dat die dus echt niks met Kerstmis heeft.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 19:48

Hier ook geen hekel aan kerst maar ik geef er wel mijn eigen invulling aan en laat me niet leven door anderen omdat “ het hoort”…..

Vroeger toen ik nog geen gezin had werkte ik altijd beide kerstdagen en nieuwjaarsdag, mijn collega’s waren altijd blij met mee en nu gaan we al een aantal jaar op vakantie en is onze traditie om met kerst met onze kont in een subtropische zwemparadijs te liggen en frikandellen te eten….

Dus geen opgedirkte etentjes waar standaard veel te veel is….

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 20:22

Ergernissen aan december:
1. Mensen
2. Vuurwerk
3. Mensen met vuurwerk

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 22:32

Dat mijn partner een beroep heeft waarbij hij moet werken met de kerstdagen… ook met oud en nieuw en ook de avonden en nachten er niet is -O- het is toch minder leuk als het gezin niet compleet is…

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 08:51

MizzMontana schreef:
Dat mijn partner een beroep heeft waarbij hij moet werken met de kerstdagen… ook met oud en nieuw en ook de avonden en nachten er niet is -O- het is toch minder leuk als het gezin niet compleet is…

Ach, dat is vervelend! Is het ieder jaar zo, of hangt het af van het rooster?
Ik heb geluk, want mijn man is vanochtend uit zijn nachtdienst gekomen en is de komende dagen vrij. En met oud en nieuw werkt hij tot 21:00 dus kunnen we het nog net samen vieren. Maar dit hangt af zijn rooster, we hebben niet ieder jaar geluk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 09:18

Zonnehoed bij mijn man is het zo als je het ene jaar werkt met de feestdagen dat je dan het volgende jaar vrij bent. Dus volgend jaar zijn we weer allemaal samen met de feestdagen. Wat fijn dat het dit keer voor jou man goed uitkomt met het rooster. Het is toch altijd gezelliger als ze er we bij zijn :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 10:53

Vuurwerk 1000% vuurwerk of nee dat zeg ik verkeerd die achterlijke bommen. En dan mensen die beginnen te zeiken dat ik thuis blijf bij mijn katten. Want het zijn maar katten ze overleven het wel. Echt rot gewoon op. Laat me mijn ding doen. Ik he een vuurwerk ongeluk gehad en sindsdien vind ik het niks. Mooi siervuurwerk van een afstand kan ik waarderen en vind het zelfs leuk om foto’s te maken maar kom niet in mijn buurt met afsteken.

En mensen overal en vooral in de supermerkt en dan voor het respectloze. Ik had vorige week een zakje sla vast. Was de laatste komt zo’n idioot en die trekt het uit mijn hand wand zij ging eten met familie en had sla nodig. Echt ik had dat mens bijna een oplawaai verkocht. Ik heb het terug gepakt en gezegd dat ik ook sla wilde eten en ben weg gelopen. Echt dan ben ik er weer klaar mee hoor…

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 10:55

Zakje uit je handen trekken?? Jee wat triest.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 10:56

Wat voor een halve wilde ben je dan als je sla uit iemand zijn handen trekt? _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 11:03

Mijn ergernissen zijn de kou van nu. Niet omdat ik het zo koud vind maar omdat dat uitgerekend nu over de feestdagen moet (dan heb ik het al heel druk en dan komen de verzorgsterslogischerwijs niet) zijn want mijn waterleiding in de schuur trekt dit niet en heb ik moeten afsluiten, dus de komende dagen met emmers water slepen naar de paarden. Normaal ook nog niet zo erg maar door mijn ziekte nu een hele zware extra belasting.

En wat ik ook naar vind,niet om mensen hier tegen een zeer been te schoppen, maar dat zijn mensen die klagen over verplicht samen moeten zijn met familie tijdens de feestdagen. Persoonlijk heb ik hele warme herinneringen aan samen zijn met kerst en ik wou dat ik nog met mn hele familie samen kon zijn, maar helaas zijn mijn opa en oma en moeder al weggevallen.