Secret Santa- The Cat Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:47

Sorry voor de dubbelpost maar mijn bericht van gisteren kan ik niet meer aanpassen. Ik wilde nog even de vragen van de week beantwoorden en natuurlijk wat foto's van mijn snoetjes delen.

Voor degene die denken goh wat knijpt Morris met zijn oogje. Hij is met 3 weken op straat gevonden met een "gat" in zijn oog. vermoedelijk van een nageltje of een doorn. Het asiel heeft natuurlijk direct medicatie gegeven en tot vandaag aan toe zijn we aan het zalven. het gat is dicht, hij heeft nu nog littekenvorming op zijn oogbol maar ook dat lijkt de goede kant op te gaan.

Ligt jou kat of liggen jou katten graag op schoot?
Morris en Cosmo wel. de andere vier zijn vooral contactliggers. we hebben een grote U-bank en 's avonds liggen ze alle 6 op die bank maar twee dus op schoot.

Wat is de favoriete smaak van jouw katten?
Alles qua smaak is goed bij ons! Wellicht wel goed om te weten dat onze katjes graanvrije brok eten (Applaws)

Wat is de favoriete slaapplaats van je kat(ten)? (Foto’s zijn nog leuker)
We hebben een krabton staan en daarnaast ook nog een grote krabpaal met een holletje. daarnaast meerdere mandjes en ligplekken. Elke kat heeft min of meer zijn/haar eigen plekje. Sienna ligt eigenlijk altijd in het mandje bovenop de krabton:

Afbeelding

Nova in het mandje in de krabpaal voor het raam.

Afbeelding

Bowie in het mandje dat we op de bank hebben staan of in de krabton.

Afbeelding

Morris ligt overal als het maar tegen of op iemand van het gezin is en anders ook in de ton.

Afbeelding

Kimi ligt meestal ergens waar hij de ruimte heeft om lekker te rekken en strekken (meestal op de bank).

Afbeelding

Cosmo ligt overal waar hij dicht bij mij of mijn oudste dochter is of ook lekker verdekt in een holletje van de ton(maar meestal op de stoel aan tafel naast waar wij zitten of dus op schoot op de bank)

Afbeelding

Bowie en Cosmo houden van buikkriebels. zo heerlijk vind ik dat <3

Afbeelding

en hier de 6 gezellig samen aan hun dagelijkse portie natvoer.

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:29

Hier zijn het geen enorme schoot katten, maar heel soms komt Mochi wel eens pitten. Toby zou het wel willen, maar die is te groot/lomp _O-

En eens in de zoveel tijd forceert Poes zich bij mij op schoot of in mn nek.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 13:40

Wat is de favoriete slaapplaats van je kat(ten)? (Foto’s zijn nog leuker)

Inmiddels ook weer op bed! Maar ze slapen overal.... Mandjes van de kattenkrabpaal, op de bank, in een kartonnen doos, in het knuffelmandje (tipi). Op bed, op stoelen....

Marjo

Re: Secret Santa- The Cat Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:48

Afbeelding

Loki ligt wel dagelijks op schoot, maar Sil niet altijd. Vaak ook maar kort en echt om aandacht te krijgen <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:28

Bellatrix schreef:

Ze liggen beiden graag op schoot <3
Ravi is er meestal als eerste. Taran heeft (veel) meer energie, dus die speelt vaak nog even door en komt er dan gezellig bij.
Afbeelding

Nog een paar foto's van lekkere ligplekjes.
Ravi is gek op mandjes. Momenteel is deze favoriet.
Afbeelding

En er gaat niets boven samen in een mandje!
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:37

Ze liggen helaas niet op schoot. Naast me is het meest wat ik krijg van ze

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 21:17

Hier ligt Kito graag op schoot, Lanah en Nishi ook maar meestal onder een deken. Elani ligt eraan die vaak wel tegen je aan of onder een deken maar niet altijd op schoot alleen als ze zin heeft.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 19:34

Pili en Ronja samen op schoot:
Afbeelding
Afbeelding

Snoot en Rick samen op schoot:
Afbeelding

Rick Ronja en Snoot op bed!
Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:29

Oohhh wat is dit super leuk!!! Ik en Boes zouden erg graag meedoen, alleen ik kan bijna niks bedenken wat hij leuk zou vinden (lekker goedkoop, dat wel). Hij kan alleen vloeibaar gemaakte mousse van de Lidl eten en speelt eigenlijk nergens mee :+ Hij wordt erg blij van fleeceplaids voor op de bank, maar daar kom ik al in om :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 07:29

Gewoon meedoen!!
Volgens mij kan je je nog tot en met zondag opgeven.

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 07:38

Ik twijfel nog even om mee te doen, super leuk iets alleen ik ben niet creatief te noemen en de poezen zijn wispelturig :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 07:39

Ik ben ook niet zo creatief hoor. := Een hint verzinnen vind ik ook lastig maar het is echt super leuk om een pakket samen te stellen voor iemand en om een pakket te krijgen. :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 08:23

Yes opgeven tot en met morgen!

Ik heb nog een vraag wat voor “domme, grappige, gekke” dingen halen jou katten uit?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:47

Die van mij spelen met mijn (ongebruikte) tampons. :D
En Farrah wil zich nog langs mijn benen omhoog trekken met haar nagels. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:55

xoranlover schreef:
Yes opgeven tot en met morgen!

Ik heb nog een vraag wat voor “domme, grappige, gekke” dingen halen jou katten uit?

Heb je even? :')

Toby: keihard schreeuwen tot je hem aait. Als je dat niet goed genoeg doet, dan bijt ie je. Met hem kun je ook een heel gesprek voeren

Tilly: springt en klimt overal op. Op de airco, op de douche wand, op alle kasten. Zij deed voorheen ook balletjes apporteren, nu helaas niet echt meer

Poes: wil graag stretchies doen. Ik moet dr dan bij de borst pakken en met mn duimen de voorpoten omhoog duwen. Ze wordt dan heel lang :')

Mochi: springt tegen het behang op alsof ze dingen wil vangen

Loki: hele stoere man maar kan niet miauwen behalve heel schattig prrr prrr.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:11

Op de valreep ook nog mijn aanmelding. Zal kijken of ik de vragen in het topic kan terugvinden en beantwoorden.

Citaat schreef:
Boktnaam:
BrankaZ

Naam kat(ten):
Daisy en Dora

Ras(sen):
Europese kortharen of HKT

Leeftijd kat(ten):
3 jaar.

Toplijst voor mijn kat(ten):
Alles om mee te spelen, vooral als het veertjes heeft of pluizig is. Het Beesie van AH van jaren geleden is zwaar favoriet bij de dames. Verder alles om te krabben. Kartonnen krabplankje verslijten ze in hoog tempo.

Floplijst voor mijn kat(ten):
Natvoertjes. Daisy eet ze helemaal niet, Dora is een een gevalletje “als het aan de kat lag kocht ze…” en dan zijn er ook regelmatig smaken waar ze haar neus voor ophaalt.
Mandjes gebruiken ze ook niet. Bij of op ons liggen heeft de voorkeur.
Verder dragen ze geen halsbandjes, het zijn binnenkatten dus niet nodig. Denk ook dat ze er gek van worden omdat ze het niet gewend zijn.

Wat ik nog kwijt wil over mijn kat(ten):
Het zijn zusjes uit het zelfde nest maar verschillen qua bouw en karakter als dag en nacht.

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:35

En de vragen over mijn katten:

Wat is de favoriete slaapplaats van je kat(ten)?
Dat wisselt, maar het moet vooral lekker warm zijn.
In de zomer zie je Daisy overal waar de zon komt liggen. Regelmatig languit op haar rug in de vensterbank. In de herfst en winter liggen ze daarom ook vaak op of bij ons in bed.
Dora ligt ook in de keuken achter de tafel op de radiator, klem tussen tafel en vensterbanken.

Wat is de favoriete smaak van jou kat/poes?
Igenlijk weinig. Alles wat nieuw is moeten de dames aan wennen. Kattenmelk is een soort snack geworden. Qua snoepjes van die krokante kussentjes. Liggen in een laatje van de salontafel, als we dan zonder nadenken opentrekken zitten er ineens 2 katten onder tafel heel verwachtingsvol te kijken…

Als het minder warm weer is wel. En niet alleen op schoot, gewoon bovenop ons. Mijn vriend ligt ‘s avonds graag op de bank en heeft dan vaak een kat op zijn buik liggen, regelmatig ook beide katten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:40

Jaaaa Branka *\o/*
Zo leuk. Meer zielen meer vreugde :))

loadihra schreef:
Ik twijfel nog even om mee te doen, super leuk iets alleen ik ben niet creatief te noemen en de poezen zijn wispelturig :+

Wispelturig is toch een synoniem van kat? O:) :+
Doe mee joh. Het is super leuk een pakketje voor iemands katten te maken.
En die hint komt wel.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:44

wat voor “domme, grappige, gekke” dingen halen jou katten uit?

Rick:
Op de krabton zitten en dan is de bedoeling dat de mensen heen en weer schudden met die ton. Dan gaat hij liggen met gestrekte pootjes en draait dan vanzelf door het heen en weer schudden een rondje.
Ook graag hard kloppen en ruw aaien. Ohja en met de borstel ook niet te zachtjes! Kwijlen bij het spinnen.

Ronja:
Hard met de borstel, dan wil ze er ook in kauwen soms. Regelmatig de zoomies met een raar mauwtje erbij. Vliegen (vlinders motten musjes) vangen en naar binnen brengen voor haar kinderen (of de mensen).

Snoot:
Oneindig borstvoeding aan haar kind geven.... Pili is nu 5 maanden en drinkt/tut nog elke nacht.
Muisjes apporteren, kast op en af springend.

Pili:
Grote jongen zijn die nog bij mama Snoot wil tutten. Verder is Pili gewoon heel vrolijk en gezellig, heeft nog geen heel eigenaardige gewoontes. Grommen als hij een ontdooid kuiken krijgt, kuiken afpakken van zn moeder..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:14

xoranlover schreef:

Die van mij zijn nog domme, grappige, gekke dingen aan het ontdekken >;)

Taran:
*Vindt het een goed idee om zijn speelgoed ergens in te laten vallen en er dan naar te gaan graven. Sta ik te koken ligt er ineens een "rat" of een spiraaltje in de bak met tomaten. (Ja, ze mogen op het aanrecht, die strijd heb ik jaaaaaren geleden al opgegeven).
*Spiraaltjes onder de deur door prutsen is ook een hit. Kom ik terug van werk, liggen er 5 van die dingen in de bijkeuken.
* Hij probeert vanaf het kookeiland in de koffiecorner te springen. Hint: dat past niet.
*Ochtendknuffeltje: in de babyhouding opgetild worden en geknuffeld worden.
*Potentieel gevaarlijk: hij probeert in de laden en kasten van de keuken te kruipen als ik die open doe.

Ravi heeft een wat minder euh "ondernemend" karakter. Zijn lijst is wat korter.
* Door de planten in de vensterbank banjeren >;)
*Proberen aan de achterzijde van een kast omhoog te klimmen. Gelukkig past hij er nu niet meer tussen.
*Bijten op de snoeren van apparatuur. Dus inmiddels zit alles waar ze bij kunnen weer in de flexibele kabelgoot.
*Slim: hij gaat in een hoekje van het kookeiland liggen als ik bezig ben. Vindt hij gezellig en hij ligt daar niet in de weg.
*Hij is geobsedeerd door eten. Ik kan geen kommetje of bord laten staan. Dan komt hij even proeven.

Samen hebben ze alle gordijnen inmiddels geruïneerd. Gelukkig zijn die of goedkoop of al 20+ jaar oud.
Maar daarom mogen ze nog niet in de slaapkamer. Daar hangen al de definitieve en dure gordijnen.

En ik ben ze nu aan het trainen op de hondenfluit. Als ze dadelijk naar buiten mogen dat ze weten fluit= wat lekkers. Bij mijn vorige boskat werkte de voortreffelijk. Even fluiten en hij kwam aanrennen. Ik hoop de belhamels dit ook te leren.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:15

xoranlover schreef:

Ze halen heel wat uit maar de topper is het jatten van het dekseltje van het putje van de douche :+
Geen idee waarom maar dat is een soort obsessie....
Als we niet douchen dan ligt er tegenwoordig een betonklinkers van een kilo of 4 op want anders kunnen we het dekseltje het hele huis door zoeken. Maar die klinker moet precies goed liggen want anders krijgen ze die ook van zijn plek en gaan alsnog aan de haal met het putdekseltje....

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 11:39

Wat voor domme dingen Muis doet... Muis is een beetje lomp. Ze valt snel van stoelen af. :+ ze geniet dan zo van het aaien dat ze omrolt en dus valt :+

Muis kan in het weiland komen bij ons achter. De poort is er nu uit omdat deze geschilderd wordt. Maar Muis moet perse moeilijk doen en dus door het gaas heen. Dat past nét :+

En nog eentje, Muis drinkt vaak uit de gieter. Of ja... Het is de bedoeling dat de gieter overstroomt en dan drinkt ze dus dat water vanaf de grond. :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 14:44

Voor deelnemers die worstelen met het maken van een hint. Hierbij mijn plan van aanpak.

1) Ik begin altijd achteraan. Namelijk: wat moet de oplossing zijn?
Dit kan je Boktnaam zijn, de naam/namen van je kat(ten), je woonplaats, iets herkenbaars uit je onderschrift. Alles kan.
De oplossing kan ook indirect zijn.
Spoiler:
Bokker Roulette gebruikt wel eens Las Vegas als oplossing.

2) De lastigste stap. Bepaal de vorm en werk die uit. Wat de uitkomst moet zijn kan hierbij helpen. Voor je woonplaats (GPS) coördinaten of via What Three Words. Of je gebruikt cijferpuzzels*.
Je kan een letterpuzzel* gebruiken waarbij letters uit de oplossing achter elkaar gezet moeten worden.
En je kan via puzzel websites bijvoorbeeld een woordzoeker laten maken.
Of je maakt een rebus. Kan je zelf niet zo goed tekenen, met Google afbeeldingen kom je een heel eind. Of tegenwoordig via AI.
Of je gebruikt afbeeldingen die (cryptisch) een verwijzing geven.
Geocache heeft een heel assortiment aan geheimtaal alfabetten.

* Je kan zelf iets maken of gebruik maken van puzzels uit de krant of een boekje.

3) Vraag een aantal mensen in je omgeving om de puzzel op te lossen. Zo kan je foutjes eruit halen. Vraag ze ook hoe moeilijk ze het vonden. Je wil wel dat je lootje je kan vinden.

4) Bereid alvast wat aanwijzingen voor die helpen bij het oplossen. Zeker als bij 3 is gebleken dat men de puzzel pittig vindt.

5) Maak een mooie versie. Doe de hint in de doos voordat je deze dicht plakt!
Overweeg de aanwijzingen voor het oplossen van je hint ook al toe te voegen in een aparte envelop.

KLAAR!

Oh nee.
6) Wacht op hete kolen tot je lootje je geraden heeft. Open ieder kwartier het topic.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:44

Ik heb weleens als hint gehad dat de Bokker uit de streek kwam, waar het speciaal biertje vandaan kwam.
Kan je ook met katten voer doen.

Wat ik zelf meestal doe ga ik niet prijs geven in dit topic. Grote kans dat ik daar namelijk weer mijn hint op baseer :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 16:06

Zertab schreef:
Ik heb weleens als hint gehad dat de Bokker uit de streek kwam, waar het speciaal biertje vandaan kwam.
Kan je ook met katten voer doen.

Wat ik zelf meestal doe ga ik niet prijs geven in dit topic. Grote kans dat ik daar namelijk weer mijn hint op baseer :')

Een korenwolf van iemand die uit Limburg komt :+ .