Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 20:09

Ik heb wel eens als vrijwilliger met zo’n bomenplantdag meegedaan. Heb me ook eens opgegeven om mee te helpen bij de paddentrek. Een dagje afval ruimen na de overstromingen in Limburg.. Dat soort werk vind ik leuk en nuttig.
Het lijkt me ook geweldig om eens een hoop legkippen te redden bijvoorbeeld.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 20:46

Hmm ik denk dan toch vrijwilliger bij een dierenasiel.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 20:51

Weekvraag: ik ben al vrijwilliger Bixie jury, en bij de sportvereniging van mijn zoon verzorg ik de content/ insta..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 22:16

Ik overweeg om met Ax vrijwilligerswerk te gaan doen, bijvoorbeeld langs gaan bij zorginstellingen. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Hij is heel lief en voorzichtig maar kan wel wat lomp en hyperfocused zijn als er bijvoorbeeld iets van een speeltje gebruikt wordt.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 23:40

Ik hou van spelletjes! Ik heb er al een aantal. Ik wil graag nog spelletjes als: patchwork, kluster, ticket to the ride.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 00:09

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 39
Waaraan zou jij als vrijwilliger een steentje bij willen dragen?

Ik wil graag vrijwilligerswerk in een ziekenhuis ( op de kraamafdeling bijvoorbeeld) of bejaardenhuis doen.
Iets wat aansluit bij de cursus die ik doe. Om daar mijn kennis te gebruiken. Of gewoon spelletjes te doen met oudere mensen, wandelen, een praatje maken met iemand die eenzaam is.

Verder lijkt het me leuk om bijvoorbeeld als gids mensen rond te leiden.

Ook zit er weleens aan te denken om vrijwilligerswerk in Afrika te gaan doen.

Of in een dierentuin, de sfeer lijkt me gezellig.

Er zijn zoveel mogelijkheden.

Ik zie ook best leuke dingen voorbij komen.

Maar goed, eerst de structuur in m'n leven verbeteren.
Laatst bijgewerkt door Vlinder84 op 25-09-25 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 00:10

8nnemiek schreef:
Ik heb wel eens als vrijwilliger met zo’n bomenplantdag meegedaan. Heb me ook eens opgegeven om mee te helpen bij de paddentrek. Een dagje afval ruimen na de overstromingen in Limburg.. Dat soort werk vind ik leuk en nuttig.
Het lijkt me ook geweldig om eens een hoop legkippen te redden bijvoorbeeld.

Dit lijkt me ook leuk.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 04:59

Als je één ding mee mocht nemen naar een onbewoond eiland, wat zou dat dan zijn? Smartphone is uitgesloten.

Een goed boek over overleven :j

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 08:01

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 39

Ik heb stage gelopen op een manege voor gehandicapte mensen, en als ik ooit in de gelegenheid kom dat ik minder kan/ga werken, zou ik dat graag weer oppakken!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 08:40

Vrijwilligerswerk... in een verzorgingshuis, ziekenhuis, asiel, zoiets. Iets waar ik zelf energie uithaal.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 08:49

Hier wat minder actief wegens werk, sorry!

Inhaalpost dus:
Ben jij een ochtend- of een avondmens?
Ochtendstond heeft goud in de mond, 's avonds is de batterij plat

Wat is jouw lievelingsgeur? Geen parfum, maar denk aan: lavendel, fruit, amber etc.
De geur van happy memories: de zee, mijn ouderlijk huis (the smell of home), BBQ (jam jam! ) aardbeiengeur hier in de streek als de velden vol rijp fruit staan (net of je fietst door een confituurpot)..., en gek genoeg de lichaamsgeur van mijn man.

Wat zou je graag nog willen leren of welke hobby/sport zou je weer op willen pakken?
Leren: naaien. Naaimachine van oma staat hier werkloos te wezen en een knoop aannaaien zonder nadenken is gewoon handig.

Als je één ding mee mocht nemen naar een onbewoond eiland, wat zou dat dan zijn? Smartphone is uitgesloten.
Mijn man. Gedeelde zorgen zijn halve zorgen toch?

Nuttige acties zoals helpen bij onze bioboer of clean up acties. Iets actief in ieder geval.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:19

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 39

Leuke weekvraag :-)

Ik ben natuurlijk jarenlang hier op Bokt vrijwilliger geweest als voornamelijk moderator :+ . Ik ben ook ruim 10 jaar lang vrijwilliger geweest bij Paardrijden voor Gehandicapten. Eens per week liep ik dan een les mee en ik ging ook mee met kamp eens per jaar. Echt onwijs leuk om te doen.

In mijn studententijd heb ik op de vereniging nog in de activiteitencommissie gezeten, een keer in de week gekookt, de kennismakingscommissie etc.etc..

Een blauwe maandag ben ik nog vrijwilliger geweest bij Greenpeace om voorlichting te geven op scholen over het werk van Greenpeace. Dat heb ik maar een jaartje volgehouden. Er waren niet zoveel aanvragen. Op toeristenmarkten enzo was het vooral koud worden achter je tafeltje en de vergadering van het lokale team was met name bijpraten over hoe het met iedereen privé ging ipv dat er echt zinnige zaken besproken werden.

Ik heb ook nog wat losse vrijwilligers dingen gedaan die niet zo veel tijd kosten. Post bemensen bij Endurance bijvoorbeeld. Bij een gratis popfestival het parkeren in goede banen leiden. Dat soort dingetjes.

Als ik ooit weer tijd heb voor vrijwilligerswerk dan lijkt het me leuk om bijvoorbeeld bij het lokale asiel te helpen met schoonmaken van hokken/wandelen met honden/katten aandacht geven. Niet iets coordinerends, bij veel vrijwilligersorganisaties zie je dat het in praktijk al snel neerkomt op 2 of 3 personen die eigenlijk alles doen en er ook geen opvolging is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:58

O ja, dat doen ik ook nog als vrijwilliger, moderator op Bokt, hoe kan ik dat vergeten. _O-
Wat ik ook nog doe als "vrijwilligerswerk" is actief lid bij de vakbond. Ben onder andere kaderlid en ben ook actief bij activiteiten buiten het kaderlid zijn.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:50

Citaat:
Weekvraag week 39

Ik zou heel graag iets voor ouderen betekenen; in een tehuis helpen met de dagelijkse beslommeringen of als fietsmaatje lijkt me ook mooi.
Maar ook bij de dierenambulance zou ik mezelf wel nuttig willen maken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 13:29

Ik heb vrijwilligerswerk gefascineerd bij de rijvereniging.
Maar ik zou ook graag mensen willen helpen met het leren van onze taal en gebruiken of eenzame mensen wat aandacht en hulp geven.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:32

Ik heb een zwak voor ouderen, tijdens mijn studies werkte in elke vakantie in de thuiszorg als huishoudelijke hulp. Voor vrijwilligerswerk zou ik het dus in die hoek zoeken. Wandelmaatje, fietsmaatje zoiets dus.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:01

Ik denk dat ik wel vrijwilligerswerk voor een boswachter zou willen doen (weet helemaal niet of dat kan?) of bij een boekhandel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:42

Ik help als duiker mee bij de stichting Signi. Signi zoekhonden zoekt naar vermiste personen. En als die onder water liggen, dan maken ze gebruik van vrijwillige duikers. Helaas ligt dat nu al een tijd stil wegens gezeik met een boete omdat het officieel niet mag. Maar de concepten van de nieuwe regels liggen er inmiddels, omdat ook de politiek vindt dat burgers zouden moeten mogen helpen bij zoiets.

Ik heb inderdaad dus 1 keer een vermist persoon, alias een waterlijk gevonden. Dan gaat de hele poppenkast lopen. De vinder is eerst de potentiele verdachte (ja echt, haha). Dus dan leg je een verklaring af. Ik had in dit geval omdat het redelijk zicht was en ik mijn camera van een recreatieve sportduik in de auto had liggen ook foto's gemaakt. Heb de foto's netjes gedeeld. Vervolgens komt het A-team de auto en het lijk bergen. Wij mogen dat zelf niet doen en het ook niet aanraken, want dan verstoor je mogelijk de plaats van een misdrijf. In dit geval was het een triest eenzijdig ongeval waar pas na 4 maanden het slachtoffer gevonden werd.
Uiteraard komt dan de krant e.d. er ook bij en dan wordt bekend gemaakt om wie het gaat. Het was de persoon waar wij naar zochten. Dus de familie heel erg blij, en daar doe je het voor.
Ik kon als ik dat wilde nog slachtofferhulp krijgen, maar had het gelukkig niet nodig.

Maar Signi vond op deze manier dus toch een 6-10 langdurig vermiste personen per jaar terug. Het is dus te hopen dat ook het werk met duikers binnenkort weer verder kan gaan.

Verder geef ik wel eens duikles op de duikvereniging, maar het is wel altijd opletten dat er geen gebruik of misbruik van je gemaakt wordt. De reden is namelijk dat ik alle instructeursbrevetten zelf betaald heb, en de club er geen cent aan bijgedragen heeft. Toch verwachten ze soms dat ik te veel klaar sta. Maar een bedankje kan er niet eens van af.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 19:37

Jammer is dat Germie snap dat je soms teleurgesteld kan zijn.
Maar ik vind het wel heel knap dat je alle brevetten gehaald hebt!
Hoop ook dat er binnenkort weer goed nieuws komt voor Signi.

Krtek boswachter is inderdaad ook een goede
Geen idee hoe dat precies zit.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:19

Zijn jullie een beetje van de dekentjes/kussentjes/warme sokken/etc of juist niet? Lijkt me ook wel heel handig om te weten voor de invulling van het pakket :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:29

Ik houd van dekentjes <3

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 22:06

Jaaa ik ook. Kussentjes niet zo maar dekentjes wel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 22:21

Ja, dekentjes en warme sokken zijn zeker welkom!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 22:54

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 04:55

Ja heerlijk dekentjes en warme sokken in de winter dat is echt een top.