Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 18:35

Ik vind mijzelf ook niet zielig dat ik alleen zit. Anderen vinden dat wel.

Hun probleem. :+

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:36

Ik ben ook alleen vanavond.
Kreeg vooraf niet echt een leuke invulling bedacht, tot een vriendin me uitnodigde spelletjes te komen doen. Maar uiteindelijk nu net toch afgezegd, erge hoofdpijn helaas.

Voel me wel alleen en wat verdrietig erdoor. Confronterend na een scheiding paar jaar terug en kind bij vader, dat je er dan toch echt alleen voor staat. Kan normaal gesproken prima alleen zijn maar nu ziekig thuis voelt toch wat suf.

Ga beetje tv kijken en misschien gewoon vroeg naar bed, even kijken hoe het loopt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:37

Benzz schreef:
friezenfan2 schreef:
Moeten we dan niet van het stigma af dat alleen zijn op een feestdag zielig is. Waarom zou je iets moeten doen of samen moeten zijn op een feestdag en anders best je zielig.

Dat stigma probeer ik al jaren te bevechten :D

Toen op werk werd gevraagd: Ga je leuke dingen doen met kerst? Ja, heerlijk op de bank in mijn oude kloffie, lekker films kijken, lekkere hapjes en met de hond naar het bos.

Jij moet zeker alle verplichtingen weer af en braaf gezellig doen terwijl dat het niet is :Y)

Die koppen zijn dan echt geweldig! Alleen mijn directeur zei: fiets, iḿ jealous!

Haha herkenbaar! Hier alleen met kerstavond. 'Wat heb je dan met 1e en 2e kerstdag gedaan', helemaal niets {:} Kijken ze toch raar. Ik had vrij, geen verplichtingen, had plannen allemaal dingen te gaan doen als wandelen etc. Maar het werd op stal en op de bank. En ik vond het prima!

Oud jaars dag zou ik wel anders willen vieren. Maar als ik geen dieren zou hebben durf ik eigenlijk ook de deur niet uit. Vroeger 1x een feestje gedaan. En dan om 6 daar al zijn rn pas rond 2 of later naar huis, want anders durfde ik niet :o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:39

Vetra beterschap! Alleen terwijl je ziek bent vind ik ook altijd naar. En snap dat het wennen is en toch steekt :(:)

Alja

Hoi!!!!

Ik heb helemaal niks met oud en nieuw en ga altijd om 22 uur naar bed.
Alleen m’n dochter van 7 heeft bedacht dat ze wil opblijven, niet dat haar dat lukt…

En 1 januari is altijd kerstboom en alles van kerst opruimen

juval

aan de ene kant zijn het wel verplichtingen met die kerstdagen, maar aan de andere kant, schoonmoeder is bijna 80, je weet niet hoe lang het nog kan samen. En de kinderen met z'n allen bij elkaar met aanhang komt ook niet al te vaak voor, dus ja. Dat hou ik toch maar in ere.

Maar O&N liever niets. Ook geen verplichte nieuwjaarswensen morgen. Schoonmoeder kunnen we niet omheen want die woont hier op het erf, maar verder liever niet. Ik stuur wel een appje

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:40

Hier ook alleen, heb een dochter van 4 ik hoop dat ze door alles heen slaapt.
Had het liefst zelf ook optijd naar bed gegaan maar heb een bange hond, dus verplicht wakker blijven. :=

Nu wel een "feestje" aan het maken met mijn dochter. Ze mag ook even opblijven. Hebben nu de gordijnen nog lekker open dus ze kijkt haar ogen uit naar het vuurwerk wat nu wordt afgestoken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 18:41

Maandag op het werk weer iedereen de beste wensen wensen. :+

Dat hoeft van mij ook niet meer...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:42

Bellatrix schreef:

Ik werk lekker thuis komende week. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:42

Oh ja die verplichting...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 18:42

Mazzel!!
Dat kan ik helaas niet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:43

Oh nee, dat nieuwjaarswensen vind ik ook stom!! Helemaal in real life.... ik vergeet t altijd :=

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:44

Bellatrix schreef:

Gadver.......daar had ik nog niet aan gedacht. En op mijn huidige klus weten ze niet dat ik niet zo aanhankelijk ben aangelegd :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 18:44

Dat is het eerste wat men doet op kantoor maandag. Blegh.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:45

Benzz schreef:
Bellatrix schreef:

Gadver.......daar had ik nog niet aan gedacht. En op mijn huidige klus weten ze niet dat ik niet zo aanhankelijk ben aangelegd :D

Mondkapje op en kuchen O:)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:46

Beterschap Vetra.

Toen de eerst keer oud en nieuw in mijn huis mijn ouders nog wel gevraagd of ze wilde komen. Ik woon aan het begin van de wijk maar hun aan het einde en dat is een wijk waar elke jaar auto's in de fik gaan. Daar wil je niet in de nacht terug door heen rijden.

En dan lig ik normaal altijd om 10 uur in bed en als ik het uit hou tot middernacht is dat knap.
Wel heb ik een dutje gedaan dus er is een grote kans dat ik het vandaag misschien zelfs red tot 1 uur. Vuurwerk is schitterend zolang ik binnen mag kijken. Vroeger moest ik als kind altijd naar buiten. Zeer blij dat het niet meer hoeft sinds ik op mezelf woon.

En als dit het laatste jaar vuurwerk is wil ik wel graag wat meekrijgen.

Ik denk trouwens dat ik vorig jaar naar een streamer heb gekeken. Alleen heeft ze net voor kerst gezegd even een pauze te nemen. Zo iets houdt je ook wel wakker.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:51

Wij zijn met z’n tweeën gevlucht naar een vuurwerkvrij park. Geeft vooral mij een hoop rust. We gaan zo gourmetten en daarna de tijd maar voorbij kijken tot 12 uur haha. Heb echt niets met dat vreselijke vuurwerk!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:51

Ik heb er 2 dolgelukkig gemaakt ze mogen op de slaapkamer (normaal alleen als wij er ook zijn) maar schijnbaar is dat veiliger.

Ik krijg wel vaker te horen dat mensen het idioot vinden dat ik thuis blijf bij de katten want het zijn maar katten die overleven het wel…
Ik krijg dan altijd de neiging om die mensen te slaan….

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:55

Ik zou op zich nergens anders willen zijn dan thuis en ben liever alleen dan dat ik visite krijg maar toch voel ik me met oud en nieuw altijd beetje ongelukkig. Weet niet zo goed waar het door komt. Zal ook de angst zijn voor het vuurwerk, voor mijn huis en de auto enzo. En dat mijn dochter weg is is ook niet leuk maar ja ze maakt haar eigen keuzes daarin natuurlijk. Vind het altijd een lastige avond. En een nare nacht met weinig slaap. Ik hoop dat het snel allemaal voorbij is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 19:02

xoranlover schreef:
Ik heb er 2 dolgelukkig gemaakt ze mogen op de slaapkamer (normaal alleen als wij er ook zijn) maar schijnbaar is dat veiliger.

Ik krijg wel vaker te horen dat mensen het idioot vinden dat ik thuis blijf bij de katten want het zijn maar katten die overleven het wel…

Nou die snappen t niet nee. Je laat je kinderen met angst ook niet alleen thuis.

Voelde me net al vet schuldig dat ik eind middag even 1.5 uur weg was om de paarden op stal te zetten... Heb overal in huis kasten open gezet en daarin slaapplekken gemaakt. Hij kan alle kanten uit. Uiteindelijk vind hij achter het toilet het veiligste, de badkamer zit midden in het huis dus hoor je alles minder.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 19:06

Hier ook alleen thuis met de katten. Heerlijk!!! Net een zelfgemaakt borrelplankje weggewerkt. Ben lekker de hele dag al films aan het kijken. Katten vinden het minder. Een uur geleden gingen de aso’s een straat verder los dus 1 kat onder het bed, 1 zal inmiddels op zolder verstopt zijn en de laatste is wat onrustig. Nog wel bij mij in de woonkamer. Boven de gordijnen dicht en de lichten aan, dan zien ze de flitsen minder denk ik dan maar.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 19:08

Bellatrix schreef:

Ik moet vrijdag werken en we zijn met zijn vieren.
Vorig jaar heel ziek geweest (longontsteking en met spoed naar ziekenhuis, ze dachten aan longembolie) toen meteen gezegd dat ik niemand meer zoen. Corona was zo slecht nog niet. :+

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 19:08

Verplichtingen heb ik al heel lang geleden losgelaten…

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 19:14

Emj_23 schreef:
Hier ook alleen thuis met de katten. Heerlijk!!! Net een zelfgemaakt borrelplankje weggewerkt. Ben lekker de hele dag al films aan het kijken. Katten vinden het minder. Een uur geleden gingen de aso’s een straat verder los dus 1 kat onder het bed, 1 zal inmiddels op zolder verstopt zijn en de laatste is wat onrustig. Nog wel bij mij in de woonkamer. Boven de gordijnen dicht en de lichten aan, dan zien ze de flitsen minder denk ik dan maar.

Ik denk dat ik weet wie waar zit :')

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 19:21

xoranlover schreef:

Nee, die snappen het zeker niet. Maar je bent echt de enige niet hoor. Ik heb een kat ooit in paniek aangetroffen nadat ik een dag weg was geweest, en sindsdien is ze net een hondje. Zit echt op de uitkijk of ik wel thuis kom.
Dus als ik weg ga, zorg ik ook echt dat ik diezelfde dag/avond nog thuis kom. Ik heb haar genomen om voor haar te zorgen, en daar hoort voor mij ook haar mentale welzijn bij. (En dat staat nog los van het feit dat ik zelf ook liever thuis ben en liever in m'n eigen bed lig 8-))