Ik stuur geen kaartjes dit jaar..... (klaag klaag!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mee eens? Stuur jij nog kaartjes nu de kerstzegels zo monsterlijk duur zijn geworden?!

Ja
65 (30%)
Nee
132 (62%)
Maaaaaaybe?
14 (6%)

Totaal aantal stemmen: 211

CoonArt

Ik stuur geen kaartjes dit jaar..... (klaag klaag!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 09:06

€25,- euro alleen maar om één l*llig velletje zegels, is POSTNL nou helemaal totaal kneiter geworden?!

Dus sorry boeren burgers en buitenlui: geen kerstkaartje, dan maar via Email of socials!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ik stuur geen kaartjes dit jaar..... (klaag klaag!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:08

Ik stuur dit jaar idd geen kaarten, postzegels zijn duur en ik moet even opletten op mijn uitgaves nu.
Ik doe wat kaartjes bij buren door de bus en ik stuur wat via de app en idd FB/Insta.

Misschien volgend jaar weer, vorig jaar heb ik wel gestuurd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:14

Ik stuur al jaren geen kaartje meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:14

Hoeveel zitten er op dat velletje :=

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:15

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al weinig heb met die nietszeggende kerstkaarten, waar negen van de tien keer ‘Fijne feestdagen’ voorgedrukt op staat en de afzender enkel ‘Groetjes, [naam]’ neerzet. Maar ik hoop van harte dat mensen het geld besparen en mij persoonlijk fijne feestdagen wensen. Ik zelf doe het al jaren niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:20

verootjoo schreef:

20

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:21

Ik vind het leuk, kaarten sturen (stuur in de loop van het jaar ook regelmatig een kaartje naar dierbare mensen) dus wij gaan dit weekend kaarten schrijven :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:23

Bellatrix schreef:
verootjoo schreef:

20

Aha, ik neem altijd een velletje van 10. Schrok al van de prijs. Maar dan valt de prijs ook wel mee toch :o

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:26

Ik blijf gewoon kaartjes sturen, maar merk wel dat ik er steeds minder krijg..... Snap het best als mensen hun geld liever aan andere dingen uitgeven, maar weet ook dat veel mensen het toch wel erg leuk vinden een echt fysiek kaartje te krijgen. Wel jammer dat de PostNL steeds duurder wordt maar daarbij ook steeds onbetrouwbaarder. Stuur je zo'n duur kaartje en komt ie nog pas in januari aan :(

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:30

Ik stuur nog wel kaartjes, maar ik weet niet meer voor hoelang.
Een postzegel van Zweden naar Nederland is ondertussen 44 sek, zo'n 4 euro, dus eigenlijk is het niet meer te doen.
En we krijgen sowieso zelden een kaartje terug, dus ondanks dat het hier een mooie traditie was, weet ik niet of ik volgend jaar nog de moeite doe.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:31

Ik probeer ze elk jaar te sturen. Ontwerp hem altijd zelf. Maar het is altijd wel een duur geintje. Eerst de kaarten laten drukken en dan nog versturen..
Dan is het wel aantrekkelijker om hem via whatsapp te sturen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:31

Laten drukken is idd wel leuk. :j Maar ook kostbaar.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:37

Ik al een paar jaar niet meer,

Mede ook om financiele redenen inderdaad.

Ik vind/vond het wel altijd een heel leuke traditie, kerstkaarten sturen ontvangen en ophangen.

En ik mis de stapels binnenkomende kaartjes ook echt wel.

Maar alles bij elkaar aan kaarten en zegels komt dat voor mij op een weekbudget eten voor mij en mijn hond.
En dat kan gewoon echt niet helaas.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:40

er is trouwens ook een topic kerstkaarten voor bokkers, we sturen al jaren kaartjes naar bokkers die dat graag willen en/of een hart onder de riem met de feestdagen nodig hebben

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:41

Ik heb besloten dit jaar geen custom kaarten te bestellen, geen custom stickers en ook geen postzegels te doen.

Ik heb in photoshop wel een design gemaakt voor een kerstkaart en print hier dan straks gewoon een handvol kaarten van met mijn eigen printer & wat dikker papier. Hoekponsje om het een beetje 'af' te maken. Dan heb ik toch een kaartje die ik gewoon zelf bij iedereen die in de buurt woont op de bus kan doen. Iedereen die verder woont krijgt een kaartje wanneer we elkaar zien deze maand.

Zien we elkaar niet? Dan geen kaart dit jaar.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:41

DWitzel schreef:
Ik blijf gewoon kaartjes sturen, maar merk wel dat ik er steeds minder krijg..... Snap het best als mensen hun geld liever aan andere dingen uitgeven, maar weet ook dat veel mensen het toch wel erg leuk vinden een echt fysiek kaartje te krijgen. Wel jammer dat de PostNL steeds duurder wordt maar daarbij ook steeds onbetrouwbaarder. Stuur je zo'n duur kaartje en komt ie nog pas in januari aan :(

Bovenstaande is het hele probleem. Vroeger stuurde ik ook een hele berg kaarten rond, maar ben ik ook mee gestopt omdat er steeds minder terug kwamen, nu stuur ik er nog maar enkele. En als er minder kaarten worden verstuurd, wordt postnl dus ook steeds duurder, waardoor het fysiek versturen van kaarten voor veel mensen steeds minder aantrekkelijk wordt en zo wordt de stapel steeds kleiner..

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:42

DWitzel schreef:
er is trouwens ook een topic kerstkaarten voor bokkers, we sturen al jaren kaartjes naar bokkers die dat graag willen en/of een hart onder de riem met de feestdagen nodig hebben

Maar dat is in de basis voor mensen die verstúren ;)

De mensen hier doen dat nu net niet (meer)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:47

Nee, ik verstuur geen kaarten meer. Niet alleen zijn de kaarten duur geworden, maar ook de zegels zijn echt veel te duur.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:50

F_T schreef:
DWitzel schreef:

Maar dat is in de basis voor mensen die verstúren ;)

De mensen hier doen dat nu net niet (meer)

Maar misschien zijn hier wel mensen die graag een kaartje ontvangen :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:56

[PF] Kerstkaarten voor Bokkers.

Ik link het topic even. Want het is ook voor mensen die graag een kaartje ontvangen.

Ik verstuur elk jaar trouw kerstkaarten en de meeste krijg ik van bokkers want helaas sturen mensen in mijn eigen kring ook steeds minder. Ik weet niet of dat door de prijs komt eerlijk gezegd of omdat ze het een ouderwets iets vinden

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 10:00

Hier worden ook geen kerstkaartjes verstuurd. Ik had altijd zo’n vaste adressenlijst van mensen waar je alleen maar contact mee had door 1x per jaar een kaartje te versturen.
Stuurde iemand anders een kaartje, dan voelde ik me gelijk verplicht om ook weer wat terug te moeten sturen.
Buiten dat het enorm kostbaar is geworden, vind ik het ook een flinke belasting voor het milieu.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 10:06

Ik vind het wel heel erg jammer. Ik stuurde graag kaarten, niet per se om ze terug te krijgen, maar omdat ik het leuk vind om te doen. Maar met deze prijzen.... Vroeger waren decemberzegels 60% van het normale tarief, als ze nu 1,25 per stuk kosten, is dat inmiddels 95% geworden. Dan maken die decemberzegels ook geen sodemieter meer uit. De lol is er voor mij wel af, dit kan ik gewoon niet meer betalen. Zo ontzettend jammer.

Maar dat geld overigens ook voor gewone kaarten. Ik mag graag iemand een hart onder de riem steken met een kaartje, maar het is gewoon bijna niet meer te betalen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 10:25

Nog nooit gestuurd, kon ik ook echt niet betalen tot voor kort. :o

Ik ontvang er ook hooguit 2 elk jaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 10:26

Postzegels zijn echt heel duur geworden. Kaartjes kan je nog wel goedkoop bij de Action halen bijvoorbeeld, of idd zelf printen maar de zegels vind ik echt te duur. :o

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:03

Ik stuur ook al jaren geen kaartjes meer :n