Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:40

lor1_1984 schreef:
Er wordt al jaren gejankt over de fijnstof van haardvuur, de uitstoot van voertuigen, industrie etc maar dat poedersuiker geldt dat schijnbaar allemaal niet voor. :roll:

Eh Lori... er is vanaf nu een algeheel vuurwerkverbod. Dat is er mede om die reden gekomen.

En alsjeblieft, noem klachten tegen luchtvervuiling door vliegtuigen of industrie niet "gejank". Die klachten zijn terecht, dat kun je met keiharde, gortdroge cijfers aantonen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:09

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:50

musiqolog schreef:
lor1_1984 schreef:
Er wordt al jaren gejankt over de fijnstof van haardvuur, de uitstoot van voertuigen, industrie etc maar dat poedersuiker geldt dat schijnbaar allemaal niet voor. :roll:

Eh Lori... er is vanaf nu een algeheel vuurwerkverbod. Dat is er mede om die reden gekomen.

En alsjeblieft, noem klachten tegen luchtvervuiling door vliegtuigen of industrie niet "gejank". Die klachten zijn terecht, dat kun je met keiharde, gortdroge cijfers aantonen.

Dat 'gejank' was meer in relatie tot het vuurwerk, niet dat ik het zelf niet serieus neem. ;)

Maar ik denk dat we voorlopig nog niet van dat vuurwerk af zijn, teveel halfdooien die hun traditie niet willen stoppen en dan maar in het buitenland gaan shoppen.
Dus doe gelijk met fikse straffen maar het volgende:
Betrapt worden met vuurwerk = hoge geldboete en 30-12 je melden op een daarvoor aangewezen punt en pas de tweede weer uitchecken, kosten uiteraard ook voor eigen rekening.
Weer betrapt worden met vuurwerk?
Boete verdubbeld en x keer melden rondom de jaarwisseling.
Alle schade = onverzekerd, ja je wordt behandeld in het ziekenhuis indien nodig maar je moet dat zelf betalen.
Je betaalt ook de medidche kosten etc van je slachtoffers
Huis afgefikt? Jammer dan, ga maar kamperen ofzo tot je het geld bij elkaar hebt om je huis weer op te lappen.
Red je het niet om te betalen?
Ga de schuldhulpverlening maar in, maar wel net zolang tot elke rooie rotcent betaald is en niet dat gemier van 3-5 jaar en de rest wordt kwijtgescholden.
Minderjarig?
Je ouders draaien financieel op voor houw wangedrag en jj mag je t/m je 18e elke jaarwisseling melden, op hun kosten.
Hoe ze dat verder met jou regelen is hun probleem, dat houden ze maar in van je studiepot/zakgeld of weet ik veel wat.

Oh en ook meteen alle inzet van hulpverlening, politie, me etcetc betalen.

Ben benieuwd hoe lang het dan nog zo'n fantastisch mooie traditie blijft. :Y)