Wie heeft de kerstboom al staan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Wie heeft de kerstboom al staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 18:54

Afbeelding

Mijn boompje dit jaar :+
Gaat ook de tuin in na kerst

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:49

Krtek schreef:
Ja, die is echt gaaf!

De mijne staat ook. Dit is de laatste die we nog in de tuin hadden staan. Ik heb in het verleden mooiere gehad maar ben er toch heel blij mee. Al zie ik nu nog wat kale takken en daar ga ik er vast nog wel wat aan hangen O:)
[ Afbeelding ]

mooi zeg, wat een leuk huisje onder de boom.

Wij hebben er gister een bij de Gamma gehaald, die ga ik zo opzetten.
De kinderen mogen dan vanmiddag verder gaan met versieren. Thema is Rood/Goud dit jaar. Foto van het resultaat volgt nog.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 11:16

Onze boom staat ook! Een kunstboompje dat al 25 jaar mee gaat. De meeste ornamenten zijn nog veel ouder, de lampjes kijk ik al 50 jaar naar. De meeste ballen ook. Aan bijna elk stuk dat in de boom hangt zit een herinnering. De oudste is een kerstklokje dat nog van mijn oma is geweest.

Niet de mooiste boom maar wel vol dierbare herinneringen.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 12:42

Ir111 schreef:
Onze boom staat ook! Een kunstboompje dat al 25 jaar mee gaat. De meeste ornamenten zijn nog veel ouder, de lampjes kijk ik al 50 jaar naar. De meeste ballen ook. Aan bijna elk stuk dat in de boom hangt zit een herinnering. De oudste is een kerstklokje dat nog van mijn oma is geweest.

[ Afbeelding ]

Juist vanwege al die herinneringen is het wat mij betreft een van de mooiste bomen in het topic <3
Ik houd ook echt van die herinneringen wat erbij komen en van die oude unieke ballen/bomen/ornamenten. Mooi toch, om dit elk jaar in deze periode zo te mogen hebben staan en herinneringen op te halen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:38

cursebreaker schreef:
Ir111 schreef:

[ Afbeelding ]

Juist vanwege al die herinneringen is het wat mij betreft een van de mooiste bomen in het topic <3
Ik houd ook echt van die herinneringen wat erbij komen en van die oude unieke ballen/bomen/ornamenten. Mooi toch, om dit elk jaar in deze periode zo te mogen hebben staan en herinneringen op te halen.

Net daarom hou ik ook zo van mijn mini ruim 30 jaar oude boompje geërfd van mijn omatje <3

IR111: nou wat zeg je? Ik vind dit nochtans wel een heel mooie boom hoor, mooi gevuld en vol qua "bouw" los van de versiering zelfs en nog zo mooi fel/groen van kleur ook...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 15:07

Een boom kan dan niet volgens de trends een eenheid vormen, dat betekent imo niet dat hij minder mooi is.
Juist een 'samengeraapt zooitje' boom kan erg mooi zijn, gewoon omdat het bij het huis en/of de personen past, veel dingen heeft met emotionele waarde of gewoon omdat het ondanks het eclectische geheel toch eenheid uitstraalt om wat voor reden dan ook. :)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:28

@ lor1_1984 mooi gezegd! Helemaal eens :)

Kinderverjaardag gehad, peuter (hopelijk :+ ) geleerd er af te blijven, ik heb m’n plastic ballen vervangen voor de glazenAfbeelding

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:07

juval schreef:
Krtek schreef:
:) Ja, die is echt gaaf!

De mijne staat ook. Dit is de laatste die we nog in de tuin hadden staan. Ik heb in het verleden mooiere gehad maar ben er toch heel blij mee. Al zie ik nu nog wat kale takken en daar ga ik er vast nog wel wat aan hangen O:)
[ Afbeelding ]

mooi zeg, wat een leuk huisje onder de boom.

Wij hebben er gister een bij de Gamma gehaald, die ga ik zo opzetten.
De kinderen mogen dan vanmiddag verder gaan met versieren. Thema is Rood/Goud dit jaar. Foto van het resultaat volgt nog.

Dankjewel :) . Het kribje heeft mijn vader jaren geleden voor mij gemaakt. Die zet ik dus ook ieder jaar onder de boom.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:23

Wat leuk dat jullie precies snappen hoe ik het ervaar! Elk jaar allemaal herinneringen uitpakken en ophangen in de boom. :) En elke 1 januari ben ik de kerstspullen zat en gaat alles met dezelfde liefde weer de dozen in voor 11 maanden. :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:29

Ja eindelijk mag ik ook meepraten hier, onze boom staat ook. Ik heb de laatste jaren steeds een echte boom met kluit. Tot nu toe klimmen de katten daar minder snel in dan in de nep-boom. En ergens vind ik dit ook echt wat hebben, het ruikt ook gewoon lekker <3

Onze boom
Afbeelding

En wat details. Er hangt alleen kunststof in, in verband met de katten. Maar ook kunststof kan best heel leuk zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En onze boom-bewakers :D Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 19:32

Hier hebben we op 5 December met pepernoten de kerstboom opgezet.

Ook een boom met bij elkaar geraapte ballen <3

Dit jaar kwam ik rupsen tegen, daar moesten er paar van mee. Ik kweek soms vlinders dus heb op zolder wel eens rupsen rondkruipen :D <3

Ik struin ook kringloopwinkels af rond deze tijd voor aparte ballen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 19:35

Woww mooie boom hoor Jis <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 20:13

Wat een indrukwekkende boom zeg en zo bijzonder die rupsenballen! Ik dacht effe dat je echte rupsen gevonden had in je zoektocht naar kerstballen etc, was effe in de war omdat ik je ken inderdaad van het vlindertopic _O-

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 20:24

Dank je chanicha!

Little_Gift schreef:
Wat een indrukwekkende boom zeg en zo bijzonder die rupsenballen! Ik dacht effe dat je echte rupsen gevonden had in je zoektocht naar kerstballen etc, was effe in de war omdat ik je ken inderdaad van het vlindertopic _O-

Hahaha!! Leuk! :)) Dank je