Waterdichte batterij auto kerstverlichting gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Waterdichte batterij auto kerstverlichting gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 16:33

Mooie titel, al zeg ik het zelf :') _O-

Dit is mijn auto tijdens de kersttijd (met nog brandende lampjes rond het roofrack):

Afbeelding

Afbeelding

En geen zorgen: de lampjes staan alleen op parkeerplaatsen en tijdens lichtjes stoeten aan.

Nu loop ik echter telkens tegen het probleem aan dat de lampjes wel waterdicht zijn, en het batterijendoosje misschien ook wel, maar niet overleef-weer-en-wind-op-een-rijdende-auto waterdicht _O- Dit zorgt ervoor dat er vocht bij de batterijen kan, dus kortsluiting, en daardoor gaan de lampjes knipperen, ookal staat het op standje uit. Ik ben er nog nooit om aangehouden, maar ik kan me voorstellen dat de politie er niet heel blij mee is :o

Ik dacht zelf al aan een soort vershoudbakje om het batterijendoosje in te doen, maar misschien weet een creatieve bokker nog wel een beter idee?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waterdichte batterij auto kerstverlichting gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 17:09

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 17:21

Een diepvries/boterham zip zakje er omheen doen met de opening naar beneden? Misschien dat dat een optie is?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 17:29

Op mijn werk (theaterproducties) gebruiken we buiten vaak condooms zonder glijmiddel voor kleine elektronica die niet nat mogen worden. Dus mocht je die toevallig nog hebben liggen..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 17:33

DuoPenotti schreef:
https://share.google/v4nNFkyBnfW7JdJuv

https://share.google/2ODc1Jld7cpCrGMWe

En zo heb je meer varianten bij waterdichte stekkerdoos

Deze zijn zeker wel een optie maar ook weer flink aan de maat haha. Zo’n eerste had ik vandaag in mijn handen bij de cranenbroek maar dat was een kreng om ff open te maken om de schakelaar om te zetten zeg maar.

Nicje87 schreef:
Een diepvries/boterham zip zakje er omheen doen met de opening naar beneden? Misschien dat dat een optie is?

Ik weet niet of dit weer erg condens gevoelig is, maar kan het zeker in mijn achterhoofd houden!

Qerty schreef:
Op mijn werk (theaterproducties) gebruiken we buiten vaak condooms zonder glijmiddel voor kleine elektronica die niet nat mogen worden. Dus mocht je die toevallig nog hebben liggen..

Goede tip! Al vind ik het wel een apart idee :')

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 18:07

Geinig!
Nicje87 schreef:

Op deze manier heb ik 2 winters lang kerstverlichting in de boom laten branden. Dat werkt prima. Ik deed nog wel extra tape om de plek waar de draadjes uit het zakje kwamen.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 18:52

Qerty schreef:

Wat een top idee haha! Die gaat in mijn achterhoofd voor de buitenversiering!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 19:52

Ehm... het ziet er wel leuk uit inderdaad maar volgens mij mag het niet van de wet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 20:01

Nee, het is extra aangebrachte verlichting die niet is goedgekeurd voor de auto. Je kan er een boete voor krijgen.

Jammer want ik vind het echt tof!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 20:04

Het mag branden als je niet rijdt, toch? En bij van die tochten waarbij ze het door de vingers zien. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 20:06

Geen idee van de regels verder, zou tof zijn als ze het dogen ja. Staat heel sfeervol.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 21:05

Alleen op de krans zou je aangesproken kunnen worden, heb ik van meerdere filmpjes meegekregen omdat het kenteken niet goed zichtbaar is. Enzo knol is te vinden op YouTube en had zijn hele auto onder de kerstverlichting en had daar geen problemen mee gehad voor zover ik weet.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 04:48

Als je lichtjes voor buiten neemt zijn de doosjes altijd waterdicht zo heb ik ze om de waterput hangen buiten google op kerstlichtjes buiten op batterijen en je krijgt er zo een hoop

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 07:41

F_inley schreef:
Als je lichtjes voor buiten neemt zijn de doosjes altijd waterdicht zo heb ik ze om de waterput hangen buiten google op kerstlichtjes buiten op batterijen en je krijgt er zo een hoop

Die heb ik inderdaad al, maar toch gaat het steeds mis.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 08:00

xSagan schreef:
Alleen op de krans zou je aangesproken kunnen worden, heb ik van meerdere filmpjes meegekregen omdat het kenteken niet goed zichtbaar is. Enzo knol is te vinden op YouTube en had zijn hele auto onder de kerstverlichting en had daar geen problemen mee gehad voor zover ik weet.

Nee rijdend je auto extra verlichten mag niet, Enzo Knol zal wel geluk hebben gehad. Op een parkeerterrein mag het wel: https://www.autoblog.nl/nieuws/let-op-v ... en-6985418

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:57

Kidde schreef:
xSagan schreef:

Nee rijdend je auto extra verlichten mag niet, Enzo Knol zal wel geluk hebben gehad. Op een parkeerterrein mag het wel: https://www.autoblog.nl/nieuws/let-op-v ... en-6985418

Top, dankjewel! Weer wat geleerd.:)