Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Veel netter
Ik heb ook een paard(fries) met veel behang en een volle staart en ik doe in de voorplukken ook een knotje of een vlechtje en ook de manen in een hengste vlecht! En de staart laat ik zo als hij is!
Dus nee, ik zou het gewoon lekker los laten
WildChild schreef:Hey, ik ga volgend jaar waarschijnlijk op wedstrijd en ben een beetje voorbereidingen aan het treffen. Mijn paard heeft prachtig behang. Volle, lange manen en een hele dikke staart. Op wedstrijd gaan zijn manen in een hengstenvlecht, zijn voorpluk in een knotje en zijn staart...
Ik heb gehoord dat de staart volgens het reglement ingevlochten of bijgeschoren moet zijn. Scheren is voor mij geen optie, maar invlechten zie ik maar weinig mensen doen. Ik heb van sommige mensen gehoord dat ze het ponyachtig vinden. Zelf vind ik het opzich heel mooi bij een dikke staart, omdat het bij een strakke vlecht van smal naar opeens heel breed gaat, het benadrukt de dikte van de staart. Maar al die vlechtjes, wordt dat niet een beetje too much?
Wat vinden jullie? Is een staartvlecht ponyachtig?