Welke klasse starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Welke klasse starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 15:21

Ik heb net een hele tijd zitten zoeken, onder andere in het discipline reglement springen, maar kan het echt nergens vinden...
Ik wil het volgende weten:

Als je een paard zelf in het L gestart hebt en daarna is het paard door een andere ruiter naar het Z gereden, in welke klasse moet je dan starten als je het paard zelf weer gaat rijden?

Ik weet namelijk dat het zo is, dat je met een nieuwe combinatie moet starten in de hoogst gemeenschappelijke klasse. Maar is dit alleen bij de inschaling van nieuwe combinaties? Of ook bij bestaande?

Dat zou betekenen dat het paard door de eerste ruiter in het M of misschien zelfs Z uitgebracht moet worden, aangezien de ruiter zelf Z is geweest, dat is wel langer dan 4 jaar geleden. Momenteel rijdt de ruiter in het M met een ander paard.
Zelf denk ik dat de ruiter in zo'n geval in het M moet starten, maar anderen zeggen L omdat het om een bestaande combinatie gaat.

Ik weet dat ik ook even met de KNHS kan bellen, maar daarvoor ben ik nu even niet in de gelegenheid en ben benieuwd of iemand dit toevallig weet of bij de hand gehad heeft.

ontherun

Re: Welke klasse starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:41

Je moet inderdaad in de hoogst gezeamelijke klasse starten. Heb jij dit paard eerder in het L gereden en neit hoger, zul je dus weer L moeten starten. Jij als combinatie ruiter en paard hebt dan nog niet je punten om meteen in het Z te starten. Zou je deze wel hebben dan weet ik het niet zeker, maar dan kun je volgens mij wel Z starten.
Wat is de hoogste klasse die jij hebt gesprongen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:32

Je mag dan als combinatie gewoon in het L blijven rijden, omdat de combinatie al in die klasse reed.
Versneld promoveren naar het M en Z mag in dit geval wel als de ruiter dat zou willen, maar dat is een voorrecht en geen verplichting.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:17

Ja Gomir heeft het mooi uitgelegd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:22

Wat Gomir zegt klopt helemaal. Ja

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 07:49

Oke, bedankt voor jullie reacties!

Naltas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:16

Go for Go(mir's advice Tong uitsteken )

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:57

gomir schreef:
Je mag dan als combinatie gewoon in het L blijven rijden, omdat de combinatie al in die klasse reed.
Versneld promoveren naar het M en Z mag in dit geval wel als de ruiter dat zou willen, maar dat is een voorrecht en geen verplichting.

Kan het niet beter uitleggen Haha!