Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarloesDijs schreef:Hoihoi,
Wie kan mij helpen bij het invullen van mijn startkaart? Ik doe dit namelijk voor het eerst (heb sinds 2 weken een eigen paard) en sommige dingen begrijp ik niet helemaal. Ik zal het even punt voor punt afwerken en ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Bij alles waar niets schuingedrukts achterstaat, weet ik wat er bedoeld wordt.
1. Levensnummer paard/pony
2. Stamboeknaam De naam op het paspoort moet je hier invullen
3. Sportnaam paard/pony je mag het zelf verzinnen, je vult hier gewoon de naam waaronder je je paard wil uitbrengen
4. Geslacht
5. Ingeschreven bij stamboek In jou geval KWPN
6. Geboortedatum
7. Indicatie paard/pony
8. Kleur
9. Transpondernummer is inderdaad het chipnummer?
10. Hoogte Hoogte is niet heel erg van belang bij een paard. Voor pony's wel ivm categorie-indeling maar bij een paard kan je ook wel een schatting invullen
11. Datum laatste meting Is volgens mij alleen van belang bij pony's.
12. Naam vader
13. Naam moeder
14. Aftekeningen paard/pony volgens gebruikelijke afkortingen in de nederlandse taal Ik zou niet weten wat de gebruikelijke afkortingen zijn. In zijn paspoort staat het volgende:
Hoofd: Onregelmatige boven op neusbeen sterk ingesnoerde bles.
R.V.: Witte vlek hoefballen,
L.V.: Sok achter oplopend
L.A.: Sok binnen oplopend
R.A.: Witvoet binnen oplopend
Ik heb 2 regels om dit op te schrijven, gewoon achter elkaar doen? En op dezelfde manier als in het paspoort? Of hebben ze afkortingen voor sok, bles etc? Wij schreven er altijd op: Zie kopieën paspoort
15. Paard/pony wordt be-/gereden door
16. Nummer persoon Hiermee wordt toch mijn KNHS-ledennummer bedoeld? Ik kan mn ledenpas niet vinden, dus weet iemand waar ik dit nummer nog meer kan opzoeken? Is inderdaad je persoonsnummer die ook op je ledenpas staat. Je vereniging kan dat nummer ook zien in de ledenlijst
17. Combinatie wenst de volgende startcoupons te onvangen Mag ik zowel dressuur als springen aankruisen? Ja, je kan direct zowel spring- als dressuurcoupons aanvragen. Je betaalt dan gewoon 2 sets.
Even nog wat info over mijn geweldige Rufusch: Hij is 10 jaar, Jetset-D x Zeoliet, dressuur+springen+eventing M en echt een schat van een dier. De eigenaresse kreeg een kind, besloot daarom 2 paarden te verkopen, waaronder Rufusch aan Edwin Hoogenraat, een kennis met een handelsstal. Via mijn trainer, Michiel Brons, bij ik bij Edwin terecht gekomen en heb ik daar Rufusch gevonden.
Ik hoop dat jullie me willen helpen bij mijn vragen, alles is welkom, dus je hoeft niet op alle vragen een antwoord te hebben.
Alvast bedankt! xx

MarloesDijs schreef:Voor LizMD:
Ik heb hem 2 weken, grote donkerbruine ruin met leuke witte aftekeningen op z'n hoofd.
En hij komt dus bij de springruiter Edwin Hoogenraat uit Hoofddorp vandaan
Voor Kylan:
Dankjewel voor de tip!
Weet je toevallig ook hoe lang het duurt voordat een startkaart binnen is? Want ik heb op 26 oktober een dressuurwedstrijd op de agenda staan.
Voor Jeanine84:
Hij loopt niet meer met haar, ik ben vanaf nu de enige die hem op wedstrijd zal uitbrengen. Moet ik dan ook voor een wedstrijdnaamswijziging betalen of niet?