Uitgejoeld door mensen die langs concour rijden....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie87

Uitgejoeld door mensen die langs concour rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:21

Hebben jullie dat wel eens meegemaakt??

ik had dus vandaag mijn eerste officiele wedstrijd met Tyarla (2e officiele wedstrijd van mijzelf)
(zie: http://www.bokt.nl/forum/viewtopic.php? ... 8&t=993949 voor het resultaat)

maar goed omdat dit de eerste keer was, was ik dus best wel gespannen.
de eerste proef was wat verder van de weg, maar de 2 proef was in de springwei en die ligt langs de doorgaande weg...

rijden er een paar van die meisjes van een jaar of 16 denk ik (beetje van die typjes die tot sávonds laat buiten hangen en graag stoer willen zijn enzo... je kent dat wel) voorbij op de fiets. helemaal joelend enzo: Loosers, Loosers zielig hoor en weet ik het allemaal, echt keihard roepen, waardoor ik mijn instructrice die mij voorlas dus niet meer kon verstaan, gelukkig herhaalde ze het nog een keer zodat ik gelukkig niet fout reed.

Maar ik vind dit zo triest hé, zo zie je maar weer dat de paardensport best wel ondergewaardeerd wordt door buitenstaanders zeg maar en dat vind ik echt jammer....

hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt en wat vinden jullie er nou van??

ik weet dat er nou eenmaal niets aan te doen is, maar zwaar irritant is het wel Boos!

Born2BCrazy

Re: Uitgejoeld door mensen die langs concour rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:32

Nou zo extreem niet, maar heb weleens gehad dat een persoon die langsliep vrolijk door mijn proef heen riep, en dan iets in de trant van a afwenden C linkerhand etc.. en ik moest rechts en heel wat anders doen. En dit tijdens een Z proef waar je sowieso wel een beetje moet op letten e.d. Scheve mond

Zo stom van die mensen. Laat ons toch lekker.. Wij komen toch ook niet zeuren als zij aan het voetballen oid zijn? Hamer

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:36

Idd Born2bCrazy, ik vind dat echt zielig...

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 16:39

@ Born2bwild, ik denk dat wij de enigen zijn die er ooit mee te maken hebben gehad...

RMistral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:22

Wat bij jou gebeurd is wel extreem hoor, dat sowieso. Lijkt me ook heel vervelend, maar die mensen hebben zelf gewoon problemen.
Wat ik zelf heel irritant vind is dat mensen soms tijdens een springbarrage zo beginnen te schreeuwen bij de laatste hindernis dat je sneller moet ofzo. Tuurlijk mogen ze wel meeleven maar je kan er echt behoorlijk afgeleid van raken en je paard ook. Daarnaast vind ik dat mensen helemal zelf mogen bepalen hoe ze rijden en het publiek dat niet hoeft te doen

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:28

Ik wil je resultaten kijken in het topic alleen hij doet het niet Tong uitsteken

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:31

ilieben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:21

Wat een flauw gedoe zeg van die meiden!
En bedankt als je daarmee je proef zou verknallen! Gelukkig kon het nog op tijd herhaald worden!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:25

niet tijdens mn proef maar wel bij de trailer. hadden onderlinge en ik was er rijdend naartoe gegaan met mn pony en moesten dus wachten op de uitrijking. stonden we op een verlaten straatje met de trailers enz. was er opeeneen wielrennerwedstrijd en da ging op tijd. maarja als er dan een paard wat onrustig werd of wat da ookstond je op de weg (was erg smal) en dan werden ze woest. heb toen toch wel even mn mondje opengetrokken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:51

Ik heb nog nooit zoiets gehad,wel heel asociaal zeg en heel vervelend dat het tijdens je proef gebeurt.

Vaak als je dichtbij komt met je paard is de bravoure snel verdwenen bij mensen.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:38

Ik vind het echt flauw dat mensen het soms zo moeten verpesten voor anderen. Als je een heel jong paard zou hebben, en er komen een stel van die joelende jongeren langs, dat is toch ook gevaarlijk? Een jong paard schrikt zijn eigen dood. En het is zobiezo niet leuk voor de ruiter, want die wordt afgeleid.
Ik heb ooit gehad dat iemand express de deur keihard dichtknalde bij de binnenbak, en toen schrok mijn paard, waardoor ik dus een onvoldoende kreeg...
Ik vind dat mensen die niet met paardensport te maken hebben, soms wel wat meer respect mogen vertonen. Ik vind het echt rot voor je.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 21:09

gelukkig hebben mijn proef en mijn punten er niet onder geleden, was 4e met 193 punten dus was alsnog supertrots, maar het is gewoon misselijk bah

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:01

Ik vindt het zowiezo al misselijk als mensen dat doen.
Mijn paard had een scheur in zijn gewrichtskapsel. Na weken stappen aan de hand ging het eindelijk weer vooruit. En dachten ze dat we na alle ellende weer verder konden. tot die dag dat ik met hem naar het bos wandelde en er ook zo'n wegpiraat lang kwam gescheurd. Op het busje lag een ladder, die door de gaten in het zandpad begon te schudden. En mijn paard die normaal bijna van nooit iets schrikt schrok! Hij steigerde, begon te trekken, kwam omlaag stond op mijn schoen, ik wilde als reactie mijn been wegtrekken en draaide met mijn bovenbeen rond. mijn paard helemaal over de zeik. En jaa hoor, ook zijn blessure weer verergerd. En ik had mijn banden en mijn meniscus geblesseerd, en liep enkele weken met krukken.
Ik vindt dat mensen echt eens goed moeten na denken dat wij die met paarden omgaan, met DIEREN werken. En niet met een of ander apparaat. En ook niet dat die mensen stoppen als ze zien dat er iets misgaat, nee hoor ze lachen alleen maar en toeteren nog een keertje na!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:33

bij ons gebeurde dat ook wel eens als we buiten reden. Dan fietste er mensen langs die gingen roepen dat het zielig was om je paard met een zweep te slaan en om ze te laten rennen voor jouw enzo... echt onzin! gewoon negeren en door rijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:08

ikke20 schreef:
niet tijdens mn proef maar wel bij de trailer. hadden onderlinge en ik was er rijdend naartoe gegaan met mn pony en moesten dus wachten op de uitrijking. stonden we op een verlaten straatje met de trailers enz. was er opeeneen wielrennerwedstrijd en da ging op tijd. maarja als er dan een paard wat onrustig werd of wat da ookstond je op de weg (was erg smal) en dan werden ze woest. heb toen toch wel even mn mondje opengetrokken

En waarom zou je dan je mond opentrekken? Deze mensen willen ook graag hun wedstrijd rijden, net als jij dat graag wil. Jij was al klaar, waarom dan niet even naar een andere plek zodat je hun niet in de weg stond? Jij had je wedstrijd tenslotte al gereden, nu heb je hun gestoord in hun wedstrijd. Jij vindt het toch ook niet leuk als hun op hun prijsuitreiking gaan wachten in jouw ring als je daar net je proef aan het rijden bent?

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 20:14

@ Maradjha: dat is wel ff flink balen zeg, er zijn echt van die achterlijke op deze wereld die niet kunnen nadenken, iedereen weet toch dat paarden levende wezens zijn en wel eens ergens van kunnen schrikken....

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 06:52

Nog niet meegemaakt, maar ik zou me dan de hele proef niet kunnen concentreren! Wel gehad dat ik buiten ging rijden, was eerste keer, ging gewoon langs de weg. Komen er van die busjes keihard voorbij gescheurd! Gelukkig schrikt mijn paard daar niet van, maar het was niet echt een fijn idee als die er wél van geschrokken was! En dan komt er zo'n Jaguar heel rustig voorbij, die wilde echt geen deuken in zijn auto... Haha! Knipoog

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:03

Dat is wel erg balen. Heb niet op wedstrijd gehad, want ik rijd geen wedstrijden maar wel vaak genoeg op buitenrit. Dan gaan ze ook lopen roepen enz. Of extra gasgeven, toeteren. Echt die mensen zijn zó triest. Een paar weken geleden was er een (een bejaarde, die kunnen er ook wat van zeg Verdrietig die riep van 'ga jij dan zo ook je paardje tillen!!!' Verward En dan durven ze het ook alleen maar te zeggen als ze al een stuk voorbij je zijn Clown

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:34

DieL_Zor schreef:
Dat is wel erg balen. Heb niet op wedstrijd gehad, want ik rijd geen wedstrijden maar wel vaak genoeg op buitenrit. Dan gaan ze ook lopen roepen enz. Of extra gasgeven, toeteren. Echt die mensen zijn zó triest. Een paar weken geleden was er een (een bejaarde, die kunnen er ook wat van zeg Verdrietig die riep van 'ga jij dan zo ook je paardje tillen!!!' Verward En dan durven ze het ook alleen maar te zeggen als ze al een stuk voorbij je zijn Clown

Ik reed vroeger ook op een shetlander, was iets aan de lange kant, maar reed heel creatief. Ik ging dus buitenrijden zonder zadel, en toen waren er van die 40(?) jarige mannen, en die zeiden : daar loopt een bolletje wol, en dat kind loopt er gewoon mee. Der voeten zitten helemaal op de grond! (Het was dus nog helemaal niet zo.. Maar kan er niet tegen dat ze zulke dingen zeggen.)

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 20:35

@ Diel_zor: Dacht die man dat je pippi langkous bent ofsow???

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:38

XClairetje schreef:
DieL_Zor schreef:

Ik reed vroeger ook op een shetlander, was iets aan de lange kant, maar reed heel creatief. Ik ging dus buitenrijden zonder zadel, en toen waren er van die 40(?) jarige mannen, en die zeiden : daar loopt een bolletje wol, en dat kind loopt er gewoon mee. Der voeten zitten helemaal op de grond! (Het was dus nog helemaal niet zo.. Maar kan er niet tegen dat ze zulke dingen zeggen.)

Inderdaad heel irritant. Heb ook weleens mensen die gewoon vragen van ben je niet een beetje groot. Dan geef ik gewoon antwoord, maar sommige opmerkingen Hamer
En wat ik dan helemaal grappig vind, is dat als ik aan het lange lijnen ben mensen tegen me zeggen van je moet erop gaan zitten, dat is veel makkelijker ROFL

Maar we dwalen een beetje van het onderwerp af dus we moeten weer ontopic Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:41

Bah, wat respectloos van die tienermeisjes zeg...
Misschien zijn ze gewoon wel jalours, maar het is behoorlijk misselijk van ze om daarom jouw proef door de war te schoppen. :-(

Hopelijk hoef je zoiets nooit meer mee te maken.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 20:50

nee hoop het ook niet hypofocus, je bent toch even helemaal van je concentratie af... ik baal ervan dat ik niet goed heb kunnen zien wie het waren, het was namelijk een concour vlak bij mij in de buurt en als ik ze dan nog eens was tegengekomen had ik hun wel even uitgejoeld Bloos

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:23

Zo dat is dan inderdaad wel jammer dat je ze niet herkende

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 14:38

inderdaad ja Boos!