jury, beoordeeld mijn L2 proef laag!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barlie

jury, beoordeeld mijn L2 proef laag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 08:05

Stomme, stomme jury (nee, grapje hoor Tong uitsteken )
Afgelopen wedstrijd (L2) had ik 169 punten gereden. Dat is duidelijk niet goed genoeg.
Mijn vraag is: Hoe evauleren jullie zo'n wedstrijd?
Bijvoorbeeld alle onvoldoendes eruit halen en dat extra trainen.
Of de volgende keer video opname maken of even geen wedstrijd enzo, enzo

Ben gewoon nieuwsgierig hoe je uit het dipje komt.

Ik heb mezelf wel gewoon ingeschreven voor de volgende wedstrijd. Volgende week al Knipoog

miszlisanne

Re: jury, beoordeeld mijn L2 proef laag!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:07

je proef laten opnemen is altijd handig! dan zie je zelf terug waar je fouten zitten.. en je instructeur kan met je protocol ernaast dan helpen om hetgeen wat niet goed genoeg is voor de jury, te helpen trainen

als het echt ondergewaardeerd is voor je eigen mening en je zelf bijv van overtuigd ben dat het winst was, dan gaat ie bij mij op zn kop ergens onderin een la Tong uitsteken

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:10

Ik denk dat het toch weer het handigst is om je proef te laten filmen. En dan eventueel samen met iemand anders evalueren. Twee weten toch altijd meer dan één.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:19

Ach, het gebeurt iedereen wel eens dat je lager beoordeeld wordt dan je zelf gedacht had. Wij kijken dan wel heel kritisch naar de onvoldoendes, en trainen die punten zeker wel extra.

Maar dat 'dip gevoel' herken ik zeker wel!! ( zeker als je gewend bent heeeeel vaak winst te rijden) Ach gut Gewoon doorgaan..................de ene jury is de andere niet, helaas Verdrietig

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:22

Ik laat me indien mogelijk elke wedstrijd filmen.
In het begin dacht ik ook: pff, ik heb goed gereden en net geen winst, keek ik thuis de proef weer met de coupen en het boekje erbij dacht ik: tja, het was ook net geen winst waardig.
Het is echt fijn om zo je wedstrijd te evalueren, maar je kunt ook thuis eens een proef oefenen of een bepaalde oefening, dan ga je die filmen en kijk je later hoe je hem voor het oog hebt uitgevoerd. Knipoog
Film is echt gemakkelijk.
Kan mams al haast niet meer missen als we op wedstrijd gaan. Bloos

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:10

Dankje voor de tips.

Iedergeval probeer ik te regelen voor een video opname eerst volgende wedstrijd

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:10

Heel veel succes dan. Vork Knipoog

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:13

filmen is uiteraard nooit verkeerd!
Ik kijk ook van op mijn coupon waar ik de onvoldoendes haal en vooral volgende ze elkaar op of is het net een enkele oefening die fout gaat.

Bijvoorbeeld.
je komt van galop terug naar draf en de daarop volgende oefeningen zijn ook onvoldoende, dan weet ik dat mijn paard misschien na de overgang te veel voorop hangt of te lang is en moet ik daar aan gaan werken.

Is het bijvoorbeeld alleen wijken onvoldoende, moet ik mijn aandacht daar meer op gaan richten!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:16

Als ik veel minder punten heb, dan weet ik waar het door komt Bloos

Een enkele x krijg je wat minder punten dan gedacht en dan ga ik dus goed het commentar doornemen en thuis nog beter de puntjes op de i zetten.
Als ik me minder kan vinden in het commentaar van de jury, dan accepteer ik dat gewoon en ga ik thuis toch harder trainen Knipoog (komt gelukkig zélden voor)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:08

Iedereen rijd wel eens een mindere wedstrijd.. Als dat een keer gebeurt is er niets aan de hand, even goed kijken welke punten goed waren en die gewoon lekker blijven rijden. Kritisch kijken naar de punten die slechter waren en met je instructrise overleggen of ze je kan helpen.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je elke wedstrijd onder de 170 rijd. Dan zou ik een wedstrijd-stop nemen en eens echt hard aan t werk gaan. Overleg met je instructrise wat er fout gaat, vraag andere mensen of ze je kunnen filmen en wees kritisch. Voelt het goed genoeg? Ga je weer rustig aan starten Lachen

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:40

Bij <170 (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) is het of helemaal misgegaan door bv spanning of was je nog niet toe in het algemeen aan deze klasse.
Je zult zien indien je serieus verder traint dat de punten in het laatste geval ineens vanzelf komen omdat het totale beeld verbeterd en je dan ook reserve hebt om een fout te maken in de proef.

Van 1 x 170 zou ik niet wakker liggen (heb ook nog wel eens 160 gehaald in de M1 en haal nu (1,5 mnd later) dubbel winst in M2) maar bij regelmatig deze punten zou ik me afvragen of ik niet even thuis moet blijven om verder te trainen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:06

Ik kijk inderdaad naar wat voor commentaar ik heb en of ik daar iets mee kan, dit overleg ik met degene die me lesgeeft en dat gaat dus mee in wat we trainen.
Maar over het algemeen volgen we onze weg gewoon en laat me niet al te veel door een enkele jury beïnvloeden. We weten waar we mee bezig zijn en waar we heen willen.
Als iets vaker op de coupon staat is het een ander verhaal.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:03

Ik had vorige week ook 169 punten, terwijl het heel goed ging. Vandaag ging het 'normaal' en had ik 183 punten. Dus gewoon lekker doorrijden, soms wilt de jury gewoon wat anders zien dat jij rijdt. Elke jury heeft natuurlijk een andere mening over jouw proefje. Lachen
Wel neem ik altijd mijn protocollen mee naar privéles en dan oefenen we op het commentaar. Dat is toch fijner dan alleen, want mijn instructrice ziet dat wat ik verkeerd/minder goed doe, wat de jury ook ziet dus.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:52

video opname is altijd goed Ja geeft een veel beter beeld van jezelf.

Kun je goed jezelf evalueren.... slaap er nog een nachtje over, pak je protocol er nog eens bij en kijk eens goed naar de rode draad. Heel veel dingen zijn terug te leiden naar 1-2 problemen.
Bijv spanning, niet voorwaarts, niet nageeflijk. Besteed aan dat punt meer aandacht in je training. Is het eenvoudig op te lossen dan gewoon weer vlot op concours. Is het een groter probleem blijf dan nog even thuis Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:17

Om op je titel terug te komen.
Ik moest vandaag als eerste en reed 169 en 168 ik baalde van de punten, maar achteraf bleek ik nog 2 x een zevende plek te hebben behaald.
Er is gewoon laag gepunt door beide jury's. Knipoog

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:55

Bij lage punten denk je in eerste instantie aan jezelf en vaak laat ik het ook opnemen op video zodat je 100 keer kan kijken waar het mis en goed ging. Soms zijn de omstandigheden erg slecht.. twee maanden geleden reed ik een proef in zware regenval en was de bodem aan het einde van de dag erg glad geworden waardoor je al voorzichtig rijd. (de hoeken waren helemaal modderig) ja dan neem ik de punten minder serieus.

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:18

kaatje77 schreef:
Ik moest vandaag als eerste en reed 169 en 168 ik baalde van de punten, maar achteraf bleek ik nog 2 x een zevende plek te hebben behaald.

Laag gepunt of slecht gereden? Soms kan een jury gewoon de punten niet kwijt, zo slecht wordt er gereden. En dan matsen ze je nog om je uit de verlies te houden Knipoog

Door één keer zulke punten zal ik me niet uit het veld laten slaan. Gewoon doortrainen en werk (met je instructeur) aan het commentaar wat je krijgt. Je proef laten filmen is altijd een mooi middel om je punten beter te begrijpen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:37

Midnight16 schreef:
kaatje77 schreef:

Laag gepunt of slecht gereden? Soms kan een jury gewoon de punten niet kwijt, zo slecht wordt er gereden. En dan matsen ze je nog om je uit de verlies te houden Knipoog

Door één keer zulke punten zal ik me niet uit het veld laten slaan. Gewoon doortrainen en werk (met je instructeur) aan het commentaar wat je krijgt. Je proef laten filmen is altijd een mooi middel om je punten beter te begrijpen.

In dit geval laag gepunt. Knipoog

dressagex3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:16

opnemen en dan met instructrice een keer in de zoveel tijd bekijken.
Als het niet opgenomen is coupon meenemen naar de les en alles bespreken.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 08:06

Gisteren één proef gereden en we hadden 171 punten. De jury was heel duidelijk met commetaar en mijn instructrice en nog twee ruiters hebben mijn proef bekeken. Er is ook nog een video opname gemaakt. 28 sept heb ik misschien nog één wedstrijd. (al voor ingeschreven) Daarna even een herfst, winterstop (ook i.v.m. mijn zwangerschap Knipoog ). We blijven thuis oefenen en we weten waar we aan moeten werken.

Bedankt voor de tips.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:04

Super barlie.

Mooi om te horen dat je wat met de tips hebt kunnen doen.
Succes met de volgende wedstrijd en gefeliciteerd met je zwangerschap. Knipoog