2 x Z gereden, en welke klasse dan starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustWendy

2 x Z gereden, en welke klasse dan starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 08:48

Hallo allemaal,

Een vraag aan jullie over in welke klasse ik met een nieuw paard zou mogen starten.
Ik heb al informatie gezocht op de site van KNHS en daar het een en ander gevonden hier
staat echter niets over het feit of het bij de paarden en/of pony's is. Ik ben namelijk met mijn
pony Z2 dressuur geweest en met mijn paard Z2 dressuur. Op de site staat vermeld dat men bij
2x starten in de Z2 dressuur ieder paard vanaf 6 jaar in de Z1 of zelfs Z2 mag starten. Nu vraag ik
me af of dit ook geld als je 1x z2 bent geweest bij de pony's en 1x bij de paarden.

Graag jullie commentaar!

Kylan

Re: 2 x Z gereden, en welke klasse dan starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:19

Ja, pony's telt gewoon mee.
Je mag dus ieder paard uitbrengen in de klasse die je wil, tussen L1 en Z2.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:07

Ik zou wel even bij de KNHS informeren of ze de gegevens van je pony nog wel hebben. Bij iemand die ik ken zijn die gegevens in ieder geval verloren gegaan. Was wel al van een hele tijd geleden, maar zij had volgens de KNHS dus maar 1x Z gereden Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:16

Hoelang is het geleden dat je met je pony Z hebt gereden?
Ik heb 8 jaar geleden Z gereden met mijn pony, en een paar jaar geleden Z2 met een paard, maar ben volgens de KNHS maar 1x Z.

barbara2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:11

Ik ben 9 jaar geleden voor het laatst Z2 gestart met een pony en vorig jaar voor het laatst Z2 met een paard. helaas hebben ze alle gegevens nog en moest ik gewoon L1 starten met mij jonge paard. Als ik jou was zou ik idd ff checken of ze alle gegevens wel hebben (volgens mij hebben ze alles gewoon nog als je vroeger bij de KNF zat, ik heb namelijk ook al 20 jaar hetzelfde persoonsnummer)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:06

Ik ben met mijn C pony Z springen gweest, als ik dat nu weer zou halen bij de paarden mag ik nog gewoon B. Ik heb altijd gehoord dat het alleen geld voor de D en E pony's. En qua jaren was het volgens mij 10 jaar en dan geldt het niet meer.

Ik zou gewoon de KNHS bellen, dan weet je het direct zeker!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:11

volgens mij was 'vroeger' de regel dat je 2x Z bij de paarden moest zijn geweest. En telde Z bij de pony`s niet meer als je naar de paarden ging.
Maar weet het niet zeker, dat regelement is nl niet meer te vinden Haha!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:00

Van mij hadden ze alle gegevens nog en de laatste keer dat ik Z2 heb gestart was al ruim 12 jaar geleden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:16

rowo schreef:
Ik ben met mijn C pony Z springen gweest, als ik dat nu weer zou halen bij de paarden mag ik nog gewoon B. Ik heb altijd gehoord dat het alleen geld voor de D en E pony's. En qua jaren was het volgens mij 10 jaar en dan geldt het niet meer.

Ik zou gewoon de KNHS bellen, dan weet je het direct zeker!

Voor het springen is de regeling anders dan voor de dressuur Knipoog Heeft met de hoogtes ed te maken.
De tabel voor het springen is daarom wat ingewikkelder. Mijn zusje was Z met een D-pony en dan mag je met een Z-paard bijv ook maar L starten(geloof dat je dan zelfs nog mag kiezen om B te starten).

Voor de dressuur telt het in principe gewoon mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:11

Pony's tellen voor de dressuur idd gewoon mee, dus daar behaalde klasseringen doen gewoon mee voor de regeling.

Als je zelf nog coupon hebt van je pony kan je sowieso gewoon starten, anders kan je het het beste even navragen bij de KNHS.