Grand Prix ruiter in L1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blackmagic85

Grand Prix ruiter in L1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 09:10

Hoi hoi,

ik heb een vraagje; van het weekend reed er bij ons een ruiter die ook op Grand Prix niveau rijdt met een nieuw paard een L1 proef. Mag dit? Ik dacht dat wanneer je GP reed, je niet meer in de basissport mocht starten of alleen vanaf de Z? Dit is toch niet eerlijk ten opzichte van de anderen die heel hard ge-oefend hebben op hun proefje en minder wedstrijdervaring hebben?!

Dominiqueee

Re: Grand Prix ruiter in L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:11

Geen idee of het mag, maar hier zijn al topic's over... Dus het heeft niet zoveel zin om deze discussie nog een keer te starten denk ik..

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:13

Ik weet niet beter dat je vanaf het Z1 of Z2 pas weer mag beginnen als je GP gereden hebt.
Maar je kan bij de KNHS iets aanvragen (kan even niet op het woord komen) waardoor je dus een aantal klassen lager mag starten, bijv. als zij met een jong paard wil starten.
Anders zou zij met een jong paard niet meer op wedstrijd mogen starten doordat ze GP is, dan zou ze dus eerst dat jonge dier moeten door trainen tot het Z1/Z2 en dan moeten wachten tot het dier 6 is, want eerder mag hij niet gestart worden in die klasse.

Ik wacht nog even verdere reactie's af.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:14

dat kan dan vermoedelijk met een 4-jarigen zijn .. die mogen niet hoger starten dan de L1 en dan is het vooral dat je op wedstrijd gaat voor de ervaring van dat paard ..

En ik zou me dr iig niet druk om maken als het zo was ... je rijdt voor je zelf en probeert voor jezelf een score te halen waar je zelf tevreden mee bent.. dan zou ik niet gaan denken van ooh het is niet eerlijk ik ben zo zielig want ik heb nu eens geen kans om de 1e plaats te halen ..

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:15

__KELLY schreef:
dat kan dan vermoedelijk met een 4-jarigen zijn .. die mogen niet hoger starten dan de L1 en dan is het vooral dat je op wedstrijd gaat voor de ervaring van dat paard ..

En ik zou me dr iig niet druk om maken als het zo was ... je rijdt voor je zelf en probeert voor jezelf een score te halen waar je zelf tevreden mee bent.. dan zou ik niet gaan denken van ooh het is niet eerlijk ik ben zo zielig want ik heb nu eens geen kans om de 1e plaats te halen ..

Idd. dat dacht ik ook.
Als je voor jezelf maar fijn gereden hebt dan maakt het ook niet meer uit wat je punten zijn of welke plaats je behaald.
Een GP ruiter zal ook z'n handen vol hebben aan een jong paard, het is en blijft een jong dier Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:49

Dominiqueee schreef:
Geen idee of het mag, maar hier zijn al topic's over... Dus het heeft niet zoveel zin om deze discussie nog een keer te starten denk ik..

Juist. Tevens is dit ook in de regelementen terug te vinden.