Hoge (Engelse) neusriem toegestaan op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sylhouet

Hoge (Engelse) neusriem toegestaan op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 09:14

Ik had in mijn hoofd zitten dat een hoge (Engelse) neusriem op dressuurwedstrijden niet toegestaan is.
Ik dacht dat je dan perse een gecombineerde neusriem moest dragen, dus met sperriempje eraan (of natuurlijk een lage neusriem).
Nu kijk ik in de reglementen van de KNHS om dit te checken, en als ik het goed lees, is deze neusriem wél gewoon toegestaan, ook in de lagere dressuurklasses (B t/m M) in combinatie met een trenshoofdstel.

Weet iemand of dit de afgelopen jaren is aangepast in het reglement, of was de hoge neusriem altijd al toegestaan?
En kan iemand bevestigen dat ik het reglement goed lees en het inderdaad toegestaan is?

Voorbeeld hoge neusriem:
Afbeelding

Bedankt alvast Lachen !

Rinde

Re: Hoge (Engelse) neusriem toegestaan op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:16

Volgens mij mag je altijd met een hoge neusriem rijden, maar wanneer er een lusje voor de sperriem aanzit, dan moet deze eraan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:16

De Engelse neusriem is naar mijn weten altijd al toegestaan geweest. Dik twintig jaar geleden al, toen ik dressuurwedstrijden reed, en nu nog steeds.

Maar... dan moet het wel een echte Engelse neusriem zijn. Er mag dan geen lusje aan zitten, want dan is het een incomplete gecombineerde neusriem en daar moet altijd een sperriem bij zitten. Het lusje erafhalen en de gecombineerde neusriem als Engelse neusriem gebruiken mag wel.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 09:18

Okee, bedankt!

Nu jullie het zo zeggen, denk ik dat ik in de war was met de regel die jullie noemen, dat je geen neusriem mét lusje maar zonder sperriem mag dragen.

Bedankt voor de opheldering Knipoog Knipoog !!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:35

Regelementsvraag.