Knotjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Knotjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:50

Heey Haha!
Ik heb binnekort un wedstrijdje, (dressuurproef op B niveau) en dan wil ik mijn BWP invlechten en knotjes maken. Alleen zijn manen zijn erg dik en ik weet niet hoe ik ze moet trekke Tong uitsteken kan iemand me dat uitleggen?? En hoe moet invlechten met naald en draad eigenlijk?? Tong uitsteken

piewie

Re: Knotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:51

Tja dat kan ik je moeilijk vanaf achter de pc uitleggen. Misschien ken je iemand in de buurt die je er mee kan helpen?

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:51

Bij de wiki staat een omschrijving hoe je moet vlechten met naald en draad Knipoog Hier staan ook fototjes bij dus dat is duidelijkker als dat iemand het zo uit legd...

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:53

piewie schreef:
Tja dat kan ik je moeilijk vanaf achter de pc uitleggen. Misschien ken je iemand in de buurt die je er mee kan helpen?

Nee niet echt Tong uitsteken bij mij op stal staan alleen maar western mense..

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:54

Ik denk dat je gaat rijden op een shet? Dan kun je beter gaan voor een hengstenvlecht o.i.d.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:55

levine schreef:
Ik denk dat je gaat rijden op een shet? Dan kun je beter gaan voor een hengstenvlecht o.i.d.

haha nee Tong uitsteken het is un BWP (de belgische versie van KWPN) ik wil wel foto neerzette , maar weet niet hoe dat moet Bloos

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:56

levine schreef:

Uhhh snap hem ff niet...
staat toch echt BWP!!!! en geen shet, beetje onzinnige reactie of niet

Utixo

Ze zegt toch dat het een BWP ruin is? Hoe kom je dan op shet?

Izzy19

Om manen te trekken moet je gewoon met een trekkammetje (zo'n klein ijzeren kammetje meestal) eerst de manen uitkammen en daarna pak je telkens een klein plukje in je hand, je kamt wat haar naar boven zodat je telkens het onderste en langste haar uittrekt. Het haar dat je nu nog in je hand hebt dat moet je dus uittrekken met het kammetje, je draait de pluk haar er gewoon rond en met een kort rukje trek je deze pluk eruit. Het moeten wel kleine plukken zijn, anders is het heel moeilijk en heel lastig voor je paard.
Als je wilt invlechten met naald en draad moet je eerst een speciale naald en speciale draad hiervoor gaan halen in de winkel. Als je deze hebt begin je gewoon met vlechtjes maken. Ongeveer 1 handbreedte dik, hangt er vanaf wat je zelf mooi vindt. De vlechtjes zeer goed en strak aantrekken. Als je alle vlechtjes hebt gemaakt kan je deze gaan innaaien. Hiervoor vind je een hele goede uitleg op de website van Anky en ik denk dat er hier op het forum dat ook wel al eens helemaal is uitgelegd.
http://www.anky.nl/index.asp?page=webti ... es&lang=nl

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:03

Izzy19 schreef:
Om manen te trekken moet je gewoon met een trekkammetje (zo'n klein ijzeren kammetje meestal) eerst de manen uitkammen en daarna pak je telkens een klein plukje in je hand, je kamt wat haar naar boven zodat je telkens het onderste en langste haar uittrekt. Het haar dat je nu nog in je hand hebt dat moet je dus uittrekken met het kammetje, je draait de pluk haar er gewoon rond en met een kort rukje trek je deze pluk eruit. Het moeten wel kleine plukken zijn, anders is het heel moeilijk en heel lastig voor je paard.
Als je wilt invlechten met naald en draad moet je eerst een speciale naald en speciale draad hiervoor gaan halen in de winkel. Als je deze hebt begin je gewoon met vlechtjes maken. Ongeveer 1 handbreedte dik, hangt er vanaf wat je zelf mooi vindt. De vlechtjes zeer goed en strak aantrekken. Als je alle vlechtjes hebt gemaakt kan je deze gaan innaaien. Hiervoor vind je een hele goede uitleg op de website van Anky en ik denk dat er hier op het forum dat ook wel al eens helemaal is uitgelegd.
http://www.anky.nl/index.asp?page=webti ... es&lang=nl

Ohh Harstikke bedankt Haha! ga vanmiddag proberen Tong uitsteken

Koekie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:03

als ik jou was gewoon even iemand proberen te vinden die het kan laten zien, werkt nog altijd het beste Knipoog

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:06

Uitdunnen met een uitdunmesje is een stuk makkelijker...wel vanaf de onderkant doen... Helpt vooral bij paarden met dikke manen Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:49

levine schreef:
Bij de wiki staat een omschrijving hoe je moet vlechten met naald en draad Knipoog Hier staan ook fototjes bij dus dat is duidelijkker als dat iemand het zo uit legd...

Dat klopt. Ik verwijs je dan ook naar de Wiki en sluit dit topic.