beugels te lang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xZingaro

beugels te lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:06

Na een wedstrijd had ik het uitslagblad gekregen en daarop stond dat mijn beugels 3 gaten korter moeten. Nou heb ik een rij-instructrice die zelf ook jury is en die zei dat je dat er helemaal niet op mag zetten. Zolang je beugels maar niet overdreven telang zijn of weer veelste kort. En ik zit toch echt goed in die beugels Bloos .
Ik had op die dag 2 proefjes gereden. De eerste zei er niks over maar de 2e dus wel.
Iemand die hier meer over weet ?

Sim

Re: beugels te lang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:44

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners verwijderd. Reacties in de trant van "Je hebt een PB.", "Stipje" of "Dezelfde vraag", zijn verwijderd. Wil je het topic graag bewaren, dan kun je jezelf abonneren op het topic of de bookmark-functie gebruiken. Voor meer informatie, zie de regels en de Help van Bokt.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:28

Als jij aangeeft (en eveneens je instructrice) dat je goed zit met deze lengte van je beugels, zou ik ze niet korter doen. Er zijn jury's die vinden dat de beugels iets langer of iets korter moeten. Dat is vaak gewoon een opmerking, maar je mag zelf weten op welke maat je ze het liefst hebt, zolang je beugels inderdaad maar niet overdreven té lang zijn of véélste kort.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:32

Idem. Het lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat iemand de beugels te lang heeft. Dat voel je toch wel? Dat je je hakken dan niet meer uitkan drukken en ook helemaal geen steun heeft. Het is gewoon een opini denk ik. Beugels moeten fijn rijden voor de ruiter. Volgens mij heeft je paard daar alleen maar belang bij.

Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:05

Ze mogen het er volgens mij best opzetten hoor, het is waarschijnlijk als tip bedoeld, hoewel ik me niet goed voor kan stellen hoe je met té lange beugels rijdt, dan moet het wel heel extreem zijn.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:10

IK weet niet of dat bij jouw ook het geval is maar ik ben een paar keer op verschillende clinic's geweest en daar was het eerst bij de meeste ruiters beugels korter. Vaak konden ze er wel goed mee rijden maar kwamen net uit het zadel bijv. Er wordt dus wel vaak met te lange beugels gereden. Maar ja kan hier natuurlijk niet beoordelen aangezien er bijv. geen foto van is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:12

Tuurlijk mag een jury dat erop zetten als ze dat vinden.
Zelf heb ik het vorige week er nog opgezet (al noem ik dan niet het aantal gaten dat eea korter moet) maar dit meisje zat echt te lang en kon de beugels alleen aan haar voeten houden door tenen naar beneden te drukken.

Mannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:16

Tuurlijk mogen ze dat er op zetten.......Het is hun menig...ik vind dat je gewoon moet rijden met de maat die jij prettig vind....als jij daardoor misschien regter op zit...anders krijg je dat soort komentaar!!!

xZingaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:18

Haha oke. Bedankt. Ik kan m'n hakken zegmaar nog steeds goed uitdrukken. Vroeger als beginnertje zat ik altijd veelste kort. Maar dat is nu gelukkig normaal!