Dressuur wedstrijden ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Dressuur wedstrijden ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:57

heeyy

ik wil graag dressuurwedstrijden gaan rijden maar ik snap niet wat die L en M enzo betekenen
Ik iemand zei me dat je dan geen geluiden mag maken maar ik heb m'n paard opgeleerd met geluide omdat hij te hevig reageert op de benen klopt dat ??

xx alvast bedankt

leen

fannetje

Re: Dressuur wedstrijden ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:04

Dressuur is in verschillende klassen opgedeeld.
Je begint in de B(beginnend), dan L(Licht), dan M(midden), dan Z(zwaar). In iedere klasse moet je voldoende winstpunten halen om verder te mogen.
Wat geluiden betreft, idd liever niet, wordt vaak niet gewaardeerd door juryleden, want hulpen moeten zo min mogelijk waarneembaar zijn.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:06

fannetje schreef:
Dressuur is in verschillende klassen opgedeeld.
Je begint in de B(beginnend), dan L(Licht), dan M(midden), dan Z(zwaar). In iedere klasse moet je voldoende winstpunten halen om verder te mogen.
Wat geluiden betreft, idd liever niet, wordt vaak niet gewaardeerd door juryleden, want hulpen moeten zo min mogelijk waarneembaar zijn.

Heel erg bedankt Knipoog

en wat betekend dan die 1 ofzo er achter ...

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:16

de klasse's L, M en Z zijn opgedeeld in L1 en L2 M1 en M2 Z1 en Z2. zijn dus aparte klasses waar je dus ook weer je punten in moeten halen om verder te mogen.
bij 10 winstpunten mag je door naar de volgende klasse

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:19

meloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:27

je hebt de klasse b voor beginners L1 volgt L2 volgt M1 volgt M2 volgt z1 volgt Z2 volgt ZZ en hoestiller jij tit en hoeminder heulpen ze zien hoe hogere punten je krijgt en als je heletijd praat hardop tegen je paard zullen ze niet zo heel fijn vinden.
de wintspunten lopen van B,L1,L2,M1,M2 van 180 tot 195 is 1 wintspunt van 195 tot 205 is 2 wintspunten

met 10 winspunten mag je over naar de volgende klasse

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:49

meloetje schreef:
je hebt de klasse b voor beginners L1 volgt L2 volgt M1 volgt M2 volgt z1 volgt Z2 volgt ZZ en hoestiller jij tit en hoeminder heulpen ze zien hoe hogere punten je krijgt en als je heletijd praat hardop tegen je paard zullen ze niet zo heel fijn vinden.
de wintspunten lopen van B,L1,L2,M1,M2 van 180 tot 195 is 1 wintspunt van 195 tot 205 is 2 wintspunten

met 10 winspunten mag je over naar de volgende klasse

Dankje wel allemaal Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:05

Sterker, stemhulpen zijn niet toegestaan en krijg je strafpunten voor.... Voor de rest lijkt alles me voldoende uitgelegd.

Alle info is trouwens ook in de reglementen van de KNHS te vinden, zie KNHS site.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 15:43

WenK schreef:
Sterker, stemhulpen zijn niet toegestaan en krijg je strafpunten voor.... Voor de rest lijkt alles me voldoende uitgelegd.

Alle info is trouwens ook in de reglementen van de KNHS te vinden, zie KNHS site.

oei nujah ik zal wel iets vinden Knipoog