Mensen die in klasse blijven hangen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Mensen die in klasse blijven hangen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 09:46

Heehee,
vaak zie ik toch op wedstrijden dat er mensen zijn met 20+ winstpunten + daar mee oppochen & proberen altijd alle prijzen weg te halen..
ze gaan gewoon niet over in een andere klasse in eigenbelang om prijzen te scoren..
mij lijkt het toch wel duidelijk dat als je altijd in de 192+ punten rijdt, meer dan 20 winstpunten hebt dat je makkelijk toe bent aan een hogere klasse?

Zien jullie dit ook vaak, en hoe kijken jullie ertegenaan ?

samoth

Re: Mensen die in klasse blijven hangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:51

Ik heb al meerdere keren in M2 boven 190 punten gehaald, ik moet toegeven dat ik nog helemaal niet klaar ben voor Z1 en vandaar dat ik die klasse uit gaat rijden.

Wie de beste is wint de prijs, dat is wel heel erg logisch... Tong uitsteken

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:52

Het aantal winstpunten in een klasse zegt toch niet of de persoon klaar is voor de volgende? Als de oefeningen van een hogere klasse nog niet bevestigd zijn in training thuis, denk ik dat het beter is om nog een tijdje in een lagere klasse te halen, en niet over te gaan als paard en ruiter er nog niet volledig klaar voor zijn.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 09:55

hoe ik 't bekijk, als je zelfs in de 200 punten rijdt, en oppocht op concour tegen anderen dus dan alleen voor de prijzen gaat, vind ik het gewoon oneerlijk.
Ik heb 't gewoon nu al een paar x op concour gehoord.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:16

Maar ga je voor de prijzen dan?
Ik rijd dan geen KHNS maar wel onderling, en dan ga ik eigenlijk alleen voor een winstpunt, tuurlijk als je een prijs wint is dat heel leuk maar ik vind winstpunten wat belangrijker....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:01

Voor het riant hoge startgeld mag je op een gegeven moment best wat prijzengeld terug winnen.
Overigens is het volgens mij meer standaard dan uitzondering, toen ik in de B boven de 200 scoorde en over ging naar de L1 bleef ik steeds rond de 185 hangen. In het L2 is de topscore tot nu toe 194 en 1e, afgelopen weekend was ik twee keer laatste met 179 en 172. Ik bedoel maar Knipoog

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:03

joh, als ze altijd zulke hoge punten halen, dan moeten ze uiteindelijk wel over naar de volgende klasse, je mag nu eenmaal niet eeuwig blijven hangen Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:03

Ik rijd ook vaak goede punten, heb 17 winstpunten en ben nog niet van plan een niveau hoger te gaan.
Waarom niet?
Omdat mijn paard pas 4 is en we anders erg lang in het L2 zitten

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:20

Ik blijf dan ook in deze klasse omdat mijn pony de onderdelen dan nog niet kan in een hogere klasse.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:21

Ik vraag me ook wel eens een beetje af wat de lol voor sommige mensen is om steeds met een jong paard weer in de L te gaan starten en dan de prijzen voor de echte beginners weg te kapen, aan de andere kant is het wel goed om je daar een beetje aan op te trekken..

Ik start meestal een paar keer in elke klasse en als ik vind dat mijn paard er nog niet aan toe is om hoger te starten neem ik m een tijdje niet mee, vind het anders een beetje zonde van mijn geld en ga ook geen hele einden rijden om dan naar een wedstrijd te gaan met (behoorlijk) prijzengeld.

Aan de andere kant als iemand daar lol in heeft, het gaat allemaal volgens de regels wat moet ik daar van vinden dan?
Ik doe ook gewoon wat ik leuk vind... daar zijn wedstrijden toch ook voor?

Wij hebben iemand op stal en die was ivm slechte ervaringen anti wedstrijden en had haar paard netjes Z2 klaar toen ze besloot om toch maar een startkaart aan te vragen, ze heeft héél vaak 3 wp's per proef gereden en zeiden sommige mensen ook dat dat niet eerlijk was, maar dat zie ik niet, iedereen kan dit toch doen als ze dat leuker lijkt? Zij heeft daar ook jaren voor moeten trainen..

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:13

Dat de beste moge winnen!

Als je paard nog niet klaar is voor een klasse hoger vind ik dat je best 'mag blijven hangen'. Ikzelf kies ervoor om mijn paard thuis te houden als hij nog niet klaar is voor een volgende klasse. Hij heeft het ritme van de wedstrijden niet perse nodig, en ik vind het wedstrijdrijden te duur om maar gewoon te blijven gaan. Er zijn ook paarden die dat ritme wel nodig hebben, en die dan prijzen wegkapen. Iemand die in een klasse blijft hangen hoeft niet per definitie de beste te zijn. Je kan ook 3 jaar in dezelfde klasse rijden en dan 20 winstpunten hebben verzameld. Het lijkt mij een uitdaging om (nog) beter te gaan rijden en zo degene die 'blijven hangen' eraf te rijden!

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:28

Th0mas schreef:
Ik heb al meerdere keren in M2 boven 190 punten gehaald, ik moet toegeven dat ik nog helemaal niet klaar ben voor Z1 en vandaar dat ik die klasse uit gaat rijden.

Wie de beste is wint de prijs, dat is wel heel erg logisch... Tong uitsteken

Je betaald in principe ook voor je eigen prijs, dus vind het ook logisch dat je die mag winnen omdat je de beste bent

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:19

precies zoals meerdere mensen al zeggen. als je zulke punten scoort hoef je nog niet klaar te zijn voor de volgende klasse. rij momenteel M1 met mijn friese merrie. heb rond de 15 winstpunten en mijn laatste proef was ik 1e met 206 punten. maar ik beheers de nieuwe oefeningen van de m2 echt nog niet. traver... pfff lukt echt nog niet...

wat ik veel vervelender vind zijn de semi profs die alle prijzen weg kapen. je ziet toch vaak dat de stallen met alle prijzen naar huis gaan. wel jammer... maar zo is het nu eenmaal... wie hier niet mee kan leven kan beter een ander sport uit gaan oefenen Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:46

Tegen sommige mensen valt idd écht niet te rijden, en soms is het bij voorbaat al verloren zaak om alleen al een poging te doen om diegene eraf te rijden. Deal with it.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:29

Vaak is het idd dat de combinatie nog niet klaar is voor een hogere klasse of het zijn gewoon nog jonge paarden waarmee je niet in 1 sneltrein vaart naar de Z wil/kan. (Ik ken iemand die ook overal de punten en prijzen weg rijd, maar haar paard is 5 en ze zit al in de M2 met 10 winst en elke klasse heeft ze tot de 20+ winstpunten gereden puur omdat het anders te snel gaat).

Ik ben in de B en L1 wel meteen met 10 winst overgegaan(Nouja toevallig allebei 11 omdat dat nou net zo uitkwam). En ook al zouden we misschien al M kunnen starten ik denk dat ik nog even L2 door rijd tot de 15, alles even bevestigen en zeker weten dat je voor de M klaar bent!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:37

Ik blijf altijd zo lang mogelijk hangen.
En alle prijzen wegkapen? Moet de rest maar zorgen dat ze zelf beter rijden en dus zelf de prijzen wegkapen.
En als dat niet lukt, dan doen ze dus iets fout en moeten ze wat langer dooroefenen voordat ze op concour gaan.
Je kunt het iemand toch niet kwalijk nemen dat hij zijn paard netjes voor elkaar heeft en daardoor punten haalt?

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:40

Op het moment heb ik 25 winstpunten in het L1, da's omdat ik nèt 10 winstpunten had toen de selectiewedstrijden begonnen en ik graag de basis beter zou willen hebben voordat ik zou promoveren. Knipoog
Mij ligt het er dus vooral aan of je al klaar bent voor de volgende klasse, beter de ene klasse perfectioneren dan promoveren en dan niks bereiken in die hogere klasse.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:41

Op de wedstrijden waar ik start is de hoofdprijs net zo hoog als je inschrijfgeld. Er valt dus niets te verdienen, winstpunten halen. Daarbij rij ik voor mezelf en weet dat als ik op grotere concoursen start, ik meer tegenstand heb. Dat is een beslissing die ik zelf neem.

atlar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:46

waar rij je voor? voor je eigen winstpunten of voor de prijzen? ik denk dat t belangrijker is om je eigen punten te rijden en als je er zelf klaar voor bent kun je toch door dan hoef je je toch niet druk te maken om wat andere doen? en is t dan niet meer zo dat je bij de 20 of 30 punten automatisch verder moet? maak je niet druk rij je punten en ga zelf lekker verder, je rijdt tenslotte toch voor de lol. gr atlar

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 02:34

Ik blijf op het moment ook even hangen in de B. Heb 10 punten binnen. Maar ben nog niet stabiel genoeg om over te gaan. Heb nog maar 1 keer boven de 190 punten gereden en verder wisselt het nog erg. Aanleuning / impuls / buiging/ stelling is nog niet voldoende vind ik om over te gaan. Wijken gaat goed. Ik blijf dus ook nog even hangen tot alles stabiel is en bevestigd. En paar keer hogere punten heb gereden.
Maar ik kan je wel snappen in sommige gevallen ja.
Al ken ik ook iemand waarvan je denkt die blijft hangen maar die heeft soms in 7 wedstrijden 20 punten te pakken tja. dan lijkt het of ze blijft hangen maar die rijd gewoon zoveel punten bij elkaar.
En die rijdt ook maar een paar keer per jaar ook.

Ieder moet het voor zich weten.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 02:56

De Knhs heeeft niet voor niks regels opgesteld! Dus dat betekend dat je met 30 punten over moet. Dat lijkt veel maar als ik nu kijk, ik rijd mijn 4 jarige in de L1 en ben nu 4x weggeweest en heb 11 wp. Als ik zo doorga kan ik nog 5 a 6 x weg en dan moet ik al over... En, ja.. ik zit met zulke punten bijna altijd in de prijzen, maar ik kan nou niet zeggen dat ik de kans krijg om te blijven hangen in een klasse...

Conclusie: de betere combinaties zitten toch al redelijk snel aan hun punten en zullen daardoor nooit lang in een klasse kunnen blijven hangen...

Enne, de beste wint nou eenmaal!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:30

Als je paard nog niet klaar is voor de volgende klasse waarom zou je dan overgaan?
Dat is alleen je paard pesten en niets anders Bloos .
En dat er prijzen rijders zijn ach wat maakt het uit je rijd toch voor je zelf Ach gut en niet voor een ander als je goed rijd krijg je ook je punten wel. Slapen
En als je zelf lekker hebt gereden en je hebt echt het gevoel dat het ook daadwerkelijk goed ging wat maakt het dan uit of een ander beter is gegaan.
Het gaat op dat moment om jouw paard en jouw gevoel Koe En vadaar uit ga je verder oefenen tot je aan de volgende klasse bent.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:38

I(nderdaad, ik sluit me bij de meeste aan.
Mensen die volgens de TS blijven hangen hebben op een gegeven moment wel zoveel punten dat ze over moeten en dan heb je van hun geen last meer, om het zo bot maar te zeggen, maar daarentegen komt er ook wel weer nieuwe concurrentie.
Als je niet tegen je verlies kunt, kun je maar beter stoppne met wedstrijden rijden.
Ik rijd nu zelf onder het motto:
lol met je knol. Vork
En ik kan je garanderen dat ik nu veel meer plezier heb dan vroeger met wedstrijden, toen reed ik ook om te winnen. Clown

Ik heb momenteel 14 wp in de B en ga nog niet over, omdat de zijwaarts nog niet goed bevestigd is, eerst het juiste knopje erop zetten en dan pas meten met anderen of het allemaal klopt. Knipoog

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:18

Je hebt helemaal gelijk waarom zou je je gek laten maken, er komen en blijven altijd ruiters die beter zijn dan ons. Slapen en dan kan je er maar beter lol in hebben want mensen voor jullie het vergeten voor de meeste mensen is paardrijden een hobby

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:15

Ik vind het altijd wel prettig om echt klaar te zijn voor de volgende klasse, en daar ook meteen bovenin mee te rijden.
Liever dan elke klasse net puntjes te rijden afentoe.

Nu heb ik ook 22 winstpunten en afgelopen wedstrijd gewonnen met 199 punten. Ben nu ook wel echt klaar voor de M1.
Maar aangezien ik Brabantse wil rijden moet ik toch tot dan nog in de L2 blijven.

Maar het staat jou ook vrij om tot de 30 punten in een klasse te blijven, wie houdt je tegen.
Kun jij ook de prijzen 'wegkapen'.

Ken ook genoeg mensen die direct overgaan naar de volgende klasse met 10 punten. En dan 'pochen' dat ze zo snel door de klasses vliegen.

Tis maar net waar je voor kiest.