jury ziet liever lang en laag ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wishmee

jury ziet liever lang en laag ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:05

hallo ik was laatst in neiuwe wetering 5 daagse concour .

ik reed daar zelf 3 dagen en het ging echt goed mn laatste proefje was hij gewoon helemapa op maar ging ik wel met 5 punten naar huis Haha!

maar nu komt het betreft mijn titel ik was klaar met rijden de eerste dag en ik ging nog even naar al die andere mensen kijken die in mijn catogorie startte en ik zag dat meer als de helft hun paard (l1) lang en laag reed zelf ben ik daar helemaal niet fan van ik doe alleen maar lang en laag om in te rijden maar tijdens de prijsuitreiking zaten alleen maar mensen in de prijzen die hun paard lang en laag reden zelf vind ik dit raar wat vinden jullie hier van ???? of hebben jullie het zelf ook meegemaakt laat het even weten in dit nieuwe topic Haha!

Urielle

Re: jury ziet liever lang en laag ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:03

Aanleuning is maar 1 onderdeeltje van de hele proef.
Ik zie persoonlijk liever een paard goed over de rug gaan en dan lang en laag, dan wat je hier nogal eens ziet: drie- en vierjarigen in de B die met weggedrukte rug in de oprichting getrokken worden en daarmee proeven winnen.
Maar goed, er is meer dan alleen die aanleuning.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:07

idd, had zelf laatst ook een jury die een paard liever lager en ronder zag dan bovenin (l2), zeker in de lagere klassen lijkt me dit terecht, net wat urielle zegt, liever goed over de rug en laag dan omhoog getrokken in een houding die ze nog niet aankunnen

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:12

er zijn idd jury's die dat graag zien, helaas geven ze die dan ook hogere punten (niet allemaal) ik denk dat het bij de paarden nog erger is dan bij de pony's. gefeliciteerd met je 5 winstpunten!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:10

Het klinkt misschien raar maar ik ben blij dat er ook juryleden naar het paard kijken of ze ontspannen over de rug gaan.
Ipv alleen punten geven als ze in de "oprichting" lopen en dan hun rug totaal niet ontspannen.
En ik ben niet tegen oprichting hoor want op een gegeven moment moeten ze echt in de proef opgericht lopen alleen vind ik een B of L1 proef nog iets te vroeg. Clown