de voorbereiding voor de wedstrijd....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wembleyk

de voorbereiding voor de wedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 19:27

Ik ben benieuwd....

Er zijn hier genoeg wedstrijd ruiters, ik rijd dressuur en ben hierin erg actief.
Als ik wedstrijd heb tover ik mn paard om naar een ware sport paard.

Zn sokjes worden geknipt, zn neus haren gekort wiekt en oortje geknipt.
Natuurlijk horen hoefjes lakken, oogjes en neus in de zalf en staart uitpluizen tot een mooi sieraad er ook bij.

Wie van jullie heeft echt iets wat hij/zij altijd doet voor een wedstrijd om het paard er net wat mooier, stralender er uit te laten zien???

Ben erg benieuwd, brand los Haha! Haha! Haha!

Armani1985

Re: de voorbereiding voor de wedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:07

ik was dr staart altijd met wasverzachter equistar erin en een vlecht. witte benen wassen en ook spul erop.idd ook hoefjes wassen maar dat was het wel hoor ik hou het allemaal netjes bij Knipoog dus dit zijn dingen die ik extra doe

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:11

ik heb ooit van iemand als tip gekregen voor een zwarte staart, dat je er cockpit spray in moet sputen, zelfde werking als anti klit. het maakt de staart glanzend en glad, werkt goed. Ik was hem wel altijd van te voren.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:30

Ik poets niet anders als anders.
Tastharen blijven zitten en oren alleen een buitenste plukje wordt weggehaald. Die hebben een reden dat ze er zitten.
Een vies voetje wordt eventueel nog wel gewassen, maar na 2 rondjes in de bak zie je er vaak weinig meer van.
Staart wordt nog wel voorzien van een beetje equistar.
Heel veel minder werk en net zo goed een 8 voor verzorging.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:36

ik poets gewoon, vlechtjes erin, de 2 witte achtervoetjes worden gewassen, gewoon met emmertje water en haarshampoo(heb geen stromend water op het land)
equi-shine in de staart

en poets wel altijd mijn zadel/hoofdstel/laarzen, en ik was altijd mijn witte shabrakje na een wedstrijd!

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 22:16

heeey marian
wat leuk dat je ook op bokt zit!!! erg leuk en vooral verslavend vind ik. Hier kun je alles kwijt heerlijk
hoe krijg je die foto bij je profile???

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:47

ik moet wel wassen, anders heb ik gegarandeerd een 1 voor de verzorging Clown
dus mjah.. wassen en een hengstenvlecht erin, ben er meestal wel minimaal 2 uur zoet mee.
vroeger poetste ik ook altijd mijn tuig, maar dat doe ik nu echt niet meer Clown

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 07:35

Ik was haar idd ook helemaal, staart meestal 2 keer. Detangler in de staart en dan in 3 dikke vlechten tot we op de wedstrijd zijn. Haar manen leg ik in 2 hengstenvlechten (aan beide zijden van de hals 1). Er gaat altijd even een doekje over mijn zadel en hoofdstel en vale plekken werk ik even bij met wat schoenpoets. Mijn laarzen poets ik altijd wel even netjes. Hoefjes etc lakken heeft weinig zin, die zie je bij Lisje toch niet. Oren etc uitknippen gaat helaas niet, dus die plukken hangen gewoon bij haar voorpluk. Ach, hoort ook een beetje bij het ras...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:05

wembleyk schreef:
heeey marian
wat leuk dat je ook op bokt zit!!! erg leuk en vooral verslavend vind ik. Hier kun je alles kwijt heerlijk
hoe krijg je die foto bij je profile???

haha grappig!
ja zit al jaaaaaaaren op bokt Haha!
die foto's plaats je net zoals je gewoon foto's plaatst in een topic
met imageshack uploaden, alleronderste balk dan van imageshack kopieren, en dan plakken tussen de Img die je boven in de balk ziet staan als een bericht typt,

snap je hem? anders pb maar ff

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 14:58

ik heb wta geprobeert maar snap er geen biet van.
Ik bedoel bij mn profile he???!!!???

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:20

start je http://www.imageshack.us op
en je start bokt op, ga je naar je profiel, daar waar je ook gewoon je geschreven stukken hebt staan!

dan ga je bij imageshack bij bladeren de juiste foto opzoeken, druk je op uploaden, als ie is upgeloaded(duurt soms paar minuten) dan scroll je met je muishelemaal naar beneden, tot je bij de onderste balk bent, die balk kopieer je!

ga je naar bokt, druk je op img(dat zie je wel staan ergens boven in je balk van bokt)
dan krijg je img [/img]tussen deze twee plak je je gekopieerde balk!

probeer, anders probeer ik het nog duidelijker op te schrijven!

ik vond het ook altijd moeilijkhoor!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:54

Die van mij wordt uiteraard van kop tot kont gewassen, spray in de staart (en een beetje op de kont). Dressuurknotten in de manen, oren/neusharen/sokken/staart opgeschoren. Voeten was ik ook maar lak ik niet oid. Als ik ga opzadelen haal ik een doekje met babyolie over de neus en rondom de ogen.

Ik ken jou paard trouwens, grappig, heb een paar jaar bij die fokker gereden en kan me Wembley nog herinneren van toen ie een veulentje was Haha! Hij komt uit de beste merrie die ze daar hadden, zijn meerdere goede paarden van gekomen.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 19:41

hallo concorde, wat super leuk dat je wembley kent haha vanwege de K achter zn naam had je hem zeker herkent??? Wembley is een heel goed paard, een echte bink. Hoe was wembley als veulentje??? zeker ook zo mooi parmantig? ik heb een heel boek van hem bij gehouden hij is bij me gekomen toen hij 2,5 was. toen was hij nog hengst nu is hij 5 en doet het mega goed in de dressuur. ellke wedstrijd heb ik er wel een koper voor maar wembley gaat niet weg. de laatste tijd is hij zo sterk geworden en het is echt een paard met talent in mijn ogen. En idd wij hebben hem uit almelo van jan, via natasja als je nog meer info over hem hebt graag Haha! groetjes robin

p.s leeft jolanda zn moeder nog of weet je niet?? ze had kanker

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:17

Het was best een klein iel ding, wel een wakkere, uitslovertje. (zo zijn de meeste veulens uit die moeder trouwens, bloed zat!)
Bij Jan en Natascha was ik idd vroeger altijd op stal. Heb paarden van hem gereden en toen ik m'n eerste paard kocht heeft die daar nog een tijd in pension gestaan. Ik sta nu met Orri bij de broer van Jan op stal.
Ik ga zo af en toe nog wel eens langs om ff bij te kletsen, laatste keer is al wel een maand of 2 terug maar toen leefde Jolanda iig nog. Ik geloof dat ze 'gewoon' melanomen had.. Hebben heel veel schimmels he, wordt geloof ik pas link als het echt op een verkeerde plek gaat zitten.
Ik herkende vooral de afstamming, Jan fokte veel met Namelus en Mermus, en ik weet wat voor merries hij altijd had.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 22:08

ja klopt bloed heeft wembley zat, en dat maakt het soms ook wel eens lastig. hij is een dikke heet hoofd maar als je weet hoe je er mee om moet gaan gaat hij voor je door het vuur. Ben echt heel blij met hem. Omdat we zo blij waren met de namelus afstammeling hebben we ook een nieuw paardje 2 jaar, dit is een tolan R merrie, maar deze lijkt in heel veel dingen heel veel op wembley. Idd wem was een iel ding, en is nu sinds de laatste maand eindelijk mega gegroeid, we konden hem nooit op gewicht houden. En nu heeft hij eindelijk een ronde kont en volle buik en flanken. Ik heb volgende week kamipoenschap met hem int L2 dressuur. ik spring nog niet met hem maar was dit nog wel van plan. Wat leuk en toevallig dat je hem kent echt toff... en als je natasja spreekt zeg maar dat het heel goed met hem gaat en als ze ooit een keer wil kijken hoe hij nu is kan dat altijd, ook kan ik wel een foto sturen

gr

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:11

sjakie schreef:
Tastharen blijven zitten en oren alleen een buitenste plukje wordt weggehaald. Die hebben een reden dat ze er zitten.
Een vies voetje wordt eventueel nog wel gewassen, maar na 2 rondjes in de bak zie je er vaak weinig meer van.

Ik ken ook haar wat een reden heeft om er te zitten, maar ik haal het mooi weg! Vork Knipoog

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:34

Ik spuit mijn paard vaak af onder de slang,
heel af en toe goed wassen incl staart.
Dan vlecht ik haar in, equistar in de staart.
Ik poets mijn tuig altijd voor een wedstrijd!!

verder doe ik regelmatig ( wekelijks )
Mijn tuig al poetsen
tastharen, oren en benen bijwerken -->
Dit doe ik NOOIT dag voor een wedstrijd!
Ooit op een kampioenschap duur komen te staan, doordat er nog een stukkie bij de oren irriteerde en dus een kopschuddend paard!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:38

Stront plekken van het lichaam wassen.
Staart wassen + 2 witte beentjes.
Equistar in de staart en op het lichaam spuiten (behalve zadelplek).
Knotjes maken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:41

Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar ik doe barweinig. en hoe langer ik wedstrijden rijd, hoe minder ik ben gaan doen Bloos
Borstel erover, knotten er in, en eventueel de staart even inspuiten met pleisterspray of cockpitspray. Ik heb wel een bruin paard zonder aftekeningen momenteel, dus daar zie je vuil niet echt op zitten.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:43

Wat ik doe de dag van te voren?
Helemaal wassen, (vliegendeken erover heen zodat hij mooi schoon blijft).
Equistar op de benen spuiten zodat ze beetje wit blijven.
Staart pluizen en vlecht erin. (meer voor transport)
Invlechten.
De rest beetje bijknippen en als het heel erg is, voetjes bijscheren.
Dan ga ik mijn zadel + hoofdstel poetsen en alles klaar zetten, zodat ik de dag erna bijna niets hoef te doen Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:50

Manen en staart uitkammen, plukjes uit de oren knippen (behalve bij m'n schimmeltje, dat is met gevaar voor eigen leven) en 's winters voetjes afspoelen (ook niet bij m'n schimmeltje).

Niet extreem veel dus, ze staan er altijd netjes bij, dus vele meer dan een borstel door staart en manen (en netjes poetsen uiteraard) is er niet nodig.
Schimmeltje doe ik weinig aan, die heb ik als 13 jarige helemaal groen gekregen en doet alsof ze vermoord word als je meer doe dan een snel borsteltje er overheen. Staartje kan nu wel gewassen worden dus dat doe ik wel, maar verder laat ik het. We zijn nu al zo ver gekomen (in het begin kon ik haar niet eens poetsen). Het rijden zelf vind ze heerlijk, maar dat getut er omheen afschuwelijk.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:34

Zooist schreef:
sjakie schreef:

Ik ken ook haar wat een reden heeft om er te zitten, maar ik haal het mooi weg! Vork Knipoog

Ik wil het niet weten ROFL

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:13

Gaat hier totaal off topic. Daarom een slotje.